Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin otettu painoarvio aina ultratessa päänympäryksen, vatsanympäryksen ja reisiluun mitoista. Kätilö selitti että kaikista tärkein on se vatsanympäryksen mitta. Ja mäkin sain ton painoarvion ihan sen takia taas, kun sanoin sille kätilölle että kiinnostaisi, ja tää kätilö sitten meni sanoon siitä lääkärille, kelle mulla oli seuraavaks aika :happy:

Apua, tosiaan eilen ku lääkäri ultras, niin sanoin että mulla istukka edessä, ja että se pitää nyt ultrata uudestaan ja tarkistaa kahden viikon päästä (oon nyt viikoilla 32+5 eli parin viikon päästä ollaan viikoilla 34+) Nyt sitten luin NETISTÄ, että jos jos istukka on kohdunsuun edessä, niin silloin tehdään aina sektio. Että yleensä istukka nousee rv 30 mennessä pois, mutta jos ei siihen mennessä ole noussut pois, niin yleensä sektio tullaan tekemään! :sad001:sad001 Harmittaa, kun en tajunnut kysyä lääkäriltä eilen enempää asiasta, olin vaan niin tohkeissaan ku olin taas kerran päässyt näkemään pienen 4D ultralla:sad001 Kun mietin, että olisko mahdollista, ettei se nyt kuitenkaan oo siinä kohdunsuun edessä, vaan vain edessä, mutta minkä takia sitä sitten seurattais ja tehtäis näitä ylimääräisiä ultria? Nyt kamala olo, että mitä jos sektio pitää tehdä, just sai puhuttua kätilön kanssa ammeessa synnytyksestä.. Oon kuitenkin haaveillu siitä alatie synntyksestä niin lujasti :sad001 Ja mitä jos maitokaan ei nouse ku tehdään sektio, ja imettämisen alottaminen menee tosi vaikeeks ja ääääääääääääää :sad001 Hyvää 24w syntymäpäivää vaan itselleni :sad001

Ihanaa syntymäpäivää Lilith! Luulisi tosiaan, että olisivat asiasta enemmän puhuneet, jos istukka olisi tosi huonossa paikassa ollut.

Hyvää syntymäpäivää Lilith!
Mun istukka on edessä ja alhaalla osittain kohdunsuun päällä. Kyllä mäkin uskon, että olisivat sanoneet jos sulla on kans kohdunsuun päällä. Mulle on täällä vakuuteltu, että kyllä se msito nousee sektionkin jälkeen. Pitää vaan heti alkaa pumppaan maitoa. Nousussa voi mennä päiväpari pitempään mutta sinällään sektio ei välttämättä tarkota ettei vois imettää. Näin sinaki ite toivon

Siis en missään nimessä halunnut antaa sellaista kuvaa että en arvostaisi terveydenhuoltoa ja oon täysin sitä mieltä että suomessa on tosi turvallista olla raskaana ja seurannat on tarkkoja ja lääkärit hyviä, oikeastaan ihan huippuja. Enkä halua olla kiittämätön. Mutta, on näitä yksilöitä jotka ymmärtää tilanteen väärin, me ei menty kasvun seurantaan sitä varten että siinä olisi jotakin vikaa vaan sen takia että ettei samaa pääse käymään uudelleen kun sen aiheuttaja jäi vähän epäselväksi.

Noshin vaatteista: ihania, meillä kestää hyvänä mutta tuplakoot vastaa enempi sitä isompaa kokoa. Mulla on Noshin kietaisubody, tollanen pallokuvioinen ja sen koko on 50/56 ja äitiyspakkauksen 68/74 kokonen pupubody on saman kokonen :)
Meillä poika 87cm hoikka ja sillä on kaksi osanen yöpuku Noshilta joka on kokoa 74/80.

Haha :D Eli koko voi tosiaan myös heittää! Minkä kokoisilla lapsilla bodyjen käyttö yleensä ei enää ole järkevää? Tai siis paita ja housut paremmat? Jos siis ostan bodyn ja housut kokoa 74/80 ja ne menee kunnolla päälle vasta kun vauva on jo niin iso, ettei ole järkevää bodeja käyttää. Auttakaa tyhmää esikoisen odottajaa! :D

Niin ja mulla ainakin nousi maito sektion jälkeen ja sitä tuli kyl ihan suihkuamalla, kukaan ei vaan tajunnu pariin ekaan päivään sanoa siitä sanallakaa ja kolmen päivän päästä vauvan syntymästä rupesin pumppaamaan eikä se sillonkaan liian myöhästä ollu. Kaikki oli niin sekavaa sillon ja jos sen vauvan saa syliin niin voi olla että alkaa tulla ihan itekseen :)
Hormoonit siihen vaikuttaa, ei synnytystapa. Näin mä uskoisin :)

Air: me lopetettiin bodyjen käyttö kun pottailu alkoi eli joskus noin vuoden iässä kun lapsi käveli. Se on tosi paljon siitä kiinni miten tykkää käyttää mut se haaranepparien jatkuva auki/kiinni rupes ärsyttää niin alettiin sit paitaa käyttämään.
Noi koot saattaa istua enemmän ei-niin-hoikalle, en tiedä mutta meillä ne on tuntumu aika isoilta aina :)

Lääkäriltä saatu "tuomio" että synnytys lähtee käyntiin nyt milloin vain. Viikon sisään ainakin kuulema tulee syntymään. Jännittää (ja vauvan juttujen takia vähän pelottaakin) mutta luotan näiden lääkäreiden ammattitaitoon. Pieni on nyt parhaassa mahdollisessa paikassa syntymässä. Nyt vain siis h-hetkeä odotellaan =) ...oiretta kyllä pukkaa. Ei varmaan tosiaan kauaa joudu odottamaan ><

Mitäs sulla oli Tata viikkoja? Aika hurjaa! Tsemppiä ja toivotaan vielä ainakin paria lisäpäivää!

Ihanaa Tata, että kuitenkin melko luottavaisin mielin kohtaat tulevan. Varmasti jännittää ja pelottaa, eiköhän se ole tuossa tilanteessa enemmän kuin normaalia! Halit!

Tatalle ja erityisesti pienelle paljon tsemppejä. Toivottavasti hänen tila selviää lopulta mahdollisimman hyväksi. Nimim. lapsen diagnoosi saatiin vasta 2kk syntymästä, tietämättömyys on pahinta!

Lilith, maidon nousu lähtee yleensä käyntiin, ku istukka irtoaa, mul tuli ihan hirveästi, vaikken ite juuri ees lypsäny. Joten älä sitä ainakaan murehdi.

T87, mulla kun oli virtauksissa blokkeja, ni tuli ihan sekunnin/kahden välein. Silti kontrolliaika oli viikon päästä. Eli yleensä noi ei oo niin vaarallisia. Sun kannattaa kertoo siellä sun huoli sen takii mitä viimeks kävi. Taidat meinaa olla joku erityistapaus siinä kuinka nopeesti toi ns. rappeutuminen voi edetä.

Takaisin