Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minusta on ihan sama ruokkiiko lapsen tissillä vai pullolla, kaupan soseilla vai itse tehdyillä. Pääasia, että saa ruokaa eikä ole nälkäinen. Itse toivon, että imetys onnistuisi tämänkin kohdalla. Aiemmat olen olen täys imettänyt 4kk ja sen jälkeen soseiden rinnalla 6-7kk asti. Soseet ollaan jouduttu ostamaan kaupasta, kun itse tehdyistä ei ole tullut tarpeeksi sileitä ruokailijoiden mielestä. Saa nähdä kuinka nyt käy :)

Molemmille pojille on tullut annettua sekä pulloa että tissiä. Toivoisin että imetys vois onnistua paremmin tän kolmosen kohdalla, mutta jos ei niin ei pääasia on että lapsi ruokaa saa.
Yhdeltä kaverilta sain eilen vähän sellasta kommenttia että ois vaan pitäny kovemmin yrittää imettää, eikä suostua lisämaitoon. No ei tehny mieli kattoo kuinka vauva kuihtuu käsiin ku paino oli alle 2,5kg. Kyllä vähän tuntu pahalta, varsinki ku tuntuu että tässä tilassa kaikki kommentit ottaa vähän rankemmin...

Hei. Osaisikohan joku kertoa mitä siinä toisella neuvola käynnillä tehdään? Tässä mietin että tarvitaanko sinne mies mukaan vai pärjäänkö itekseni? :D

Meillä on toka neuvola huomenna ja siellä on lääkäri paikalla. Oli suositus, että mies tulee mukaan, mutta sitä en tiedä, mitä siellä tehdään.

Mulla on huomenna eka ultra, se np-ultra. Jännittää ihan kauheasti! Ei olla ikinä edes kuunneltu sydänääniä niin en tosiaan tiedä, onko siellä ketään :sorry:

Hirvee flunssa. Yskittää. Päähän koskee ja nenä vuotaa. Lämmintä just se 37 korvasta. Mulla ei nouse"ikinä" kuume. Pakko mennä töihin huomenna. Onneks sain nukuttua päikkärit tänään. Oltiin pojan kanssa 1,5 tuntia pihalla ja muuten ollut siivouspäivä.

Imetyksestä. Poika syntyi 37+5 ja oli alle 3kg. Laitoksella sai jo heti pulloa tissin ohella. Imetys oli alusta asti vaikeaa ja tissi ei van kelvannut. Mua alkoi sit jo ahistaa koko homma kun ei siitä vaan tullut mitään. Jaksoin vajaa pari kk sitä ja sit siirryin kokonaan pulloruokintaan. Toisen kohdalla teen parhaani jos imetys onnistuisi nyt paremmin. Mutta en ota paineita. Jos ei ala sujua niin sit lopetan mieluummin kuin ahdistun siitä. Neuvoja ja paineita tulee joka suunnasta heti synnäriltä alkaen.

Noniin...saas nähdä oliko se tässä.
Kipua ja särkyä,vessassa kun kävin niin pönttöön tippui jotain mutta ei mitään tietoa mitä,toinen side menossa.Huomenna olisi ensimmäinen ultra ja kiva sinne nyt sinne mennä sitten :sorry::sad001

Misbero toivottavasti on harmitonta vuotoa vain tai vaikka valemenkat jos on tullu. Paljonko sulla pitäis olla viikkoja?

Täällä paukkuu tänään 10+0 eli päästään viikolle 11. Jännätään mitä näkyy tiistain ultrassa, toivottavasti hyvää :)

10+6 on tänään.Itsekin toivon että olis vaan jotain valemenkkojen tyylistä tai jotain vastaavaa.Huomenna se selviää sitten viimeistään..
Pidetääs peukkuja ja toivotaan parasta.

Misbero jospa siellä ois kaikki hyvin ja ois ollu vaan jotai harmitonta vuotoa! Onneksi sulla on jo huomenna ultra niin saat asiaan selvyyden. Haleja <3

Toivotaan misbero että on harmitonta. Tuleeko vuotoa paljon, onko kipuja? :/

En sanois kipuja vaan enemmän särkyä...vuotoa tulee suht paljon,sanotaanko vaikka normaaleista menkoista runsaammat.
Tyksin päivystyksestä sanottiin että pitää nyt lepäillä ja ottaa tarvittaessa sätkylääkettä.
Mikäli olo menee huonommaksi ja vuoto lisääntyy niin sitten pitää lähteä päivystykseen.Huomenna täytyy joka tapauksessa kuulemma mennä jonnekin näyttämään tilannetta.
Kiitos tuesta ja huomenna kertoilen sitten mihin tulokseen täällä sitten ollaan jouduttu :happy::nailbiting::sad001

Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta kysympä silti: Mistä sen tietää onko eteenpäin vai taaksepäin kallistunut kohtu? Kertooko lääkäri sen nt-ultrassa? Ja mitä eroa noilla kahdella on? :)

Mulla ei oo ultrattu kertaakaan ja nyt on eka ultra sairaalas 10.6 ja sillon viikkoja 12+6 onko normaalia että sillon vasta eka ultra? Ja mitä sielä niinku tehään ku päivää vaille 13 viikolla sillon?

Lilith onko sulla niskapoimu ultra( sikiöseula)?
Eka ultra mulla kanssa rv 12+4 ja just toi np-ultra. Katsoovat että monta vauvaa on, missä on ja rakenteet että vastaa viikkoja, määrittävät lasketunajan ja saa kuvia kotiin:)
Ultraavat sisä kautta jotta näkyvyys olis hyvä :)
Mulla siihen vielä 4 päivää en malta odottaa!!!!!

Sarina, mulle kätilö sanoi asiasta silloin alkuraskauden ultrassa ja varoitteli samalla, että kipuja saattaa tulla. En tiedä mainitsevatko erikseen mitään, jos kohtu ei kallistele oikein kumpaankaan suuntaan. Käsittääkseni aavistuksen eteenpäin kallistuva kohtu on se "normaalein" tilanne, mutta ei noista muistakaan mitään varsinaista haittaa ole. Kipuja vaan saattavat kovin kallistuneet tapaukset aiheuttaa ja sellaisen väitteen kuulin, että taaksepäin kallistuvan kanssa olisi vaikeampi raskautua. Itse en kyllä tuohon usko, sillä mitään perusteluja sille en ole löytänyt.

Muokattu viimeksi:
Eikös tuo ole ihan normi viikot nt-ultraan? Itsellänikin on nt-ultrassa viikkoja 12+5. Sillon katotaan normaalit asiat, jota katsotaan aina nt-ultrassa :)

Takaisin