Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metsäläinen joo tosi nihkeesti "vain" yhden tuulimunaraskauden tai keskenmenon takia pääsee mihinkään hcg-arvojen mittaukseen tai ultraan :/ millonka meinasit mennä sinne alkuraskauden ultraan? Siis millä viikoilla? Mietin että entä jos sittenkin mekin käytäis kun en malta odottaa juhannukseen tai sen yli että tiedän onko siellä massussa ketään.

Voi ei naiset mitä linkkejä ootte laittanu <3

kävin tänään neuvolassa ultrattavana... No se siitä "mielenrauha ultrasta" kun sillä neuvolan rikkinäisellä'90 luvun laitteella ei näkyny muuta ku se vesipussi... keskellä näyttöä meni tumma kohta ja reunoilta näkyi vähän jotain sameaa :D Jotain raskauteen viittaavaa kuitenkin on ja se vesipussi oli n. 10mm ... ei kyllä sano tuo mitäänitelle... en tiiä millanen olo tostaki jäi, ei ainakaan helpottunut.. Maanantaina on aika yksityiselle ultraan ja silloin pitäisi olla viikkoja jo 7+2 :)
Jepulis 6+4...

Jepulis onneks pääset sinne yksityiselle kun ollut noin kököt välineet julkisella! :)

Voi muumimamma tosi inhottavaa :( mäki kävin tänään niissä verikokeissa samoja arvoja mitattamassa,huomena selviää tulos...eli ihan samassa veneessä ollaan :/ on niin kamalaa tää jatkuva odottaminen ja epätietoisuus...ja oon ihan varma et mulle käy just noin et se arvo on jotenki epäselvä että sit pitää taas odottaa vko että mitataan uudestaan.... millonkas sinne ultraan kannattaa mennä että siellä on mahis nähä jotai/kuulua sykkeet? Siis yksityiselle.
Rv.6+1

Hei millä viikoilla ootte saaneet kotidopplerilla sydänäänet kuulumaan?

Muumimamma, toivottavasti kuulut vai hitaasti nousevan hcg:n joukkoon. Pidetään peukut pystyssä että kaikki on hyvin <3

Ihania ultrakuulumisia osalla <3

Timbe, mä kuulin ihan just äsken oman minityypin sykkeen, tänään rv 10+1. Mä niin vollotin. Mies näytti helpottuneelta kun on myös jännännyt kuinka raskaus sujuu.

Olen mä onnellinen <3

MindiS meen ultraan 18.5. eli 8+5 pitäis sillon olla...

Täällä sellainen hassu juttu, että kun ajattelen tomaattikeittoa, niin se ällöttää, mutta loppupelissä se on ainut minkä saan hyvillä mielin syötyä. Tein just iltapalaks helpon ja yksinkertaisen: 500g tomaattimurskaa, 70g tomaattipurettä ja 1dl kuohukermaa, lisäksi timjamia, oreganoa, basinlikaa, oliiviöljyä, kasvisliemikuutio ja vähän vettä. On hyvää.

Toivottavasti Muumimamma saa pian selvyyden tilanteeseensa. Tämä on kyllä jatkuva epätietoisuudessa elämistä.

Kaksi kaveria esikoisen mammaryhmästä on hoitoalalla. Toinen erikoissairaanhoitaja ja toinen opiskelee kätilöksi. Sanoivat että hcg on hankala menetelmä mitata raskautta, ultra paras. Arvot saattaa paljon vaihdella eri ihmisillä. Pääasia kai on että arvo on nousussa. Elämä ollut yhtä vuoristorataa kaksi viikkoa. Toivoa annettu ja otettu pois vuoron perään. Mun hermot ei kohta kestä.

Muumimamma, olisko sulla mahdollisuutta mennä yksityiselle tällä viikolla? Tai sit ei oo varmaan muuta vaihtoehtoa kuin liioitella kivut sun muut ja mennä päivystykseen.

Muumimamma sun HCG arvo oli lähemmäs 4600 ja viikkoja 6+2. Oliko tuo sun ainut hormonitasomittaus? Kävin eilen ite HCG kokeessa, kun työpaikalta haluavat virallisen laboratorion tekemän testin. Mulla oli tuo arvo 1560 ja päättelin että on ihan ok? Nyt viimesimmistä kuukautisista mulla kans 6+1, mutta uskon hedelmöittymisen tapahtuneen vasta myöhemmin ja uskon että 5+4 on lähempänä totuutta.
Tässä kans yks taulukko noista hormoniarvojen noususta http://www.betabase.info/chart/basic/single/34/37

Mun mielestä sulla ei oo mitään hätää muumimamma. Päinvastoin tuo sun lukemahan on tosi hyvä. Nyt mietin että pitäiskö munki alkaa hermoileen... Just sanoin miehelle että kyllä tämä uskottava on että raskaana sitä ollaan. Varhaisultra on ens keskiviikkona, toivottavasti oon sillon riittävän pitkällä että sydän löisi jo.

Ja lisäksi luin että yksittäisestä arvosta ei voi oikeasti sanoa yhtään mitään. Nuo arvon on niin ihmiskohtaisia. Pitää mitata useamman kerran jotta näkee nouseeko arvo.

Rv 4+3 oli hcg 210. 4+6 805. 5+1 1054. 6+1 4595. Raskausoireet jatkuu. On etovaa oloa ha hajuherkkyyttä. Tissit hellät ja alapäätä välillä nippailee.

Kaverini mukaan (sh) ei ole syytä huolestua. Arvot voi nousta tosi yksilöllisesti. Yritän nyt rauhoittua ja malttaa odottaa ensi viikon ultraa.

En huolestuis nuista luvuista kovin paljoa vielä, varsinkaan näin alussa ovat hyvin epätarkkoja. Jos kiinnittyminen on tapahtunut päivänkin myöhässä arvioidusta niin eroa arvoissa tulee jo reilusti. Näin sanoi kaverini. :)

Muumimamma ihana asenne sulla ton suhteen, ettei viitsi mennä päivystykseen valehtelemaan! Ite oon kans sairaanhoitaja, ja tiedän, että resurssit on monessa paikassa tosi tiukoilla... Inhottavaa se on epätietoisuudessa olla, mutta sitä tää alkuraskaus on... Pidän sulle peukkuja, ettäkkaikki on hyvin!!!

Äippä *3: mä en ihan tarkkaan muista oliko mulla mahakipua silloin, mutta olihan se maha outo ;) Alotappa uusi ketju mahakuvista! Sinne sitten kaikkia maksuja galleriaan:)

Mua kyllä sit vähän ( ok paljon) jännittää monta papusta tuolla nyt sitten majailee... Otetaan ilolla vastaan niin monta kuin saadaan, olis vielä aika pitkä aika rv 12 ultraan ennen kuin saadaan vastaus :)

Hui, päivän olin poissa ja monta sivua juttua! Vielä on vähän luettavaa. Onnea kaikille iloisista ultrakuulumisista!

Itse olin Tallinnassa tänään ja mukavaa oli. Ainoana miinuksena iski niin jäätävä päänsärky että joutui kivun takia itkemään ja oksentamaan ja luulin kuolevani siihen paikkaan. Onneksi matkaseuralaiseni eli oma isä hieroi vähän niskoja ja se jeesasi sen verran, että kylenin apteekista hakemaan panadolia. Nyt kotona rättiväsyneenä, joten hyvää yötä <3

Onko kellään ollut semmoista pientä kipua/tykytystä hetkittäin siellä alapään alueella? :0

Takaisin