Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ompelin äitiyspakkauslaatikkoon päällisen, nostetaan aluksi tuo laatikko pinnasängyn sisälle. Tuon kuvanoton jälkeen olen lisännyt vielä ruskean nauhan pöllöosan ympärille ja rusetilla kiinni. Myöhemmin sitten ompelen reunapehmusteet pinnikseen ja tuo laatikko saa olla olkkarissa päiväunia varten. Poika meillekin siis tulossa.

IMG_6507.JPG

Mä meinasin kans tuunailla äitiyspakkauslaatikon päiväunipaikaksi alakertaan. Ihana Hilla tuo pöllökuosi! Vauvanpesän ompelin myös. Toivottavasti lopullinen asukki ei ole ihan yhtä karvainen kuin tässä kuvassa:)

Liitteet

• baby nest.jpg
    baby nest.jpg
    131.5 KB · Katsottu: 71
Tsemppiä tatalle koitokseen, mikäli pikkuinen päättää nyt maailmaan tulla! :)

Ja onnea Sainille uuteen kotiin!

Täällä jäätiin tänään varmuuden vuoksi pois töistä kotiin huilaamaan ja kyllä kannatti. Olen nyt sitten vihdoin viimein tutustunut kaiketi harjoitussupistusten maailmaan, mutta ei niitä kyllä kivuttomiksi voi sanoa :wideyed:
Heräsin aamulla aikasin jo siihen että vatsaa vihloi säännöllisesti (samanlaista kipua oli yhen aamun ajan syyskuussa ja kävin lekurillakin, jolloin kaikki ok, kehoitti vaan olemaan yhteydessä jos tulee uudestaan). Kerkesin kellottaakin ja parit tuli tasan kuuden minuutin välein ja kestivät varmaan 15-20 sekuntia kerrallaan. Niitä ei tullut kuin 5-10 kappaletta yhteensä, sit helpotti ja aattelin, et ehkä se siitä kunnes tunnin päästä alkoivat uudestaan ja soitin varmuuden vuoksi neuvolaan.

Sitä tunnetta oli kyllä vaikee kuvailla. Kipu tuntuu vatsan alueella, voimakkaana kivistyksenä ja pistelynä, muttei siis ollenkaan normi-supistusten tapaan esimerkiksi selässä tai alavatsalla. Ihan keskellä vatsaa vaan. Puhelimessa kyseltiin ,että kovettuuko maha, mutta minä hölmönä en oikeasti osannut sanoa :shy: lieko rasvakerroksesta mahan päällä ja siitäkin että vauva tuntuu olevan selkä napaa kohden ja se tuntuu koko ajan aika kovalta.... Joka tapauksessa kehoitettiin lepäämään tää päivä. Oli kyllä tosi epävarma neuvolan terkka langan toisessa päässä, koko ajan empi ja mietti ja oli välillä pitkään hiljaa ja totatotanoin... Mietiskeli siis lähinnä sitä, että kuuluko mun vaivat ylipäätänsä raskauteen vai oliko jotain muuta (yritti sitä multakin kysellä, mut just siks mä soitin ku en itekään tiedä, pitääkö jotain tehdä :hilarious:) Noh, ei muuta kuin lepoa vaan tänään.

Näitä kipuaaltoja on tullut pitkin päivää ja tässä iltapäivällä sit kun niitä tuli seisoessa, niin huomasin, että kyllä se maha vaan kovettuu kivikovaksi ja näin ollen kaikessa on kyse harkkasupistuksista. Välillä täs on ollut pitkiäkin, tunnin-parin taukoja.... mutta sanokaa pliis, että ne nyt välillä edes pidemmäksi aikaa helpottaa? :rolleyes:

Alkuviikosta maha laskeutu selvästi alemmaksi, ja seuraavana päivänä vauvan pää alkoi painaa häpyluuhun,niin että kävelen välillä kuin ankka... Melko helpolla oon tässä raskauden aikana päässyt, mutta nyt näköjään alkaa kroppa sitten antamaan periksi vaivoille kolotuksille. Ehkä sen kunniaksi kun tänään on tasan 33+0! :grin

