Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostin eilen töihin just mehukeittoa ja maustamatonta jogurttia,mut ajatuskin ällöttää. Ainoostaan kunnon appelsiinimehu kuulostaa nyt hyvältä veden lisäksi. Ehkä omena. Täytyy mennä kaupan kautta. Työpäivä 7h,mut pitää eka hakee auto korjaamolta. Töistä lähteminen kesken vähän kökköö,ku meillä vaan yks illassa. Plus mun pitää yöllä kirjottaa oppari loppuun :D palautus huomenna ja piti tänä aamuna tehä mut nyt ei pysty

Kettukuittaa voi ei :/ aika pitkä päivä olla jos ei mee mikään oikein alas :/ joo!!! Tuo appelsiinimehu hedelmälihalla on varmasti ihan loistava!
Ehkä tuo sun oksetus vielä lisääntyy jos sulla on vähä stressiä tuosta opparistaki?

Äippä x3: Ei mulla kaksosista muuta kummempaa oiretta ollut, kuin että maha kasvoi omituisen nopeasti ja varhain! Mulla oli jo 2 raskautta ennestään, joten tiesin suurinpiirtein miten se maha yleensä kasvaa :) Vitsailtiin miehen kanssa että nyt on tuplapulla uunissa, mutta en oikeasti sitä uskonut. Mutta kun ekaan ultraan mentiin siinä rv 12 tienoilla, mulla kädet tärisi ja melkeinpä tiesin mitä kätilö siä sanoo :p
Hyvin kaikki kuitenkin meni ja vaikka raskaus oli aika rankka (maha oli yhtä iso rv 20 kun se oli edellisistä ihan lopussa... ) ja kaksi vaippaikäistä siinä lisäksi hoidettavana... Ihanat rauhalliset ja kiltit tyttöset heistä on kasvaneet, ikää nyt vajaa 4v.
Kyllähän mies on naureskellut, että mitä jos taas on kaksi, mutta jos on niin sit mennään sen mukaan ja kyllä sitä apua saa sitten jos tarvitsee :)
Sulla kyllä jännät paikat edessä, jos jo nyt on maha kasvanut sillain että sen huomaa :nailbiting: Pianhan se selviää :)

Ei kyllä täällä taaskaan mitään oireita, että olisi raskaana, ei kyllä oikeestaan edellisistäkään ollut, paitsi väsymys, mutta se ei kyllä ole mikään uusi oire...

Mukkis joo siis mä olen pakon edessä siirtynyt äippä housuihin:) jos tää on vaan turvotusta niin, ihmettelen suuresti:) jännitää älyttömästi toi eka ultra, sinnekin vielä kuukaisi... Mies kuitenkaan mukaan pääse, saa paimentaa näitä muskuja:) tää siis meidän 6 raskaus, ja 4 vaavi olis tulossa :)

Niin ja täällä ollaan kans suht oireettomia, pientä etovaa oloa, ja väsymystä, tissit kipeet ja vähä turpeessa :)

Uskaltaiskohan sitä itekki jo tänne kirjotella. Plussatesti tehty jo puoltoista viikkoa sitten, mutta pelko keskenmenosta saa himmailemaan vielä kaikessa. Yks km takana neljän vuoden takaa ja siitä asti yritetty uudestaan. Nyt sitten 9 kuukauden hedelmöityshoitojen jälkeen tärppäsi juuri ennen kuin hoitojen piti edetä "rankemmiksi".

Täällä siis Turkulainen esikoista toivova "nuorikko". Laskettu aika olis laskureiden mukaan 24.12 ja todennäköisesti pysyykin tuossa. Täällä on jonkin verran juteltu näistä joulukuun syntyneiden syntymäpäiväjuhlista. Itsellä on jotenkin kummallisesti huoli siitä, että jos nykerö oikeasti syntyy jouluaattona, niin miten ihmeessä pääsee nauttimaan kummastakin juhlasta täysin siemauksin.

Mutta kaikesta huolimatta kovin täällä toivotaan, että loppuun asti etenisi tämä raskaus. Hoitojen vuoksi varhaisultra on edessä ensi viikolla rv 6+5. Toivottavasti syke silloin kuuluu.

Rv 5+6.

