Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madonna86 ok eli siis ilmeisesti ihan normiolotila jos vauva pötköttelee poikittain :) Tää kaveri ei paljon nuku tuntuu että möyrii kokoajan. Sitä mä olen miettinyt että ihan kuin yrittäis kääntyä muttei sitten onnistu ja sitten vielä viisaasti eilen illalla ryhdyin googlaamaan perätila/poikittain vauvaa ja mahdollista käännösyritystä(mikä mulla on jo sovittu viikolle 36 jos tarve vaatii) ni sen riskejä ja kun mulla on istukka edessä niin voiko sitä käännöstä edes yrittää???Ja sitten aloinkin jo googlaamaan sektiota ja ja ja...
nyt olen täällä tietty ihan paniikissa että mitäs tässä nyt sitten tulee käymään.

Itel ollu välil hankalaa ton tupakan suhteen raskausaikana mut kertaakaa en oo sortunu polttaa! Just enne ku menin vessaa tekee plussa testin ni poltin tupakan ja plussan jälkeen oon pysyny tiukkana! Vaikka kuinka hermo meinaa revetä ni syön vaikka raakaa makaroonia mielummi ku kävelen tupakalle. :/ tosi inhottavaa tata että eivät osaa olla ja käyttäytyä..! :( ja ihan oikein kun sanoit :D voisit tehä semmosen oman sääntölapun siihen huoneen oveen "ystävällisesti kanssa asujat, voisitteko olla suihkimatta tai ruikkimatta hajuja ja jättäkääpä ne rehusetkin sinne ulos" :D

Nyt on pakko purkaa...en muista enää tarkkaan mitä mies sanoi eilen mutta sai mut siitä ärsyyntymään,on vituttanut siitä lähtien ihan surutta,eilen sit taas tuli oksennettua kaikki ruoat ulos,otti miehen kuorsaus yöllä päähän niin paljon että menin sohvalle nukkumaan,poika jaksaa sitkeästi ilmoittaa päivästä toiseen ettei ole mun kaveri varsinkin kun iskä on kotona eli käyttäytyminen on sen mukaista,oon ollut tän viikon sairaslomalla näiden typerien kipujen takia..
Ai että kun tekis mieli lähteä jonnekin Turkuun shoppailemaan tai vaan kahvittelemaan ilman aikataulua..vaikka sälli onkin arkisin hoidossa niin aika silti menee pakatessa pikku hiljaa. Muuttaa kun tarttis ens kuun aikana viimeistään.

Huoh,tulipa taas pärinäviesti.

Jaksamisia tatalle,metsäläiselle ja muillekin ketkä kärvistelee kipujen ja joutuu olemaan vuodelevossa. Toivottavasti pian helpottaa =)

Jos tata olisit turun seudulla niin voisin tässä vitutuksessa tulla vähän raivoamaan sun huonekavereille ;)

Misbero ja tirriäinen 32+5

Emily! Itteäni meitittänyt tuo aivan sama.. Paitsi että eihän miule oo ees kerrottu mitenpäin vauva ja minkö kokonen. Poikittain mie ite tuntisin että se on :o... Haluisin saada tietoa masuasukista enemmän mutta eipä taida olla mahdollisuutta kun vast viikolla 36.... Onneks ei oo enöö ku 5vko...

Olisi hyvä idea misbero mut aika kaukana olen susta :D

Välillä iskee vain sellainen oikein kunnon itutuspäivä. Kaikki menee pieleen heräämisestä alkaen. Yritä jaksaa =)

Wautsi hirni kun olet voinut olla polttamatta! ^^

Madonna ihanaa hääpäivää <3

Tata mua ihan pistää vihaksi nää polttavat mamat! Luulisi oman pienen olevan tärkeämpi kuin joku syöpäkääryle:/ itse en edes kehtaisi mennä tupakalle maha pystyssä kun en edes kaljahyllyjen välistä kehtaa kävellä :D

Hirni todella hienoa että olet kovana pysynyt etkä ole polttamaan ruennut:) vahva nainen!

Tupakoivista äideistä... En itse lähde heitä arvostelemaan enkä heitä kyllä ylistäkään. Väärin se on vauvaa kohtaan. Itse kuitenkin myönnän ja kadun että esikoista odottaessa en saanut tupakointia lopetettua. Sain välillä useita päiviä ja viikkoja oltua polttamatta, mutta sitten tuli niitä päiviä jolloin kävin sen yhden tai kaks polttamassa. Syytin siitä itseäni koko raskauden ajan ja tiesin mitä kaikkea haittaa ja pahaa saatan lapselleni aiheuttaa. Sain kuitenkin reippaasti vähennettyä ja neuvolaankin kerroin ihan rehellisesti ja juttelin sielläkin siitä kuinka hankalaa tuo itselle oli. Synnytyksen käynnistyttyä niin sen jälkeen en ole polttanut. Kertaalleen (olin ulkona juhlistamassa pikkusiskon valmistumista) piti kokeilla se että oliko se ny muka niin hyvää, mutta hyi *piip*!
Jokaiselta polttavalta äidiltä voi kysyä että onko tuo nyt järkevää. Jotkut soimaavat itseään ja ovat heikkoja kuten itse olin tuolloin. Toiset taas sit eivät piittaa pätkääkään siitä, että miten se vaikuttaa :( Ja sit on ne urheat ja vahvat äidit, jotka saavat sen loppumaan kerrasta poikki :)
Tää ei mikään sympatian keräys-viesti ollut. Lähinnä vain näkökanta. Itse esikoista odottaessani häpesin tapaani ja yleensä mahdollisimman piilossa ettei kukaan vaan näe pahettani :( Itse olin kuitenkin sen jälkeen ylpeä itsestäni, että pääsin vihdoinkin irti siitä syöpäkääryleestä eikä se ole sen jälkeen mieltäni piinannut.

