Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille tsempistä <3 siis se mun arvo oli kai joku 35..tai ehkä kuulin väärin ja oli 305 mutta pitäis olla yli 1000.

Minä vedin äsken kilarit työpaikkaruokalassa kun tarjolla oli lohta ja se oli osittain raakaa, tai siis sellasta ei täysin kypsää. Itseasiassa ensin oli lohta jossa oli katkarapuja siinä päällä ja pyysin siksi itselle toisen annoksen. No sit sain sen kalan omaan kippoon ilman katkiksia niin sit se oli puolet semmosta puoli kypsää. Siis sellasta jota normi ihminen voi kyllä syödä mutta sellasta mitä minä en syö. Sanoin sit tarjoilijalle asiasta niin se oli tyyliin "jätä sit syömättä". Ja itse kokki sitten halus jutella siitä niin ensin se vetosi että mitenkä se kalan seassa oleva porkkana mukamas värjää sitä kalaa ja saa sen näyttämään raa'alta. Sanoin että tuo ei tuu porkkanasta että se ei oo selkeesti yhtä kypsää kun tämä kohta tässä ja näytin täysin kypsää palaa. Ja sit se vaan inttää vastaan että meillä on näkemyseroja kypsästä kalasta ja meillä tehdään kala näin, ja blaa blaa ja sit minä melkein itku kurkussa siinä että kun minä en voi syödä raakaa kalaa ja sit se varmaan rupes hiljalleen tajuamaan ja rupes selittää miten sitten jatkossa heillä voidaan kyllä vaikka minun kalat erikseen pariloida (tänään oli uunilohta) ja täten varmistaa että on varmasti kypsää. Sit läksin paikalleni ja kohta sieltä toinen kokki kanto mulla jätskiannoksen hymy naamallaan... Ja kun päästiin työpaikalle niin kollega sitten kysy että ootko sä raskaana kun sä siitä kalasta sillei hermoistuit.... hämäännyin, totesin että en kommentoi ja poistuin paikalta.. :banghead: Ei varmaan arvannu sitten tuosta.

oonkohan mä ainut joka ei viel oo neuvolaakaan varannu :D musta vaan tuntuu et varailen ehkä ens viikolla tai seuraavalla. Eihän sillä oikeestaan kiire oo ku täällä uudelleen synnyttäjät saa vasta sen ajan vko 9+ tai en sit tiiä miten se ku edellinen meniki kesken et ottaisivatko aikaisemminki. Keskimmäisestä lapsesta kävin ekas neuvolassa vasta viikolla 12+4 ja ultraan menin sit 12+5... Empä osannu sillo arvata et raskaana oisin ;) Nyt vaan jotenki ressaa kaikki ni taidan odotella viel jonkin aikaa. Oireitakaan ei kyl sen kummemmin oo, vanhin 5 veeni vaan yks päivä totes et "äiti sun maha ei oo enää ruttuinen, et se on silee" Kumminki jääny hiukka tota löysää tohon noiden raskauksien myötä. Ei kumminkaan kysyny et onko siel vauva. En halua nyt kertoo lapsille ennen kuin ultran jälkeen ku edellisestä kerrottiin ni se oli pettymys 5veelle ku ei vauvaa tullutkaan. Toivoo tyttöä et ois kaveri joskus :)

Eikiko siis raaka lohi nyt ei ole kellekään hyväksi, siitähän voi saada ruokamyrkytyksen tai loisia mahaan:/! Todellakaan kypsä porkkana mitään värjää, jos jotain positiivista pitää sanoa niin ainakin kokilla hyvä mielikuvitus :D

Madonna minäkään en oo vielä varannu neuvolaa. Vasta ens maanantaina varaan jos ultrassa on kaikki hyvin :)

Dreamer, voimia uuteen yritykseen ja toivottavasti seuraava minityyppi pysyy mukana

Tata, ihana kuulla että kaikki hyvin ultrassa :) :Heartred

Henriikka, tuplasti onnea :) :Heartred

Mun piti taas kuunnella oman minityypin sykettä :happy:

PicsArt_7_5_2015 15_44_22.jpg Tuollainen piparipuku sattui kaupassa kohdalle ja pakko oli se ostaa, vaikka olotila onkin epävarma. Toivon ja uskon, että kaikki on kunnossa vaikka arvot ei olleetkaan niin korkeat kuin joillakin. Kuitenkin 1000-56000 viitearvo on aika hankala arvioitava. No, ensi viikolla se selviää. Pitää nyt yrittää nauttia vielä kun voi.

Kaupassa iski hirveä heikotus ja pyörrytti, onneks nyt jo kotona. Hain vielä siinä välissä pojan hoidosta ja käväistiin kirpparilla. Huudon kanssa lähdettiin sieltä kun ei aina voi saada uusia leluja. :D
Minun oli kyllä pakko ostaa kaupasta vähän namia ja suolapähkinöitä. En ole liiemmin ollut suolapähkinöiden ystävä mutta nyt niitä oli pakko saada kun eilen töissä niitä maistelin.

Henriikka ihanaa!! Tuplasti onnea teille!!! <3 onko ensimmäiset lapsukaiset tiedossa? Ja oliko jotain erityisiä oireita että aavistelitko että kaksi vois olla? :)

Tata ihanaa! Paljon onnea :)

Madonna minä varailin tuossa alkuviikosta, ja aika on vasta kahden viikon päästä että ei varmaan kauhee kiire sillä ajanvarauksella :)

Eikiko hiihi ihanaa! "En kommentoi" :'D

Jee! Selvisin vesisateessa töihin hieman hikisenä ja kosteana mut ihan hyvää teki vähä käppäillä ennen töitä :) vielä ois kolme tuntia jäljellä ja jäätävä väsymys, massuaki alko nippailemaan vähä kovemmin ja saa yökkiä välistä, mut kyllä tästä päivästä selvitään voittajana :)

MindiS 6+5

Mua on tänään tosiaan pyörryttänyt välillä. Mittailin äsken tässä sohvalla istuskellessa verenpaineen niin näytti 112/68. Ei kait tuo oo ihme jos meinaa huipata. Esikoista odottaessa meinasi kanssa paineet laskea.

Aika uskomatonta Henriikka! Onneksi olkoon! Onko sulla ollut jotenkin erityisen huono olo tai jotain? Osasitko mitenkään aavistaa?

Henriikka onnea, aivan ihanaa, että kaikki oli hyvin!!! Oliko "järkytys", että kaksoset tulossa? Varmasti hämmästyttävää, mutta upeaa!!

Muumimamma, mistäs tommosen ihanan oot bongannut? :)

Kokoajan olin siinä uskossa, että vain yksi siellä olisi, ja sillä periaatteella lähdin ultraan että pakko nähdä onko sillä tyypillä kaikki hyvin. Ja olihan se ylläri.ensin tietysti pääsi ilon itku, kun näki että sydän lyö. Mutta sitten näkyikin kakis sydäntä jotka lyövät! Voin sanoa, että aika "epätavallinen tilanne" mitä en olisi uskonut omalle kohdalle ikänä tulevan. Mutta kyllä, alkujärkytyksestä nyt toivuttu ja olen äärimmäisen onnellisin mielin. Pitää vaan muistaa nyt ajatella että nyt meitä on tässä kolme, joten tahtia ehkä pitää ehkä hieman hillitä :) kaksosraskaus kuitenkin aina riskiraskaus synnytyksen osalta, joten mennään nyt päiväkerrallaan ja toivotaan että molemmat pysyy matkassa mukana!

Ja meillä on 5v tyttö jo olemassa :)

Takaisin