Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia vuodepotilaille !!! Uskomattoman huonoo kohtelua kyllä jotkut saakin tuolla vuodeosastolla :O Itsellä myöskään kuin oikeestaan negatiivisia kokemuksia, mutta itselläni se johtuu myös osittain siitä, että olen hyvin kärkäs kertomaan aina omat mielipiteeni hoitoni tasosta, ja olen myös kova vahtaamaan oikeuksieni perään, ja että minua kohdellaan asianmukaisesti. Tämä yleensä aiheuttaa hoitajille varmaan tietynlaisen stressitason, kun jos ei asianmukaisesti hoideta, niin mun huoneessa ramppaa sit yleensä vähänväliä potilasasiamies. Mutta oikeuksistaan pitää pitää kiinni!

Ja voimia kaikille keiden miekkoset juhlii turhan useena vknloppuna! Mitä pidemmälle raskaus edenny, nii tuntuu että sitä enempi sitä tarvii "todisteluja" ja näyttöä mieheltä, että mies pysyy kotona ja vierellä ja tukena, ja on valmis pian alkavaan rumbaan.

Pidinpäs ponnekkaasti puoleni ja vihdoin pääsen ikkunapaikalle. Sinne hingun kahdesta syystä: ei jatkuvaa hönttäämistä ohi (varsinkin jos jollain synnytys käynnissä ja majailee ikkunapaikalla) ja saan vähän sentään nähdä aurinkoa välillä (täältä osastolta kun en pääse moneen viikkoon pois).

Must tuntuu, et vitutus turhista asioista on pysyny sivussa tytön kuoleman jälkeen. Tiedän, mitä elämä voi kamalimmillaan olla... Mut samalla oon ollu raskauden takii välillä tosi kiukkunen. Vaikka ihan, jos mies meinaa jättää jäbän hampaat pesemättä... Mut yritän olla kiitollinen niin kauan, ku kaikki menee hyvin, enkä joudu sairaalaan vuodelepoon. Ois kaikista pahinta, jos joutuis eroon esikosta!

Mua varmaa pidetää himas iha sekopäänä! Vittu meni nyt hermo totaalisesti miekkoseen ja sen kaveriin.
Ollaan sovittu että meidän parvekkeella ei polteta tupakkaa tai varsinkaan mieheni ei polta koska en pidä siitä.
Noh nyt sitte kämppä alko haisee ihan röökille ku nää oli käyny parvekkeella ja lisäks myös mun mies poltti. No vittu mä vedin sitte ihan kunnon raivarit haha :D nooo nytte pojat kiltisti käy alhaalla tupakalla. Ja ollaan muutenki niin iisisti. :D

Tais mieski tajuu että nyt alkaa tälle mammalle riittää toi sekoilu saatana! :D Lähin käväsee jo tossa raivareiden jälkee kaverinkaa kahvilla ku ei vaan pää kestäny.
Nooh kohtahan nuo lähtee onneks menee ja saan hetken olla rauhassa. Toivon vaan että eivät tuu pilkun jälkee tänne örisemää. Voi olla että pojay lentää aika helvetin nopeesti pihalle.
Nyt mä pidän kuria täällä! :D Go minä! :D

Joo no toi partsilla polttaminrn mulle on ihan ok, mutta mun ukko on joskus ihan daiju ja siis aukasee ovea sillä aikaa ku ovat polttamassa, sillon se haju leviää koko kämppään ja oon ihan raivoapina taas. :D

Ymmärrän kyllä että ei todellakaan kiinnosta kestittää kenenkää ryyppyiltaa yhtään. Sanoin ukolle kun muutettiin että tuparit ja satunnainen kaljottelu on ok, mutta porukka lähtee tai hiljenee heti kun käsken tai viimestään kello 12. On naapureille mukavempi. Onneks se ei oo raahannu kummemmin ketään kello 12 jälkeen ja kysyy jos joku käy piipahtamassa illemmalla. Yleensä oon ihan ok, sen kaverit on mukavaa porukkaa pääosin. Joitain kavereita en tykkää kun niitten kanssa pitää aina mennä överiksi. No onneks tää herra tajuaa sillon olla niillä kavereillaan ja on vähentänyt näkemistä.
Shokkina varmaan on tullu mun nipous kun ennen olin kaikesta ok

Wopwop hienoa tupakoinnin lopettaminen. Mäkään en tykkää parvekkeella tupakoinnista. Meillä kumpikaan ei polta, mutta joskus tuttavat ovat meinanneet parvekkeelle mennä, mutta nyt ovat jo ymmärtäneet, että alas saavat mennä jos tupakalle on pakko päästä.

Hyvä wop pidä vaan jöötä ja ukko kurissa ja rouvan nuhteessa:)

Tata hienoa että pääsit ikkuna paikalle! Kyllä sitä puoliaan saa ja täytyy pitää!