Vielä on kaikki vähän vaiheessa... huomenna olis tarkotus pestä kaikki vauvanvaatteet, kasata pinnasänky ja hoitotaso ja järkkäillä makkari valmiiksi. Iih! Tarvikkeet on aikalailla hankittu ja vaatteita on muuten ihan hyvin, mutta vähän vielä pitäisi löytää pienikokoista lämpökerrastoa. Tänään huusin itelleni huuto.netistä kaukalopussin :)

Lisäys: Ihana tuo hillan pöllökuosi!! :Heartred Itse tykkäsin kanssa siitä, että äippäpakkauksessa oli oikein söpö pöllöteema :joyful:

En oo viä kaikkia tekstejä kerinny lukeen, mutta välikommenttina Nannuska: Jos on oireita herpeksestä niin todella estolääkitys määrätään ja tarvittaessa teipeillä suojataan rakkulat jos sellasia on. Alateitse saa synnyttää. :)

Vautsi hilla miten söpön tuunauksen olet tehnyt! :)
Eikikolle jaksamisia, kipukuvauksesi kuulosti samalta kuin itsellä esikoista odottaessa jolloinka loppuvaiheessa tuli fyssarin ohje että liikkuminen enää wc:n, jääkaapin ja sängyn väliä, toinen raskaus ollut onneksi kipumäärissä huomattavasti helpompi kun kroppa tainnut tottua taannoiseseen muutokseen niin päässyt nauttimaankin raskausajasta eritavalla

Herkkusieni kävipäs sattuma kun juuri ite aloin epäröimään kun tässä noin puolentunnin ajan ollut ihan samanlaista pistävää kipua keskellä mahaa, välillä voimakkaita ja välillä ei ja maha kovettuu. Huolettaa hieman kun kaikki muut raskauden kivut ollut ns. Vatsan ympärillä eikä keskellä.

Täällä tänään käyty myös neuvolassa kasassa rv 30+1 ja nyt seuraava kerta vasta 4vko päähän, siitä sit 2vko ja lääkärille. Mun hb oli noussu 124 eli on rauta alkanu imeytyy, mutta käski edelleen syödä... mä en edes muista et mulla ois ollu pitkään aikaan noin hyvä :) Verenpaineet oli alhaset eli 104/68, syke 84... Painoo ei ollu tullu 4 viikon aikana ku 74g/per viikko, käski syödä vähän enempi, eli yks kaks välipalaa lisää, ja herkutteluja ei sit kieltäny.... Oon nyt viime viikonlopulla tuntenu ku kaveri muljauttaa itteesä tuolla ja niinhän se oli viistoon ittesä saanu onneks pää kohti alapäätä on menossa eli kerkeehän tuo viel pyörähtää lähtökuoppiin... maha ei ainakaan oo alhaalla, mutta inhottavasti lonkkaa painaa sillä päällä...

Ihanan näköisiä Hillan tuunaus ja Elinatuulin babynest. Haluisin kans jotain tollaisia tehdä, jos osaisin tai olisi edes tarvittavat välineet siihen :hilarious:

Stemppiä Ekiko ja Herkkusieni kipujen kanssa! Mullakin alkoi kivut ja vaivat yllättäen viikolla 31, vaikka siihen asti kaikki oli mennyt helposti. Nyt pitäis levätä lonkkien kipuilun ja alavatsa kipujen takia, mutta selkä ei kestä paikallaan oloa :shifty: Ehkä me kaikki selvitään tää muutama kuukausi vielä :happy:

Hei saako noita äippäpakkauksen reunapehmuste stydeemejä jostain tilattua valmiiks? Vai oisko joku ompelutaitonen halukas tekee mulle sellasen, toki maksan? Osaisin itekki tehhä varmaan ku löytyy pukuompelun koulutus, mut mulla ei oo välineitä millä tehhä. :) Mielelläni maksaisin. :)

Ootteko ihan ilman ohjeita tehneet reunukset äippäpakettiin vai löytyykö jostain netin syövereistä sellaisia? Himottaa itsekkin alkaa tekemään :)

Tatalle voimahalaus jos nyt tositoimet alkaa, ja onneksi olet saanut hyvin lisäpäiviä siellä ja turvallisissa käsissä olette <3

Ihania juttuja ootte moni tuunaillu, taitavia ootte! Mä saan kohta pikkuset villasukat valmiiksi kun ei muuten sellasiakaan varastossa enää oo tallessa....

