Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei, Ninni ja Lucky, osanotot suruunne! Onpa tosi ikäviä uutisia täällä tänään :( Tämä ei varmasti kauheasti nyt lohduta, mutta km:n jälkeenhän nainen on tavallista hedelmällisempi... Toivon NIIN kovasti teille parempaa onnea ensi kerralla!

Toivottavasti Wildside sulla on kaikki hyvin siellä! Infoahan meitäkin sitten.

Mulla oli tänään kontrolliultra ja laskettu aika siirtyi 12.12., nyt siis alkion koosta mitattu rv 7+2. Näin olin arvellutkin, sillä tunsin ovulaation tapahtumisen 99% todennäköisyydellä ja nuo viikot passaavat siihen hyvin. Mullakin on siis normaalisti pitkä kierto ja siksi noiden viikkojen kanssa oli aiemmin vähän epävarmuutta.

Riippuisiko myös vähän siitä, kuinka pitkälle raskaus on kehittynyt? Siis että jos on 5+-viikolla tullut, niin voi olla lyhyempi kuin vähän pidemmälle menneellä. En tiedä. En ole asiantuntija, mutta voisi olla loogista.

Mua niin ärsyttää, että neuvolassa pitää väkisin tunkea 28 päivän muottiin. Mulla ei ikinä ole 28 päivän kierto, vaan noin 33 päivää ja ultra kertoi samaa. Silti, kun soitin tänään ja varasin aikaa, niin laskevat kuukatisten alkamispäivästä. Enkä minä nyt mikään ainoa nainen ole, jolla ei ole täsmälleen 28 päivää.

Lumikatriina, mulla sama juttu ja osittain siksikin päätin tuolla varhaisultrassa käydä! Nyt on neuvolaan mistä antaa kuvaa ja todistetta siitä, että olen tosiaan pitkäkiertolaisia ja että menkoista ei minunkaan viikkoja voi kovin tarkkaan laskea.

Mulla siirtyi 2 viikkoa laskettu aikaa kun neuvolatäti ei kuunnellut mua :)
Itse oli väärässä vain yhden päivän :) meinaa mul on niin hebria kierto ett huh huh ( mulla on pco) mul ovis oli kp 33 ja haamu tuli kp 44

Mulla oli kans viimeyönä vähän tuskasta kun pissitti ihan kokoajan ja olo oli muutenkin samantapanen kun pissitulehduksessa, tuntu et rakko ei tyhjene kunnolla ja vähän vihlokin... Päivällä nyt sit ei oo ollu mitään erikoisempia tuntemuksia vessassa käydessä tms. Tiiä sitten johtuko kun eilen käytiin illalla juoksemassa/kävelemässä sateessa aika vähillä vaatteilla ja siellä jo alko pissittää ihan sikana..

Tsemppiä jatkoon Ninni ja Lucky, toivottavasti kaikki on kunnossa Wildside :)

Ninni, minulla alkoi menkat tasan 28 päivää kaavinnan jälkeen. Jännitin ja mietin silloin kovasti sitä, kuinka kroppa ja kierto palautuu normaaliksi, mutta onneksi hyvin. Kaksi kertaa lääkkeillä yritettiin, mutta kun eivät saaneet mitään aikaan niin sitten kaavittiin, mikä oli kyllä henkisesti itselleni siinä kohtaa "helpotus" jos nyt niin voi asian ilmaista. Kovasti kyllä pelkäsin tuota kaavintaa ja jos siinä jotain vauriota tapahtuu. Tasan viisi kuukautta kaavinnasta nyt sitten kuitenkin uusi plussa testissä :) oli myös minulle silloin shokki kun ultrassa kävin ja nyt luonnollisesti tämän uuden raskauden kanssa vähän varpaillaan, mutta kuitenkin toiveikkaana :)

Ja en kirjoita tätä lietsoakseni ketään tai mitään, vaan kertoakseni, että toivoa todella on, vaikka tyhjennysprosessin joutuisi käymään läpi vaikeimman kautta! Toivon todella sinulle Ninni kaikkea hyvää jatkoon!!

En oo päässy vielä lääkärille enkä ultraan ku lääkärillä on kiire synnyttäjien kanssa.. Tässä kaks ja puol tuntia jo ooteltu gynepolilla.. Alkaa pikkuhiljaa turhauttaa ja tekis mieli vaan kävellä ulos noista ovista ja haistattaa pitkät koko laitokselle. Ärsyttää tämmönen odottelu kun koskee..

