Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä oon mietiskellyt tänään, että kun multa tota massaa pikkuisen löytyy omasta takaa, lihonut viime kesästä 20kg ja nyt siis painoa 72kg/165cm ja olen aina ollut arka vatsan kanssa, kukan ei saa koskea tai nähdä niin meinaan kyllä raskausvatsa kantaa "arvokkaasti" mutta mutta siis tuleehan/erottaako se näkyviin? :D taas näitä elämää suurempia huolia. Hah

Neppppsu itselläkin vähän ylimääräistä eli ennen plussaa olin 63/160 ja nyt parissa viikossa jo 65/160 eli saan varmaan neuvolassa kuulla painosta, mutta mietin että ainakin saa alussa pidettyä raskauden hyvin salassa esim töissä kun on muutenkin tätä mahaa :) mut itseä kans mietityttää että näyttääköhän mun vauvvamassu vaan sit semmoselta että mulla on tullut painoa eikä ole semmoinen kaunis raskausmaha? :O sama ongelma siis täälläkin.

Varovasti ilmottaudun mukaan. Plussasin tänään, vaik oon jo viikon tiennyt olevani raskaana. Lapsia mulla on jo kolme ja tää on viides raskaus, edellinen meni kesken vuoden alussa viikoilla 12+2.... Nyt viikkoja ois laskurin mukaan 5+3 joten varovaisin mielin mennään, en oo vielä harkinnu edes neuvolan varaamista :) muita oireita ei oo ku se et väsyttää ihan älyttömästi ja vessassa pitää käydä useasti, myös yölläki. Normaalisti en käy yöllä vessassa.

Kyllä se masu tulee aikanaan esille nätisti :) Esikoista odottaessa oli ylimääräistä päässyt kertymään ja silti putkahti maha esille, joka näytti vauvamahalta ;D

Millä viikoilla se about tai siis minkä välillä yleensä putkahtaa :)? Vai onko se niin yksilöllistä

Ja tervetuloa Madonnalle mukaan :) toivottavasti tämä pikkuinen pysyy joulukuulle mukana :)

Muistelisin että ekalla noin puolessa välissä ja toisessa raskaudessa hieman aiemmin. Minusta se on yksilöllistä :)

Ninnu ihana uutinen:)
Tiuh me asutaan espoossa ja ymmärsin thn puheesta että loppuraskaus menee vähemmillä käynneillä, musta todella huono säästön kohta! En kyllä sit tiedö miten harvakseltaan näitä neuvola reissuja on:( se parasta kun voi neuvolaan mennä ja kuulla sykkeen :( saataahan nääkin olla erikunnissa erilailla... Muistelisin edellisen kanssa että olisin käyny jokatoinen viikko viimeisen kuukauden...
Madonna tervetuloa ja onnea :) toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti:)
Mulla pamahtanu toi maha aina tossa rv 12-13 tietämillä:)

Meillä on 3/13 syntyny poika (oli 1v2,5kk ku tyttö synty). Tyttö 6/14 ja olis aikalailla 1,5v ku tää syntyy.. Eli kolmas tulossa❤ Mä imetän vielä, imetin esikoistaki tytön raskauden rv 20 asti.. Mullei imetys pidä menkkoja poissa mut pidentää kierron 50-60 päivään..

Joo noi käynnit on harventunu kyl siitä kahen vuoden takaisesta. Vuosi sitte niitä oli jo vähemmän.. Ei mikään paras säästökohde vähentäää loppuraskauden käyntejä :/

Miekin uskaltaudun mukaan...plussasin viime perjantaina :) omien laskujen mukaan la 18.12.,mutta eka neuvola ens ke 6.12. :)

Mie olin eka tuolla laskettuaika helmikuussa 2015...kyseinen poju pikkasen yli 3kk :)

meillä pojat 8v2kk,2v9kk ja 3kk...ja nyt neljäs tulossa :)

Mites muilla, onko turvoitusta/ummetusta? Mitä avuksi?
Olen syönyt luumuja ja terveellisesti, sekä nyt tänään otin levolacia. Ja vettä oon yrittäny juoda suht paljon. Näyttää kuin olis puolessa välissä raskautta jo :D

Tässä oon mietiskellyt tänään, että kun multa tota massaa pikkuisen löytyy omasta takaa, lihonut viime kesästä 20kg ja nyt siis painoa 72kg/165cm ja olen aina ollut arka vatsan kanssa, kukan ei saa koskea tai nähdä niin meinaan kyllä raskausvatsa kantaa "arvokkaasti" mutta mutta siis tuleehan/erottaako se näkyviin? :D taas näitä elämää suurempia huolia. Hah
Yhdellä sanalla vastaus:EROTTAA! :happy:

Millä viikoilla se about tai siis minkä välillä yleensä putkahtaa :)? Vai onko se niin yksilöllistä
Mulla näkyi esikoista oottaessa jo ihan selkeesti viikolla 12. Ja paino-/pituusmittojen perusteella en usko, että sulla on massua nii paljon kuin mulla :wink

Minä ilmoittaudun kai tännekin mukaan. Ehdin jo nopsana tyttönä kysellä muilta vihlaisukokemuksia tuolta tammikuu 2016 ryhmästä, mutta teinkin nyt tarkistuslaskennan ja sain laskureilla LA:ksi 31.12! Tiedänpä mitä teen uutena vuotena. :) Saapa nähdä kumpaan ketjuun sitten lopulta kuulun. Täytyy sanoa, että olisi kyllä ihan kiva, jos pääsisi sinne tammikuun puolelle.

Lapsi on toinen, joten ensikertalaisen ihanaa jännitystä ei ainakaan vielä näytä olevan. Raskauspahoinvointia odottelen, kun viimeksi se oli melko paha. Oksentelin lähes tunnin välein jotain 6 viikkoa ja ainoa mikä maistui oli rasvainen ja epäterveellinen ruoka! Nyt odotan, koska tuo pahoinvointi taas alkaa...

Neuvola on vasta ensi kuun lopulla ja toivon, että siellä jo ultrataan, kun edellisen lapsen kohdalla tehtiin.

Rv 5+0

Mikä ihme tää päivä oikein oli.
Mikä perseys ilma ja mulla ihme alaselän ja masun kipu.
Ja sit tää vitutus! ANTEEKSI kielenkäyttöni ja ankea teksti, mut ihan tosi paska päivä ja kaikki ärsyttää. Duunissaki sai juosta koko päivän ja tehä lto:n hommia vaik en edes oo ite lto.
:sorry::banghead::smiley-angry017
:smiley-angelic008
Huomenna sit varmaan parempi.

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa!

Arvatkaas tekiskö tämmösenä iltana mieli sitä röökiä :smiley-angry016

Onnea Ansku ja helmi! Ja tervetuloa!
Asku ihana ikäero teidän 3 ja uudella vauvalla, meillä ton meidän 2 ja 3 välillä on 11,5 kk ja ne on kuin paita ja peppu :) ihana parivaljakko tulee varmasti teillekin :) nyt odotellaan vauva #4 , ja ikäeroa tulis pienempien väliin, 1v 10 kk :)

Takaisin