Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia kaikille,ketkä sitä tarvitsee! Ja uskomatonta tuo Tatan 'tuuri',nyt vaan valitusta kehiin!

Täällä odotellaan lääkäriä,josko pääsisi vihdoin kotiin. Verenpaineet suht hyvänä ja lääkkeitä ei oo tarvinnu ollenkaan. Mutta silti lääkäri halusi miut täällä viikonlopun pitää.. Hitto vaan tätä odottelua..

Tata, ei hyvänen aika mitä paskaa toi kohtelu siellä! :mad: Potilasasiamieheen vaan yhteyttä, eihän tommonen voi jatkua... Tsemppiä kovasti!

Nyt jouduttu seksiä harrastamaan kumin kans reilu kuukaus, viimeks ilman kumia tuli aivan järkyttävät supistukset ja kivut, kesti useamman päivän palautua siitä. Mies vissiin sitä säikähtäneenä sit alkanu pihtaamaan, vaikka ei kumin kans sit mtn vastaavaa ongelmaa tulekaan. Kyllähän sit seksin jälkeen tulee harjotussupistuksia, mut ne menee nopsaan ohi. En kyl näin vähäseksiseen elämään oo tottunu ja miehellekin siitä yks päivä kiukuttelin, et en mä mikään mummo oo vielä ja en suostu tähän kerta viikkoon pelleilyyn :D No mut, toisilla tosiaan asiat pikkusen huonommin tälläkäin osa-alueella, et sitä kyl on kiitollinen siitäkin, että saa yönsä viettää miehen viekussa.

Nyt oon kolmena yönä unissani ollu synnyttämässä, herätessä suppistanu tosi napakasti ja kipeästi... Vähän alkaa jänskättää, et joutuuko joku yö lähtemään sit oikeesti synnyttämään. Ei tosiaan viimeks ollu hätää ku 3cm vielä kohdunkaulaa ja paikat kiinni, mut mistäpäs sitä nyt sit tietää kun nuita kipuja ja jomotuksiakin on jatkuvasti. Neuvola ois taas ens viikolla, et jos sinne asti sinnittelis, mut pakkohan se on sit käydä näytillä aikasemmin jos ei tilanne ala rauhottumaan.

Unet muuttunu tosi levottomiks! Herään joka yö vähintään kerran aivan hiestä märkänä johonkin painajaiseen, aikasemminkin oon ollu melko levoton nukkuja ja heräilly paljon, mut nyt nuo unet muuttuneet jotenkin paljon todellisimmiks. Jospa ne sit synnytyksen jälkeen helpottas, tai no, viimestään sit ku imetys loppuu ja saa oman kroppansa takasin.

Viikonloppu meni ulkoillessa ja herkutellessa perheen kans. Käytiin kansallispuistossa heittään pieni lenkki, tehtiin kaalikääryleitä ja borssikeittoa, namskis! Syksy ja alkutalvi onn kyl ihanaa aikaa kun kaupat pullollaan kaikkea ihanaa juuresta yms ja pitäs vaan osata aina päättää mitä kokkailee :joyful: Varmaan täytys tehä soseet pakkaseen joululaatikoita varten ni ei sit tarvis ku munat ja kerma heittää sekaan ennen uunitusta. Ja kermat täytyy varmaan jo marraskuun puolella hamstrata, viimeks joulun alla tuli pariin ootteeseen kirottua maitohyllyllä kun kyllähän toki jouluna kelpaa kaikille muilekin ne täysmaidot ja kuohukermat, meillä ne on ihan päivittäisessä käytössä, niin eipä sitä jotenkin tajunnu varautua :D Pitäs varmaan myös punaviinnit hamstrata jouluks ja alkuvuodelle, koska viimeks joulun alla oli jo se vakkariviini kaikista lähimmistä alkoista loppu ja sitä tuli sit vasta seuraavan vuoden puolella lisää. En tosiaan ite juo ku yhtä tiettyä punkkua ihan jo maun vuokssi, mutta toisena syynä voimakas migreeni, jota tämä viini ei ole ikinä laukassu.

Niin kantorepustahan joku kyseli, meillä oli ihan ulkonakin käytössä kantoliina. Niitä reppuja jos meinaa, niin kannattaa käydä ihan kokeilemassa, että mikä ittelle passaa. Ergoreput on parempia kun kantoreput, ovat ergonomisia kantajalle ja vauvalle, kantorepuissa kun on niitä ihan suoraan sanottuna paskojakin, ainakaan vastasyntynyttä ei tulis mieleen semmoseen laittaa. Ite en oikeestaan oo tarkemmin perehtynyt, kun kyllä pelkällä kantoliinallakin pärjää, ainakin me ollaan pärjätty :) Jossain Kuningaskuluttajan jaksossa olii kantoreppuja testissä, löytysköhän areenasta vielä se jakso? Tiedä sit millaset säät on nyt talvella, et onko niin kylmä ettei mielellään kantele ja joutuu vaunuttelemaan.

