Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja taas on hajuvedelle haiseva naikkonen huonekaverina :/ Kätilölle huomautin asiasta. Mistä vetoa että mut tullaan taas siirtämään kun tarpeeksi ahdistaa hengitystä. Ei edes suihkuun passitettu :(

Mukavaa kylpyläreissua Josa!

Mullakaan ei kauheesti vauvanvaatteita ole. Aikasemmin niitä on ollut ihan kamalat määrät, enkä kyllä ehtinyt käyttämään kuin pientä osaa niistä ja joskus harmittikin kun huomas, että joku ihana vaate oli jäänyt pieneksi. Nyt muutenkin vain neutraaleja vaatteita valikoimissa, kun ei sitä tiedetä kumpi tulloo... Voi sit vähän ostaa syntymän jälkeen jotain tyttö tai poikavaatteita. Aventin sähköpumppu on matkalla ja itseasiassa tilasin samalla myös manuaalisen pumpun, kun mulla ennenkin oli ne molemmat, ja esim. kodin ulkopuolelle mentäessä, se käsipumppu oli kätevä ottaa matkaan mukaan. Joskus olin yhdissä häissä ja piti välillä käydä wc:ssä pumppaamassa, ja tosiaan pumppu mahtu ihan kivasti käsilaukkuun.
Täällä valmistellaan sushia! Jostain olin saanut käsityksen, ettei sitä sais raskaana ollessa syödä, mutta väite osoittautui vääräksi, kunhan siis kala on varmasti tuoretta ja oikein säilytettyä. No isäntä sai järveltä tänään 55kg:n saaliin, joten graavattua kuhaa tulee tohon sushiin ja varmasti on tuoretta :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Voi ei Tata! Tsemppiä TAAS!

Mä sain mun parhaalta ystävältä Ikea-kassillisen vaatteita. Nyt on niin paljon vaatteita, että toivottavasti ei mistään tuu enää yhtään! Harmittaakin jopa, kun olisin halunnu vielä itte ommella jotain pienelle, mutta ei kannata, kun iso vetolaatikko ihan täynnä.

Josalle ihana kylpylä reissua:)

Tata ompa sinulla huonoa tuuria huone tovereiden kanssa:(

Mukkis nyt tekee mieli sushia;) namsk!

Täällä ollaan "lapsettomana" sohvalla makaamassa. Käytiin miehen kassa syömässä ja kaupoilla, lopputuloksena kipeät jalat ja selkä, harkkari supistuksia ja sukkapuikko kipuja:/
Lapsukaiset tulee sunnuntaina vasta kotio niin tässä saa muutaman päivän lusmia ja levätä:)

Miä kävin tänään porukoilla ja äsken ajellessa takaisin rupes mahassa tuntumaan inhottavalle.. Melkein koko päivän muutenkin sellaista paineen tunnetta,mutta nyt viiltää inhottavasti tuosta navan oikealta puolelta :( ja paineen tunne koko mahassa..
Onneksi on liikkumiset tuntunu päivällä,mutta nyt on kyllä inhottava tunne ;( mitähän tää on?

Kävin uudestaan kätilöille sanomassa että minulla alkaa jo nousta kuume ja ahdistaa enkä kyllä halua vaihtaa paikkaa. Veivät hajuliisan toiseen huoneeseen. Kovasti kiittelin että saivat hyvän mielen hyvästä työstä ;) ...Oli ei kantasuomalainen pariskunta... miea vielä kiikutti rehupuskan tänne (eikös ne ole hajutuotteiden ohella kielletty sairaalassa)? :o Paremmat ohjeistukset saisi ilmeisesti olla. Kun tulee lähtö sairaalaan niin käy ensin suihkussa ja jätä rehut kotiin xD Myönsi kätilötkin että melkoiset hajut....

Siis hyi helvetti että tuli yhtäkkii hirveen huono olo. Teki mieli vaan oksentaa. :o en edes saanu iltapalaa alas mitä mies oli tehny. :( onko muilla pahoinvointia? Nyt viikot 30 + 5

Mulla on pahoinvointia melkeen päivittäin nyt ollu. Ei oo onneksi tarvinnu oksentaa, mutta ei tämä mitää herkkua ole.
Nyt viikkoja 33+0

Pakko yrittää pitää puolensa kun nyt olen "vakikalustoa" täällä... toiset on vain tässä huoneessa piipahtajia. En todellakaan halua siirtyä kiellettyjen hajujen takia huonommalle paikalle enää.

Vauva painaa kovasti alhaalla. Kuulema jos alkaa supistella niin lääkkeillä vielä yritetään jarrutella. Ei taida paljoa jarruttelut auttaa kun vauva lähtökuopassa valmiina nyt.

Täällä herättiin viimeyönä siihen, että sappinesteet kurkussa, ja kurkku aiva kauhees kunnossa siitä, yskin keuhkoni melkein pellolle ja hengittäminen oli vaikeeta, ja nieleminen ei meinannu onnistua, ku kauhees kunnos kurkku sen sappinesteen läljiltä. Muilla käyny näin?? :O
Tasapaino heitelly tänään oikein kunnolla, 2 kertaa meinannu kaatua. En uskalla kohta enää liikkua :O

Mulla on ollu närästystä jo jonkun aikaa, päivittäin vedän Rennietä. Iltaisin pahenee. Ja kerran oon joo heränny yöllä, kun on sappinesteet poltellu kurkussa. Uskoisin, että tuo Rennie auttais siihen. Nukkumaan mennessä otan aina 2-3 tablettia.

Nyt kun Hilla sanoit, nii mua on kyllä närästäny lujaa viimeset 2 päivää :O Jotenkin en osannu yhtään yhdistää tuota närästykseen, kun enne tätä raskautta ei ole oikeesti koskaan närästäny. nyt tullu seki selväks, mitä se närästys on..

Miulla nousee ökää kurkkuun ku kyykistyy tai silleen :(( tosi inhottava kun ei sit tee mieli kauheesti kyyristellä tai kyykkiä :\

Mulla kanssa kauhea närästys! Ja tosiaan iltaisin pahenee. Ja nälän iskiessä, jostain syystä :confused: mulla ollu joskus ennen raskauttakin närästystä, mutta tunne on nyt ihan eri. Ennen polte tuntui ylämahalla, nyt ainoastaan kipeä korvennus ihan ylhäällä kurkussa.

Mulle sanottiin että tähän loppuraskauden närästykseen kannattaa mielummin ottaa gavisconia ku rennietä, en muista miks mut jotakin eroa niillä oli.
Mullakin ihan kauhee närästys ja kurkku ihan kipeänä kun koko ajan nousee tavarat kurkkuun. Yöks.

Ite oon päässyt koko raskauden ilman närästystä... Tai itse röyhtäilen ihan hirveesti vaikka ihan vettä joisin :D eli kai sekin on jonkinlaista närästystä?

Takaisin