Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Poika oli n. 1v kun myytiin yhdistelmät pois ja ostettiin Brio Race rattaat. Ne menee vieläkin kun poika jo yli 3v. Niin varmaan jotkut käytetyt vaunut hankitaan ja sit 1v saa siirtyä noihin rattaisiin. Ensin pitää vierottaa esikoinen niistä. On vähän laiska kävelijä. Ja kun bussilla pääsee ilmaiseksi alle 4v kanssa rattailla. Niin oon sitä hyödyntänyt tälleen autottomana.

Poika siis kävelee kyllä hoidossa ihan reippaasti. :) Äiti kun hakee niin omat jalat häviää. Ja jos rattaat on mukana niin haluais istua. Välillä kyllä kävelytän väkisellä. Tykkää myös pyöräillä jne. liikkua muutenkin. Että en mä sitä nyt ihan koko ajan istuta rattaissa. :) Toisen kohdalla aion tehdä kuitenkin niin että mahdollisimman varhain vaan rattaista pois ja itse kävelemään.

Sitä aika monia asioita varmaan tekee erilailla toisen kuin ekan lapsen kanssa. Ekan kanssa en kuitenkaan osannut pelätä raskausaikana. Nyt koko ajan pelko persuksissa.

Joo toisen kanssa on jo ns. fiksumpi joissakin asioissa :) Eikä ehkä stressaa niin paljon asioista kuin ekan kanssa (vauvan synnyttyä). Jokainen lapsi on kuitenkin erilainen ja se mikä toimii toisen kanssa niin ei toimi välttämättä toisen kanssa :)

rv 7+6

Just joo.. Mun pomo pamautti mulle puhelimessa tänään että raskauspahoinvointi ei ole tarpeeks hyvä syy olla töistä poissa ja kieltäytyy maksamasta palkkaa... No onneks työpaikan pomo (olen siis vuokrafirman kautta töissä ja kaksi pomoa mulla) oli eri mieltä ja sanoi että ei mulla oo mitään hätää. Jos on pahoinvointia niin sillon täytyy lähteä kotiin. Tämä toinen pomo myös pitää huolen siitä että saan turvallisemman työpisteen. Ja myös oli todella ymmärtäväinen raskauden suhteen. Yritän heti kun on mahdollista niin ängetä talon omille kirjoille niin pääsee tosta paska vuokrafirmasta pois. Nyt kun on sit vaarana että vuokrafirma ei jatka mun sopparia koska oon raskaana.. Ei ne voi multa viiä elantoo, pitäähän mun jollain tää naperoki elättää ja vielä on paljon hommattavaa tälle pienelle..

Wildside ei helvata sentään!! Kyllä pistää vihaksi!!!! Onneks kuitenki ees toinen pomo eli sen työpaikan pomo ymmärtää tilanteen!

Neppppsu, mulla myös 9+2 ja tänään ainoa oire on lievä etominen joka voi johtua myös nälästä. Näin hyvä olo ei oo ollut sitten plussauksen.

Kamala huoli alkoi.... Itsekin tiedän muutamia joilla loppuneet ja kaikki hyvin ja muutamia joille tullut juuri näillä viikoilla km..

Tervetuloa Ansku84 ja Helmi15!

Timbe, Mull myös turvotusta. Navan kohdalta on maha ihan pystyssä turvotuksen takia...

Neppsu, Olipa kyllä sairas kuski. Harmi, että et kerinnyt saada rekkaria ylös ja ostokset jäi. Minullakin aika tarkoin rahat aina budjetoitu ja ostan viikon ruokaostokset kerralla jos suinkin. Onneksi kuitenkaan sulle ei käynyt minkään. Raskausoireista ei välttämättä pysty päättelemään mitään. Olipa niitä tai ei. Itselläni oli tm-raskaudessa ihan selkeitä oireita, vaikka olin kantanut koko ajan tyhjää pussukkaa...

Muumimamma84, tuo olikin ihan ajattelemisen arvoinen asia, että pahin pullukkakausi osuu talveen! Saas nähdä mitä ulkovaatteita sitä päälleen kiskoo. Vappua vietän vanhempieni kanssa varsin rauhallisissa merkeissä. En ole muutoinkaan ollut mikään riehakas vappujuhlija.

Wildside, minkälainen työehtosopimus sulla on? Raskauspahoinvointi kuuluu samaan kategoriaan "muitten sairauksien" kanssa...

Wildside, minä juuri miehelle sanoin, että jos en tekisi töitä kotoa käsin, mun ois ihan pakko olla saikulla. Tämähän on sama kuin mahataudissa joutuisi olemaan töissä!

Nyt iski huoli ja paniikki. .. maha ollu pari päivää tosi kipee sillee niinku menkoissaki,ja oon ajatellu että se nyt vaan on asiaan kuuluvaa..nyt kun kävin aamulla vessassa niin pyyhkiessä tuli verta paperiin ihan reilusti... apua... 40 min pitää vielä oottaa että voi soittaa neuvolaan ja kysyä mitä pitäis tehä,mutta onko muilla ollu joskus jotain vuotoja ilman että se on automaattisesti keskenmeno?vai onko aina?ihan ku olisin joskus jostain lukenu että voi olla vuotoja ilman et se mitään meinaa?...

Meillä on mekaanisen metsäteollisuuden työehtosopimus. Pitääkin kohta vilkaista mitä se sanoo raskaudesta. Pistää itteeniki vihaks tuommonen!!!

Joo ja eihän sitä töissä kauheena apuna kyl oo jos laattaa vaan roskiin vähän väliä ja mullaki vielä fyysinen työ joka rasittaa lisää pahoinvointia. Onneks on ihanat työkaverit ja vuorovastaavat jotka ymmärtää täysin koska heilläkin omia lapsia ja vaimot kärsineet pahoinvoinnista.

Mitä voi olla wildside noin?! :O Kyllä minä ainakin olen aikoinaan hakenut sairaslomaa raskauteen liittyvän pahoinvoinnin takia! Eihän sitä semmoisessa oloissa voi töitä tehdä. Eikä raskaus ole syy olla jatkamatta työsopimusta tai irtisanoa. Eikös se ole laitontakin?

Dreamer saitko soitettua neuvolaan? Mitä sanoivat? Minäkin oon lukenut, että saattaa vuotoja olla jotka ei tarkoita sitä pahinta.

Dreamer mikä tilanne siellä? Minun kaveri joka synnyttää ihan parin kuukauden päästä niin silläkin oli alussa vähän veristävuotoa ja se ei ollut mitään vaarallista.

Takaisin