Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi rähmä... siis tulosten! Pitää nähtävästi kirjoittaa vaan koneella, ni ei tuu puhelimen omia muokkauksia :D

Saanko wildside udella missä yksityisellä käytte? :) Aiemmin mietin jo itsekin yksityistä ja katselinkin paikkoja ja hintoja :)

Wildside mulle ne anto sieltä neuvolasta suoraan ajan sinne nt ultraan! :O kysyinki vielä monta kertaa että tarviiko mun nyt itte soittaa mitään aikaa minnekkää ja ne vaan että ei tarvii että kaikki ajat on nyt suoraan varattu :O
Mulla ens keskiviikkona eli sillo 10+3 ni otetaan ne labrat ja samalla katotaan mun kilppariarvot ku meillä on suvussa ongelmia niitten kans :/

Mulla ollut flunssaa viikonlopusta asti. Nuhaa, yskää ja yleisväsymystä mutta ei kuumetta. Normaalisti töissä ja kotihommat hoidettu. Miehellä oli eilen töissä tullut kurkku kipeäksi ja heti illalla nosti kuumeen 38,4. Nyt saa jännätä tuleeko poitsu kipeäksi. ..

Meillä kanssa pienin pienessä räkätaudissa, limaista yskää, nenä tukossa, ei oikein syö mitään joten oletan että kurkku kipee. Ei onneksi kuumetta, ja sillä kova hali mieli, ainut hyvä asia kun lapset kipeenä kun ne haluaa halia:) muuta hyvää tässä sairastelussa ei olekkaan!
Mulla tää väsymys jotain aivan kamalaa, onneksi mies vielä tän päivän kotona ja huomenna lähtee yöksi.

Käytiin inovalla. Tosi osaava ja mukava henkilökunta, tykkään.
Joo siis normaalistihhan ne neuvolasta varaaki ajat, mutta ku meillä ei nt-ultra ole nauvolassa vaan naistenpolilla ja naistenpolille pitää ekana tehhä lähete neuvolan kautta ja sit se aika tulee postissa. Polille ei pääse ilman lähetettä. :( niin sit siihen ultra uutiseen :) Siellä se pikkusen sydän pompotti niinkuin pitääkin ja jumppaamaankin rupes ultratessa <3 Vähän piti herätellä että nähtiin liikkeitä, mut sitte ku saatiin hereille niin jumppahetki alko. Ekana oikisti ihteesä sitte veti kippuralle ja sit rupes pomppii. Vastas viikkoja niinku pitiki ja kaikki tosi hyvin. Kieltäki näytti meille :3

Miten tuo kun mulla otettu kohdunkaulasta pala tutkimuksis sairaalas nii miten riskit keskenmenoihin ja ennenaikaseen synnytykseen kasvaa, muilla kokemuksia? Sit en ymmärtäny et pitääkö se nt ultra varata jotenki itte? Kävin neuvolassa nii se kysy haluanko nt ultraa ja olin et joo, viimeviikol tuli postis sit aika ultraan, mut pitäskö siinä lukea eriksee se niskapoimu juttu? Että onko toi nyt sitten vaa joku normiultra? :o

Mä kun kuljen paljon pyörällä (työmatkat ja päiväkotireissut) niin nyt on viime päivinä ollut sellaisia tuntemuksia, että kun laskeudun pitkän pyörälläajon jälkeen satulasta niin alamahasta vihlaisee. Oliko jollain muullakin? Toivottavasti vaaratonta. Pakko on kuitenkin jatkaa ajamista... Ainakin kesäkuun ja ehkä elokuun kuljen vielä pyörällä. Syyskuussa vähän jo mietityttää. Viime raskaudessa en myöskään halunnut tai uskaltanut ison mahan kanssa enää pyöräillä.

Lilith_mist taitaa olla vähän kunnasta kiinni varataanko ultraan aika itse, neuvolasta vai tuleeko postissa. Normaali tilanteissa (ainakaan täällä päin) ei kaupunki tarjoa kuin kaksi ultraa: alkutaskaudessa (nt-ultra) ja puolivälissä (rakkenneultran). Olisiko voinut neuvolasta kysyä osallistutteko sikiöseulontaan, jolloin ultrassa voidaan katsoa myös niskaturvotus? Muuten katsotaan perus jutut.
Ja vielä en tiedä lukeeko niissä erikseen nt-ultra, kun omassa neuvolakorttilappusessa lukee vain ultraäänitutkimus.

Enkä muista lukeeko rakenneultran kutsussakaan rakenneultra vai pelkästään ultraäänitutkimus.

Alkuraskauden ultraääni ja rakenneultra. Ja jos osallistuu seulontoihin, tehdään tuossa alkuraskauden ultrassa se niskaturvotuksen mittaus. Näin mä tän ymmärsin. Osa käy lisäksi varhaisultrissa tai lisäultrissa. Itsekkin saatan loppuraskaudesta haluta lisäultraan, jos ei sukupuoli näy rakenneultrassa... katsotaan.

Mä olen kahden viimeisen kanssa vaatinut loppuraskaudessa ultraa että ollaan arvioitu miten päin vaavi on ja vaadin nytkin, perätilassa voin synnyttää mutta en halua sitä tietää vasta kuin salissa :)

Minä myös edelliseen vaadin loppuun ultran, koska pelkäsin älyttömästi vauvan olevan iso (reilusti yli 4 kiloa). Ja luultavimmin vaadin nytkin, koska haluan voida varautua asiaan. Onneksi viimeksi arvioivat vauvan noin 3800g painoiseksi ja sieltä tupsahtikin vajaan 3 kilon sirpukka :D

Totta, tuo on kyllä hyvä pointti loppuraskauden ultraan. Se on kaiketi myös niitä itse maksettavia? Ellein nyt neuvolalääkärin tms. mielestä ole kriittistä katsoa ultralla tilannetta muista syistä?

En ainakaan minä itse joutunut maksamaan, koska neuvolassa terveydenhoitaja varasi neuvolalääkärille ajan. Puhuin omasta asiasta jo aiemmilla neuvola käynneillä. Nyt on tosi vähän ja harvakseltaan käyntejä etten tiiä missä vaiheessa joutuu jo pyytelemään asiaa :)

Lilith-Mist, mulla on kans otettu koepala kohdunkaulalta (sellaisella sähköisellä loopilla) joskus 8 vuotta sitten. Tämä on toinen raskaus ja edellisestä on tuloksena ihana 2,5-v. taapero :)

tänään 12+2

Hei, kiitos teille kaikille mielenkiintoisista aiheista alkuraskauden aikana. Eilisessä np-ultrassa ei enää sykettä löytynyt ja näin ollen meille ei jouluvauvaa tulekaan.
Fiilikset on maassa, kun yritystä on niin pitkään takana, silti toivon teille kaikille oikein mukavaa mahan kasvattelua ja ihanaa raskausaikaa.
T.Rinttis

Takaisin