Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
piiemm, mä myös fyysisessä ammatissa tanssinopettajana, mutta on kyllä aika erilaista fyysisyyttä kun vaikkapa nautojen kanssa työskentely. Töissä oon nii pitkään kuin suinkin pystyn, jos alkaa pahasti vaikka supistelemaan niin koitan saada neuvoteltua tilapäisesti vaikka korvaavia kevyempiä tunteja tai sitten värvään repsikan eli jonkun näyttämään asiat mun puolesta. Toki myös tuntimäärät on ihan toista luokkaa kun teillä, ei noita tunteja kuitenkaan voi määräänsä enempää pitää kun asiakkaita riittää yleensä vaan max. kolmeksi tunniksi illassa. Toisaalta sitten taas kun kolmen tunnin ajan antaa kaikkensa ilman taukoja, niin eipä siinä tarvii enää muuta sen jälkeen tehdä kun kaatua sänkyyn.

Hjelou kaikki!

Ajattelin nyt vihdoin tänne mukaan ilmoittautua..
Eli ikää on nyt 30,mies tällä hetkellä 32 ja LA olisi 14.12 laskureiden mukaan. Toista lasta nyt odotellaan, ensimmäinen neuvola on 7.5 ja jos siellä saadaan sydämensyke kuulumaan, niin päästään antamaan mahtava äitienpäivälahja mammalle(ja pappalle myös):happy:

Mama ja tirriäinen rv 6+6

Ninnu mulla ei edes näkyny vielä koko alkio vaikka oli rv 5+6. Mutta toki nuilla viikoilla voi olla ihan päivistäkin kiinni näkyykö vai ei koska kasvaa kovaa vauhtia.

No mutta kiva piiemm että ehdit kuitenkin valmistua ajoissa ennen vauvan syntymistä :) Nautojen kanssa hommat on kyllä yleensä tosi raskaita, tsemppiä sulle harjoitteluihin! Onneksi on syksyllä sitten vähän kevyempää :)

Mä oon miettiny että en varmaan viitsi mitään töitä hakea nyt tässä enää raskauden aikana, näitä oman alan töitä, täälläpäin olisi varmasti kysyntää esim lomittajalle mutta se on kyllä niin rankkaa ja fyysistä hommaa. Mieluummin teen nyt näitä kevyempiä osa-aikatöitä ja sitte joskus lapsen saannin jälkeen jos saisi oman alan hommia :)

Lähihoitajana olen sairaalaosastolla, jossa hoidetaan vähän kaikenlaisia potilaita. Työ on toisinaan kovinkin fyysistä, ajattelin kuitenkin olla töissä niin pitkään kun vain mahdollista. Meillä on aika joustava työilmapiiri, joten ehkei niitä kaikkein raskaimpia tarvi hoitaa. Hieman kyllä jännittää kuinka jaksaa 3-vuorotyötä tehdä...

Mä työskentelen asentajana/kokoonpanijana, en viitsi paljastaa minkä alan mutta työ on melko fyysistä. En ole yhtään ajatellut kuinka kauan pystyn olemaan, onneks pomo ilmotti heti kun kerroin raskaudesta et pääsen kevyempiin hommiin ja pitää vaan rohkeesti pyytää miehiltä apua jos tarve tulee. Ei oo kokemusta muistakaan koska jääneet lomille kun ei oo kun 1 nainen mun lisäksi :)

Mullakaan ei näkyny vielä viikoilla 5-6 mitään alkiota, joten älä huolestu joka sitä ultraa stressasi! :) kaikki voi olla silti vallan mainiosti!