Ngale tervetuloa mukaan :) toivotaan että teillä nyytti pysyisi matkassa liimattuna loppuun asti! :)
Ihana kun teillä on hoitojen jälkeen vihdoin tärpännyt ja onneksi pääsette tarkkaan seurantaan nyt ja saatte mahdollisuuden varhaisultraan :)

Tervetuloa ngale! :) ihanaa että nyt on pikkuinen matkassa, toivotaan et kaikki menee oikein hyvin! :)

Mäkin Suosittelen mehukeittoja! Ne on mukavan paksua ja vähän enemmän täyttävää kun pelkästään juominen, mut sit taas kuitenkin erilaista ku kiinteä ruoka mikä mullekaan ei oikein maistu :) ja hyvä puoli on jos pitää oksentaa et maistuu vielä samalle kun juodessa, toisinku esimerkiks jugurtti on todella pahaa oksentaa kun se ehtii jo hapottua ja maistuu käyneeltä :D tällänen pikku vinkki... haha.

Mindis: todennäköisesti oppari vaikuttaa, ollut kuitenkin osa elämää jo vuoden :D
stressaa myös, ku saisin vakinaisen työpaikan elokuussa, jolloin työt myös alkais. Tuntuu kuin huijaisi, kun otin paikan vastaa. Työnantaja tykkää kun olen 4kk töissä ja mammalomalle lomps. Eivät siis tiedä raskaudesta. Aina on ärsyttänyt naiset, jotka jää heti mammikselle ku pääsee töihin...hmm...ja nyt osu omalle kohdalle!

Tervetuloa uusille! Ngale rohkeasti vaan nauttimaan! Täältä saa kyllä voimia ja tsemppausta muilta :)

Rv 5+4

Kettukuittaa no mutta joskus se elämä vaan menee niin että mammalomalle jää heti melkein kun uuden työn on aloittanut. Kyllähän se taatusti tuntuu ittestäkin pahalta kun joutuu melkein heti jäämään töistä pois mutta uskon että kyllä tämä on sen arvoista ;) ja onnea siitä vakkari paikasta jos oon unohtanut aiemmin onnitella :)

Täällä pahoinvointi jo helpottamaan päin, oli jossain kohtaa tosi voimakasta ja kesti lähestulkoon 24/7. Vai johtuukohan oireettomuus nyt siitä ku oon lomalla ja saanu lepäillä ja ottaa rennosti o_O oli kyllä mahtavaa päästä etelän lämpöön, täällä vielä joka aamu tarjolla tuorepuristettua appelsiinimehua, vesimeloniia ja mansikoita eli just sellasia helposti syötäviä juttuja:)

Elinanna rv 9+1

Mulla ainakin pahoinvointi ja säryt on ihan suoraan yhteydessä väsymykseen. Viime pe-la yönä nukuin kepeät 11,5 tuntia ja ai, että lauantai oli hyvä päivä. Jaksoi talkoilla koko päivän. Ja nyt arkena kun ehtii nukkua sen 6 tuntia niin on päivät sellaista kituuttamista, särkee ja etoo jatkuvasti...

Onneksi on pitkä viikonloppu edessä ja karataan vielä mökille, ettei tarvitse tiskivuorestakaan stressata.

Marlau 7+3

Tänään on ollut helpompi päivä pahoinvoinnista. Etoo, mutta ei okseta. Eilen illalla ja nyt tuntunut alavatsalla menkkamaisia kipuja. Muistelisin, että edellisissäkin on jossain vaiheessa ollut, mutta en muista millä viikoilla. Nyt on siis menossa rv 7+5. Oon kerrennyt jo miettiä vaikka mitä. Onko teillä muilla ollut?

Tiuh joo on ollu edellisissä raskauksissa ja tässäkin on ihan alussa noita menkka kramppeja, en nyt hirveesti huolestuis kun saattaahan ne olla just noita kasvukipuja:) en kyllä minäkään muista millä viikoilla edellisten kanssa niitä oli, muistelisin että alkuraskaudessa:)

Tiuh on ihan normaaleja nuo krampit. Itelläniki on niitä välillä ja aika koviakin mut silti pienen sydän siellä löi. Elä huoli :)

Kiva kuulla äippä x3 ja wildside! Jotenkin alkaa mielikuvitus laukkailemaan ja pelkää kaikkea. Välillä helpottaa ja välillä tuntuu enemmän.

Kyselinki jo tuolla raskausoireissa mutta kysäsempä vielä teiltäkin :)
Mulla on nyt pari päivää sitten alkanut virtsa olla tosi tummaa ja haisee tosi vahvasti! Liittyykö mahdollisesti raskauteen vai onko jotain alkavaa pissitulehdusta?

MindiS 5+4

Takaisin