Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Johkuliini, muistelen, että minulla oli samanlainen "ketutuskausi" ensimmäisessä raskaudessa. Ajattelin silloin, että tältä täytyy masennuksen oikeasti tuntua. Se meni onneksi ohi viikossa, jonka jälkeen mieli parani huomattavasti. Toivottavasti sinullakin olo paranee pikaisesti!

Mä olisin halunnut kaupasta jätskiä, mutta en saanut ostaa. Mulla oli kolme viikkoa herkkulakko ja se meni ihan hyvin. Viime viikolla tuli raskaus tietoon ja tuli jo herkuteltua... Pakko kyllä yrittää hillitä herkuttelua. Mulle tuli ekassa raskaudessa 18 kg painoa, joista n. 10 edelleen jäljellä. Ylipainoa on siis jo valmiiksi ja toivon etten saa kuulla painonnoususta neuvolassa. Mun maha oli viimeksi raskaana ollessa jättimäinen. Silloin kesällä 2011 oli vielä hirveä helleaalto niin olin ihan turvoksissa ja paisunut. Tänään mulle tuli mieleen että miten mä talvella mahdun mihinkään vaatteisiin kun kesällä loppuraskaudessa sai olla vaan mekko päällä! Ei varmaan niin isoja toppahousuja kaupasta löydy. Ja kun mun työssä ollaan ulkona säällä kuin säällä... Maha alkoi näkyä puolen välin tietämillä. On mulla kyllä kyselty jo viime vuonna että olenko raskaana vaikka en ollut. Voi olla että nyt hetkeen ei kukaan uskalla kysellä. Työkaverit kyllä jo tietääkin. En malttanut olla kertomatta.

Tänäänkin juilinut alapäätä. Ja etova olo jatkuu. Olen onnellinen niin kauan kun ei tarvii halailla pönttöä. Inhoan oksentamista yli kaiken.

Miten teillä juhlitaan vappua? Mä ostin holittoman siiderin. Mies aikoo tehdä munkkeja. Ollaan kotona ja katsotaan telkkaria ja leikitään...

Muumimamma-84 5+2

Muumimamma hyvä pointti! Mihinköhän talvivaatteisiin sitä mahtuu enää loppuajasta :'D

Meillä tarkoitus ihan kaveripariskunnan kanssa grillailla ja viettää aikaa ja ittekkin ostin neljä alkoholitonta siideriä :)

Niin ja mulla tosiaan pituutta 178 ja painoa 93.

Muumimamma-84 5+2

--

Ylläpito on poistanut viestistä sääntöjen vastaista sisältöä

Last edited by a moderator:
Johkuliini, muistelen, että minulla oli samanlainen "ketutuskausi" ensimmäisessä raskaudessa. Ajattelin silloin, että tältä täytyy masennuksen oikeasti tuntua. Se meni onneksi ohi viikossa, jonka jälkeen mieli parani huomattavasti. Toivottavasti sinullakin olo paranee pikaisesti!
Joo, nää on näitä.. Joskus vaan on huono päivä, ei voi minkään.
Sit mulla olis semmonenkin, kun söin pakko-oireisiin lääkettä ja oon hiljaksiin alentanut annosta ja jättänyt pois, niin ei niin perkeleen hiljaista vähentämistä ookaan, ettei näit hiton "säväreitä" tulis. Ne, joilla kokemusta, tietää tasan tarkkaan, miten kettumaisista "sähköiskuista" on kyse. Tuntuu, et ovenkarmeja päin kävelee.
Oon viel alentanut ja jättänyt lääkkeen hitaammalla tahdilla pois, kuin lääkäri sanoi. Inhaa, kun tietää, et tää kestää taas sen pari viikkoa.
Sori, et mä tääl avaudun tälleen, mut ainoo mesta, mis pystyy jotenkin purkaan tän.
Mielessä käynyt jo useaan otteeseen, et jos vaan menis röökille, mut tiukkana oon itelleni:smiley-angry016

Täällä piti vielä tehdä yksi apteekin testi ihan varmuuden vuoksi, ja ylläri ylläri kauhean jännityksen jälkeen sieltä tuli plussa ollu pari vähemmän oireetonta päivää, tai no mitä nyt eilen meinasin raapia nännit irti ja yöllä oli jotai alavatsakramppia. " Eemeli" se siellä vaan mamman massussa puksuttaa
Mä repesin ihan täysin, mun miehen nimi on Eemeli :D

Täällä mä juhlin vappua lasten kanssa kun mies työreissussa....

Näin muuten kaupassa tänään niin ihanat kaksosvauvat, 3kk vanhoja, mutta vieläkin niin pirpanoita :) Tuli niin omat kokemukset noilta ajoilta mieleen meijän tirriäisten kanssa :rolleyes: Olivat jotenki niiin pikkuruisia 2450g ja 2860g syntyessään kun muut olleet sen kilon painavempia vähintään :) Kyllä vaan niin innolla odotan tätä kaikkea ja aion nauttia täysillä tästä viimeisestä raskaudesta!

