Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ole pahemmin ollut mitään komplikaatioita, muutakun lääkäri ihmetellyt kun paino ei nouse ns. Normaaliin tapaan. Koko raskauden aikana kiertynyt 3-4kg. Ehkä olen vain onnekas :D lääkärissä selvisi myös että olin jo auennut sormelle, mutta en joutunut vuodelepoon tms. Elikkä malttamattomana mennään eteenpäin

Olitko sinä josa ihan normi painoinen kun tulit raskaaksi? Vähällä oot kyllä päässyt painonnousun suhteen :o onko vauva kuitenkin normaalin kokoinen ja hyvin kasvanut?

Meikäläinen on ollut sivustaseuraajana ja ajattelin nyt aktivoitua, kun on aikaa. Olen ollut reilun viikon sairaslomalla, joka jatkuu äippäloman alkuun 20.11. saakka. Öisin vaivaa lonkkasäryt ja kun istuin päivät töissä oli illat yhtä helvettiä, kun tuntui että värkki räjähtää ja oli supistelua. Lisänä rytmihäiriöt sairaasta väsymyksestä. Neuvolalääkäri totesi, että eiköhän se työnteko tältä erää sitten ollut tässä. Nyt olo paljon parempi ja verenpainekin laski. Yläpaine ennen sairaslomalle jääntiä 139 ja toissapäivänä neuvolassa 125, joka on ollut tasona muuten koko raskauden. Esikoinen on hoidossa marraskuun loppuun kokoaikaisesti niin saan huilata päivälläkin. Neiti kohta 3 v on aika vauhti mimmi... Joulukuusta sitten 11 pv/kk.

Esikoinen syntyi 29.12.2012 rv 40+1 ja painoarvio käsikopelolla oli siinä 4 kg. No kokoa oli 4660 g, kun pusasin hänet ulos. Sokerit oli ok mulla ja vauvalla. Nyt sitten kokoa on luvattu kytätä tarkemmin ja mulla on Lehmon neuvolassa lääkärille ultraus aika tarjonnan varmistamiseksi rv 34+. Nyt tuntuu olevan poikittain... Jos on perätilassa niin saan lähetteen Tikkamäelle sitten (PKSSK). Laskettuaikahan mulla on täsmälleen sama kuin esikolla eli 28.12. Sinänsä en isoa kokoa pelkää, kun esikoinen tuli ulos helposti 30 min ponnistamisen jälkeen, mutta tietysti mietityttää jos tarjonta on väärä niin sitten voi mennä asiat mutkalliseksi. Perätilassa olevaa en edes suostu yrittämään alakautta.

Silmienväri keskusteluun vielä:
Esikoisella on ruskeat silmät ja pikkuveljellä kirkkaan siniset, ehkä tällä tulevalla lapsella olisi vihreät silmät ( se olisi hauskaa).
Itselläni on vihreät silmät, miehelläni siniset ja ruskeat silmät tulevat omalta isältäni.

Jaha! Ei menny sitten tämä neuvolakäynti niinkun piti. Passitti sairaalaan tarkastuskäynnille raskausmyrkytysepäilyn takia... :(

Millä viikoilla olet Anksu80? Täällä kans pikkuinen poikittain ja viikkoja jo 34. Olen järkeillyt, että tilaa on vain niin paljon, että mahtuu vielä muljahtelemaan ja kääntyilemään. Edellinen oli isokokoinen 4649g ja nyt arvioitu paljon pienempi. En tiedä asettuuko pääalaspäin kun tila käy ahtaammaksi. Vähän yli viikon päästä neuvolalääkäri, jossa vauvan asentoa aletaan miettimään.

Nyt on 30+3. Esikoisen painoarvio oli 27+2 1156g ja tämän pojan 27+1 oli 1059g eli aika samoissa menee. Kävin tästä kaverista 4D:ssä. Esikoinenkin kasvoi loppu metreillä ilmeisesti enemmän. Olen 178 cm pitkä niin tuonne kroppaan mahtuu piiloon hyvin ja siksi kuulemma hankalaa arvioida kokoa

Silmienväristä sen verran, että mulla vihreät ja miehellä ruskeat. Mulla maantienväriset hiukset jos en värjäis ja mies on tosi tumma suomalaiseksi. Tytöllä siniset silmät ja blondi Äitini ja veljeni ovat blondeja

Toivottavasti ei ole raskausmyrkytys, Tittärä!

Tiittärä, toivottavasti ei ois raskausmyrkytystilanne. Tsemppiä!

Tääll saatiin tieto että saatiin se mieleinen asunto ja päästään muuttamaan :) varovaisesti ollaan vielä ku pitää selvittää raha-asiat ku omistaja haluais jo ens kuun alusta vuokrasopimuksen ja me oltiin alun pitäen aateltu joulukuuta niin pitää laskea onko meillä miten varaa maksaa ens kuussa kahden asunnon vuokraa. Mutta jei :) me saatiin se :)

Painoindeksin mukaan ennen raskautta olin lievästi ylipainoinen, mutta itse olen pitänyt itseäni ihan normaalipainoisena. Vauvan painoarvio oli 32viikolla vähän päälle 2kg eli vauva kasvaa hyvin! :)

Toivotaan ettei ole raskausmyrkytys Tiittärä! ;/
Ja ohhoh melko vähällä painonnousulla olet päässyt Josa! itsellä nyt painoa 10kg kertynyt ja luulin jossain vaiheessa painavani 70kg mutta terkkari sanoi ponnekkaasti että kotivaakani on rikki ja hankittava uusi tilalle (nyt neuvolavaa`an mukaan 69kg ja käskevät painonnousua välttämään radin takia)
Tänään tuli viimein perille ebaysta tilaamani baby joggerin punaiset tuplarattaat, ihan intona olen mutta poropeukalona pyydän miekkosta kasaamaan sen :)

Tiittärä toivottavasti väärä hälytys!
Täällä tullut painoa vajaa 2 kg lähtöön, mut varmaan osa syynä painon hitaaseen nousuun on tää Radi:)

Voi hemmetin hemmetti sain Kelasta just kirjeen ja ne ei maksa mulle mitään kun olen täyspalkasella äitiysvapaalla ja uusi hakemus pitää tehdä tammi-helmikuun vaihteessa kun tipun kelan tuille... Ei toisaalta yllättänyt mutta onhan nää muksut siitä huolimatta kotona hoidossa:/

Neuvolassa kaikki hyvin. Seuraava käynti onkin jo kahden viikon päästä! Nyt kuulemma tiivistetään käyntitahtia. Lääkärineuvolaakin varailtiin jo joulukuun alkuun. Ja tänään siis 30+2

Takaisin