Hyvä Saini kun kuitenkin olet saanut lopetettua ^^ Peukkua siitä =)

Olen ihan armoton itse. Ikinä en ole polttanut ja vihaan sitä lemua. Monet tupakoijat eivät edes älyä että vaatteensa haisee uskomattoman pahalta.

Mut joo, ehkä tämä tästä puheenaiheesta ☺

Täytyy kyll sanoa, että nykyään se haju kyll ärsyttää itteä ihan suunnattomasti myös :D

Ihanaa hääpäivää Madonna!! ❤️ :)

Ei löydy minultakaan kyllä ymmärrystä tupakoivia raskaana olevia kohtaan :o Vaikka se lopettaminen on todella vaikeaa niin jotenkin hullua ettei uuden elämän kantaminen sisällään anna tarpeeksi motivaatiota siihen.. Mutta jokainen tekee omat valinnat :) Enkä halua kenenkään mieltä pahoittaa ja tosi mahtavaa että sait Saini lopulta lopetettua kokonaan!!
Äippä x3 nauti nyt kovasti lapsivapaasta viikonlopusta ja viettäkää miehen kanssa ihanaa kahdenkeskistä aikaa :)
Täällä ollaan just menossa synnytysvalmennukseen sairaalalle, saa nähdä onko kuinka turha kun kyseessä vaan luento auditoriossa :D Toivottavasti jotain uutta asiaakin tulee kun 70km tulee ajelua tän takia.. Tai siis 140km yhteensä päivän aikana!

Äippä minäkään en kehtaa kaljahyllyllä oleskella tai kulkee edes sen läpi. Jos mies haluaa kaljaa, niin hän saa itse ostaa kaljansa eikä se kyllä ole kertaakaan mua laittanut sitä ostaa. Hän itseasiassa kieltää, että en saa ostaa. Tää kylä missä asutaan, niin on tosi pieni. Ja arvatkaas kuinka siinä käy jos joku näkee mut kaupassa kaljapäkin kanssa ja siis vaikka olisinki ostamassa niitä ihan vaan miehelle. No huhujahan siitä lähtee liikkeelle ja ku mies on vielä palveluammatissa ja paljon esillä.. Itse poltin myös ennen plussaa vaikkakin tosi epäsäännöllisesti eikä koskaan ollu sellasta "pakko saada tupakka" enemmänkin sosiaalista tupakointia. Tässä raskauden aikana ei todellakaan ole tehnyt mieli eikä oo ollu ongelmaa pysyäkkään polttamatta. Jos joku vieressä polttaa, niin yökkäämisrefleksi on välitön.. Mies vain bilepolttaa, mut sillonkaan ei koskaan mun lähellä. Eikä mun oo tarvinnu onneks siihen puuttua kun ei muuten polta.

Minun pitäisi alkaa miettiä synnytystä mutta en osaa. Menen siis vain fiiliksen ja vauvan voinnin mukaan :)

Ilokaasulle ehdoton ei, epiduraali ehkä jos kivut samaa luokkaa ku ekassa synnytyksessä, pudentaali harkinnassa....

Asiasta kukkapurkkiin.
Kuinka voikaan näin raskausaikana jokin pieni juttu joko itkettää tai sit saada silmittömän riemun tunteen aikaan :D
Vaihdoin eilen liittymää että saisin netin toimii paremmin puhelimessa ja meninpä sit vielä asentaa tehdas-asetukset ja uudelleen asensin kaikki. Mies kattoo vieressä ihmeissään ku mie hihkun ku se onnistui ja ny sain sen 4G-yhteydenkin :D ja siis olin silleen hihkuen ja melkein kiljuen että "katokatokatokato" :D

Itteki tuota synnytystä yrittäny miettiä ja tutkinu netistä taas kaikki kivunlievitykset sun muut. Epiduraalin kannalla oon, mutta nyt kun toi välimatka Tyksiin pitenee nii tiiä ehtiikö se. Tosin Salon sairaala on kyll matkan varrella. Tosin meinaan seuraavalla Tyksin seurantakäynnillä kysyä että kummassa mun on järkevintä synnyttää kun kuitenkin on tuo keuhkojuttu vauvalla. Tosin jos hän meinaa vauhdilla tulla ja itte ei tajua ajoissa lähteä nii toivon että oon joko ambulanssissa tai sit jommassa kummassa sairaalassa :)

Täällä kans ehdoton ei ilokaasulle. Viime kerralla jouduin oikein kovasti sanoo et en halua edes koittaa. Voin muutenkin helposti kivuissa pahoin ja saatan oksennella. Epiduraali ok, sen sain viimeksikin ja spinaalin. Mutta katsotaan tilanteen mukaan :)

Vauvan kääntymistä voi kokeilla helpottaa oleilemalla kontillaan tai syvässä kyykyssä. Kyykyssä koko jalkapohjat lattiassa, pylly melkein maassa ja jalat niin leveellään, että masu mahtuu väliin, alkuun pieniä aikoja ja siitä pidentäen. Venyttää myös välilihan aluetta samalla... Ja siinä voi tehdä lantionpohjanlihaksia ;) On ilmeisesti myös hyvä asento synnyttää, jos on raskausaikana treenannut sitä. Mulla vähän hankala, kun niin kivuliaat liitoskivut, silloin kun ei oikein kyykyssä saisi olla...

Takaisin