Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mielestä ihan turhaa harmitella, että lasta nyt jotenkin haittaisi syntyä joulun lähellä. Lapsi tulee kun on tullakseen ja lapsia saadaan, ei tehdä, joten mun mielestä se on siunaus oli vuodenaika mikä vaan. :) Mulla ei ole käynyt edes mielessä harmitella sellaista asiaa, olen vaan todella kiitollinen tästä raskaudesta.

Tyrmistyttävää millaisia kommentteja jotkut päästävät suustaan! Ihan kuin se pitäisi jotenkin laskea milloin lapsi syntyy ja laittaa se alulle tiettyyn aikaan. Minä haistattaisin sellaisille ystäville kyllä pitkät! :D

Kylläpä ihmiset on töksäytellyt tyhmiä! Se vaan että pitää juuri vissin eron synttäreiden ja joulun välillä. Yksi ystävä syntynyt jouluaattona ja on kyllä sitä 18 vuotiaaksi asti kironnut. Nyt ei niinkään välitä asiasta. Mäkin onnistuin mokaamaan hänen 18v synttäreinään, toivotin vaan hyviä jouluja kunnes myöhemmin tajusin että ei hitto, hänellä on tänään synttäritkin :grin

Tärkeintä on juurikin pitää joulu ja synttärit erillään. Itse olen joulun lapsi ja kuulun juuri siihen porukkaan, jonka kaverisynttäreille ei kukaan tullut joulun vuoksi ja lahjat oli yhdistettyjä. Välillä harmitti kun muut sai lahjoja kahdesti vuodessa. Ajattelin aina, että itse en lapsia joulun tienoille hanki, mutta niinpä toinen syntyi tammikuun alussa ja tämä sitten joulukuussa :) mutta vanhemmistahan se lähtee, miten lapsi asian kokee..

Tulin just koiran kanssa lenkiltä ja mielessä heräs kysymys: kuinka lenkitys onnistuu lapsen kanssa? :D

Kuulostaa helpolta, mutta itse asun kerrostalossa, kolmannessa kerroksessa, missä on kyllä hissi, mutta ei maan tasalle, puolikas kerros pitäs kävellä. Plus et ei oo rattaille muuta säilytyspaikkaa ku häkkikomero (jos mahtuvat sinne! Ja ei pääse komerolle ilman portaita) ja sit omassa asunto. Miehestäkään ei oo päivittäin apua, koska työpäivät välillä 14,5h. Nyt työpaikka siirtyy vielä kauemmas, et välillä päivät voi olla vieläkin pidemmät. Onneks heinäkuussa muuttaa kavereita samalle paikkakunnalle,muuten ei olis lähipiiriäkään.

Ite oon ajatellut hyödyntää kantoliinaa ainakin alkuvaiheessa, mut tuleeko muille muita keinoja mieleen? Onko kukaan samassa tilanteessa?

Ihania höpöttelijöitä ootte <3
Tuli tossa mieleen, että onko teillä tullu viel raskaudesta kuulleilta ilmi ajatusta että jouluvauva ois jotenki huono juttu? Mulla pari ystävää ollu sitä mieltä että lapsi tulee kiroomaan meijän loppuelämäkseen koska ei saa koskaan oikeita synttäreitä yms :shifty: on tullut vähän paha mieli kun on vielä suoraan sanottu että koitappa pitää jalat ristissä että syntyis vasta tammikuun puolella. Saattaa johtuu tästä herkistyneestä mielentilasta mutta kyllä vähän loukkaannuin ja hämmästyin miten jollekin toiselle voi olla tuollainen ongelma että kehtaa sanoa ääneen. Varsinkin kun nää asiat harvoin on sellasia että pystyy ihan kuukauden päälle suunnittelee. Ehkä terveys ja rakastavat vanhemmat ja läheiset on tärkeempiä!

Mitä mieltä olette?

Krisse rv 6+

Miksi synttärit ei voi viettää? Tottakai jos halu 300€ synttärit nii sit se olis haasteellista, mut jos ihan perus pulla/kakku ja kahvi/ mehu, nii ei ne kauhee kallit oo..
Meillä on jo yksi joulu "vauva" (täyttää 10) ja hänellä on ollut aina synttäri ❤️ tosiaan sit kun voinut jo kavereita kutsua nii pikkase rajoitin eli mummot ja papat plus kummit ( yleensään merkkipäivänä) ja myöhemmin lasten kutsut ja ehkä 50€ koko hito maksaa jos tekee kaikki itse :)

Olin viikonloppuna mökillä, sinne en raahannut konetta mukaan joten täällä onkin juttua tullut.
Niin joku puhui rintojen kasvusta, joo täällä ainakin ovat erittäin pinkeät ja kasvaneet kohta siirrytään D kuppiin, rintoihin on tullut myös muunnoksia :D

Me otetaan äitiyspakkausta vaikka minulla on kavereilta kaikkee kamaa (:
Sain viikonloppua ystävältäni kassillisen mammahousuja kesä että talvi joten niitä ei tarvi otsalla.
Oletteko kokeillut pahoinvointi ranneketta? Sain sellaisen ja on muuten hyvä, ei tuu pahaolo (:

Me aiomme ostaa vauvalle vasta juttuja kun on rv20 täynnä ja rakenneultrassa käyty, sitä ennen voi tapahtua mitä vaan.

