Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin on 120cm jenkkisänky, ajattelin ostaa kyllä isomman tilalle ennen kun bebe pääsee maailmaan. Luin jostain että pehmeää sänkyä ei vauvoille nukkumisena suositella, on joku tukehtumisriski niin varmaan me perus kehikkosänky ja patjat siihen sit ostetaan :eek:

Kiitos kaikille (taas) henkisestä tuesta =)

Kyllä minä jatkossakin aion valittaa jos aihetta. Tästä "lystistä" kun pitää maksaa niin ihan kaikkea en vain ala sietämään. Jutut jotka huonontaa omaa oloa entisestään on yksi sellainen asia mitä en ala vastaanottamaan olleskaan xD

Tekisi mieli tilata vauvalle sellainen "kori" missä voisi nukuttaa vauvelia sitten. Nukkuu kyllä mun kanssa samassa sängyssä yöt, mutta päivisin sellainen rivallinen kori pinnasängyn ja äp-laatikon sijaan voisi olla kätevämpi ratkaisu. Mikäköhän tuollaisen virallinen nimi onkaan...

Ny o talot käyty kattoo. Toinen oli kyll mieleinen. Omistaja vaan ehtiny ilmeisesti sopia näyttöjä vielä ensi viikollekin niin joudutaan odottamaan lopullista päätöstä sit viikon verran. Toivotaan ja pidetään peukkui :)

Meillä esikoinen nukkui alkuun meiän kanssa 120cm leveässä sängyssä, tais olla ns pehmeä sänky, mutta laitoin hänen alleen pyyhkeen ja lakanan niin se näytti "kovettavan" sitä pintaa ettei uponnu niin. Hankittiin kyll pian sit 160cm leveä sänky ku isimies ei mahtunu enää sit tuohon pienempään vaan nukkui osan öistä lattialla ja osan sohvalla :D

Vau mistä löysit Lillith noin halvalla jenkkisängyn?? Meidänki pitäny hommata ennen pienen syntymää mut kiire tulee :/ käytiin eilen katsoo jostain liikkeestä mistä tuli mainosposti, siellä piti olla 50-80% alennukset ja halvin jenkkisänky oli 166e, mut paskat siellä yksikään sänky ollu alle 500e :D

Voi ärrinmurrin sanon miä! Hitto kun täällä lupaillaan mihin aikaan lääkäri ottaa vastaan ja ei se ookaan muuttunut kun muutaman kerran. Aamulla sanottiin,että 12 aikaan pääsen sitten sanottiin että iltapäivällä pääsen ja neljältä sanottiin,että tässä illan aikana..
Tällaiselle kaikkimulleheti-ihmiselle tekee tiukkaa tällanen..
Isäntäkin jo lähti :(
Anteeksi purkautuminen,ärsyttää vaan :P

Yritä kestää suvituulia. Semmoista se on =) Täällä ainakin on nyt niin paljon synnyttäjiä osastolla (joilla käynnissä synnytys) että lääkäreillä riittää töhinää. Ei ilmeisesti ole synnytyssalejakaan vapaana tarvittavaa tahtia. Joutuu synnyttäjät vähän kärvistelemään... ei käy kateeksi.

