Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sarina1 ei siitä kohdun asennosta itse voi tietää.Mulle on joku gynekologi joskus aiemmin sanonut,että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.Se on yksilöllistä,miten asettuu kunkin rakenteessa.Varmaan voi kysyä lääkäriltä tutkittaessa.

Äippäx3, samois mennään. Tänään 12+0 ja to eka ultra ❤️ Voi kun jännittää! Onneks tuo maailmanparasostos eli doppleri on edelleen näyttänyt vahvan sykkeen, niin huolet siinä mielessä keventyneet. Nyt kun vielä np-ultrassa näyttäis ok:lta, vaikka eihän se siltikään koskaan ole varmaa. Taas kun on lukenut noita tilastoja, niin surettaa tämä oma "vanhuus" ja siihen liittyvät riskit :/ Mutta ei voi mitään. Kun kerran oikea mies löytyi nyt vasta, niin näillä mennään ja toivotaan parasta. Eiks teitä pelota kaikenmaailman kehityshäiriöt?

On se kyllä jännää, miten teistä niin moni jo miettii ostoksia ja rattaita ja imetystä ja kaikkee... Ekakertalaisena sitä yrittää edelleen vasta sopeutua ja opetella tätä raskauden kulkua päivä kerrallaan :) Ja en mä varmaan uskalla mitään ostaakaan ennen ku la on lähellä.

Ihanaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja ja uutisia ultrista!

Ja musta on tosi kiva, että täällä on sekä ekakertalaisia ja kokeneempia. Ja kaikenlaisia erilaisia ihania naisia, joilla on omat taustansa ja menneisyytensä. Mä uskon, että rankat kokemukset voi voittaa ja vaikka ne ei koskaan unohdu tai miettii että miksi. Niiden ansioista ymmärtää paremmin itseensä ja varsinkin muita. Kunhan saa apua asioiden voittamiseksi, jos itsekseen jää murheellisiin ajatuksiin. Elämä ei todellakaan oo reilua... Mutta. Menneisyyteen ei voi palata, eikä sitä muuttaa. Tehdään meidän jäljellä olevista päivistä parhaat mahdolliset :) Elämä on juuri nyt! Ja onnellisuus on tässä hetkessä! I'm happy ❤️

Tytsy sama täällä, en uskalla ostaa mitään vauvalle ennenkuin on todella varmaa että syliin putkahtaa. Ei tästä vielä uskalla nauttiakkaan kun ei ole varma onko pikkunen hengissä..

Mä kerroin tänään mummolle ja mummo oli niin ilonen kun hänestä tulee isomummo. Hänen ensimmäinen lapsen lapsen lapsi siis kyseessä. Ja iloitsi vielä, että ihan joulu vauvva tulee :) Mummo on aina ollut mulle sellanen, et oon voinu hänelle kertoo kaiken. Hän on paljon auttanut mua elämässä ja tukee kaikessa. Keskenmenneistäkin raskauksista hän tietää ja aina olen voinut hänen syliin kapsahtaa itkemään ja nauramaan. Mummo on todella tärkeä mulle <3

Tytsy sanoppa sitten että sullakin se ultra to klo 14:) kehityshäiriöstä en hirveästi ole huolissaan, keskimmäisellä oli niskaturvotusta aikareippaasti ja jouduin sitte istukkanäytteeseen, mutta terve super Saaga syntyi, onneksi!
Meidän ei tarvitse miettiä mitään mitä vaavi tarvitsee kun meillä tota krääsää on jo kertynyt niin paljon!:)
Meitä jännittää miehen kanssa että monta mun masussa on, kun ton mahan koko on aikamoinen ja nää mun palanneet olotilat on aikamoiset:/ kiinnarikivutkin tullut jo kuvioihin. Niin ja onhan noita tuplia äitin puolelta muutama... Jos nyt kaks olis niin sit pääsis shoppailee :)

Me ollaan menossa isomummoille ensiviikonloppuna kertomaan ilonuutiset, toiselle isomummolle tää olis lapsen lapsen lapsi numero 21:)
Toisesta ollaan me tehty isomummo 4 vuotta sitte.

Oon tuntenu koko illan sellasia muljahteluita kohdussa. Mitähän noi vois olla? Kuitenkin vasta rv 10+1 niin tuskin kuitenkaan liikkeitä? :O

Täällä tossa rv 11 tuntu ensimmäiset liikkeet, just sellaisia muljahduksia ja hentoja hipaisuja :) ekasta tunsin kyllä vasta rv 17 tienoolla aika yksilöllistä nääkin :)
Tänäänkin muutama muksaus tuntunu, kun kerinnyt hetkesi rauhoittumaan sohvalle!

