Tsemppiä tatalle koitokseen, mikäli pikkuinen päättää nyt maailmaan tulla! :)
Ja onnea Sainille uuteen kotiin!
Täällä jäätiin tänään varmuuden vuoksi pois töistä kotiin huilaamaan ja kyllä kannatti. Olen nyt sitten vihdoin viimein tutustunut kaiketi harjoitussupistusten maailmaan, mutta ei niitä kyllä kivuttomiksi voi sanoa
Heräsin aamulla aikasin jo siihen että vatsaa vihloi säännöllisesti (samanlaista kipua oli yhen aamun ajan syyskuussa ja kävin lekurillakin, jolloin kaikki ok, kehoitti vaan olemaan yhteydessä jos tulee uudestaan). Kerkesin kellottaakin ja parit tuli tasan kuuden minuutin välein ja kestivät varmaan 15-20 sekuntia kerrallaan. Niitä ei tullut kuin 5-10 kappaletta yhteensä, sit helpotti ja aattelin, et ehkä se siitä kunnes tunnin päästä alkoivat uudestaan ja soitin varmuuden vuoksi neuvolaan.
Sitä tunnetta oli kyllä vaikee kuvailla. Kipu tuntuu vatsan alueella, voimakkaana kivistyksenä ja pistelynä, muttei siis ollenkaan normi-supistusten tapaan esimerkiksi selässä tai alavatsalla. Ihan keskellä vatsaa vaan. Puhelimessa kyseltiin ,että kovettuuko maha, mutta minä hölmönä en oikeasti osannut sanoa
lieko rasvakerroksesta mahan päällä ja siitäkin että vauva tuntuu olevan selkä napaa kohden ja se tuntuu koko ajan aika kovalta.... Joka tapauksessa kehoitettiin lepäämään tää päivä. Oli kyllä tosi epävarma neuvolan terkka langan toisessa päässä, koko ajan empi ja mietti ja oli välillä pitkään hiljaa ja totatotanoin... Mietiskeli siis lähinnä sitä, että kuuluko mun vaivat ylipäätänsä raskauteen vai oliko jotain muuta (yritti sitä multakin kysellä, mut just siks mä soitin ku en itekään tiedä, pitääkö jotain tehdä
) Noh, ei muuta kuin lepoa vaan tänään.
Näitä kipuaaltoja on tullut pitkin päivää ja tässä iltapäivällä sit kun niitä tuli seisoessa, niin huomasin, että kyllä se maha vaan kovettuu kivikovaksi ja näin ollen kaikessa on kyse harkkasupistuksista. Välillä täs on ollut pitkiäkin, tunnin-parin taukoja.... mutta sanokaa pliis, että ne nyt välillä edes pidemmäksi aikaa helpottaa?
Alkuviikosta maha laskeutu selvästi alemmaksi, ja seuraavana päivänä vauvan pää alkoi painaa häpyluuhun,niin että kävelen välillä kuin ankka... Melko helpolla oon tässä raskauden aikana päässyt, mutta nyt näköjään alkaa kroppa sitten antamaan periksi vaivoille kolotuksille. Ehkä sen kunniaksi kun tänään on tasan 33+0!
Vielä on kaikki vähän vaiheessa... huomenna olis tarkotus pestä kaikki vauvanvaatteet, kasata pinnasänky ja hoitotaso ja järkkäillä makkari valmiiksi. Iih! Tarvikkeet on aikalailla hankittu ja vaatteita on muuten ihan hyvin, mutta vähän vielä pitäisi löytää pienikokoista lämpökerrastoa. Tänään huusin itelleni huuto.netistä kaukalopussin :)
Lisäys: Ihana tuo hillan pöllökuosi!!
Itse tykkäsin kanssa siitä, että äippäpakkauksessa oli oikein söpö pöllöteema