Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neppppsu jutellaan! Käydään läpi perhehistoriaa, onko sinun/miehesi vanhemmilla/sisaruksilla mitään terveydellisiä periytyviä juttuja, kysellään teidän pituudet, vauvan kasvukäyrien takia. Käydään läpi kaikki mitä sun pitää tehdä ennen aikaa kuten verenpaine, paino, virtsan tikutus. 2 ensimmäiseen voi käyttää koti vaakaa ja verenpaine mittaria jos sellainen on, neuvolassa myös erillinen huone missä nää on. Näistä tikutuksissa etsitään virtasta proteiinia, raskausmyrkytys. Mutta noista varmasti terkkari kertoo sulle enemmän!
Näin ainakin täällä Espoossa:)
Ekaneuvola tollanen tutustumis aika... Sydänääniä eivät ainakaan mulle ole tarjonnut ekassa käynnissä kun sanoneet ettei välttämättä kuulu läpi:)
Toivottavasti olis tästä apua, ettei tarvii koko yötä stressata :)

Wildside, iso halaus! Uskotaan että siellä joku on niin kauan kuin toisin todistetaan <3

Hei aiheesta kukkaruukkuun: mulla siis viikot 5+ ja nyt pari päivää tuntunu pissalla käydessä että rakko ei tyhjene kunnolla. Virtsasuihku ei oo sellanen voimakas lorotus vaikka kuinka hätä, vaa saa tiristellä sellasta heikkoa loroa. En osaa paremmin selittää. Ei oo muita oireita.

Nyt kysynkin millaisilla oireilla teillä ollut virtsiksiä raskauden aikana ja mitä mun pitäis tehä? Kannattaako soittaa neuvolaan vai terveyskeskukseen? Voinko odottaa perjantaihin ku sillon vapaata?:anyone

Äippäx3 kiitos paljon, helpotti paljon, mutta siis ekallakin kerralla annetaan se virtsanäyte? ((Anteeksi tää tyhmyys.....)

Täällä oireet hyvin vaihtelevia päivästä toiseen ja riisiä pakko saada joka ilta

Ainahan se mun mielestäni kannattaa soittaa ja kysyä neuvoa ammattilaisita ja he osaavat sit sanoa, miten kandee tehhä :thumleft

Äippä: mulla oli radi mutta mulla nousi vaan niin mitättömän vähän lounaalla ja päivällisellä sokerit että ruokavalio hoidolla mentiin. Mitään oireita siitä ei ollut. Sellasta pilkun viilausta mun mielestä vaikka riskit on kyllä olemassa

Johkuliini: ukon nähden en ole käynyt tupakalla enkä siltä salaa livahtanut. sen aikana ole edes tehnyt mieli. Olisinko 4 polttanut tänään. ..se on vähän jo se :) huomenna paremmin :) aamu on kaikkein pahin näköjään. Ilta on helpompi sietää... tiukkuutta vaan lisää ja pastilleja suuhun ni kyllä se tästä.

Juu joka ikinen kerta, sen ekan kerran kyllä neuvoovat mitä sun pitää siitä tikusta katsoa. Se näyttää väri skaalan mikä ainakin meillä siinä testi vessan seinässä:) ja jos ei itse halua heti olla niitä tekemässä niin kyllä ne auttaa, se on siis tosi helppo homma,
Itsellä loppuraskaudessa ollu enemmän proteiinia pissassa loppuraskaudessa mutta sekään ei ole heti raskausmyrkytys, siihen vaaditaan vähän muitakin oireita! Sen takia se just pitää tehdä joka kerta että saadaan ajoissa kiinni että ei myrkytys pahaksi mene! :)

Okei, kiitos viesteistä ja neuvoista. Vähän uuvattina mennään. Aamulla jo kahdeksalta neuvola, ehkä annan sitten aamuisesta sen kun ei viittis sen takia yöllä herätä pissalle

