Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo kyllä se muuten on tuo nt-ultra :) no hyvä :)

Äsken sitten hormonit otti taas vallan o.o tiputin ruokalautasen ja ruuat meni pöydälle ja lautanen hajalle, kovasti koitin itkua vastaa taistella mut löysin itteni rääkymästä miehen sylistä, oli niiiiin paha mieli :D ja sitten molempia jo nauratti :D nyt silmät ihan turvoksis ja punaset. Naurattaa viä enemmän ku miettii että hernekeitosta oli kyse .. :D

Onnea tämän päivän ultraan menijöille!

Misberolle tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin.

Palasin eilen patikkareissulta. Kaikki sujui hyvin ja jaksoin hyvin kävellä, päivämatkat oli onneksi lyhyitä ja loppuillat chillailtiin. :) Nukuin tosi huonosti kuitenkin joka yö, joten viime yönä omassa sängyssä nukutti todella hyvin. olis nukuttanut vielä vaikka ja kuinka mutta töihin pakko mennä. Huonoa oloa ei reissulla ollut, mutta heti eilen kotiuduttua se kyllä liittyi seuraana. :(

9+5

Misbero, toivottavasti kaikki on kunnossa!

Sarina1, en tiedä, mahtaako tuota kodun asentoa itse mistään tietää. Mulle gyne kertoi varhaisultrassa että eteenpäin on ja kun kysyin, niin suurimmalla osalla se on just noin päin. Siihen käsitykseen minäkin jäin että sillä ei loppujen lopuksi ole väliä, onko kallistusta eteen- vai taaksepäin.

Lilith_Mist, normaalisti eka ultra tosiaan viikolla 12+. Ellei sitten ole itse mennyt yksityiselle varhaisultraan tai saanut sinne lähetettä siksi, että on ollut aiemmin km tai hedelmöityshoitoja tai jotain muuta semmosta, että halutaan seurailla.

Huh, yöllä taas pari unetonta tuntia meni pyöriessä. Kummallista, kuinka hyvä muuten olen nukkumaan, niin nyt sitten yhtäkkiä saattaa tulla tuollasia tilanteita. Jokohan sitä uskaltaisi alottaa ensimmäiset junasukkaneulomukset vauvalle, niin voi unettomina tunteina tehdä sitten vaikka niitä:)

Huomenia mammat:)
Pakko kysyä että onko teillä kellään ollut pistävää kipua tossa alimman kylkiluun alapuolella? Heräsin viime yönä siihen kun tuntui siltä kuin joku olisi puukkoa kylkeen työntänyt, henkeä ahdisti ja koski aivan älyttömänä, olo helpotti kun nousin ylös, makuulla tuntui jotain 4 h:(
Soitin neuvolaankin ja ei osannut sanoa muuta kuin jos uusii niin terkkulaan.
Eihän kohtukaan noin ylhäällä vielä rv 12 ole?
Että jos joku tietää mikä juttu toi oli niin auttakaa tyhmää?:)

Tää raskaus muutenkin jotenkin outo, olot seilaa miten sattuu, "darra"
ollu nyt jo 4 päivää ja näitä ihme kipuja!
Onneksi sentään on hyvä fiilis tästä raskaudesta että ei ole mitään epäilystä että masussa jotain vialla ( ainakaan ennen kuin toisin todistetaan:))
Nyt jo jotenkin vaikeampi raskaus kuin noiden tyttöjen kanssa! :D

Rv 12 tasan :) 3 päivää ultraan!

Mulla kans on ollu kerran todella pahaa pistävää kipua kyljessä. Mulla se helpotti makuulla mut seistessä ja touhutessa se oli ihan hirveetä. En itsekään tiedä sille kunnon syytä... :(

Mulla oli kanssa yhtenä päivänä pistävää kipua kyljessä, tuossa oikean rinnan alla. Yritä nyt sit siinä kirjottaa opinnäytetyötä, ku koko ajan pistää. Sattui alkuun kun venytti, mutta helpotti kuitenkin ja pisti silti aina, kun normaaliin istuma-asentoon palasin :( En tiedä mikä oli.

Jospa toi olis itselläkin ollut jotain ohimenevää, se oli vaan jotain kamalaa toi kipu kun salpaa hengen ja mikään asento ei ollut hyvä:(
Pitää ottaa ultran kätilön kanssa puheeksi jos sillä joku selitys asiaan.
Jännittää sekin ihan pirusti, mitään muuta ajattelekkaan kun ultraa:) onneksi enää muutama päivä! Hurraaaaa:)

Mulla on ollut joka raskaudessa vaikka mitä vihlomisia, pistämisiä ja juilimisia eivätkä ole olleet mitään vaarallista. Nykyisin ajattelen, että kaikenlaisia tuntemuksia sitä voikin tulla raskaana :happy:.

Hiphei. Meille tuli oksennustauti. Taapero aloitti 4.30., ja on tosi raju. Pelkään pahoin tulevan kaikille. Mulle tulee aina.

11+1

Voi lumikatriina, paljon voimia!
Meillä on ollut vaan kerran oksut samaan aikaan, ei kiva! Oppii ainakin tietämään mitä oikea helvetti on... Toivottavasti menee nopeasti ohi!

Wildside voimia ja toivotaan että kaikki on kunnossa!

Elinatuuli tuo unettomuus ja univaikeudet on niin monen riesa ja inhottava riesa onkin. Itselläni näin raskauden aikana vain lisääntynyt levottomat jalat oireryhtymä väsyneenä sängyssä maatessa, ja nyt levottomuus on levinnyt myös käsiin ja silmiin! Silmissä se on sietämätöntä, ei tiedä pitääkö auki vai kiinni silmiä ja kamala pakottava paine silmien takana o.o

Äippä x3 onko tuo pistävä kipu kyljessä pinnassa ja syvemmällä? Pystytkö vetämään keuhkot täyteen happea pistoksen aikana, vai sattuuko eniten juuri silloin mitä syvempään vedät henkeä? Jos olisi kylkilihaskramppi? Se säteilee kipua vähän joka paikkaan, ja sattuu eniten kun yrittää vetää happea keuhkoihin, eli kun kyljet/rintakehä hengittäessä laajenee.

Eli kylkilihaskramppi on aivan eri asia kuin kulkipistos. Lihaskrampissa kipu on niin viiltävää että hengittää pieniä henkäyksiä katkonaisesti ja yrittää löytää asentoa jossa hengittäminen helpottuisi.

Siellä hän oli...vastaa 11+3.
Kyllä sai tämän äipän pelästymään kunnolla.:nailbiting:
Kovasti uiskenteli lopuksi,potki ja heilutteli..tulipahan sitä sitten itkettyäkin ultrassa oikein kunnolla Näillä mennään,kaikki hyvin...kuvaa en saa laitettua kun ei anna ladata,murr.:grin

Lilith kiitos osupa diagnoosi nappiin, kiitos:)
Eipä aikasemmin tollaista ole ollut ja nyt kun tuli niin vähä säikäytti...
Misbero hienoa että pikkuisella kaikki hyvin!
Wildside onnea huomiseen ultraan:)

Tosi nopeasti taas mennyt tää päivä, kun oli tytöillä leikki treffit ja paljon muutakin ohjelmaa taas tänään, koiran kanssakin uskaltauduin metsään pitkästä aikaa:)
Luulen että kun muksut 8 lähtee nukkumaan että ei tarvitse itsekään aikailla kun on jo unten mailla :)
Onneksi näin niin tulee ultra päivä nopeasti!

Takaisin