Ninnille ja Luckylle lämmin osanotto. Tiedän, miten kamalalta se tuntuu, kun kaikki romahtaa ja viimeinenkin toivonvire joutaa pois. Voimia kovasti ja onnea uuteen yritykseen. Itselläni keskenmenon jälkeen tuli kuukautiset 28-29 päivän kuluttua.

Aamusta iltapäivään asti minulla oli tosi ikävää kuvotusta ja etomista. Iltaa kohti se vähän on lientynyt, mutta on taustalla edelleen. Meillä perhepiirissä tuli surullisia uutisia myös - eräällä rakkaalla on todettu rintasyöpä :( Ja kun sääkin on tällainen tuhnu, niin mieli on ehkä vähän alaviritteinen.

Kaikesta huolimatta katseet ylöspäin ja toiveikkain mielin eteenpäin!

Minua on nyt vaivannut jälleen 24/7 pahoinvointi... sama oli edellisessä raskaudessa. Joutuu ihan pakottamaan itsensä syömään kun kaikki etoo enemmän tai vähemmän x/

Esikoisen kohdalla pahoinvointi hävisi ekan kolmanneksen jälkeen joten jospa tässä kävisi taas samoin... ei osaa edes kuvitella mille tuntuu oireeton raskaus voisikaan tuntua xD Kun pahoinvoinnista viimeksi pääsin niin tilalle tuli todella kipeä selkä ja loppuraskaudessa sitten lisäksi uskomattoman tuskalliset reisisupistukset (supistukset tuntui todella tuskallisina reisissä asti ja pakottivat öisinkin ylös sängystä...) Noita en kyllä odota innolla :rolleyes:

Nyt on raskausviikko 7+0. Ensi viikolla ensimmäinen ultra edessä.

Voi lucky :( paljon voimia sinullekin ja oli mukavaa kun olit täällä ja sai tutustua sinuun hieman paremmin! Paljon tsemppiä tulevaan :)

Me käytiin tänään neuvolassa, kauheastihan sieltä sai lippuja ja lappuja mukaan. Lasketu aikakin siirtyi nyt päivällä eli itsenäisyyspäivälle 6.12 :) "mitä huonommin äiti voi sitä paremmin vauva voi" neuvolatädin sanat, joita yritän hokea itelleni kun tää paha olo piinaa edelleen.
Tänään 8+1 :)

Wildside: kiukustuminen on ihan oikein tuossa tilanteessa mutta koeta rauhoittua. Ei se asia siitä nopeudu. Halaus sinulle tilanteeseen. Voisitko pyytää hoitajilta särkylääkettä kipuun?

Sarina1: toivottavasti sun pahoinvointi ei kestä enää kauaa! Tsemppiä ja halaus sinullekkin..
Alan pikkuhiljaa hiljentyä täältä joulukuisilta ja siirtyä takaisin kuumeilijoiden ketjuun. Wildsiden lääkäri kuulumiset käyn vielä lukemassa!

Lucky, kovasti voimia ja pikaiset plussapuhurit ja paljon vauvaliimaa sit matkaan!:Heartred

Ninni22, itkuhan mulla pääs, samoilla päivillä mentiin :sad015

Mulla vaivaa väsymys ja pahoinvointi sekä mieliala nakkelee ihan tuuliviirinä.. baabin sykkeet tsekattu, iski itku ja huoli.. löyty :Heartred

Sylikinkku 8+6

No niin. Kohtu oli tyhjä ja siisti. Limakalvot jo ohuet ja kaikki niinkuin kuuluu tässä tilanteessa olla. Hcg arvon ottivat vielä verikokeitse. Onko laskenut. Alle 10 pitäis olla mutta jos on jo alle 25 nii ok. Tauko kierto tämä ja clomit vasta ens kierrosta. Helmikuun vauvaa yritetään nyt. Kiitos kun sain tässä ryhmässä käydä. Kaikkea hyvää teille ja onnea odotukseen! Saatte ihania joulu vauvoja ja ootte ne ansainneet.
Wildside: ei myö ollakkaan kysissä yhtäaikaa.

Johkuliini: tsemppiä tupakoimattomuuteen ja onnea raskauteen!

Eiiiii-ih.. Täällä mä itken :crybaby2Paljon voimia ja haleja! :love2

Takaisin