Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä, kyll mie yleensä purankin mutta en ny viitti tuon vieraan edessä viitti. Kerroin kyll päikkäreiden jälkeen miehelle jo varoituksen että saatan olla illalla ärtyny/kiukkunen ja kerroin että liika yökyläily o syynä.

Mä olin tänään kirpparilla metsästämässä ientä toppapukua. Vähän pienempää kuin se äp-pakkauksen puku. Löytyi kyllä kaikenmoista muuta, mutta ei yhtään 5-alkavaa kokonumeroa toppapuvuissa. No, pysyy se vauva kait isommassakin lämpimänä ja onhan tässä vielä aikaa haeskella. Nyt on kaikki sielt ja täältä ja tuolta kertyneet vaatteet lajiteltu kokonumeroittain ja sänky onkin niitä täynnä:) Pitää vähän raivailla että mahtuu itte unille.

Meillä ainakin pienin neito 1v 8kk ainakin saa tehtyä ilman syömistä, olisko noi jotain mun pikkurillin pään koko luokaa olevia puu helmiä :) kovin tykkäsivät heijastimiin ketjut värkätä...

Meillä ei tuo ukko onneks joka viikonloppu eikä joka toinenkaan oo ryyppäilemässä, mutta ihana ollu huomata, että jos se on lähteny kavereidensa kanssa johonkin ryypille niin se on kysyny ensin multa, miten jaksan, onko kipuja tai muita tuntemuksia, tarviinko jotain ja että uskaltaako/voiko hän lähtee juomaan.

Lisäksi sovittu, ettei juo itteensä mihinkään hirveeseen känniin ihan sen varalta, että jos pitäs kuitenkin lähtee jostain syystä sairaalaan niin se pääsee tueks, eivätkä käännytä sairaalan ovella sitä känniläisenä pois.. :) ainakin vielä pitänyt tämä sopimus ja toivottavasti pitää jatkossakin, varsinkin kun näitä viikkoja tulee koko ajan lisää ja koskaan ei tiedä millon lähtö. Meiltäkin kuitenkin pikkusta reilu 100km sairaalaan...

Minä hakkiin toppapuvun paikalliselta facekirpparilta, laitoin vaan ilmotuksen ja tuli 4 ehdotusta. 62 kokosen ostin, hukkuuhan se siihen aluksi mutta ei tarvii heti olla uutta hankkimadsa. Ja mahtuupaha alle vaatetta! Kahvipaketilla sain sinisen ja punasen ☺

Ja tiittärä, meillä ihan samoilla linjoilla ollaan, ukko ei onneksi kaatokännejä harrasta, aina tulee kotiin vaan posket hehkuen hieman. Musta hyvä vaan jos osaa täällä "sivistysvaltiossa" juoda sivistyneesti :D
Mutta sen jotenki nää ei-suomalaiset osaakin tavallista paremmin, juoda vaan yhen ja thats it.

Tännekin saatu oma osa sukkapuikkoja.. :( Toivottavasti helpottaisivat kohta, ei tunnu kivalle.. Onneks on huomenna vapaapäivä. 2,5 viikkoa olis vielä töitä, sitten 2 viikkoa lomaa jonka jälkeen alkaa äippäloma. Vähiin käy ennen kun loppuu. :)

Vauvalla onneks jamit menossa mahassa, että hällä lienee kaikki hyvin. :)

Mä oon taas vaan lueskellu teidän juttuja mut nyt mul tuli sellanen mieleen et onks kukaan hommannu tai hommaamassa sellasta kantoreppua jossa voi ulkona vauvaa kantaa toppavaatteiden kanssa? Kantoliinaa käytän sisällä. Tai jos jollain on kokemusta.?
Aattelin et saattaa olla hankala kun olis koira, 3-vee stigassa ja rattaat lisäks. Ja sit kun me käydään paljon metsälenkeillä niin sinne ei paljoa rattailla lähetä. Noita merkkejä kun on vaikka minkälaisia, täytyis tietty olla sellanen joka käy tosi lyhyelle. Meillä nimittäin oli joku kirppikseltä hommattu ja se roikku mulla polvissa, ja selkä ei oikein siitä tykkää.

