Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muumimamma mulla oli noilla viikoilla hcg jo yli 20 000. Toki jokaisella se nousee omaa tahtia. Toivotaan että sulla se vaan nousee hitaammin ja vauvvelilla olis kaikki kuitenkin kunnossa <3

Nyt vasta kunnolla luin muumimamman viestin. Minä en oo noilla viikoilla koskaan ollut hcg-mittauksessa, joten en osaa kyllä sanoa mitään :/ mulla oli rv 4+jotain hcg vähän yli 400 kai.

Sitä todella toivon! Tosin, tytöt laittaa äidin koville jo masussa :) ja jatkuu varmaan ainiaan! Hah.:laughing001

No jos oikeesti haluut päästä ultraan eikä yksityiseen oo varaa ni soita päivystykseen et on kovat kivut ni ultraavat..

Mindis ne otetaan verikokeella. Mulla on seurattu vaan sen takia, kun niin monta keskenmenoa. Nuo arvot antaa lääkäreille viitteitä onko kaikki ok ja nouseeko normaalisti. Neuvolasta voivat laittaa lähetteen hcg:hen, mut en tiiä laittaavatko ollenkaan jos ei oo syytä. Tuo on siis sama mikä otetaan lääkärissä kun lääkäri sanoo että otetaan raskaustesti.

Itse olen myös tuon todennut hyväksi keinoksi päästä kunnalliseen ilmaseen ultraan.. Meet kyssiin ja valitat kipuja niin laittaavat suorilta gynepolille ja ultraan.

Wildside aivan.. no se voi olla ettei mulla oteta niitä ollenkaan.. eli eiköhän tässä malteta odotella sinne viikolle 12 kunnes ultrataan :)

Itsekkään en kestäisi noin pitkään olla epätietosuudessa ja mieluummin meen sinne sairaalaan ku ootan et pää hajoo.

On mulla ollut tuulimuna mutta ainakaan neuvola-aikaa varatessa ei ollut neuvolatäti milläänkään siitä kun kerroin tuulimunasta. :/ tosin oli muutenki tosi tympeen oloinen.

Muumimamma pitäisköhän sun soitella ja vaatia sitä ultraa aiemmin? Tuo epätietoisuus on kauheaa! :/

Kurjaa.. Mun mielestä toi olis jo hyvä syy päästä aikasemminki ultraan ja varsinki sinne hcg mittauksiin.
Minä itse pyysin päästä aiemmin ultraan kun on noita keskenmenoja takana. Muutenhan täti ois kyllä laittanu vasta rv 12..

Neuvolaan on soittoaika aamulla 9-10. Pitää yrittää soittaa jos pääsis käymään. Mä en kehtaa lähteä päivystykseen valehtelemaan. Siellä on joillakin oikea hätä

Wildside joo, kuulema jos ois kaksi tuulimunaa takana ni sitten oisin päässy aiemmin ultraan ja mittauksiin. Onneks sä oot kuitenki päässy hyvään seurantaan nyt :)

Muumimamma kyllä todellakin kannattaa soittaa sinne neuvolaan huomenna ja vaatia että pääset ultrattavaksi! Hirveä tilanne tuo epätietoisuus!

Muumimamma, mäkin kyllä soittelisin neuvolaan ja vaatisin ultraa, varsinkin kun sulle on sanottu että alhainen hcg viikkoihin nähden. Kamalaa epätietoisuutta :/

Muutenkin tuntuu kun tässä ystäväpiirissä on ollut tuulimunia ja keskenmenoja, että niiden jättämiä pelkoja ei juurikaan noteerata. Vaikka kuinka sanottais että ei se yksi tuulimuna mitään merkkaa, niin se on kuitenkin jokaiselle odottajalle iso asia. Muutamakin viikko on tosi pitkä aika elää epätietoisuudessa ja pelossa :/ Toki myös tajuan ettei resursseja oo loputtomiin, mutta silti...

Onneksi täällä oli myös ihania ultrakuulumisia <3

Mä puolestani tilasin kotidopplerin ja piti sitten tänään kokeilla vaikka viikkoja on nyt 10+1 tai 2 ja suositus oli viikolta 12 alkaen. No, siellä se sydän kuitenkin pompotteli 150-180 välillä <3

Mulla ollut myös tm-raskaus ja ehdottelin neuvolantätille, että pitäiskö nyt mittailla hcg-arvoja ja pääsisinkö ultraan aikaisemmin, mutta sain kans kieltävän vastauksen kumpaankin. Arvostan MindiS jos jaksat odotta rv12 ultraan :) , itse en pysty, vaan haluan jo aikaisemmin varmistusta, että vastaako masussa kukaan, kun sinne huutaa haloo...

Takaisin