Oli niin kamalasti tekstiä taas, et en muista jäikö nyt joku aihe taas kommentoimatta... Kyl aina lukemassa käyn, mut kommentointi jää, tässä sit tulos näkyy kilometriviestinä :D Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille mammoille! :)

Nuorimman kohdalla kokeiltiin kaikki S:t ja viel liikuttelin yksin kaikki mahdolliset huonekalut rv 38+... Supistuksia sai jonku verran aikaseks, mutta ei mitään tuonne alapäähän kyl tehny... Yliaikas kontrolliin ku mentiin ni sielläki kokeiltiin saada supistuksia aikaseks, nännien pyörittelyllä jne... mitään ei tapahtunu ja sit lääkäri tutki aika kovakouraisesti ton alapään ja käski lähtee kävelee et saadaan supparit oikeesti alkaa.. mitä vielä käytiin syömässä ja kävelee kaupungilla ja mitään ei tapahtunu, ennenkuin pääsin saliin ja sillä tipalla käynistettiin ja sekään ei avannu kunnolla paikkoja, mutta lääkäri oli sitä mieltä et puhkastaan kalvot ni laps oli maailmassa n.1h kalvojen puhkasemisesta :D eli ei ne aina auta vaikka mitä tekee ja toi oli mulla kolmas laps ja kumminki vuoden välein olin edelliset saanu.... kolmonen syntyi siis rv 41+3 ku epäiltiin et ei oo paljoo laps vettä vaik ei missään vaiheessa ollu kyl tullu uloskaan....

Meillä seksiä harrastetaan kyllä, mutta hyvin harvoin, jotenki niin väsyny illalla ku saa lapset nukkuu ni sitä alkaa itekki nukkuu. Viimeks porukoiden luona 3 viikkoo sit... Sitä vaan siirtää ja siirtää ku ei jaksa haluja kyl ois...

Huhhu Tata toi on kyllä ihan hullua !! :o Miten ne onnistuukin.. Tuntuu kuin tahallaan tekisivät!
Warheart minkä nimistä tää punkku on? ;) Mulla passaa herkästi tulla pää kipeäksi pienestäkin määrästä niin voisin koittaa tuota sinun vakkaria!
Täällä seksiä on yleensä noin viitisen kertaa viikossa, välillä enemmän välillä vähemmän, mutta huomaa kyllä että nyt loppuraskaudessa vähentynyt kun masu tiellä ja asennot hankalia! Pitkälle pysty menee ihan normi lähetyssaarnaajalla mutta nykyään siinä meinaa oksu tulla ja muutenkin tukehtuu :D Yks yö vedettiin vauhdilla takaapäin kauan, niin johan luulin et nyt tuli lähtö kun yöllä heräsin kauheisiin supistuksiin ja mieskin säikähti niin että on koitettu ottaa vähä rauhallisemmin nyt :D Ja toki voi sitä hyvää voi antaa toiselle ja saada itselle myös muillakin tavoilla :) Mutta kyllä se seksi on niin rentouttavaa ja laukaisee stressiä että mielellään harrastaa jopa sen uhalla että aiheuttaa suppareita. Tsemppiä kaikille jotka syystä tai toisesta joutuu olla kuivalla kaudella, hyvä puoli siinä että sekin loppuu aikanaan ja miettikää sitä fiilistä kun pääsee pitkästä aikaa tositoimiin ;)
Voi että mäkin niin haluaisin tilata tuon rintapumpun mutta näin loppukuusta rahat niin tiukilla ettei pysty :( Toivottavasti noi olis tarjouksessa vielä parin viikon päästä!

Nyt sai ruuan täysin virheettä :) Jospa nyt ei enää töppäillä xD

...lisäksi kohtalo tupsautti seuraksi tuntemattoman "tutun" :p

Päivä tuntuu nyt sujuvan hyvin vaikka aamu huonosti alkoikin =) Vielä kun saa jutella lapsen kanssa niin on paljon helpompi olla ^^

Olisko jollain muuten jotain mahtivinkkiä hoitoalustan päällisen kankaasta? Ostin siis käytetyn pehmeän alustan, jonka kankaan pitäisi olla kosteuttahylkivää. Alustan saa pestä käsin 30 asteessa, tekisi kyllä mieli heittää koneeseen 60 asteeseen, että oikeasti puhdistuisi (vaikka siistiltä vaikuttaakin). Haluaisin vaan elämää helpottaakseeni ommella tohon irrotettavan päällisen joka oikeasti pitäisi nesteet poissa tyynystä. Ja niin, että päällistä ei välttämättä tarttis joka vahingon jälkeen pestä vaan pyyhkiminenkin pikkusotkuissa riittäisi... Vahakangas? PUL? Mitä ehdottaisitte? Kuitenkin olis kiva, että vaavin olisi myös mukava siinä päällä makoilla... Siinä mielessä varmaan paras olisi, jos päällimmäinen kerros olis vaikka fleeceä, mutta sitten päällinen menee joka kerta pesuun, jos siihen vahinko tulee ..

