Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan kotona,suihkun raikkaana ja nyt kissojen kanssa makoillaan ja katsotaan telkkaria <3 aivan ihanaa,vielä kun isäntä saapuisi töistä <3

Nyt olikin eri lääkäri ja kertoi uusia juttuja.. Pitää varautua,että sintti saapuukiin maailman paljon aikaisemmin. Sano jopa,että kunhan viikolle 34 päästäisiin. Anteeks mitä,kuulinko oikein? Että joo,huomenna poksuu jo 30! Vähän rupesi jänskättää! Ens keskiviikkona jälleen äitipolille katsomaan mikä on tilanne..

Pitäisi nyt lepäillä,eli joku muu kait sitten joutuu pesemään nuo vaatteet..

Tällaista tänne, mitäpä sinne?

No joo ei kyl kuulosta kivalta tuollanen kohtelu ollenkaan.

Asiasta seksiin, meillä peitto heiluu, vaikka joskus mua ei niinkää huvittaiskaa. mulla alko heti raskauden alettua se, etyä jos tulee sisään niin alko hirveä kirvely, niin ollaan vältelty sitä. Muuten ei oo kai ollu mitään suppareita kun en minä oo mitään tietoisia suppareita saanu... tai ei oo ainakaan niin isoja kipuja ollu että voisin sanoa niitä miksikään, joskus vähän mahadsa vihlasee mutta oispa omituista jos ei, ku eräs kokoajan sitä mahaa venyttää.

Oon kyl sinänsä niin helppo raskaana, oon ollu aina vähän sellanen etten koskaan sairastele tai mitään. Ja aika alhasta kipukynnystä oon kuullu mun sanottavan, mutta siis pahin oire mikä mulla on ollu niin hiiva raskauden alussa, se oli kyllä tosi nihkeä ja kipeä. Sen jälkeen oon ollu tosi tarkka hiivan suhteen*, heti on loppunu herkut jos on vähänki ollu sellanen olo että ois tulossa :D en halua sitä enää ikinä niskoilleni!

Me saatiin justiinsa ukon äidiltä söpö vaatepaketti täynnä vauvan neuleita. :) jee! En oo ostanu oikren mitään kun joka tuutista tulee joka tapauksessa vaatetta!

Joo ja unista sen verran että omituisin uni on tähän asti varmaan ollut että ukon kanssa muka käveltiin särkänniemessä, ja tuli iso mahanen mies vastaan. Minä vaan luonnollisesti tokasin että "jaa siinä isä kantaa lasta" ja ukko laski housut alas ja sisältä tipahti 2v kakara. Mitäh? Taitaa pikkasen alintajunta käsitellä tätä synnyttämisasiaa.

Suvituulia hienoa että olet päässyt kotiin:) onko niillä joku syy miksi veikkaavat että tulee noin aikasin? Muukin kuin sun paineet, eikös ne nyt ihan jees kun kerran kotona?

Meillä kanssa hoitoalustan päällä pyyheliina, helppo pistää pesuun tarvittaessa.
Peitto heiluu vielä useamman kerran viikossa ja molemmilla halut tallessa.

Suvituulia, meidän kakkonen synty 34+1 ja oli niin valmis typy. Ilman perussairautta ois varmaa kotiuduttu aika nopsaan. Mut onhan tohon aina sopeutumista, ku tulee ennen aikojaan. Ite tajusin vasta, ku kotiuduin, et maha on ihan oikeesti nyt tyhjä. Vollotushan siitä alkoi ;)

Mä kanssa jotenkin jännityksellä odotan, kuinka tyhjä olo tavallaan tulee, kun sisällä ei olekaan enää pientä elämää... Vaikka se sylissä olisikin! Tulen kyllä niin kaipaamaan raskausaikaa!

Tata toivottavasti saat nyt ruokasi ja kaiken mitä kuuluu!!

Suvituulia ihana kun olet päässyt kotiin lepäilemään!

