Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti nämä kuorsaaja mammat joko menee synnyttämään nopsaan/kotiutuu vielä (vaikka toinen ainakin muuten on mukava ihminen) :D Yön unisaldo taitaa olla vaivaiset 3-4h. Pakko kai vetää päikkärit jossain välissä...

Tässä oli eilen sellainen mamma kans vieressä joka oli ketjupolttaja. Ja vähänkö sellainen ottaa mulla pattiin. En itse satuttaisi iki kuuna maailmassa vauvaani noin. Tällaisen joka ei koskaan ole polttanut on vaikea sulattaa tuollaista. Ei se tupakka nyt omaa vauvaa tärkeämpää voi olla.

Mut meitä on näköjään moneen junaan ja osa jää laiturille...

Wild toivottavasti teidän pikkunen pysyy matkassa vielä pitkän tovin ja supparit pysyy harjoitus luontoisina:)

Mulla eka ja kolmas "tipahti" vasta synnärillä joten en nyt tiiä onko sekään merkki synnytyksestä :)

Tata kylläpä sä olet epäonninen mama, toivottavasti kuorsaajat katoaa sieltä niin saat yöt viettää hiljaisuudessa! Onko palvelu muuten parantunut?

Täällä tää muljuaa kyllä pitkin päivää ja liikkeet ei varsinaisesti ole vähentynyt muuttanut luontoaan vaan enemmän työntelyksi, taitaa olla ahtaat paikat:)

Tänään pitäis saada siivottua kun mieskin kotona, saa viikonlopun sitten vaan tuijottaa telkkuu. Mitä vaan toinen pikkuveli tulee käymään pika kahvilla :) taitaa veljen avokilla olla pieni vaavi kuume, kun pitää kuulemma nähdä grande maha, muutenkin kuulemma hypistelee vauvan vaatteita kaupassa... No jos me nyt lopetetaan tää lisääntyminen ja annetaan niiden jatkaa:D

Nyt on tosiaan alkanut homma pelittää ruuan suhteen :) Paree koputtaa puuta....

Harmi kun huonekavereitaan ei voi valita xD Ja taisin nyt menettää sen erään "tutun" kun sen paikka vietiin viime yönä (ei ole öit ollut täällä). Hän on ollut piristys kyllä. Jospa tämä tästä ^^

Pakko yrittää olla positiivinen tai tänne lahoaa ihan kokonaan. Huomenna taas ultra ja jälleen saan pelätä että tuleeko lisää huonoja uutisia. Niitä on nyt tullut ihan liikaa..

Mitenkäs sulla metsäläinen kun olet kauan joutunut olemaan sairaalassa, niin onko sulle sattunut ei niin mukavia "naapureita"? =) Et ole ainakaan tainnut kertaakaan valittaa ^^

Joo mindiS mä tänään ajattelin sen hänelle antaa! :) Jännittää ihan kauheasti :D Meinasin kans eka et annan vasta isänpäivänä mut sain vihiä et mies on ollut järkkäämässä mulle yhtä ylläriä lokakuun loppuun, mies ei tiedä et tiedän mitään ja itseäkin harmittaa et sain vihjeen, mut tän takia haluan jo nyt antaa ettei se sitten kuvittele et tämä on joku vastayllätys vaikka oon monta kuukautta haalinu tätä kasaan :D :D

Mulla maha laskeutui jo pari viikkoa sitten selvästi alaspäin, säikähdin sillo että nytkö lähtö jo koittaa mut näääh se halus muuten vaan tipahtaa :D

Tsemppiä Tatalle, sulla on kyllä niin huono tuuri! Toivottavasti saat päivällä otettua päikkäreitä :)

Eilen unohtui kommentoida noita Äipän hoitoja!! ❤️ Vitsi oon kade!! Mä oon kauan haaveillu pääseväni just varsinki jalkahoitoon, tekis varmasti gutaa! Mut oot niin ansainnut noi! Aivan ihanaa kun mies huomioi noin :)

Neuvolassa käyty :) paino sielläki pysyny samoissa lukemissa :) sf-mitta ny edelleen yläkäyrällä 31,5cm. Jotenkin tuntui turhalta käynniltä ku tavallaan mitään "uutta" tullu ku kuitenki nii usein käy joko neuvolassa tai ultrassa. No seurantaa :) neuvolatäti sanoi että vauva voi välillä ns sukeltaa alas ja sit oleilla siellä ja palata ylös. Ku ittestä tuntuu että välillä melkein reisiä jo kutittelee :)

Mulla on tosiaan ollut mukavat huonetoverit. Parina eka vrk:na olin yksin päivät, mutta sitte yösydäminä kävi synnyttämään menijät ähisemässä. Se oli ikävää. Sitten sainkin pitkäaikasen huonekaverin yli neljäks viikoks. Hänen jlkn tässä kävi 1,5vrk pyörähtämässä myös mukava tyyppi. Viime yön olin ihme kyllä yksin. Katotaan kuka seuraavaks tulee...

Tata toivottavasti huomisesta ultrasta ei mitään huonoja uutisia enää tule.

Metsäläinen kiva, että sulle osunut mukavia huonetovereita.

Täällä kanssa vauva oleilee välillä ihan alhaalla. Liikkeet tuntuu pitkin päivää ja yötä. Ehkä vähän enemmän jo möyrimistä kuin kunnon potkuja.

