Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muakaa ei närästä.. Alkuraskaudessa oli niin kauhee närästys, että siihen piti rennietä ottaa, mut mulla autto kyl kaikista parhaiten ihan vaan vissy.
Nyt loppuraskauden oon päässy ilman närästystä vaikka tuntuu että tavara tulee kyl kurkkuun kun kyykistyy. Ja ite oon muutenki kovin röyhtäilevää sorttia.

Toi gaviskon vai miten se kirjoitetaan, auttaa paaaaljon paremmin kuin rennie :) Se tahma siitä juotavasta versiosta jää ilmeisesti paremmin suojaamaan. Maistuu ei hyvältä, mut tepsii :D

Hyvä Tata että edelleen yhtenä kappaleena.

Mulla kans närästys pakottanu karsiin kahvit, pullat, leikkeleet, mausteet, näkkärit, mehukeitot, mehit, suklaat ym pois. Pieninä annonniksina mahdollisimman neutraalia ruokaa ja ruuan yhteydessä vain vähän juon. Juon pieniä kulauksia vettä sitte ruokailujen välissä... Ja jos ei mikään siltibauta niin sitä gavisconia sitten tahon...

Ei herranjumala mikä kramppi! Heräsin sitten siihen, että jo aiemmin kramppaillut jalka veti ihan megakramppiin. Suonenvetoja ollut nyt parin viikon ajan, muttei tällaista! Normaalisti auttaa, kun heti venyttää vastaan, mutta mites venytät, kun suonenveto on ulkosääressä ja vääntää nilkan nurin! Kauhea kipu koko jalassa, en voinut muuta kuin huutaa, itkeä ja yrittää vääntää jalkaa käsin suoraksi. Mies heräsi tietty myös ja hieroi sitten pohkeensyrjästä, jossa koko sivussa oleva osa kivikovana krampissa. Saatiin sitten suonenveto useiden uusinnoiden jälkeen loppumaan. Menin kyllä niin paniikkiin, kun koko sääri yritti olla mutkalla ja kipu sen mukainen, eikä voinut itse tehdä mitään. Täytyy nyt sitten tänään hakea sitä magneessiumia... Ja tukisukat+villikset laitoin heti, kun saatiin kramppi hellittämään. Kai se on pakko yöllä yrittää villasäärystimet jalassa nukkua tms. vaikka muuten nukun ilman peittoa, kun on niin kuuma. Pitäisikö tukisukatkin jättää yöksi? Onko kellään muulla ollut tällaisia sivuvetoja? Ihan kamalan pelottavia! Ensi yö pitäisi vielä nukkua erossa miehestä, kun menen porukoille kylään. Täytyy äitiä jo varoittaa, että saatan yöllä tarvita apua, jos en saa mahdollista kramppia itse pois... Todi kiva aamuherätys lauantaina klo 7...

Minulla tulee noita kans joskus. Esikoisen kohdalla vain pahenivat loppuraskauden myötä. Sit niiden oheen tuli reisisupistuksia vielä x/ En itse keksinyt mitään mikä olisi todella auttanut. Jospa sinä keksit jostain helpotuksen =)

Ihana tata kuulla että pieni vielä malttanut pysyä aloillaan <3 :)

Air4m ittellä jalat iltasin tosi kipeet/levottomat ni pidän aina yön ajan tukisukkia.. oon nyt parin yön jälkee huomannu eron että jalat ei enää aamusin oo niiin kipeet :)

Täällä rennie on tosi kovassa käytössä lähinnä päivisin ku työharjottelussa joutuu syömään tosi nopeesti ja samalla auttamaan lapsia syömisessä ja sit suoraan siitä yleensä pukemaan lapsia ulos, eli kyykkimistä kyykkimisen perään ni alkaa närästämään ja hurjana! Muutaman kerran noussu just tuolleen melkei oksennus suuhun sen närästyksen takia :O

Käytin gavisconia esikoista odottaessa, kun loppuraskaudessa närästys vaivasi. Otin illalla ennen nukkumaan menoa sitä ruokalusikallisen ja auttoi hyvin.

