Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metsäläinen ihan hyvin on voinut olla vauvvan liikkeitä :3
Joo oli kyl kiva ylläri ja nyt varmaan perun sen ens maanantaisen yksityiselle mentävän ultran. Vaikka ei kallis ole niin taidan pistää ne rahat säästöön vauvvalle tuleviin hankintoihin. :)

Äippä heh sä et oo ainoa ;) tuu kertomaan kumpaa se sulle lupailee :)
Mä täällä lasken tuntia ja päiviä ultra vartee :) enää 23 päivää ;) ❤️
Miten mä sen kestän?

Ninnu en oo perehtyny tuohon neuvola asiaan, mut useita yksityisiä ultra paikkoja löytyy ainakin. Sataman röntgen on yks halvimmasta päästä. Ultraus 92 euroo kun inovalla se makso 180 euroo :O Aika hurja ero..

Wildis; no on kyl! Mut täällä mä maksoin ekassa raskaudessa Terveystalossa jonkun n. 200e ultrasta ja nyt Perhe-Artella sen 60e. Aika hirveitä eroja hinnoissa :O

Wildis täälläki aamulla oli lääkärineuvola ja aivan ihanana yllärinä se lääkäri kysy että saako ultralla kahtoo pientä, ni siinä minä sit lääkärin kans 15min tuijottelin pientä ikiliikkujaa <3 koko aika tuntu olevan meno päällä pienellä :)
Kohdunkin sijaintiin olin tosi yllättynyt! Lääkäri kerto että mulla on kohtu noussu jo heti navan alapuolelle :D

Aaaw <3 Ihania kun yllätetään tuolleen. Meilläki meno oli koko ajan, ei malttanu olla paikoillaan yhtään. Missä sä kävitkään ja olitko mihinkä aikaan? Ettei satuttu yhtäaikaa? :D

Täällä käyty neuvolalääkärillä.. Diagnoosi raskausajan refluksitauti. :|Labraan pääsen antaa virtsa-ja gynenäytteet ku epäili sekä virtsatie-, että emätintulehdusta. :| Pääsin kans ylläriultraan ja reipas pieni siellä viuhotti menemään :) Istukan paikka etuseinässä.

Lisää: Täälläkin kohtu noussu jo navan kohdalle. :)

Mäki oon eilisestä tuntenu pienen elohiiren navan alla, mut tuntuu niin erilaiselta ja ylempänä ku aiemmissa raskauksissa etten oo viel päättäny onko ne liikkeitä vai ei :)

14+3

Wildis kävin tuossa keskustan neuvolassa ysin aikaan :) eikös sulla ollu kyssillä? Mut oli kyllä niin ihana päivän aloitus heti <3

Catherine onneks kuitenki diagnoosi tuli ja nyt varmaan saat helpotusta :)
Ihana kun tänään muillakin ollut noin ihania ylläri ultrauksia <3

Ihana yllätys Mindis. Muakin kovasti kiinnostas edelleen tuo kohtuni sijainti
En osaa kopeloimalla tunnustella että missä on kohtu ja missä ei.

Joo,en ittekkää oo osannu tunnustella oikeesta kohasta ees ja aika kovaa sitä saa painella eikä silkki hansikkain niinku itte oon tehny :'D

Marabella mulla olisi ultra kans 23 päivän päästä, liian pitkä aika, onneksi sentään ukko kotona niin menee aika nopeasti kun olis vaikka mitä tekemistä joka viikolle:)
Jos vaikka ultrassa vilahtas kumpi tulee ja vahvistaa mun gender makerin tuloksen <3
Olisihan sille rahalle ollut muutakin käyttöä mutta kun tulee lomarahat niin jos pikkasen hassaa :)

Ihania neuvola/ylläri ultra kuulumisia oli taas tullut monelta, mahtavaa!

Joku kyseli uni asioista paastoon liittyen, mulla sekä huonosti nukutun yön ja hyvin nukutun yön arvot ollut alle 5 joten ei mitään eroa.

Kamala kun mulla on niin huono muisti nykyään:/

Mindis olin tällä kertaa ihan siinä keskustan neuvolassa ;) Olin ylimääräsellä lääkärineuvola käynnillä kahentoista aikaan. Mulla on seuraavan kerran rakenneultra vasta kyssillä. :)
Onneks Catherine sait diagnoosin. Mulla löyty edelleenki se hiiva ja se hiivatulehus eilen tiputti verta vähän limakalvoilta. Lääkäri sano et mun limakalvo on kauttaaltaan tulehtunu. Eli veren syy selvis ja helpotti hirveesti omaa oloa. Lääkäei selitti, et jos hiiva tulee raskauden aikana niin se saattaa kroonisena olla siellä koko raslauden ajan eikä yksinkertasesti lähe pois. Eikä kuullemma tartte hoitaa pois jos on oireeton, sit jos alkaa tulee kutinaa jne niin voidaan toki helpottaa lääkkeillä. Sain suun kautta otettavan pillerin ohjeeks ottaa viikon välein. Siis yks pilleri kerran viikkoon, kahen viikon ajan. Mut mikään pakko ei oo ottaa jos oireet hävii ittekseen. Mulla sen verran pahat oireet kuitenki tällä kertaa, et hoidetaan. Ei oo vauvvalle mitään haittaa diflucanista ku vielä varmistin. Ehkä ohjeet on eri toisella kolmanneksella.

Ja siis korjaan et lääkäri sano et hiiva ei lähde sieltä pois kokonaan ennenkuin synnytyksen jälkeen.. Siis jos se tulee raskauden aikana.

Hitto kun tuli syötyä ihan liikaa ja nyt maha on kun oottais nelosia :D Hirvee tykytys ja pakotus. Ei hyvä...

Taian huomenna käydä työterveyessä kuseksiin purkkiin ja varmistaan ettei oo mitään pissatulehusta. Kusettaa niin tiuhaan että ei kaibtää normaalia ole? Oliko se seulontaverikokeitten yhteyessä annettu kusinäyte muuten mitä varten? Olisko sekin kertonu, jos on kusitulehus?

Se pissinäyte oli klamydiaa yms varten ja mä annoin toisenki jossa katottiin se bakteeriviljelmä. Muaki kusettanu helkatin useesti mut pissinäytteet kaikki puhtaat..

Oon kyllä tosi kateellinen teille mindiS ja wildside, koska minulla ei oo ikinä niin hyvä tuuri ollut neuvolassa. Eniten kyllä potuttaa, kun vielä sama neuvola :D Minun täytynee tyytyä avoimen neuvolan palveluiden, että saisin oman mielen rauhoittamiseksi kuulla sydänäänet :)

Takaisin