Tänään olin aika reipas ja ajoin lasten kanssa 200km yhteensä ja käytiin hop lopissa :) Hiukkasen jännitti, että miten tän mamman käy, mutta kun on esikoisen syyslomakin ja kelit ollu niin surkeita, niin lupasin tehdä jotain vähän jännää lasten kanssa. Ja kyllä lapsilla olikin hauskaa! Hiukan jossain vaiheessa tuli tuskanhiki kun alkoi supistella ja painaa alakertaan ja lähdön kiukkuraivareiltakaan ei yhden lapsosen kanssa vältytty.... Mutta yhtenä kappaleena ollaan ja nyt sohvalla lepäillessä ei kummempia kipuja tunnu :) Hyvä mieli kyllä on kun lapsukaiset nautti niin!

Jee rv 31 rikki!

Wildside ainakin babystylesta saa jotain äitiyskopan juttuja. Itse tilasin esikoisen aikaan ja aion ne samat nyt laittaa. On varmaan muuallakin myynnissä

Mukkis kylläpä teillä ollut hauska päivä:) harmi vaan että sua alko supistaa! Muista sinäkin välillä levätä, vaikka tiedän että ei se helppoa ole... Paljon voimia ison perheen pyöritykseen:)

Punaisella norsulla ainakin noita pehmusteita joskus oli...

Ketkä korviketta on jo jemmannu, ni suosittelen NAN ha:ta. On masulle ystävällisempää, jos heti pienelle joutuu lisämaitoa antamaan... Myös keskolassa tuota käytetään yli 40 viikkosilla.

Hilla aivan super ihana pehmuste!!!! :) oiskos sulla ohjetta tuohon? Himottais alkaa ittekki tekemään tuommosta kuha vaan ekana anopilta saisin koneen lainaan :)

Eikiko kuulostaa tutulta, mulla myös lievä skolioosi ja lisäksi selkärankareuma. Si-alue on oireillut, mutta tämä raskaus on menny silti helpommin kuin mitä edellinen.

Onpa hienoja ompeluksia tosi monilla! Täällä yksi jolla täysin peukalo keskellä kämmentä mitä ompeluihin tulee. Ompelukone löytyy mutta se on täysin juntturassa. Jotenkin jumiin se jäi kun verhoja yritin joskus viisi vuotta sitten ommella :-D

Kiitos herpes vinkeistä, teippauksesta en ollu kuullukaan mutta jo vierähti isoin kivi poies harteilta.

Supistuksista vielä, mulla ei oo kertaakaan supistelut olleet kivuttomia, päin vastoin - useimmiten ne on olleet niin epämiellyttäviä että oikeasti on joutunut haukkomaan henkeä ja miettimään hengitystekniikkaa. Näemmä nää on kuitenkin ns normaaleja, mikä on tietysti helpottavaa.

JoSa, mulla on helpottanut se kipu kun oon voimakkaasti hieronut kädellä semmosta ympyrää mahan päällä. Koko päivän näitä nyt ollut, et jos kärsin vielä yöllä tai aamulla, ni soittelen kyllä uudestaan jos ois joku fiksumpi tyyppi siellä puheluihin vastaamassa. Pikkunen potkinu normaaliin tapaan masussa, eikä oo mitään poikkeavia vuotoja, niin ei itsellä vielä hirveesti huolta :)

Katon kyllä kadehtien noita itse tehtyjä juttuja, mä oon niin onneton mitä käsitöihin tulee, ettei tosikaan. :grin Kolmisen vuotta sitten kun veljeni kertoi niiden saavan perheenlisäystä ni inspiroiduin..Nyt opettelen virkkaamaan!! Mulla virkkaukset ja neulomiset on jo ala-asteella takunnut, eikä varmasti vähiten sen takia, että opettajani ei oikein osannut opettaa vasenkätiselle.
Nooh.. Mä päätin siis virkata tulevalle pienokaiselle ensimyssyn. Kolmesti sen alotin alusta, ennen kuin alkoi etäisesti muistuttaa pipoa...Ja lopputulos oli niin pieni ja joustamaton säälittävä tekele, ettei se ei koskaan edes mahtunut vastasyntyneen päähän :grin Onneksi ajatus oli tärkein!

Siksi meijän lapselle ei tule mitään mun tekemää, onneksi miehen äiti on innokas kutoja ja täällä tulokasta oottelee jo töppöset, pipo ja tumput :Heartred

Takaisin