Air4m mulla oli tollaisia kramppeja esikoisen aikaan ja sain ne kuriin magnesiumsitraatilla. Tavan magnesium ei auttanut mitään. Kysy apteekista tota sitraattimuodossa olevaa ja sellanen jossa B6 vitamiini mukana. B6 auttaa siihen imeytymiseen. Oon syönyt nyt koko ajan tota ja ei oo ollu yhtään pahaa kramppia

Magnesiumia löytyy myös suihkeena jos pelkästään suun kautta otettuna ei auta. Itellä tulee aivan älyttömät krampit jos illalla unohdan magnesiumin ottaa. Otan kyl magnesiumia myös aamuisin niin ei päivän mittaa ole jalat niin kipeänä. Life:ssa hyvä valikoima magnesiumia eri muodoissa ja hinnatkaan ei ihan niin suolaiset kun apteekissa :)

Kyl täälläkin hapot kurkussa jos syö jtn väärää. Normaalistikin kärsin refluksioireista ja ei niihin kyl ole auttanut kun ruokavalio ja ruokailun rytmittäminen siten, ettei paljoa tarviis liikkua syömisen jälkeen.. Renniellä ei tee mtn ja muutkin happosalpaajat/ suojamömmöt auttaa tasan siihen poltteeseen jos on jtn väärää syönyt, mut kyl se mahan sisältö silti on kurkussa/suussa/keuhkoissa :(

Nyt viikon ajan heräillyt joka yö vähintään kerran oikeen kunnon supistuksiin ja monesti niihin liittyy synnytysuni.. Melko karmivaa kun unet niin todellisen tuntuisia muutenkin, niin ihan pitää tarkistaa, että vauva vielä mahassa. Jospä nämä unet sit synnytyksen jälkeen rauhottuis, jos ei refluksia/allergiaa/koliikkia vauvalla, niin yösyötöt ainakin tissimaidon riittäessä on mulle helppoja kun hikisiin painajaisiin vertaa :)

Reisisupistus? Mahtoikohan mulla olla sit semmonen tässä pari yötä sitten. Heräsin siihen, et tuntui kuin olis todella voimakas suonenveto vasemmassa reidessä. Änkesin itteni ylös sängystä ja kävelemään, painoin jalkaa lattiaa vasten ja koitin hieroa, mutta ei millään meinannu mennä ohi. Lopulta jäin seisomaan sen kramppaavan jalan varaan ja olin siinä hyvän tosin ja sen jälkeen helpotti. Luinkin jostain, että supistukset saattaa tuntua myös reisissä, mutta kun mulla ei ole ollut niitä mahassakaan tuntuvia suppareita kertaakaan, niin rkana ajattelin, että kyse on suonenvedosta. Vaikka niitä tulee kyllä yleensä joko pohjeisiin tai varpaisiin.

Sama homma on mulla tuon kyykistelyn ja kurkkuun nousevien nesteiden kanssa. Ei varsinaisesti närästä, mutta kumarrellessa ja kyykistyessa helposti nousee kurkkuun tavaraa ja tuntuu ikävältä.

Omaa napaa....
Onko muita kellä vauva jalat edellä tai poikittain? Täällä kaveri viimeksi jalat tikkusuorassa(koko arvio ultra) ja välillä oleilee myös poikittain...tää olo tila on ihan kamala ja pahemmaksi vaan menee päivä päivältä. Tänää heräsin noin 6.30 ja nyt kellot on vähän yli yhdeksän niin olen jo ihan toimintakyvytön ja tää tulee jatkuu iltaan asti, epäilen että onko tää enää ihan normaalia???Eilen kävin postilaatikolla (10 metriä) ja takaisin siinäpä oli taas mulle tarpeeksi lenkkiä, ei tarvii pidemmälle lähteä. Kohta ihan oikeasti pää hajoaa ja tätä vielä mahdollisesti parikuukautta jäljellä...Epäilen kylläkin että tulee aiemmin tai ainakin toivon niin :)

Tata hyvä että siellä pieni vielä masussa:) miten sulla voi olla noin huono tuuri? Onneksi sentään se hajustettu mama lähti pois!