Meilläkin peitto heiluu noin kerta viikkoon, haluja olis, voimia ei. Eilen oli kyllä ihan pakko kun pojat katto piirrettyjä, niin mentiin miehen kanssa vessaan pikapanolle, vaikka himot siitä vaan heräs ;)

Tänään oli neuvola ja sf menee sen verran yläkäyrän yläpuolella että painoarvioon tuli lähete. Muuten kaikki hyvin :)

Mua jännittää niin kauheasti se aika kun vauva on syntynyt! Mä niin rakastan tätä masua ja raskausaikakin ollut tosi ihanaa! :) Kaikki potkut ja muljahtelut, luoja että tuun kaipaamaan näitä ❤️

Joo,elikkä vauva on kuulma niin pieni,että miettivät toimiiko istukka varmasti niin kuin pitää. Huomenna tosiaan Rv 30 ja pikkusen ympärysmitta vastais tällä hetkellä 27-28 viikkoja.. Nyt useammin kontrolleja,niin näkee mihin kehittyy. Kaikki muut tosiaan hyvin! <3

Täällä ei kyllä juurikaan peitot heilu.. itellä halut kadonnu johonkin ja pelkkä ajatuskin seksistä saa voimaan pahoin.. vähän kyllä sääliksi käy miestä kun täällä peitot tainnu viimeks heilua kolmisen viikkoa sitten jos oikein muistan :o

Mun työn teot taisi olla sit tässä. Kaksi tuntia olin töissä ja koko aika vihloi sisäreisiin ja seisominen sekä kävely hankalaa. Saikkua keskiviikolle asti ja lepoa. Keskiviikkona neuvolalääkäriltä saikku loppuajalle. Ois pitänyt vaan ottaa se saikku jo viime viikolla, kun neuvolassa siitä puhuivat. Nyt viikon sisällä llo muuttunut ihan täysin ja tuntuu, että koko kroppa hajoo kohta. :confused:

Suvituulia annettinko vauvalle painoarviota? Juu jätät vaan pyykit odotteleen kaikessa rauhassa :) Onko sulla sektio vai normi synnytys tiedossa?

Tatalle toivon viimeinkin asianmukasta kohtelua... Puuh, sun puolestas. Onko sulle annettu mitään synnytysajankohtaa?

Mulla oli tänään ultra. Vauvan painoarvioks saatiin vähän yli puolitoista kiloa! Ihanaa! Hyvin on siis ravintoo napiksessa liikkunu ja muutenki virtaukset hyvät. Mullakin se ihan viimenen sektioaika on rv34, mutta todnäk ei enää ihan niin pitkällekään päästä. Viikon etapeissa katson nyt ite eteenpäin mutta jotenki oon alkanu uskoon että ei tässä enää mitään suurta syytä paniikkiin oo. Oon kai niin nyt tottunu jo ajatukseen että keskonen saadaan joka tapauksessa. Oma rakas pikku mussukka pojulainen!

Ja minä en usko raskausaikaa enkä masuakaan kauheesti kaipailevani... Vaikka mistäs sitä tietää mitä mielenhäiriöitä lapsen saaminen aiheuttaa :)

Tänään lääkäri sai 1167g muistaakseni. Kun perjantaina toinen lääkäri sanoi 1200g,niin tämä vaan sitten tokaisi,että juu,pyöreästi on 1200g. Eli vielä saisi pikkunen hetken kasvaa <3
Jos sitä ens viikolla olisi taas vähän viisaampi asian suhteen,mutta en asiasta stressaa :)
Tiedän,että niin hyvät keskoshoidot,mutta silti jos pääsisi vielä reilusti yli sen Rv 34 :)
Puhui vaan käynnistyksestä.

Hansulle jaksamista, hyvä että jäät saikulle jospa kivut sitten helpottaa:)

Metsäläinen teidän prinssihän alkaa olla jo hyvän kokoinen<3 jospa pääsisitte sinne 34 viikoille!

Suvituulia jospa sinäkin pääsisit sinne 34 viikoille tai jopa yli.
Hyvä että ainakin seuraavat tarkasti pienen kasvua ja toimivat sen mukaan:)

Minä taas kuulun siihen kastiin kuka innolla odottaa että pääsee mahasta eroon ja saa kropan omaan käyttöön! Pelkästään yhdenkerroksen nouseminen tällä hetkellä puuskutuksen ja ähinän säestämää:D
Ainut mitä jään kaipaamaan on nää potkut... Jotenkin masentaa ajatella että tää meidän vika raskaus, mutta taas toisaalta tuntuu ihanalta ajatella että meidän perhe on "valmis" :) vähän sekavat fibat!

Takaisin