Lucky mulla oli tossa edellisessä sokerirasituksessa just niissä raja arvoissa, mutta kertoivat että diabetes on, ruokavaliolla mentiin ja omalla valvonnalla, muutaman kerran kyllä oli aikamoiset lukemat :/
Toisaalta ton sokerihössötyksen ymmärrän. Tulevaan tällainen ihme fiilis kun aikaisemmin mitään janoja oo ollu ja nyt sit kittaan tota vettä aivan älyttömästi! Mietin vaan että diabetes oireena on jano... Noudatin kyllä sit ihan järkyn tarkkaa diettiä, kun iski pelko että vauva kärsii ja siitä tulee niin iso et pitää leikata ulos, että vauvan omatkin sokerit heittää häränpyllyä. Mutta kuinkas kävikään terve, pieni tyttö. Yksi yö varauiks sokeriseurantaa, ja kotiin vaan puhtain paperein. Koko arviossakin käytiin 2 kertaa ka molemmilla kerroilla manattiin 4 kg ( syntymäpaino 2,6kg) ei ihan pitäny paikkaansa :)

Krissse mulla oli piilevässä pissitulehuksessa just tollasia oireita. Kannattaahan se soittaa niin laittaavat lähetteen :)

Meillä ei oo tarvinnut itse tikutella pissanäytettä. Hassua sinänsä, että sitä pitää jossain neuvoloissa itse katsoa...

Ou Nou wildside, eikö edes vaikka makaroonia löydy kaapista :( Pulloja palauttamalla voisi saada rahat edes makaronipussiin ja ketsuppia saattaisi jääkaapista löytyäkin. Ymmärrän, että tulet itse pienellä toimeen - ja onneksi tässä vaiheessa babykin tulee! Toivottavasti kuitenkin jatkossa asiat ovat paremmin ja saatte molemmat ruokaa. <3

Ei minunkaan ole tähän asti tarvinnut ite pissi juttuja katella neuvolassa :wideyed: Vesassa on tähän asti ollut luukku, mistä on pitänyt purkki työntää sisään ja täti on katsonut siitä sitten ne. Verenpaineetkin täti on katsonut. Taitaa olla eri paikoissa eri tavat :)

Kiva kuulla vähän noista erilaisista neuvolakäytännöistä :) maanantaina nään sitten miten täällä meillä menee noi jutut kun on ihan eka kunnon neuvola aika jonne mieskin tulee sitten mukaan :)

Täällä ollu tänään jumalan kiitos helppo ja hyvä päivä!! Oksentanu oon tasan kerran aamulla melkein heti heräämisen jälkeen ja muuten on pysyny sisällä, en paljoa oo uskaltanu ees syödä mut ne mitä söin ja join on pysyny. Ehkä sillä pahoinvointilääkkeelläkin on vaikutuksensa vihdoin vaikka vähän jännittää sitä syödä. Luin kuitenki netistä ni on se ollu tosi monella muullakin käytössä ja eikai lääkäri sellasia määrää mitkä ei sopisi raskaana... primperan on nimeltään. Tehtiin illalla oikein pannukakkua ja jätskiä ja herkuteltiin sillä. Ihanaa kun sekin pysy sisällä ilman ongelmia, JEEEE!i

Niin ja sitä piti vielä vähän kauhistella tänne kun musta tuntuu et mulla ei oo mitään tuntemuksia vatsassa? En tiedä oonko ollu sit niin keskittyny tohon pahoinvointiin ja oksenteluun etten oo ees huomannu, mut tänään kun oli helpompi päivä ja kerkesin kuulostella niin ei minkäänlaisia nippailuja tai muutakaan siellä tunnu eikä jomotuksia yms. Toivottavasti silti kaikki hyvin.

Sarina, ei mullakaan nippaile eikä tunnu mahassa miltään! Rv 6+1 tänään.

wildside, olen kuitenkin huolissani kun perjantaihin on vielä yksi päivä välissä!! (hei voin mielelläni sulle siirtää vaikka kympin pari ja voit vaikka tilipäivänä maksaa takaisin!?) älä tykkää huonoa, itse vaan kuolisin nälän lisäksi itkuun jos joutuisin olemaan ilman ruokaa :D

Joulutonttu oot ihana ja kiitos tosi paljon luottamuksesta, mutta siskon kanssa töiden jälkeen käytiin apsilta mulle ruokaa ja itse taas syötän siskon lauantaina :) Siskon kanssa siis samassa työpaikassa ollaan.
Oot tosi ihana kun olet noin huolissasi <3

Hyvä, että sait asian järjestymään :) No kyllä nyt ruokarahaa mielellään antaa ilman takaisin maksuakin, ajattelin vain että ehkä helpommin suostut lainaamaan kuin ottamaan :D

Takaisin