Meillä oli aikanaan mun pikkusiskolla vahakankaasta tehty, ihan tavispatjan päälle ja siinä pidettiin ihan froteepyyhettä jos vahinko sattui, omillaki olen pitäny ikean niitä isompia käsipyyhkeitä siinä päällä ni helppo laittaa pesuun. Varsinki ku vauvana sitä sinappi kakkaa tulee herkästi ;)

Jemina paljon tolle pumpulle tuli hintaa? Oon nyt paljon vertaillu netissä hintoja, ja kyllähän eroja löytyy...

Mä joskus kirjoitin siitä, kun tulee seksin jälkeen niin kauhee painontunne ja kivut alapäähän ja miehen kans siitä juteltiin, ja testattiin sit niin, ettei päästä sisälle ja sehän auttoi. Meillä varmaan joka toinen päivä keskimäärin puuhaillaan, mutta varmaan alkaa vähenemään kun toi maha on kyllä niin jo ahdistava siinä hommassa...

Taas kauheeta paperisotaa kun vuosi lähenee loppuaan meinaan noita tyttäreni vammaispalvelujuttuja, tukihakemuksia, tetapiahakemuksia yms.... Ei oo yhtään helpoks noita juttuja tehty :(

Mukkis siellä näköjään vielä kampanja menossa että saa tilauksen ilman toimitus kuluja, maksuun siis jää se 89€ :)
Voimia sulle paperin pyöritykseen!

Meillä kans pyyhe tossa hoitotason päällä:)

Pauliina tommonen punkku www.alko.fi/tuotteet/006201/ oon noita muitakin saman valmistajan viinejä kokeillu ja migreeniä pukkaa. Samoin muiden valmistajien samoilla rypäleillä, mut enempi ja vähempi kohtausta pukkaa aina.. Mut onneks toi on mun makuun just täydellistä, ni ei harmita aina samaa juoda :D

Mä laittasin PUL-kankaan, on hengittävä ja varmasti pyyhkästävissä puhtaaks. Luulis olevan mukavampi vauvalle se kankainen pinta ku mitä vahakangas. :)

Vauvahan palelee jos johonkin vahakankaan päälle laittaa (siis jos vaikka pitää riisua kaikki vaatteet niskakakan vuoksi...)... kannattaa miettiä mikä tuntuisi omaa paljasta ja kenties märkää ihoa vasten hyvältä =)

Hmm... Pitää mietiskellä. Pyyhkeen heitän juu varmaan siihen päälle joka tapauksessa. Helpoin olis varmaan tuo vahakangas, kun siivoutuisi helposti, mutta mitehköhän sen pesu onnistuu... Noh, täytyy vielä miettiä. Kiitos vastauksista! Nyt vaan pitää päättää, uskallanko tuon tyynyn heittää pesukoneeseen pyörimään...

Tata, kyllä sulla on kestämistä, eikä tuota voida enää MILLÄÄN selitellä minään unohduksena, ärrmurr. Ihanaa että päivä lähti sitten käyntiin taas vähän paremmin, mutta ei tuollaine voi jatkua, ellet anna sen jatkua. Numeron saa ku kirjottaa googleen sairaalan nimi ja potilas-asiamies, soittamiseen ei mee ku minuutti ja sitten onki asiamies sun sängyny vieressä vihkosen kanssa kirjaamassa ylös näitä ongelmia. Mitään ei maksa, ja kertoo vielä kaupanpäälle kaikki sun oikeudet potilaana. Kyllä minä nyt jo ottaisin yhteyttä :cool:

Äippä täälläkin nähty outoja unia ja herätty kurkku kipeenä. Mies ei kuorsannut, mutta nukku taas keskellä sänkyä niin että selällään, kädet päänsä alla, niin että hänen kyynärpäänsä tökki minua vähän väliä. Murrr.... :mad:

Minä sovin oman paikkakuntani FB kirppiksellä että eräs kutoo minulle violetit säärystimet, pääsen tänään niitä hakemaan kylältä! :rolleyes: Samalla hintaa olisin saanut ostettua nettikaupasta ihan "tehdasvalmisteiset", mutta tuntuu jotenkin niin paljon tärkeemmältä kaikilta osin hoitaa näitä kauppoja näin esim. kyläläisten kesken :Heartred

Takaisin