Mukkis rv 4+6

On tämä kamalaa!!!!Ensimmäisessä raskaudessa olin niin leppoisa ettei pyhä pietarikaan kykenisi samaan...MUTTA NYT!!Vittu ku vituttaa kaikki ja eniten vituttaa kaikki..voisin vetää ton miehen johonkin narun jatkoksi ja heittää ovesta ulos. Ilman että menen mihinkään yksityiskohtiin mutta ottaa kyllä päähän jos koko loppuaika on samanlaista.
Niin että tälläisellä mielellä nukkumaan ja huomenna tosi iloisesti töihin...prkl.
Anteeksi kielenkäyttöni..se nyt vaan kuvastaa mun fiilistä.

Toivottavasti teillä kaikilla muilla on parempi päivä :wink:happy::p

Mama ja tirriäinen 7+2

Tykkääminen ihan vaan siitä et mulla on yhtä vitun paska fiilis koko ajan :D kaks aikasempaa raskautta menny ku tosta noin vaan ilman mitään vitutuksia ja kovin rauhallisesti ja nyt oon ihan hirvee ja olokin on sen mukanen! Ja todella toivon et hormoonit tasottuu ekan kolmanneksen jälkeen tai ero on taputeltu ennen joulukuuta

Rv 8+2

Kiitos ♡
Eiköhän se tästä jahka vetää vähän unta palloon niin elämäkin saattais taas tuntua siedettävältä..mutta onnse kiva tietää että täällä muutkin kärsii tälläisestä:banghead::happy:

kyfi0096930, kiva kuulla että Espoosta löytyy joku jolla sama LA! hauska sattuma. Juuri kotona harmittelin, kun ei ole naapurustossa ketään joka odottaisi, tai olisi vauvan kanssa kotona. Joskus aikuinen kahviseura olisi ihan toivottua

Mullakin on painoa kyllä liiaksi, mut toisaalta oon oppini hyväksyy itteni vähän paremmin viimeaikoina ja saanut jotenkin itseluottamusta. Vähän pyllyä pitää olla :D En oo laihduttajatyyppiä yhtään, joten tällä mennään ja tässä painossa on pysyttykin hyvin jo vuosia ja meen sillä asenteella et jos jotain tekee mieli ni syön, mut järki kädessä ja kohtuus kaikessa :)

Mites ootteko te muuten miettiny yhtään vaunuja vielä? Onks kokemuksia mitkä olis hyvät, ainakin joillain oli lapsia ennestään? Meille tää on eka niin ei oo oikeen kokemuksia. Uudet ehdottomasti halutaan ja ollaan aika paljon lueskeltu ja vertailtukin jo vaikkei tässä mikään kiire ole. Mä henkilölohtasesti rakastuin britaxin go next yhdistelmävaunuihin kun käytiin äitin kans pyörähtämässä yhdessä lastentarvikeliikkeessä. Ne oli niin näppärän kokoset ja aivan ihanat työntää ja kevyet kun mitkä <3 niin ihanat! Ja vaikuttaa kaikkien juttujen ja ominaisuksien mukaan kyllä todella hyviltä. Mahtuis jopa meidän autoonkin, joka nyt ei varsinaisesti ole mikään perheauto, ennemminkin ralli sellainen :D silmää miellyttää myös stokken crusit.

Muokattu viimeksi:
Mulla on vaunujen suhteen vaan lista ominaisuuksista mutten oo vielä katsellut löytyiskö jostain ne kaikki. Meillä on myös yhdet hajonneet yhdistelmät ja yhdet hajonneet matkikset, heh...

Mulla oli ekan kanssa Gesslein future f6 yhdistelmät. Ja oli kyllä hyvät. Myin ne pois vuosi sitten kun ei seuraavaa kuulunut. Nyt sitten saa lähteä ostoksille, ja hyvä niin sillä oon totaalisen rakastunut Stokken uusimpiin, eli Stokke Trailz yhdistelmiin. Ne on must have! Osyin jo vaunukopan edullisesti hieman käytettynä, mutta aivan kuin uusi! Hintaahan noille kärrylle tulee huimasti... 1450€ ilman hoitolaukkua... Mutta ihan sama. :happy093

Myös täällä yksi, jota vituttaa. Kiihdyn aivan naurettavista asiasta satasella ja vaahtoan menemään. Kaveria eilen naurattikin, kun mesosin.

Me aiomme hankkia tälle kuopukselle uudet vaunut. Edelliset Briot hankittiin lokakuussa 2010 syntyneelle. Ovat nätit, mutta ränkkänät jo. En vielä tiedä, millaiset nyt haluan. Yhdistelmät joka tapauksessa. Tupla- ja matkarattaat meiltä jo löytyy. Samoin pyöräkärry, jonka saa myös työnnettäväksi versioksi.

Takaisin