Ens viikolla olis tarkotus tehä joululaatikot pakkaseen :happy:. Kyllä tässä jo joulua odotellaan, en vaan yhtään tiedä mitä ihmettä meidän pojalle joululahjaks keksis. Ja kohta pääsee tekemään piparkakkutaloja ja kuuntelemaan joululauluja :grin
Mulla on kans vaikka mitä pikkuvaivaa mut olo on ollu jotenki aivan mahtava, ehkä toi joulufiilis hiipii pikkuhiljaa.
Mahassa on hirvee myllerrys ja se tärisee ja värisee ja mietityttää että nukkuuko tuo pieni tyttö koskaan. Onhan se ihanaa :love7

Mäkin oon tässä miettinyt että mitäs Ninnulle ja pienelle kuuluu? (vai onko multa jääny kuulumiset välistä?)

Paljon voimia ihan jokaiselle joka painii minkä vaan kivun tai ongelman kanssa. Toivotaan että jokaisen meidän pienet pääsee turvallisesti maailmaan ja hyvillä viikoilla, vaikka usealla tuntuukin pikkusen liian hoppu olevan.

Mä löysin kirpparilta Stokken repun halvalla, sen pitäis olla ainaki hyvä ja säädettävä sekä vauvalle että kantajalle, vaikka ehkä vähän monimutkainen.

Mulla on vauvalle Manduca -reppu, jonka pitäis olla ergonominen ja hyvä. Lisäks ostin käytettynä Tricotti - ns. kantoliinasysteemin, jolla ajattelin kokeilla kantaa pientä takkini alla :)

Mulla myös koirat ja mettälenkit miks noita hommailin.

Kyllä mun on sanottava, vaikka en tietenkään kellekään mitenkään pahalla... miten tyytyväinen olen siihen,ettei mun nykyinen mies juo ollenkaan... tai harvoin... meillä on ollu tapana juoda esim saunaolut, no nyt toki en oo juonu. Hän on nyt mun raskauden aikana kaks olutta vallan yhteensä juonu...
Exä kun joi aina, joka päivä, viikonloppusinkin, se oli yhtä painajaista... no se siitä...
Juoppoilua en kestä enää yhtään!

Kaikista ärsyttävintä tässä on ny se että en vaan saa nukuttua kun mies ei oo kotona. Stressaan vaan liikaa että se hölmöilee tai jotai. Vaikka seki on iha turhaa... plaah. Onkos täällä yökukkujia?

On täällä... Melkein nukahin mutta sit jotenki vauva kieppas ja tuli oksennus kurkkuun.. Nyt en sit saa unta takas :( nousin ylös syömään vähän

Tääll taas vatsaan pisti ja jostain syystä sekaisin :( katotaan saanko unta sit enää.

Täällä stressi painaa päälle ni unet on joka yö tosi katkonaisia :/ saa sen pari tuntia nukuttua ja sit valvoo ja pyörii sängyssä sen kolmisen tuntia ainaki ennen ku uudelleen nukahtaa! :/

Mindis onkoha meillä joku lasketunajan ongelma tää, kun miullakin älytön ressi :( toivottavasti saisit ees sie nukuttuu :)

Noh.. Synnytys on alkanu ressaa kun eri paikkakunnalla jne.. Tiiän kyl et osaava henkilökunta jne mutta.. :( sit miehel sellanen paise alaseläs ollu jo 4v ni nyt on lähete leikkaukseen ja sieltä odotellaan aikaa saapuvaks seuraavan kahen kuukauden aikana ja sit sillä vielä se sappi reistaa ni sekin leikataan ymmärtääkseni ennen joulua.. :( joten ei oo varmaa onko mies ees mukana siellä synnyttämässä saatikka pääsöökö osastolle ollenkaan katsoo minuu ja vauvaa :( plus tietty rahat ja sellaset.. Tekelettäkin ois kiva käyä ultras kahtelee että sillä kaikki hyvin :) onneks nyt ei mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia ja huolia :) mut oon muutenki niin stressiherkkä ni arvatkaa vaan miten nyt raskausaikana !! :D

Ittellä ressaa koulu :O ens viikolla ois työharjottelun arviointi ja sen jälkeisellä viikolla tutkintoviikko eli näytetään kirjallisesti ja ihan töitä tekemällä omat valmiudet läpäistä tämä kurssi koulussa!! :O ei se näyttäminen pelota vaan se kirjallinen osuus! Oon tällä viikollaki (syysloma) tehny 10-14h/päivässä noita kirjallisia hommia ni tuntuu että stressitasot on jossai ihan huipusssaan! Sit stressaa, että jos kroppa päättääki pettää nyt näiden kahen viikon aikana mitä harjottelua ois vielä jäljellä ni joudun sit koko harjottelun suorittaa uusiks mammaloman jälkeen! :/ mut jos tää stressi ei helpota näiden kahen viikon jälkee ni varmaan haen saikkua koulusta mammaloman alkuun asti :)

Takaisin