Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pistä wopwop mies ruotuun siellä... ei kauhean kivalta kuulosta :/ Haluaa tietysti juhlia "vielä kun voi", mutta saisihan sitä raskaana olevaa naistaankin muistaa.. tai paremminkin pitää muistaa.

Wopwop, mies kuriin siellä. Ois se ny järkevää edes kysyä sulta että sopiiko se sulle. Meillä ennen esikoisen syntymää mies kävi useasti oluella viikonloppuisin mutta yleensä kysyi eka multa että passaako ja sit jos en yksin joutunu olemaan vaan äiti esim oli kylässä. Kannattaa antaa miehelle kyll suoraa palautetta tuosta.

Tsemppiä vuodepotilaille!
Äippä makuulle sieltä :)

Me saatiin vihdoin hiottua mummon keinutuoli, jonka huomenna maalailenvalkoiseksi. Onneksi mies tuli apuun, muuten ei ois onnistunut, ei näillä käsillä!

Illalla on osakunnan vuosijuhlat. Hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa. Toivottavasti saan tungettua juhlakengät jalkaan :D Ja toivottavasti en ihan kympiltä illalla simahda, vaan jaksais vähän juhliakin!

Wop miehelle vaan jöötä ja ukko kotio pitämään huolta susta ja masusta:)

Hilla railakasta juhlimista:)

Enpä nyt ihan ajatellut että max 30 min etana vauhtia talsiminen mitään haittaa... Olinpa väärässä! No nyt täällä makoillaan ja tuijotetaan piirrettyjä! :)

Meillä mies oli kolmena lauantaina peräkkäin viihteellä, ku ens oli ihan sovittu meno ja päälle vielä kahdet varpajaiset heti perään. Oli kohtuu raskasta, vaikka mun mielestä varpajaisiin kuuluu ihan ehdottomasti osallistua. Mut sit ku menee aina tappiin asti ja sunnuntai palautumiseen, ni pistää väkisin ärsyttämään. Esikoinen kun on sit täysin mun hoidettavissa sen lisäks et jo kaikki arkipäivät touhutaan yhdessä :/

Kiva kuulla etten oo ainoa joka ei näin raskaana ollessa välitä oikein yövieraista :D Jotenkin vaan haluaa olla täällä kotona omassa kuplassa ilman et kukaan ylimääräinen tulee yön yli vierailuille.. Harmi vaan että miehen kaveri on lähes joka viikonloppu täällä yötä kun ovat miehen kanssa vklpt samassa paikassa töissä :/
Nyt Äippä! Ei mitään ylimääräisiä liikkumisia, hyvä että nyt lepäät ja katselet vain piirrettyjä! :)
Mukavaa lauantaita kaikille mammoille! Ja Wopwop laita se mies ruotuun :o Inhottavaa tommonen touhu!!

Minä kans ukkoni juopottelusta mieleni pahotin ja siitä sanoinkin, kun tuntui, että hällä lähti mopo ihan keuliin raskaana ollessani. Mutta eipä se sillon mitn auttanut. Onneksi ei sentään ole omille teille lähtevää sorttia juopotellessaan. Ainoa hyvä asia sen suhteen. :) Ite olin elokuussakin mökillä korvessa lomaillessani välillä huolissaan, että jos jotain sattuu raskauessani, niin miten pääsen hoitoon. En tiiä eikö mies tajunnut sitä sillon ajatella. Ja nyt syyskuun mökkilomallahan se "jokin" sitten sattui. Mies ei olis ollu sillon aamulla ajokunnossa mutta mun ystävä oli sillon mökillä ja toimi kuskina. Mies joi kyllä koko sen pvn kun päädyin ambulanssilla tänne ja vielä sen jlknkin kun oli täällä kuopiossa. Täytyy sanoa ettei se kovin kivalta tuntunut. Mutta nyt ainakin kotona ollessaan ukko on tajunnut ettei voi juoda koska mulla voi täällä tulla äkkitilanne millon vain. On ukkoni ollut ihana ja tukenut mua täällä ollessa mutta tietenkin olen toivonut että olisi ollut ja on juomatta myös muista syistä kuin nyt äkkilähdön uhasta.

Inhottavaa kun joutuu painimaan vielä parisuhdeongelmien ja alkoholin kanssa näin raskaana ollessa! Wop nyt vaan se mies ruotuu :) itse väsäsin tuossa voileipäkakun yhtiin hautajaisiin ja nyt pitäs lähtee viemään se :)

Aamulla sain leivän, en rasvaa. Nyt sain rasvaa mutta en leipää. Olikohan se aamuinen leipä ja toi rasva tarkoitettu yhteen ;) ...nojoo, oikeasti tympii. Kohta kinuan lääkäriltä luvan mennä syömään tuonne muutaman askeleen päähän. Sen verran huonolta nyt tämä touhu vaikuttaa. Joko saan soitella kelloa ja hypyttää kiireisiä hoitajia tuomaan puuttuvat ruuat tai sitten kipittää itse hakemaan ne. Onkohan se nyt niin h-lvetin vaikeaa lukea lapusta mitä tarjottimelle lätkäistään xD

Tyksissä sentään osastolle tuodaan nimikoidut tarjottimet kärryssä ja siitä ne jaetaan tai tuodaan kulleki potilaalle. Ilmeisesti poistettu toi kätilöiden unohdus-mahdollisuus siitä :D

Voi luoja miten voikin väsyttää! Tänä aamuna oon nyt harjotellu "äitiyttä". Puoli 6 tuli koiran pentu hoitoon. Nyt vasta sain sen nukkumaan 1,5h ulkoilun jälkeen. Se on levittänyt lelut, kakannut matolle,ärsyttänyt tahallaan vanhempaa koiraa, tunkenut suuhun kaikkea mitä ei pitäisi, yrittänyt mennä rottien häkkiin, haukkunut jokaista vierasta ääntä jne... :D kyllähän mä tän tiesin ja olen kokenut aikaisemmin, mut nyt raskaana ollessa tuntuu rankemmalta :D

Tää ei oo mun päivä yhtään :/ just ku aattelin että sain aamun ärsytyksen pois suihkussa käydessä nii sit huomaan että noi ukot jätti maidon pöydälle. Onneksi olivat lähteneet meiän likan kanssa ulos niin sain ittekseni täällä päästellä painokelvotonta tekstiä. Kui voikaan tänään ärsyttää näin paljon :(

Voi tätä kirsikkaa tässä kakun päällä. Mulle juotettiin ilmeisesti tavallista maitoa. Käytän vähälaktoosisia maitotuotteita... voi jeekuna. Eipä ainakaan ummeta. Ihanaa kun nyt kiertää mahassakin. Jahka kätilö tulee niin on aika ottaa totinen keskustelu. Hermot menee x( ..Ja en ole vieläkään päässyt siirtymään ikkunan viereen.

Tata, ei toi oo enää todellista että kömmäilevät ny joka asiassa :O

Joo tää saa nyt luvan riittää. Ja huominen päivä meneeki siihe että mies makaa krapulassa ja sitte taas arki! Ääh. Täytyy huomenna jutskailla miehenkaa.
Olishan se ihan kiva vielä viettää aikaa kahdestaan ennen ku vauva syntyy...

Voi Tata, nyt riittäis jo sun kohdalla nuo vastoinkäymiset. Toivottavasti pääset pikaisesti sinne ikkunapaikalle, niin edes jotain hyvää välillä.

Takaisin