Mulla oli äskön neuvola lääkärille aika ja jäi kyllä huono kokemus.. :(

Sain ylimääräsen lääkäri ajan, koska soitin ja kerroin kuinka valkovuotoni on niin vesimäistä ja luulin sitä kanssa lapsivedeksi. Varoitus seuraava teksti voi olla ällöä! :D kerran mulle tuli kellertävää/vihertävää limaa, kun olen pyyhkinyt alapäätä ja mietin että onko joku tulehdus kyseessä. Limaa on tullut ennenkin muutaman kerran mutta sellaista valkoista vaan..

No, lääkärillä käynti kesti vain 5min sanoi että housut alas ja menetkö makaamaan tuohon. Teki alatutkimuksen ja sanoi että on vetistä, mutta ei haise ja raskausaikana tosi yleistä. Sitten kuunteli sydänäänet kaikki ok. Takaisin housut ylös ja istumaan tuolille. Sitten kysyin että no, oliko se normaalia ja mitenkäs se vihreä lima sitten? Lääkäri vaan totesi että sisällä oli ainakin valkoista. Sanoin, että niin mutta silloin kun mulla tuli pikkareihin :D sitten lääkäri vaan että no nyt oli valkoista ja ihan normaalia. Sitten se käynti oli siinä ja ulos.. :( jäi tosi hutaistu olo ja ei edes puhunu mitään se lääkäri, mun piti itse kysyä että noh oliko normaalia. Ei kysyny multa että jäikö kysymyksiä ja että onko vielä jotain mielessä.. En kyllä muutenkaan tykkää tuosta uudesta neuvolasta yhtään, tuntuu että siellä on aina kiire eikä sinne saa koskaan yhteyttä kun soittaa. Kävin ennen toisessa neuvolassa ja tykkäsin siitä paljon, siellä ne oikeasti kuuntelivat. Siirryin tuonne toiseen muuton takia. Nyt vaan mietin täällä että mitä jos mulla on tulehdus, kun ei se edes ottanu mitään testejäkään.. :( mulla on kerran ennen raskautta ollu emätintulehdus ja oireena oli runsas valkovuoto.

Täällä käyty lääkärissä... Tyyppi oli kääntynyt perätilaan.. Painoarvio 2,5kg (rv32+1) eli reippaasti yläkäyrällä. Kohdunsuu oli onneksi kiinni, mutta pehmeä ja lyhentynyt. Proteiinit + ja paineet noussu... No, ei kun lähetettä kättärille. Toivon todella, että kääntyisi takaisin rt koska tolla kasvulla saattaa muuten olla sectio edessä. Itkuuu :'(

Melchey kurjaa kun kohdalle osuu tuollainen lääkäri. Mulla on neuvolatäti vaihtunut melkeen jokakerta ja en ole ihan tyytyväinen ollut, mutta nyt viimekerralla oli aivan mahtava täti ja hän on kuulemma jatkossa myös minun neuvolatäti. Lääkäri on taas hieman omituinen. Viimeks kun kävin, niin kerroin että aiemmin kätilö sanonut, että isompi ei olisi alakautta mahtunut. Lääkäri tokaisi tähän vaan, että ei noin voi kätilö sanoa, jos sieltä on jo tullut 3 kilonen niin yhtälailla se 6 kg sieltä tulee. No ei helpottanut yhtään kuulla tuollaista. Neuvolatäti sanoi, että voi laittaa painoarvioon ehkä rv 36, jos tarvetta.

Melchey, tosi tyhmä lääkärikäynti sulla. Neuvolatoiminnassa (ainakin tuusulassa) mua on ärsyttäny just toi kiireen, tavoittamattomuudenja hutiloinnin tunne. Toisaalta sanotaan että neuvolassa ollaan meitä varten mutta käytännössä oma kokemukseni on kielteinen. En koe saaneeni riittävää apua tarvittaessani ja osittain tekee mieli syyttää neuvolatoimintaa ylimielisyydestä ja vähättelystä, "heitteille jätöstä" sillä omalla kohdallani heidän olisi kyllä pitänyt tarmokkaammin tutkia rv18 alkaneet veriset vuodot yms. En itse tiennyt kenen muun puoleen olisin kääntynyt kun neuvolasta en apua saanut ja äippäpolilla käskivät ottaa yhteys neuvolaan tai tarkkailla....

Niinpä, ne sanoo että on meitä varten mutta sitten tuntuu että ei ne vaan ole oikeasti läsnä jne.. Se on tyhmää myös kun on esikoinen tulossa ja ei saa kunnon tukea. Kauheeta just toi liukuhihna työ, ei tunnu kyllä yhtään mukavalta eikä jää kiva mieli.

Stemppiä Tatalle huonekavereiden kanssa. Ikävä kokemus sulla Melchey ja toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Neuvolalääkäri oli tänään aamusta. Saikkua loppuajalle. Kohdunsuu pehmennyt vähän ja lyhentynyt 2cmiin, mutta edelleen kiinni. Normaalia näille viikoille :happy:

Mie en saanu taas yöllä nukuttua ! :( eilen käytiin cittarissa ja alko puoles välis kauppaa vihloa alamahaan, vähänkun puukolla työntäs alapäästä ulos.. :( ei oo ollu vuotoja mut supistellu on.. Illalla heiluteltiin sit vähän peittoa, en tiiä oli varmaan tyhmästi tehty. :( yöllä sit supisteli ja kääntäessä kylkee vihlo tuonne alas ja sit aika ylös.. :( noh ei siinä, olin valmistautunu soittaa aamulla neuvolaan, kun mies herää töihin.. Nin en kuulukaan herätystä ja heräsin sit nyt ja neuvolan soittotuntiki on jo menny.. :\ pitänee kai kuulostella huomiseen..

Takaisin