Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama täällä, katellisena katselen kun olette noin taitavia käsistämme! Hyvä että napit osaan takkiin takas ommella... Kässä ei ole koskaan ollut mun vahvin osa- alue:)

Kiitos kaikille ihanille kehuista, lämmittää mieltä :)

Kyllä vastaavia saa netistä. Muuten tarjoutuisin itte tekemään, mutta nuo puutuneet sormet vaikeuttaa kaikkea ompelua :(

Mulla ei tosiaan ollu mitään ohjetta. Kattelin netistä vähän malleja mitä muut oli tehny ja sitten mittailin laatikon ja piirsin itselle ohjekuvion. Voin kattella, jos vielä löydän sen paperin ja laittaa siitä kuvan :)

Mikähän siinä on että jäin yksin nyt tähän huoneeseen mutta uni ei tule vaikka kukaan ei ole häiriköimässä x)

Tosi ihana toi sinun tekemä laatikonsuojus Hilla :) Yritin kans esikoisen laatikkoon mut ei tullut kovin sievä x/ Sulla on taito hyppysissä todellakin ^^ Ala sit joskus kun kerkiät/pystyt niin tehtailla noita myyntiin, suosittelen :)

Wildis, itse olen tilannut netistä tikkunekku.fi valmiin äityispakkauksen reunapehmusteen. Aika hintava se on kyllä mutta en ole itse laisinkaan käsityöihminen ja tahdoin ottaa tuon äippäpakkauksen alkuun pinnasängyn sisään ensimäiseksi unipaikaksi. Aivan ihania juttuja olette kyllä käsityöihmiset vauvoille itse tehneet! :)

Laitan sinulle päivieni piristäjä tähän sellaisen infon että huonekaverini hipsivät illalla tosiaan synnyttämään :) Käyhän taas vierailulla kun nyt on jälleen rauhallisempaa jutella ^^ Kunhan en vain itse päädy synnytys saliin :D ..Kovasti yritän pitää vielä viikon jalat ristissä ja pysyä vain makuulla mut auttaneeko tuo xD

Wopwop, kirpparilta? Itse ostin just melkein uuden veroisia finlayssonin vauvan lakanoita muutamalla eurolla kirpparilta :)

Mekin ostettiin ikeasta. Kosteussuojia (meidän ja lapsen sänkyyn), lakanoita ja peitto. Tyynyä en kyllä ostannu kun ei tarvi vielä pitkään aikaan. Pitäs semmonen unipussiviel hankkia, ku eitohon äitiyspakkauksen laatikkoon mikään peitto mahdu :D vai onko joku löytäny jostain? Mä pelkään et pikkunen tukehtuu,jos laitan liikaa tavaraa

Tuossa äp-laatikon suojuksessa jo pelkät materiaalit oli noin 40 euroa ja jos siihen laskee vielä tuntipalkan (edes pienen) ompelijalle, niin helposti yli 70 euroa tulee hintaa.

Jyskistä löytyi täkki ja tyyny, tyyny on sellainen vauvatyyny eli aika litteä. Lakanoita ihan puhtaan valkoisina on hankala löytää oikein mistään ja ikeaan en jaksaisi lähteä. Kosteussulkukangasta saa edullisimmin varmaan kangaskaupasta, jos nyt kangaskaupan vaan eka löytäis taas jostain.. onkohan itiksessä? Osaako kukaan sanoa?

Itte tyynyn ja peiton ostin prismsta esikoiselle. Peiton hain sit samanlaisen tulokkaalle. Tyynyä tuo esikoinen ei vieläkään käytä vaikka se tuossa hänellä sängyssä onkin :)

Hilla käsityöt ompelijalla on kalliita. Käsityöt yleensäkin. Ite oon puuseppä ja puusepälläkin teetätetyt tavarat maksaa maltaita. Mutta jos osaa arvostaa käsityötä niin kyllä niistä mielellään maksaakin :)

Mä yritin tossa miettiä,miten mä oon noita muita lapsia nukuttanu, seikkailin hetken netin syövereissä niin välähti... Osan aikaa käärittiin liikaa peittoa rullalle,niinku osittain selän taakse... samalla se loi sellasen pötkön,että vauva pysyy esim hyvin kyljellään... ja sit jossain vaiheessa ainakin nukutin niin,että osa peitosta oli vauvan alla, jolloin se muodosti sinne jalkopäähän "pussin". Eli näin olen myös pakkauksessa käyttänyt sitä isoa täkkiä...

Toi mun raskausmittari tossa pelottelee,että mun vauva olis 47cm pitkä ja painais 2.6kg... sehän olis melkeen yhtä iso ku tytöt aikanaan syntyessään yliaikasina :D (kumpikin 3kg)

Mistä sellasen raskausmittarin saa? Onko joku sovellus vai netissä joku? :) Kiinnostais itteeniki kattoo millasta syntymäpainoo se povaa :D

Mistä sellasen raskausmittarin saa? Onko joku sovellus vai netissä joku? :) Kiinnostais itteeniki kattoo millasta syntymäpainoo se povaa :D

Mulla on ainakin tää http://lilypie.com/ jonka saa liitettyä allekirjoituksena tänne foorumille.. Mut ilmeisesti näkyy vaan selaimen kautta käydessä... Muistaakseni ei kännykän kautta tuu näkyviin ollenkaan...

Takaisin