Painoarvioista,
Itse olen supistusten ja kipujen takia ollut saikulla kohta kaksi kuukautta ja siksi myös vauvaa kurkattu ja painoarvio tehty jo kolme kertaa, nyt viimeisimmällä kerralla 30+1 lääkäri sai ekalla mitalla painoksi n. 1kg ja tokalla mitalla n. 1,2 kg ja seurauksena lähete äippäpolille jatkotutkimuksiin.
Aikaisemmilla kerroilla ollut perätilassa, nyt maanantaina oli raivotarjonnassa.
Tänään (30+4) oli tuo äippäpolin käynti, edelleen rt, pään ja reisiluun mitat jotakuinkin viikkoja vastaavat ja vartalo oli viikon verran jäljessä, mutta painoarvio kuitenkin n.1,5kg ja äippäpolin lääkärin mukaan kaikki on ihan normaalisti, istukka toimi ja virtaukset hyvät, vauva myös erittäin virkeä. Toki 3vk päästä vielä seurantakäynti neuvolan lääkärillä, mutta huolta ei pitäisi olla.
Sanoi että siro vauva ja asiaan vaikuttanee ainakin isän syntymäpaino (jossai 3-3,5kg välillä) ja vissiin itsekin olen ollut samoissa mitoissa. Eli meille ei ole odotettavissakaan isoa vauvaa vaikka isä onkin nyt n.190cm (itse 162cm). Ja noissa mittauksissa vaikuttaa myös mittaaja, vauvan asento, laitteet yms. Ja tosiaan ei kannata hermostua vielä jos se vartalo ei ihan ole samoilla mitoilla.
Itse vietin juuri 2 1/2 päivän helvetin miettien vauvani vointia ja olisin ollut hermoraunio jos vauva ei liikkuisi näin paljoa, nyt sitten otetaan taas vähän rennommin kun stressi aiheutti supistuksia useamman kerran tunnissa pitkin vuorokautta. Onneksi olen saikulla äippäloman alkuun, tällä hetkellä pelkkä pieni kyykkäsy aiheuttaa supistuksia.