Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Herkkusieni, mullaki oli ala-asteella ja vielä yläasteellaki virkkaus ihan hirveetä tuli vaan semmosia möykkyjä jos jotain yritti :) nyt oon sit opetellu ihan kuvien perusteella alkeet ja youtubestaki kattomalla videoita miten mikäinen silmukka tehdään. Nyt sit virkkailen vaikka mitä ja se on niin rentouttavaa.

Tein yhen version äp laatikkoon reunapehmusteen edelliselle, mittailin vaan laatikkoo ja siitä sit leikkelin kankaan ja ompelin sit siihen sopivaks... Ompeluhan on mukavaa ku koneet toimii :) mulla vaan joskus meinaa toi kone jumittaa ja sillo ompelukset jää, ku hermo palaa siihen koneeseen....

Mukkis kiva et lapset pääsee irrottelee, mä en oo vielä kertaakaan mun muksuja käyttäny hoplopissa... varmasti tykkäisivät... Nyt tänään pitää lähtee käy kaupassa koko konkkaronkan kans, mut sekin on jo elämys lapsille ja käydään samalla kirppikselläki.. oli tarkotus mennä käy yhellä koulu/mammakaverillaki, joka yhdisti meidät ukon kans aikanaan, mutta meillä tolla nuorimmalla on joku mahatauti, tai maha löysällä, ni ei viitti sinne mennä tartuttaa ku siel on 1kk ikäinen pikkuneiti..

En mie ainakaan tuosta lilypien raskausmittarista mitään maksanu

On ilmeisesti iphonelle ilmanen, mut tuossa linkissä oli oma androidille ku mulla on sony. Se maksaa ainaki.

Mä tein lilypien tietokoneella eikä maksanut mitään. Vai tarkoitatko sovelluksella puhelimeen tulevaa mobiilifoorumia?

En miekään oo puhelimelle tuota ottanu vaan ihan tietokoneella :)

Onko muilla kipuja millasia kipuja alavatsassa, lonkissa ja mahassa? Mulla tuntuu lonkissa, alaselässsä ja alavatsalla ihme vihlontaa, joka on välillä sellasta ku puukolla löisi tonne taipeisiin. Maha tuntuu aralta ja kipeeltä. Välillä koko kroppa on ihan kuin ois kuume tai tulehduskipuja lihaksissa. Voiko olla vaan venymiskipuja? Tuntuu ihan maatessakin. Kävin ke neuvolalääkärissä ja paikat kiinni, mutta pehmeät ja 2cm jäljellä kohdunsuuta. Kohta pitäis heittää vielä toi pissanäyte labraan, ettei virtsatulehdusta.

Hansu täällä ollu pari päivää ! Tuntuu että kolottaa joka paikkaan! Inhottavaa. Mut nyt helpottanu. Maanantaina neuvola ni pitää siellä ottaa puheeks.
Mulla ny kaks päivää supistellukki ihan kivasti.. :/

Wildis, samaa mieltä, että käsityöstä ja varsinkin laadusta olen valmis maksamaan. Harvoin vain ihmiset hoksaa, että käsityönä tehty maksaa enemmän kuin massatuotanto.

Hupsista keikkaa. Putosin perse eellä lattialle tossa kun piti jästipäänä imuroida just tänään ja nyt noi sälekaihtimet... Melkeen itketti ku niin hävetti xD

Täälläkin mies ärähtää, jos vähän keittiön tasoilla kiipeilen :D No rännien pesun jätin suosiolla kevääseen. Mut jos ei ite tee, ni ei sitä tee kukaan muukaan. Joku ihme siivousvimma iskeny, ku koko ajan täytyy olla pyyhkimässä... No hyvä se on, jääkaappii ei oo taidettu pariin vuoteen käydä kunnolla läpi. Hups...

Joo, mullakin oli joku pakkomielle sen imurin kanssa mennä viipottaa joka puolella. Nyt on kyllä selkä niin perhanan kipee ettei pääse ees kävelee kunnolla. Voi hiton hitto just heitin vehnätyynyn selän alle jos se hiukan avaisi jotain joka jumahti selkeästi kiinni....

Tääll kans siivousintoa havaittavissa :) tekis mieli alkaa pakkaamaankin jo niin pääsis kaappeja pesee valmiiksi mutta jos ny malttais vielä sen asian kanssa :D imuri tosin hajottaa selän joka kerta nii se ei innosta ollenkaan. Kaikki järjestely ja pyyhkimine kylläkin :)

Catherine mulla samanlainen vaatekerrasto siis olen ajatellut vauvalle oikeet vaatteet näköjään. Mulla vielä vain lisänä body ja sukkikset. :) ja kahta kokoo 50 ja 56. Niin ja kaukalopussi.

Oispa mullakin pakkomielle imurin kanssa viipottamiseen! :woot: Se kun on kotitöistä kaikista ikävin....

Mulla jatku eiliset kivut tänäänkin. Nukkua sain kohtuu rauhassa, kunnes aamuviideltä kun silmiä raottelin käydäkseni vessassa, niin heti alkoi taas vihlomaan, eikä sit tullut nukuttua. Oottelin sitten aamuun sitä, että meidän neuvolassa alkaa avoneuvola-aika ja kävin siellä tsekkaamassa tilanteen.

Verenpaineet on lähtenyt vähän nousemaan, niitä nyt vaan seurailen edelleen päivittäin, muuten kaikki kunnossa. Ei proteiinia virtsassa, ei vuotoja, vauva liikkuu ja sykkeet kohillaan eli ei oikein mitään muuta kuin vihlovaa aaltomaista kipua. Supistuksiahan ne nyt sit edelleen. Nyt sitten lepoa vaan eli huominen työvuorokin tuli peruutettua ja täällä otetaan iisisti. Jos verenpaineet viikonlopun aikana lähtee nousuun, niin sitten synnärille yhteyttä, muuten voin tässä rauhallisin mielin ootella maanantaina olevaa neuvolan lääkäriaikaa, jossa on sitten tarkemmat sisätutkimukset, jne. :)

Levollinen mieli nyt, oli pakko tässä viikonlopun kynnyksellä saada vielä varmistus, että kaikki on kunnossa. Jospa sitä vaikka vihdoinkin laittaisi koneellisen ihania pikkupikku bodeja, sukkia ja pöksyjä pyörimään! :happy:

Lisäys: Tuli konetta täyttäessä mieleen, kun viime tammikuussa ostaessamme tuota pyykinpesukonessa naureskeltiin siinä olevalle "lastenvaate"-pesuohjelmalle :grin Että ompa tosi tarpeellinen nappula meille.... Eipä sitä osannut arvata,että alle vuoden kuluessa sitä tuleekin ensimmäistä kertaa painettua :Heartpink

Muokattu viimeksi:
Tänään tuli postissa maailman sulosimmat pikku potkarit :) Nyt on pojalle kotoutumisvaatteet <3

Oli pakko raivata vaatekaapista yks hylly vauvan vaatteille, en enää kestäny ku kaikki oli muovipusseissa enkä edes tiennyt paljonko vaatteita. Kun ei olla saatu miehen kanssa aikaseks suurempaa järjestelyä niin päätin että nyt vauvan vaatteet tulee kaappiin. Ei niitä nyt hirveästi ole, mutta eiköhän ne riitä :)
Ja ainaki voi hyvällä omallatunnolla ostaa jos jotain söpöä löytyy :D

Hyvää viikonloppua mammat!

Takaisin