Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyi hitto täällä on tänään ollut maha sekaisin ja töihin pitäis kohta mennä. Ei kiva... :(

Onko täällä muita sellaisia kellä ei ole ollut lähes ollenkaan mitään maha tuntemuksia? Mulla ei oo ollut kipuja, eikä mitään paineen tunnetta, eikä kasvukipujakaan. Tosiaan pari viikkoa sitten kuitenkin ultrassa näkyi syke. Nyt ens viikolla menen uudestaan ultraan, jolloin pitäisi olla rv 9+2.

Timbe 8+1

Timbe,minulla oli ensimmäiset neljä vkoa jonka jälkeen katosi kaikki oireet.Ainoa jäljelle jäänyt on tissien turvotus :D Iltaisin maha kyllä saattaa turvottaa mutta sekin riippuu olenko syönyt paljon valkoisia viljoja.

Itse kokisin että olisi ehkä jopa kivempi jos siellä jotain tunnetta löytyisi,vaikka epämiellyttävääkin, sen sijaa kuin totaalista normaaliutta. Lisää meikäläisellä vain epäilyjä matkustajan todellisuudesta. :)

Jep, kyllä minäkin haluaidin tiedostaa pienokaisen olemassa olon, varsinkin kun on ollut huonoja kokemuksia ennen. Turvoitusta mullakin on ihan ympäri vuorokauden, mutta ei muuta. Pahoinvointi loppui viikonloppuna, nyt ei ole ollut kuin aamulla hetken hieman etovaa oloa. Pelko on kyllä suuri :/

Toivon että kaikki menee parhain päin siellä <3 Täällä lasketaan malttamattomana päiviä ja viikkoja ekan komanneksen loppumiseen jo.

Niin täälläkin :) lupasin miehelle että löysään kyllä pelon kanssa jo ensi viikolla jos ultrassa kaikkk kunnossa :)

Nee ja Hennuriikka tervetuloa, rohkeasti mukaan vaan nää "joulumuorit" on tosi mukavia:)
Elkää hirveästi niistä olemattomista oireista hermoilko, mulla joka ikisen raskauden kanssa paha olo loppunu n rv 6-7, nytkin vaan lievä väsymys, ei juurikaan himppoja. Toi väsymys saattaa johtua tietysti siitä että heräilee yöllä 2-3 kertaa ja ylös 6.30...:)
Siitä huolimatta että oon aika oireeton aina ollu niin mulla täällä 3 ihanaa tervettä tyttöä :)
Koittakaa olla stressaamatta kun sillon pikku "tontutkin " stressaa:)

Oletteko varanneet varhaisultran tarkoituksella Timbe vai onko suomessa ensimmäinen ultraus ennen 12 rvka? :)

Ja kiitos äippäx3, pitäisi osata asennoitua rennosti mutta kun niin hitokseen jännittää ja pelottaakin tuleva elämänmuutos. Meillä vielä höysteenä se tosiasia että kaikki tehdään tämän maan tavalla enkä ole siis vielä tietoinen kuin hommat hoidetaan. Jo kysyttiin rv 6 että missä haluan synnyttää ja minä siihen että vastahan kuulin että mulla on baby mahassa ja elossa siellä :D Ei myöskään ole hirveästi noihin synnytyssairaaloihin tullu vielä tutustuttua kun vasta vuosi asuttu täällä ja raskauduttu jo tokalla yrittämällä :)

Täällä myös maan tapoihin kuuluu että rv10 tienoilla kätilö tulee kotikäynnille jonkun info nivaskan kanssa ja kertoo miten homma etenee. Hieman kummastuttaa tuo kotikäynti idea mutta onhan täällä niin pirusti noita huostaanotettuja lapsia että kai se on ajanut sitten tällaiseen käytäntöön.

Muokattu viimeksi:
Minä oon sitä mieltä että tässä vaiheessa raskautta äidin pienet hermoilut ja pelot eivät vielä vaikuta sikiöön. Ainakin lääkäri on sanonut minulle aikoinaan, että stressaamalla ei ketään saa keskenmenoa aikaiseksi :)

Hennuriikka, meillä oli ultra rv 6+4 jo kun olemme saaneet plussan lapsettomuushoitojen myötä :) "normaaleissa" raskauksissa eka ultra on silloin rv 11-13.

Timbe tarkoitin vaan että ottakaa rennosti, keskenmenoon kun ei voi itse vaikuttaa, ja kaikille toivon että päästään joulukuulle :)
Itse yritän niin päästä pois pelosta, ja nauttia tästä... Kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan :)

Tissit alkaa turpoamaan, pakko oli lykätä urheilurintsikat päälle :D:D toiset kk jäänyt jo välistä, mahtavaa. Ja tosiaan raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan!

Todella paljon voimia Ninnille! :(

Samoin yritän kovasti ajatella niin kuin äippä x3 ja yritän jättää pelot pois.

Tervehdys! Positiivisen raskaustestin viime viikolla tehnyt liittyy varovaisen toiveikkaana joukkoonne. Täällä vasta rv 5 ja labroissa käyty viime viikolla keskenmenoepäilyn takia. Hcg arvo oli kuitenkin niin hyvä että raskaus todettiin. Toissa viikolla oli vuotoja, mutta oli ilmeisesti valemenkat. E-pillerit lopetin maaliskuun alussa ja nuo oli ekat vuodot sen jälkeen. Pillereitä söin vähän yli vuoden ja sinä aikana ei ollut menkkoja ollenkaan. Eilen tuli kuitenkin tehtyä (kuulemma turha) päivystysreissu kun verta alkoi taas tulla. Kipuja ei ollut ja verta tuli jonkin verran muutaman tunnin ajan. Ultrassa näkyi, että kohdussa on "jotain" mutta näin pienillä viikoilla vielä mahdoton sanoa suuntaan tai toiseen. Huomenna menen uudestaan käymään verikokeissa. Saa nähdä onko hcg arvo noussut eilisestä jolloin toivoa olisi raskauden jatkumisesta. Mutta jos se alkaa laskea niin alkaa toivokin mennä.

Takaisin