Itse olen ihmetellyt että kuin mua ei ole närästänyt juuri ollenkaan koko raskaus aikaan, kun tyttöjen kanssa korvensi koko ajan... No mut kyllähän se vielä kerkiää, tai sit meille tulossa kalju vaavi:)

Mullakin ihme suonenvetoja oikean pohkeen ulkosyrjällä, ihme paikka suonenvedolle:/

Hitto, olispa aamulla saanut nukkua niin pitkään kun haluaa vaan ei! Heräsin klo 8... Ärsyttää ja paljon!!!! Onneksi voi sentään ottaa päikkärit kun siltä tuntuu:)
Viime yönä pikkusella ihan järkyttävä tunnin hikka, ei voi puhua nakutuksesta vaan pakkutuksesta.

Enää olis 40 päivää laskettuun, pokspoks:)<3

Emily2015 mulla on myös poikittain/viistossa, ja iltaisin ei passaa paljoo liikkua, muuten aamulla ja päivällä kyllä ku sillo vauva nukkuu eikä liiku. Muuten ku liikkuuu ni sillo on niin inhottava olo, ku tuntuu et ei maha enää veny mihinkään suuntaan, ku ylimääräistä ei oo... Edellinenki oli poikittain ja sen muistan et silloki oli vaikeeta, mut nyt ei hirveesti tarvi ketään nostella pyllypesuun jne kuten edellistä ootellessa, ku sillo mulla oli 2 vaippaikäistä kotona :) Nyt ei yhtään... eli jotain positiivista...

Mä syön yhen tabun magnesiumia per päivä ku mulla ihan hirveitä pohjekramppeja yöllä ja nukun pääsääntöisesti villasukat jalassa, vaikka muuten on ihan sika kuuma. Ja viime yönä on näköjään tullu paritippaa maitoaki yökkäriin...

Tänään tulee 6 vuotta ku ukon kans sanottiin TAHDON <3 näin nää vuodet vaan vierii... Ja tahdotaan edelleen vaikka kunnon ruuhkavuosia mennään :) Huomenna aattelin lähteä ihan yksin käy kirppareita kiertelee, ku tarvii vähän yksin oloaki, ku ollu vaan sairaslomasta asti kotona lasten kaa, mitä nyt välis käyny kaupassa niitteen kans, mutta se ei oo rentouttavaa yhtään...

Noi 2 teiniäitiä kyl vetää hermoja multa piukealle. Toinen polttaa (yölläkin) ja toinen lätkäisi aamulla hajuvettä tms. Siinä vaiheessa jo kyllä ihan ääneen sanoin mielipidettä. Kävi sit suihkussa xD

Ihme likka ku eilen oli se hajuliisa tässä ja toi teinix näki mikä tilanne siitä aiheutui ja tasan siis tietää linjan tuoksuihin :o Onkohan se ajatus että eihän tämä mun ihana tuoksu nyt voi ketään haitata.

Jos ei ole tuoksutonta tuotetta ni olkoot prkl käyttämättä sit mitään! Tällä mammalla palaa käämi xD

Ei kyllä onni kauheasti potki mua täällä mut loppusuoralla ollaan =)

Äippä, sama täällä mies sano illalla että aamulla voit nukkua niin pitkään kun nukuttaa, no ei sit tietenkään nukuttanu :(
Nyt vois kyllä mennä nukkumaan, mutta sitä mahdollisuutta ei ole. Täytyy lähteä synttärilahja ostoksille kun pojilla on kaveri synttärit huomenna. Ja tietenkin mies haluaa lähteä Vantaalle ja se tietää kävelyä koko päivän puuuh, hengästyttää pelkkä ajatus.

Takaisin