Huh te kyllä kirjoittelette reippaalla tahdilla. Mul on nälkä koko ajan. Toki vielä tupakoinnin lopettaminen lisää nälän tunnetta. Onnea uusille ja tsemit ultran. Rv. 8 + 4

Tarttuvaa sorttia nää himpat, taidan ostaa iltapalalle maksamakkaraa, tomaattia ja jotain ihanaa ruisleipää :)
Mä luulen että maksamakkarassa ei ole maksaa kuin nimeksi, maksassahan on tosi paljon rautaa :)
Kieltämättä paistettu maksa, muusilla ja paistetulla sipulilla vois olla aika hyvää kanssa...:) se nyt saa odottaa vielä muutaman kuun:)
Tekis niin mieli huutaa jo maailmalle että ollaan raskaana, ei vaan vielä uskalla:( vielä 4 viikkoa ultraan :)
Rv 8 menossa siis :)

Huomenta :)

täällä rv 7+0, tänä aamuna pahoinvointia ei ole ollut mutta kauhea voimattomuus :( juuri jaksoin keittiön siivota ja sitten tuntuikin, että kaikki voimat meni.

Me ei taideta äpakkausta ottaa. Saan ystävältä yhdellä lapsella olleen äpakkauksen makuupussin ja sen itse laatikon. Ne toppavaatteet on valitettavasti pohjoisen olosuhteisiin täysin onnettomat ja koska ovat isotkin nyt talvella niin jäävät käyttämättä. Bodyja ja potkareita saa hyväkuntoisia euron kpl kirppareilta, joten niitä ajattelin hommailla tässä pikku hiljaa... Mutta, ensimmäiselle otin pakkauksen ja muistan kyllä sen riemun kun paketti saapui!!! Eli tarkoitus ei ole nyt kritisoida pakettia :)

Meille tämä Baby oli odotettu ja suunniteltu. Marraskuussa alkoi yritys, raskauduin heti mutta joulukuussa sain keskenmenon. Sitten oli kolme nega kiertoa välissä ja vahva plussa pääsiäisenä :)

Kerrottiin isosiskoille vauvasta ja he menivät onnesta aivan sekaisin!!! Ikää siis 9 ja 12 :) Vauvalle on jo peitto kohta kudottu ja piirustuksia tehty iso pino.

Tänään olis lääkäri päivä. .. Viime yö meni valvoessa osittain flunssan ja osittain ajatusten takia. En mä tätä stressaa. Tiettääpähän ainaki varmaksi asian, ei tartte ihteesä kiusata ajatuksilla. Vuoto jäi 4 päiväiseksi. Eilen ei tullut siteeseen yhtään enää. Hyvä näin. :)

Itsekin meinasin vauvalle alkaa kutomaan vaikka ja mitä, mutta en keksi mitkä värit olisivat neutraalit ;((

Päänsärky jyllännyt jo monta päivää helpottamatta, plääh

Neppppsu, eiks joku hailakan vihree oo aika neutraali? Tai violetti? Ei taida olla kauheen maanläheisiä värejä noissa vauvalangoissa. Itse kun aattelin beigee tms. :)

Tässä vielä pohdintoja mitä aikaisempien lasten kohdalla todennut hyviksi :)

-sitteri
-lelukaari
-avent rintapumppu
-paaaaljon harsoja
-pinnikseen pyörivä mobile
-turvakaukalo telakalla
-vaunut kovalla kopalla
-ruskovillan rinnanlämmittimet (talvivauvat, vältyin rintatulehdukselta)
-luonnonkumi tutit (pehmeämpiä kuin silikonitutit, meillä kelpuutettiin luonnonkumi paremmin)
-sukkahousuista tykkäsin löysiä potkareita enemmän

Imetystyyny oli vähällä käytöllä, leikkimattoa käytettiin mutta sitäkään ei tarvi olla heti ostamassa... Kestovaippoja käytin toisella vaan en kyllä enää aijo tällä kolmannella :D Hoitopöytä ollut molemmilla ja tykkäsin kovasti! Oli kätevä kun siinä oli laatikot, jonne mahtui vaipat ja vaatteet. Nyt kuitenkin luulen, ettei hankita kuin hoitoalusta taloudellisista syistä.

Täällä siirrettiin ultra keskiviikoksi. Ihan vaan mun mielenterveyden takia kun tänään iski heti aamusta sellanen ahdistus. Maksimissaan 6+0 sillon. Eli sykettä tuskin nähdään...

Takaisin