Vaimomamma rv6+3

Ajattelin kanss ett toisen ultran jälkeein vois pikkuhiljaa ostaa kaikkinäköstä ja jos viel tietäis kumpi sil majoilee nii olis kivampi tehdä ostoksii :)
Toivotaan tyttöä ja (varovasti) on tyttöolo, mutta tod. näköisesti jäbä sielt tulee :) heh on ainakin kokemusta ❤️

Mulla alko tänä aamuna kahvin jälkeen pieni etova olo ja otin nuo rannekkeet käyttöön. Ei ole etova olo enää! Toimii siis mulla :) Kahvi varmaan töytyy alkaa jättää pois nyt kun se pahaaoloa tekee.

KettuKuittaa meillä aika hyvin ekan kanssa mentiin repunkanssa, itsellä tossa tilanteessa tulis mieleen että kannattaisko harkita rattaita missä irrotettava koppa, jonka voi sit kantaa mitä koti-vaunu väli vaatii?
Aika haastava tilanne kieltämättä, meilläkin toi rontti joka sen 1 juoksutuksen vaatii että minä + 3 muksuu, meillä vaan sileen onnekas tilanne että rattaat parvekkeella ja hissi oven edessä.
Meillä oli hauskaa ton esimmöisen vauva aikaan kun koiralle iski vatsatauti, ulos 30 min väli koko päivä ja mies töissä ja vielä jos se ei riitä niin oli talvi, meinas tulla vähä kiire tytölle vaatteet päälle ja reppuun, juoksu jalkaa ulos :/ ei ollut kiva

Mäkin aattelin kantoliinaa kokeilla. Jos toimii nii tosi kätsyä et saa kädet vapaaksi :) oon ymmärtäny että jos vauvalla on lonkkaluksaatio nii ei vois käyttää?! Tuun Ite ole aika neuroottinen varmaa lonkkien tarkistuksen kanssa ku itellä ja äitillä ja veljellä ollu löysät lonkat. Perinnöllistä sekin.

On muuten ihan tajutonta. Välillä tuntuu et jaksaa tehdä mitä vaan ja olo on mitä mahtavin mutta sit 10min kuluttua ihan karmea etova oli ja väsymys. :depressed: Ja äsken oli pakko keittää purkkihernekeittoa kun teki niin kamalasti mieli :p miestä naurattaa nää mun mieliteot ja ailahtelevat olot. Onneks se kuitenki osaa tukea vaikkei varmaan ihan voi ymmärtää <3

Krissse rv 6+

HAHAAAA- Täälläpäs pienoinen rintojen kipu nostaa päätään taas... Johan mä sitä meinasin, että kuis tää tällee on ettei yhtää oo kipeet, kun viimeks oli niin himmeet kivut :rolleyes:
Toistaiseksi vielä hymyilyttää, mut voin taata, et jos tulee samat tissikivut kuin esikkoa ootellessa, niin ei enää paljon naurata :confused5

Mitäs mammat on tänään touhuillut?
Me päätettiin aamusella, et tänään on löhöpäivä. Mies tilas pizzat ja ollaan leikitty kotona ja mä oon pessyt pyykkiä smiley-chores003

Mulla nyt ollu ihan hirveetä etovaa oloa aamusta iltaan muutaman tunnin tauolla.. Meinaan kyllä kokeilla noita pahoinvointirannekeita jos vaikka mullakin sattuis toimimaan !:wav

Rintojen kasvuun sen verran, että yhetkään vanhat rintsikat ei mee enää.. Varmaa yhellä koolla kasvanu kuppi ja sit rinnanympärys entisestä 70->75 :flower
Kauheesti pitäs käydä ostamassa isompia housuja ym mut ei vaan vielä viittis, kun tästä vielä kasvetaan !

Täällä myös mennyt päivä löhötessä, edes ruokaa ei oo tarvinnut laittaa kun eilisestä riitti hyvin :) Eipä sillä, mulle ei edelleenkään ruoka maistu..

Ja hemmetti, mulla olis vihdoin ollut jotain himoja mut mitään ei viitti tehdä kun tuo anoppi pyörii tossa >. < Illalla kun hän käy nukkumaan niin oon ite jo niin väsynyt etten muuta halua kun tulpat korviin, maskin silmille ja pään tyynyyn. Pöh.

Takaisin