Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiuh joo tosi inhottavaa kun arvostellaan tuosta lasketusta-ajasta vaikka mekin ollaan useampi kuukausi yritetty raskautua eikä ehkäisyä aloitettu viime kierron ajaksi koska toive oli se oma nyytti eikä niinkään väliä lasketulla ajalla :)

Niinpä, ikään kuin se tekisi tästä raskaudesta jotenkin vähemmän toivotun, että LA sattuu olemaan joulukuussa! No, kaikilla ei vaan ole käytöstapoja...

MindiS, samaa olin lukenut, ettei kuume ole hyväksi. Yhdellä 500 mg Panacodilla selvisin onneksi, sekin laski kuumetta jo ihan hyvin. Nyt jo kokonaan terveiden kirjoissa :)

Tervetuloa taas uusille, mukava saada lisää ihmisiä tänne!

Doppleri kotiutettu ja hermot meinasi mennä sen kanssa väännellessä, kyllä sieltä oikea kohta taisi löytyä ja syke pomppi 130-170 välissä, mutta ei se kauan kerennyt ruudussa olemaan kun taas sai vähän liikuttaa ja ettiä.. Näinköhän on pikkuisen syke tuo :D :0

Oho heitin yhden kommentin tonne listaukseen vaikka piti tulla tänne. Ei täällä sattuis muita päihde-, tai mielenterveystaustaisia odottajia olla?

Neppppsu, millä viikolla oot nyt? Ite oon kans miettiny jos tilais sen dopplerin, mitä suosittelette?

9+0, unbornheart dopplerin saa liitettyy puhelimeen tabletti ym, että jos sydänäänet ei kuulu niin näkee sykkeen :)

Neppppsu, minityypin syke kuuluukin vaihdella 110-170 välillä. Liian tasainen ei kuulemma ole hyvä juttu.

Sylikinkku, sä ihana kuulla. Koska se oli välil siellä 100 paikkeilla :D ehkä se sit oli sen pikkusissin syke

Nepsu mulla on mielenterveysongelmia. Joskus diagnosoitiin vakava masennus ja paniikkihäiriö mut nykyään ei oo enää kumpaakaan.
Itseäni vähän pelottaa kuinka käy kun vauvva syntyy ettei tule masennus uudelleen.. Pitänee kertoo neuvolaan asiasta niin varmaan seuraavat paremmin vointia. :)

Wilside kannattaa kertoa, sieltä saamisten suurempaa tukea ja mietitään valmiiksi vaihtoehtoja, että jos synnytyksen jälkeen iskee masennus! Itsellä diagnoosina kaksisuuntainen mielialahäiriö.. Paljon saanut haukkuja ulkopuolisilta miksi edes pidän pientä sissiä, että ei musta/meistä ole siihen ja pilaan heti alkuun lapsen tulevaisuuden.. Hmp ;(

Mun siskon miehellä on myös kaksisuuntainen mielialahäiriö, joten tiedän millasesta on kyse.. Hän lopetti lääkityksen siihen niin oitis voi paremmin. Hänellä tasapainoinen suhde joka pitää hänet varmasti osittain kasassa.

WIldside, täälläkin meinasi ihan itku tulla kun luin sun hyvät uutiset, ihan mahtavaa! :Heartpink

Ninni, syvimmät osanotot :sad001

Minulla kans menneisyyteni takia todettu vakava masennus sekä paniikki/ahdistushäiriö tuossa reilu viisi vuotta sitten. Muutaman vuoden hoitojaksolla se saatiin pois ja myös koiran hankinta auttoi minua kovasti selvitymään :) kolme vuotta sitten masennus uusi mutta erittäin lievänä unettomuuden ja rankan kokemuksen takia, mutta sen selätin ihan kuukaudessa. Nyt itsekkin vähän jännitän/pelkään että jos masennus uusii raskauden aikana tai synnytyksen jälkeen.
Tosin koskaan aiemmin minulla ei ole ollut tuommoista ihanaa miestä joka samalla on paras ystäväni. Ennen olen ollut yksin ilman läheisiä ystäviäkään.

Mullahan myös psykiatrinen diagnoosi, tai muutamakin, ja kyllä me voimme olla aivan hyvin äitejä siinä missä muutkin! Todella mielelläni jaan kokeuksia teidän kanssanne näistä jutuista.

Takaisin