Mulla on ollu tänää maha kipee :/ Ekaks oli navan alta mut ei kuitenkaan mun mielestä kohdun kohdalla. Nyt siirty ylömahalle ja huutaessa sattu enemmän.. Tiiä mitä tää sit on. Nyt illasta on sit tullu ihanniinku harkkasupistuksia ja kohdun seutuvilla kasvukipua..

Tosiaan yksilöllistähän noi kaikki liikkeen tuntumiset on. En usko että vielä näin aikasiin tuntisin liikkeitä kuitenkaan. Ne kun oli kyyl just semmosia muljahduksia eivätkä sattuneet ollenkaan millaan tavalla, ne vaan tuntu. En usko että myöskään kohdun venymistä olis ollu kun senhän pitäis tuntua kait jonkinlaisena kipuna. :) Jännää miettiä tämmösiä ja ootan kyl innolla niitä ekoja liikkeiden tunteita ja potkuja. <3

Moikka kaikille uusille ja vanhoille tutuille mammoille pitkästä aikaa <3

Mä oon monta viikkoa taustaillut vaan kun mun isä joutui sairaalaa ja rankkaa aikaa tässä elelty. Nyt onneks pääsin kesälomalle ja voi vähän rentoutua. Sellanen tunne vaan että isä ei tuu tätä pientä tapaamaan vaikka onkin vasta 49v :( mutta ei siitä sen enempää.

Toivon että otatte takaisin mut avosylein vaikka en olekaan jaksanut olla aktiivinen lähiviikkoina.

Mulla masu tullut näkyviin. Turvotusta taitaa olla suurimmaksi osaksi mutta jopa aamuisin näkyy kumpu alavatsalla. Kauhee jano koko ajan ja edelleen iltaisin etomista enemmän tai vähemmän. Eka ultra jorvissa 9.6 <3 iik!

Krisse 10+

Voimia Krisselle.

Minä menin nyt eilen ostamaan emmaljungan yhdistelmärattaat, kun halavalla sain!!! :woot:

Viime yönä sitten näin kauheeta painajaista, että pyyhittäessä tuli verta paperiin... Mulla vuosi sitten alkoi keskenmeno juurikin näillä viikoilla ensin tuli päivittäin vähän verta ja lopulta kivut ja kunnon vuodot... Luin illalla viime vuotista päiväkirjaa ja siitä vissiin ahdistavia muistoja tuli uniinkin. Vähän onneksi rauhoittaa se viikon takainen ultra, jossa näin sydämen lyövän sekä erilaiset päällä olevat oireet...

Ukko lähtee tänään kaheksi viikkoa työmatkalle. Kyllä tulee ikävä. Nyt on jotenkin semmonen hellyydentarvejakso ja kun tuntuu, että tunteet on muutenkin ihan pinnassa koko ajan. Nyt se heräskin joten taidan jatkaa turinaa illalla.

tervetuloa uudet ja tytsy78. Minäkin oon 35v ensisynnyttäjä, että on meitä vanhempiakin muutama. .. :) Riskejä yritän olla liikaa etukäteen stressaamatta.

Krisselle haleja ja voimia <3

Ja ittekkin oon nyt vaan lueskellu juttuja ja taustaillut kun on viime viikot ollu ihan järjettömästi töitä semmonen 9h päivässä ja sit nämä r-olot on alkanut puskea päälle niin ei oikein jaksa kirjotella :/
Eiköhän tässä parin viikon päästä ala olot toivottavasti helpottamaan ni alkaa runosuoniki kukkia ni pääsee taas kirjottelemaan tänne :)

Voimia Krisse! Tunnen tuskasi, oma isänikin käynyt pariin otteeseen todella lähellä kuolemaa. On tosin jo vanhempi, mutta ei se silti poista sitä huolta. Toivon isällesi pikaista paranemista :)

Onnea ultrakuulumisista ja tsemppiä tuleviin ultriin! Mulla kanssa ens maanantaina ultra äitiyspoliklinikalla lääkäritutkimusten yhteydessä, jolloin viikkoja 9+6. Varsinaisen nt-ultran varasin muutaman viikon päähän, silloin pitäis olla sitten jo 13+1 :happy:

Tänään poksuu 9+0! :talk017

Parin tunnin päästä ultraan. Keskustassa jo palloillaan ja ootellaan, kun kävin antamassa ne sikiöseulannat ja pissinäytteet. Huh ku ottivat 10 putkee verta :D ja join äsken hiton ison kaakaon kahvilassa, se tais olla virhe koska kohta kusettaa eikä täällä keskustassa oikein oo missään ilmasia vessoja.

Takaisin