Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
B 75 täällä liivin koko eikä siitä kasva raskauden aikana...vähän pyöristyy... omaan siis sellaset tubulaariset rinnat :0 jolle kyllä joskus aion tehdä jotain. Pienenä ne haluan silti pitää. .mutta muotoa haluan ja nänninpihoihin vähän pienennystä :D

Täällä iski laskettu aika paniikki. Ei ehkä mennäkkään 5+4 vielä. Testasin nimittäin ihan haamuista haamuimman 14.4 ja plussan 16.4. Eli vaikka testasin positiivisen ovulaatiotestin 30.3 ja 31.3, niin ehkä se kuitenkin on hedelmöittyny myöhemmin.. joten jos nyt mentäis vaikka 5+0 niin mulla on viikon päästä ultra... 6+0. Tuskin siellä vielä sydämen sykettä näkyy? :(

Voi vittu. Anteeks kielenkäyttö. Tänään on itkettäny kaikki. Söin ruokaa, maha tuli täyteen... itkin sitä. Käytiin kaupassa, en yltäny hyllystä ottaa mehua. Itkin sitä... Vähän noloa tiristellä kaupassa... :D

Mäkin esittäydyn tänne! Olen 26v ja ensimmäistä lasta odotellaan. Opiskelen vielä, eläintenhoitajaksi, mutta olisi tarkoitus valmistua syys-lokakuun aikana :) Ensimmäinen neuvolakäynti oli perjantaina ja saatiin kattava nippu lukemista kotiin!

rv8+3

Ninnu kyllä täälläkin itkettää. Tässä mun itkun aiheet, jos kaikkia muistan :) pikku kakkosen musarulaa ohjelmassa tuli tosi koskettava biisi, likanen vaippa tippu lattialle, puuro palo pohjaan, mies meni käyttää koiraa ulkona ja lähti töihin.
Täälläkin siis kovin herkillä :) ah ihanat hormonit :D

Lisäys äskeiseen katson tähdet, tähdet ohjelmaa itken sitä kun toi Laura ja Jarkko laulo dueton, aika koskettavan ihana laulu :)

Ninnu, aivan mahdollista on jo tuolloin nähdä syke! Mulla näkyi 6+3 -viikkoja vastaavasta pienestä jo helpostikin. Ja vaikka ei näkyisikään, monet yksityiset ultrat tarjoavat uusintakäyntiä samaan hintaan. Älä siis turhaan vielä huolehdi! :) Plussatestin ajankohdasta ei kannata hedelmöitysajankohtaa yrittää laskea, sillä hormonien nousu on niin yksilöllistä joka raskaudessa. Yksi saattaa plussata jo dpo 8, toinen vasta dpo 16 ja kumpikin on ihan normaalia :)

Mä en oo itkuinen ja herkällä tuulella vain päinvastoin :( suuhun tosi nopeasti.. esim. mieheni osti itselle herkkuja ja näin sen omill silmill, mutta illemmalla kun hän ripes nauttimaan niistä nii suutun sille ett tällä hän tukee mua? Syömällä sipsit naaman edessä :)))

Mua ei se duetto niin koskettanu mut edeltävällä mainostauolla tuli joku karkkimainos jossa oli mopsi. Tuli itku kun ei oo itellä mopsia :D

Mäkin esittäydyn tänne! Olen 26v ja ensimmäistä lasta odotellaan. Opiskelen vielä, eläintenhoitajaksi, mutta olisi tarkoitus valmistua syys-lokakuun aikana :) Ensimmäinen neuvolakäynti oli perjantaina ja saatiin kattava nippu lukemista kotiin!

rv8+3

Tervetuloa ja onnea tulevasta nyytistä! :) Kiva saada samaa ammattikuntaa kuin minä itse tänne, minä valmistun kesäkuussa, eläintenhoitajaksi myös! :)

Pauliina24, kiva kuulla! Mullakin oli alkuperäinen tarkoitus valmistua kuukauden päästä, mutta otin liikaa opintoja ja harjoittelut venyy koko kesän yli syksylle :grin Vähän huolettaa, miten tulen pärjäämään harjoitteluissa, kun kesä-elokuussa olen nautojen kanssa, eli fyysisesti melko rankkaakin välillä. Syyskuulle onneksi jää helpompi harjoittelu koirien kanssa.

Onko täällä fyysisessä ammatissa olevia odottajia? Kuinka pitkään olette suunnitelleet olevanne töissä, ja tarvitseeko sitä ennen tehdä erityisjärjestelyitä ym töissä?

Näin mäki oon aatellu että joulu ja synttärit tulee olemaan just sellaset kuin me vanhemmat niistä tehdään :) mä aion huolehtia että lapsi saa viettää synttäreitään sekoittamatta jouluun! Ja aion myös sanoa sit kummeille ynnä muille lapsen kanssa tekemisissä oleville että toivon heidän ajattelevan ja toimivan samoin :)

Kyllä se vaan pistää aina ihmettelee kuinka herkästi ihmiset puuttuu toisten asioihin... Mutta kiitos teille kaikille! Annoitte hyviä näkökulmia asiaan <3

Krisse rv 6+

Tähän kummina pakko kommentoida... Mun joulukuussa syntynyt kummilapsi asuu toisella puolella suomea. Eli lahjat pitää aina lähettää. Olen kyllä valitettavasti joutunut yhdistämään synttäri ja joululahjaa, koska pelkkään lähettämiseen saa tuhlattua parikytä euroa :/ Toisaalta onneksi lapsen äiti on sanonut, että jouluna tulee niin paljon lahjoja että kokee tärkeämmäksi kun kummi muistaa synttärinä.

Meillä kolmas tulossa ja pakkausta en ota. En ottanu toisellekaan.
Raskaus oli hmmm, miten sen sanois. Edellinen on 10kk ikäinen, imetän, ehkäsy ei käytössä, eli ei suunniteltu mut ei vahinkokaan :)
Ite oon kans vähä miettiny tota et synttärit on sit joulun lähellä mut oppii sen kans elämään :)
Ja maksamakkaraleipää on täälläki tehny mieli nii en usko et kaks maksamakkaraleipää päivässä on vaaraksi :)
Auttasko pahoinvointirannekkeet etovaan oloon vaikkei oksetusta ookkaan?
Tääl tottakai nyt tullaan flunssaan ku en oo sit edellisen alkuraskauden sairastanu. Eli aina ku kaikkien lääkkeitten syönti on kiellettyy nii sit sairastan

Oon miettiny tätä joulusynttäri juttua. Onneks nyt ei ihan joulun kynnyksellä (2.12), mutta eihän sitä tiedä meneekö yliaikaa. :) en kuitenkaan aio pitää synttäreitä esim. jouluna ja ostaa joulusynttäri lahjoja, kyllä ne erikseen pitää saada :)

piiemm teen melko fyysistä työtä, olen kotihoidossa ja hoidan vanhuksia, iltavuorossakin saattaa olla 14 asiakasta eli ramppaamista on ja muutenkin jotkut vanhukset on tosi huono kuntoisia :( mitä nyt työkavereilta olen kysellyt, niin kyllä jotkut on joutunut jäämään pois 1-2kk ennen äitiysloman alkua. Ja voin jo kuvitella miten raskasta tulee olemaan ison mahan kanssa:eek: mutta yritän olla mahdollisimman pitkälle :)

Ja nyt nukkumaan. Jos saa unta, kun aamulla se ultra. Öitä mammat! :goodnight zzz

Takaisin