Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noi neuvolakäynnit alkaa tässä kohtaa näköjään eroamaan. Turussa ei ainakaan ennen vko 36 tihennetä tahtia. No mulla on nyt kolmen viikon välein, ku halus tsekata mun sairaalan esitietolomakkeen ennen pelkopolikäyntiä.

Hyii äskön lens oksu pitkästä aikaa :yuck: Ja taas johtui noista mama-vitamiineista. Heti sen jälkeen alko ku otin, ja paheni se oksettava olo vaa sitä mukaa, mitä kauemmin oli tuolla mahassa. Yritin taas tapojeni mukaan taistella itseni ohi tuon oksetuskohtauksen, mutta ei onnistunut. Pitää koittaa joitain muita vitamiineja..

Tsemppiä ja enkeleitä Tatalle,toivotaan että kaikki menee hyvin <3 itse ainakin mietin,jos joudun aikaisin synnyttämään,että onneksi ollaan Suomessa ja täällä osataan keskoshoito!

Lilith, paljon onnea!

Jee,tänään saapui kauan odotettu äippäpakkaus! Odotan vaan, että isäntä tulis töistä,niin yhdessä avattais se :)

Tänään kirjoittelin koneella isyyspakkauksen tekstejä. Vitsit odotan sitä,kun saan antaa sen ja nähdä reaktion! Khih!

Tänään ollut taas sellanen myllerrys mahassa että <3 huomaa kyllä,että tila rupeaa käymään vähän ahtaaksi,kun sellaisia tuntemuksia välillä..

Rv 30+2 <3

Rahi minäkin Turusta ja 36 viikon jälkeen on neuvola viikon välein sanoi neuvolatäti. Ja minulla ei mitään erikoista miksi seurattais enemmän.

Mulla neuvolakäynnit melko lailla kahden viikon välein.
Tosiaan, estolääkitys herpekseen olis hyvä saada, mutta tuo oma neuvolalääkäri ei kirjoittanut kuin 10tabl. Pyydän siis sitäkin äitiyspolilta.
Painonnousu on näköjään tosi yksilöllistä, mulle tullut jo nyt se 20kg mutta lähtötilanne oli eri eli alipainoa -10kg.
Hurjalta tuntuu kun maha on iso ja muutenkin reittä tullut ja rintoja. . Jotenkin siis luonnollista ja niin mutta silti inhottaa oma kuva kun peiliin katsoo. Yleensä olen ollu kuitenkin ihan tyytyväinen omaan kroppaan, mitä nyt esikoisen imetyksestä johtuen tisseistä jäi jäljelle vaan läpykät..
Ja siis vielä pitäisi ainakin se 7 viikkoa mieluusti kasvatella massua.. Jouluun mennessä on kiloja tullu tällä tahdilla varmaan tuplat! :woot:

Lilith ihanaa syntymäpäivää!!

Tata olette pienen kanssa rukouksissa <3

Tiittärä toivottavasti väärä hälytys eikä olis mitään raskausmyrkytystä!

Josa, kiva saada sut takas, minäkin olin miettinyt että missä olet ja miten menee :)

Mulla oli viimeisin neuvolakäynti toissapäivänä ( 34+0 ) ja sielä varattiin aika kahden viikon päähän mut sen jälkee niitä aletaan tiivistämään ja on kuulema jopa kerran viikossa

Mulla kanssa sitten viikon 36 jälkeen kerran viikossa.

Täällä ollu ny kolmen viikon välein neuvola ja sit noi Tyksin käynnit neuvolakäyntien välissä myös kolmen viikon välein.

Edellisellä kerralla oli lopussa viikon välein ja yliajalla muutaman päivän välein. Tämä oli viisi vuotta sitten. Nyt on käynyt harvennus neuvola-ajoissa ja ilmeisesti niitä on nyt kahden viikon välein lopussa. Tosin kun ei ole mitään suuria ongelmia tuntuu ihan sopivalta tuo kahden viikon väli.

Meillä ollu nyt noin neljän viikon välein ja katoin tuolta meiä sairaahoitopiirin netistä ni näyttäs et loppua kohen sit parin viikon välein käyntejä :) löysin oikein pdf tiedoston että mitä kukin käynti tulis sisältää :) ens kerrraksi oli paljon kaikkee, esim rintatutkimus ja luki siellä että puoliso voi halutessaan osallistua ulkotutkimukseen ja kohdun koon tunnusteluun :O

Tuleeko teillä muilla supistusten yhteydessä sydämentykytystä ja hengitysvaikeuksia? Mulla tulee sillon kun tulee tollanen kunnon puristava supistus. Tai varmaan harjotussupistuksiahan noi on.

Soitin sairaalaan siitä ultra-asiasta niin siellä kätilö ja lääkäri oli ihmetellyt tota viime ultraajan ajatusta siitä että vasta viiden viikon päästä ja sanoi että saan ehdottomasti sen ajan tähän väliin ja sanoi vielä että jos yhtään mietityttää tai huolettaa niin saa tulla varmuudeks istumaan käyrille. Huoh, ihana kun oli niin mukava kätilö.

Joko teillä on kaikki vaatteet pestynä ja tavarat paikoillaan? Meiltä puuttuu vielä sänky.

Meillä on uusi pinnis kokoamatta paketissaan. Halusin nyt valkoisen, jossa laskettava laita. Esikoisella oli sellanen harmaan ruskea, joka toimii nyt sohvana hänen huoneessaan. Lisäksi pitäis käydä ostamassa valkea lipasto. Hoitopöytää mietin vielä, kun periaatteessa kodinhoitohuoneen pöydälläkin onnistuisi, mutta toisaalta oishan se makkarissa kätevä... Hmph!

Takaisin