Joo-o mun ukkeli on just täyttäny 30 ja itse 28, vaikka ei mitään "ikäloppuja" vielä ollakaan niin en edes muista millon viimeksi oltais käyty baarissa rellestämässä:D kyllä siitä taitaa olla jotain 6 vuotta... Ei vaan kiinnosta kumpaakaan, mielummin sohvalla nyhjätään ja otetaan muutama kuin täydessä baarissa jumalattomassa mökässä ja juoppojen ympäröimänä... Aikansa kutakin ja meidän aika on mennyt jo:)

Arvatkaas kun sain tilattua muksuille joululahjat... Alkaa olla hommat mallillaan:)

Mitä hankit äippä lahjaksi lapsille? :)

Itselläkin pitää miettiä esikoiselle synttäri-ja joululahjat. No jouluna saa kyllä jo muumitalon (liian pienet osat tietysti otetaan jemmaan vielä vuodeksi) mutta jotain muutakin pitää vielä saada ostaa ^^ Voin tunnustaa hemmottelevani tyttöä, joskus ihan liikaakin.

Ja tietysti vauvelikin "tarvitsee" lahjan =)

Ostin vanhimmalle lääkärinlaukun kun meillä on doc mcstuffins (mikä lie suomeksi) vaihe ja siitä tulee kuulemma nukke lääkäri isona, keskimmäiselle kerhoon reppu, evärasia,pullo ja tossut, kolmoselle oma nukke kun huutaa siskojensa nukkejen perään ja ihan pikkuiselle paapu helistimen jota tossa 80-luvulla jaettiin äippäboxissa:) kaikille aikanaan hommasin ne ja ne nyt odottaa niiden vauvamuisto laatikossa niiden vauvoja:)

Mä ajattelin hommata sen muumitalon muksu #3 helmikuussa synttäri lahjaksi:) se on aika ihana!

Kyllä muuten harvinaisen vaikeaa miettiä noita lahjoja kun tuntuu että niillä on jo kaikkea...

Hienoa Tata että pääsit ikkunapaikalle!! Saisivat kyllä muutenkin tehdä parhaansa että sulla olisi hyvä olla siellä!
Hyvä Wopwop että ärähdit miehille :D Oikeata meininkiä!! :D
Pieni on ollut pari päivää kauhian hiljainen :( Onkohan se normaalia et vähän liikkeet vähenee näillä viikoilla.. Eilen tuli 34 täyteen.. Laittaa vaan mamin huolestumaan..

Minäki haluan tuollaisen :) joutuu varmaan esikoiselleki tuollaisen hommaamaan :) joululahjoi en osaa viel aatella. Me ei niin jouluihmisiä olla eikä niin koristella mutta glögi ja muut herkut kyll, paitsi kinkku korvataan jollain muulla lihalla :) tänä jouluna teen kyll vähemmän ruokaa ku viimeksi tein neljä eri lihavaihtoehtoa pkus kastikkeet perunat ja lisukkeet :D no se oli esikoisen eka joulu :) jos tänä vuonna hillitymmin. No oon siten asennoitunu että nyytin kanssa ollaan siiheksi kotiuduttu jo :)
Tääll vitutus taas nostanu päätään... miehen kaveri o edelleen tääll ja varmaan vasta huomenna lähtee :( taian mennä sänkyyn heti ku saan likan nukkumaan. No mies toi suklaata, jos se auttais.. onneksi oon saanu piettyä suun kii tähän mennessä. Naamasta kyll näkee kuulemma että oon ärtyny :D en kyll alkanu selittää syitä.

Meidänkin tyllerö on kovasti nukkejen perään ^^ Onpas suomi tänä iltana vaikeaa, mitenhän tuon nyt oikein taivuttaisi x) ..heräsin viime yönä klo 2 ja sen jälkeen ei saanut unta enää joten eipä enää osaa puhua eikä kirjoittaa :p Yksi huonekaveri oli synnytystuskissa ja lähdössä synnytyssaliin ja toinen tosiaan kuorsasi xD

Synttärilahjaksi ehkä neidille jotain tyttömäistä. Koruista tykkää tosi paljon. Ehkäpä pieni piian peili ja sen laatikko täyteen sopivia koruja :)

Mulla esikoisen kohdalla liikkeet tais just 34 tienoilla hiljentyä roimastikin ja kävinki ihan neuvolassa kuuntelemassa sykkeitä. Kuulemma tila alkoi olla nii vähissä että liiketuntemus muuttuu ja ne vähenee. Liikelaskentaohjeilla kannattaa kokeilla :) ja riittää se että saa sen kymmenen liikettä :)

Pauliina voithan sä soitella synnärillä jos mietityttää, mutta kyllähän se tilan puute pientä rassaa:)
Rata entäs joku helmisetti niin voitte tehdä korut itse? Meillä ainakin tytöt tykänny pujotella helmiä naruun, ja hieno motoriikka kehittyy huomaamatta :) yhteistä äiti-tytär aikaa ja samalla pieni kehittyy!
Saini saahan sitä sapetusta kotonaan purkaa jos tahtoo! Voimia vieraisiin:)
Mä olin tän illan kiltisti sohvalla ja sain siitä hyvästä daim patukan, kyllä kannatti! Namsk:b

Menisiköhän noin pienellä vielä helmet suuhun :D Ehkä jos löytäisi tosi isoja helmiä. Täytyypä painaa korvan taakse, danke =D Innolla odotan että pääsee muovailemaan ja askartelemaan. Nyt jo pieniä harjoituksia tehty niiden suhteen mut liian pieni vielä, hermostuu touhuun hetkessä :)

Takaisin