Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä taas pottailu ei kiinnosta 1v6kk poikaa ollenkaan, katotaan saadaanko toimimaan ennen Joulua.. Poika kyllä hoitaa pupua tosi mielellään, mut olisko nukke kuotenkin parempi? :)

Niin ja se vielä. Esikoinen otettiin silloin kakkosen synnyttyä mahdollisimman paljon mukaan vauvan hoitamiseen. Etukäteenkin puhuttiin vauvasta, kerrottiin vauvan syntyvän sairaalassa, kerrottiin mihinkä menee vauvan syntymän ajaksi ja sovittiin pehmolelun tuomisesta vauvalle sairaalaan jne. Esikoinen oli silloin kakkosen syntyessä 3v :)

Mä leikkasin tutista tuttipään irti ja tarjosin aina vaan sitä jos pyysi ja kerroin että tutti on menny rikki. Kaks päivää molemmat jakso perään kysellä ja se oli siinä :)

Meillä pojalla kesti pidempään oppia potalle. Ei meinannut millään suostua vaan teki mielummin vaippaan. Kesällä, jolloin oli 2v otettiin vaippa pois ja syksyllä oli päiväkuiva :)

TiuH me ollaan otettu tutti pois vähitellen eka lähti päikkärit, näin muutama viikko ja sit ollaan juteltu että kun jo noin iso tyttö että ei tarvii tuttia päikkäreillä niin pistetään tutti yhdessä roskiin ja kaatispeikon vaavit saa tutit! Näin meillä jäi pois eikä olla perään huudeltu! :) meidän pienimmälle se tutti korvattiin unipupulla. :)

Sarina1 ihana että pahoinvointi alkaa helpottaa nii pääset nauttimaan raskaudesta muutenkin kun sieltä vessanpöntöltä käsin ;)

Tänään saakin odotella innolla muiden ultrakuulumisia!! :)

Meillä ei kumpikaan ikinä suostuneet potalle, siirtyivät vaipoista suoraan pöntölle, poika 2,5-vuotiaana ja tyttö 3-vuotiaana. Molemmista tuli parissa kuukaudessa täysin kuivia. Se on helpointa ja nopeinta silloin kun lapsi on ite valmis kuivaks ja meillä molemmat päättivät itse etteivät halua enään vaippaa vaan pitää päästä pöntölle niinkuin isotkin :)

Tsemppiä kaikille ultriin, toivotaan että saatte tulla kertomaan hyviä uutisia :) <3

Meillä olis kans ajatuksena ottaa esikoista mukaan vauvan hoitoon niin paljon kun mahdollista. Nyt ei olla vielä sanottu mitään uudesta vauvasta, mutta sitten kun sanotaan niin aateltiin painottaa esikoiselle sitä niin päin että hänestä tulee isosisko. Onneksi neiti myös kyselee paljon niin varmasti tulee puhuttua asioista.

Onneksi tutti- ja potta-asiat on jo hoidettu. Tutti vaan laitettiin pois kun neiti oli vähän vajaa 1v eikä siitä tullut mitään isompaa draamaa. Potalle tuo oppi 2 vuotiaana. Ei opetettu pottailua oikeestaan mitenkään, potta vaan oli vessassa ja sit neiti alkoi oma-alotteisesti käydä siinä ja siitä kuukauden päästä halusi jättää myös yövaipat.

Huhhuh, täällä on kyllä ollut taas semmonen aamu että haluaisin vaan takas nukkumaan. Eilen meni töissä myöhään ja oli tosi rankat tunnit ja kun esikoinen nousi viideltä käymään vessassa niin meikäläinen alkoi oksentaa. Siitä viidestä eteenpäin jokainen vesi- ja mehulasillinen on tullut ylös. Mulla ihan selvästi väsymys vaikuttaa pahoinvointiin. Toivottavasti iltaan mennessä olo kohenee ettei tarvii perua tunteja.

// Tänään 8+0 :)

Muokattu viimeksi:
Ultrassa käyty. Tehtiin vatsanpeitteiden päältä. Neuvolatäti sanoi, että kohdussa olisi jotakin toimintaa, muttei osannut sanoa mitään varmaa, kun ei näkynyt selkeästi mitään sikiötä tai sykettä. Laittoi sitten lähetteen verikokeeseen, josta saan tulokset luultavimmin huomenaamulla.

Mutta jos jotakin positiivista niin neuvolatäti on ainakin ihana. : )

Moikka! Liityn joukkoon himmeällä plussalla (neuvolassa tosin sanottiin, että viivan himmeidellä ei väliä)... itse vielä vähän epäileväinen. Näillä näkymin LA 21.12. , esikoinen syntynyt heinäkuussa 2013. Jännityksellä odotellaan miten edetään ja toivotaan, että pikku tyyppi pysyy matkassa mukana :Heartred

Meilläkin onneksi tutti, nukkumis ja pottahommat on jo järjestyksessä esikoisen osalta. Ainoa ongelma on, että neiti tykkää vieläkin nukkua päiväunia rattaissa ja ne tarvitaan sitten vaunuiksi uudelle tulokkaalle. Täytyy kesällä totuttaa paremmin nukkumaan sisällä tai katsoa, että olisiko valmis luopumaan jo päikkäreistä..

Muutoin ollaan ajateltu pitää huoli, että esikoinen saa vuorotellen kahdenkeskistä aikaa molempien vanhempien kanssa, esim. puistossa tai kauppareissulla. Ja tietenkin saa toimia pikkuapurina vauvan hoidossa. :)

Marlau 6+jotain, ei pysty muistaa :D

Mä itse luovutin oman tuttini pienenä oravanpoikasille. Oltiin nähty pihpiirissä oravavauvoja ja äiti oli ehdottanut et ne varmaan tarvii tutteja. Niin kaikki tutit kasattiin ikkunalaudalle lautaselle ja ikkuna rakoselleen ja aamulla ne oli hävinny! :D en itse pahemmin muista tuota mutta olin ollu tosi onnellinen kun oravavauvat sai tutit ja mä en koskaan niitä sen koommin kaivannu :D samaa tekniikkaa vois ehkä kokeilla itsekin.... :)

Apua, nyt jännittää! Menen huomenna käymään haastattelussa ja sijaisuus kestäisi noin puoli vuotta. Eli suunnilleen siihen asti, että jäisin äitiyslomalle (ajateltuna että päästään niin pitkälle). Jännittää kuitenkin, kun työ olisi ilmeisesti 3-vuorotyötä. Pitäisi varmaan siis kertoa jo huomenna raskaudesta...

Tänään on neuvolassa käyty ja työntekijä siellä oli todella mukava, mutta puhui kuin 3vuotiaalle. Paljon uutta tietoa, papereita, lääkärinaika varauksia, verikokeet, ja lähete entisenä huumeiden käyttäjänä HAL-polille. Jossa enemmän tutkimuksia ja ultria kuin "tavallisessa". Ihan kiva :)

Rv 8+2

Oliko tänään muilla ultria kuin anskusella? :)
meillä seuraava ultra 5.5 (rv 9+2), ihan vain sen takia että tiedän että kaikki on kunnossa. En oikein osaa rentoutua kun on niin huonoja kokemuksia ja niin pitkään odotettu asia.

Takaisin