No ei niistä arvoista kukaan mulle soittanu.Ajattelin ensin että lähenkö soittamaan sinnepäin kun mieleen tuli että omakanta. Siellä oli lääkärin kommentti että Alat-arvo oli nyt laskenu 10:llä ja jatketaan normaalilla kontrollilla kun ensiviikolla on kuitenkin käynti.Ni en sitte soittanu sinne....
Meillä 140cm runkosänky. Haluaisin isomman,mutta rahatilanne ei kyllä nyt anna myöden, Sänky on kuitenkin sellanen missä viettää suuren osan ajastaan, niin siihen en ihan halpiksia enää huoli. Ennen aina halvimmalla kaikki kunnes selkä alko vihottelemaan... Meille sopiva sänkyhässäkkä tulis maksamaan sellasen tonnin luokkaa, ni ei se ihan nyt sitte käy ei... vaikka miten haluais... Mies on tollanen normaalivartaloinen 90 kilonen , mut minä olenki sitte reilu ton 90 kiloo ja lyhyt persjalkanen... eli siinä syy miksei tommoset normihalpikset käy oikein... Ite haikailen kans jenkkiä, joskus ollu semmonen, se oli ihana,vaikka selälle olikin kamala....
No mutta... noin muutoin on menny tässä tää päivä ihmetellessä, laiskotellessa... kun meni oikeastaan kaikki aika siihen ku ootettiin sitä soittoa...
Haettiin myös matkahuollosta 4 isoo pakettia, kun tilasin isommille lapsille joululahjat hiukan etukäteen :D Ihan en loppuun saakka ajatellu mihin mä ne piilotan, mut työnnettiin nyt kuitenkin tonne alakerran kylmävarastoon, toivottavasti ne siellä säilyy... Siis sellaset Roomoxin jättisäkkituolit.... !
En tiiä sitten mitä muuten saan aikaseks joululahjojen kans, yritän tilata niin paljon ku pystyn, onneks ne ei oikeen osannu vielä päättää mitä ne ees haluais, eli saan hiukan vapautta siitä sitten... Ei jäis joululle sitte ku paketointi... Oletettavasti tää on kyllä syntyny jouluun mennessä, kun nyt jo sanottiin,että tuskin laskettuun saakka ees mennään, eli oikeastaan mun pitäis kai olla tuolla marraskuisten puolella....
Tata, tuo korisänky kuulostaa kivalta, ite en oo vielä päättäny josko ostaisin sen sitterin joka on myös kehto, vaikka oikeastaan en sitä tarvitse, kun meillä on tässä alakerrassakin sänky jossa voi nukkua... mut en tiedä sitte... Oon edelleen kahden vaiheilla...
Meillä ei vauva nuku samassa sängyssä, sillä mä en osaa nukkua... Muistan ikuisesti kun toinen lapsi oli syntyny ja nukuin huonosti, mut silti vauva sängyssä mun kanssa, yks yö mä herätin koko perheen huudollani ku näin näkyjä, jossa vauvaa yritti siepata joku ihme eläin/olio ja sänky sytty palamaan.... ja mä sammutin sitä hakkaamalla tyynyä sänkyyn. Pelästytin itsenikin, en nukkunu enää koko yönä, ku vahtisin vaan vauvaa,ettei kukaan hae sitä. Vasta paljon myöhemmin sain itelleni tolkutettua,että siellä ei ollu ketään ja mä näin näkyjä, koska nukuin niin huonosti...

Ei kyllä sitten sopinut teille yhdessä nukkuminen :/ ...Minä nukuin niin paljon paremmin kun oli vauva viekussa ^^ Erilaisia kaikki olemme ja onneksi saa toimia sen mukaan :)

Saini tsemppiä että te saatte sen kivan kämpän :)

Mä en osannu nukkua 2 ekan kanssa jos ne oli vieressä, pelotti että mä tai mies liiskataan vauva... Mutta kolmannen kanssa sitten nukuinkin samassa sängyssä, mutta toisaalta pikku2 tarvis sillon vielä pinnistä:)

Hei te joilla tullut lapsivettä tihutellen niin huomasitteko helposti? Mulla puolenpäivän jälkeen vessakäynninyhteydessä jotain oikein vaaleanpunaista lorahti ja jäi paperiinkin. Nyt jo muutamasti näin käynyt. Soitin päivystykseen ja sieltä sanoivat ettei hätää olisi. Itsellä ei kovin luottavainen olo ole nyt.

Ja piti sanoa, että mä en osannut kanssa nukkua, jos vauva vieressä. Pelkäsin jäävän jommankumman alle. Nukkui pinniksessä ihan vieressä, niin ei tarvinnut nousta ylös vaan vauvan sai siitä helposti siirrettyä syömään.

Paljon tsemppiä vuodepotilaille ja tervetuloo uusille!
Meillä vaavi mahtuis sänkyyn ja sen lisäks on pinnasänkyki, sit innostuin tekeen sellasen vauvan unipesän babynest nimikkeellä kulkevan, laitan kuvaa tähän jos onnistuu! (Alareunast puuttuu viel toi valkoin nauha sauman päält mut ei kerrota kellekään.) vähän hutilosti tehty, ois saanu pyöreemmät noi yläkulmat tulla.. Ja tosiaan ton nauhan kireydellä voi säädellä kuinka tiiviisti reuna on ympärillä. Reunus estää ettei rullais lapsen päälle sängyssä ihte ja myöski tossa on kuulemma helpompaa lapsi siirtää sängystä toiseen kun pysyy silti toi nukkumispaikka samana.
12120139_849332415186192_787173291314599600_o.jpg

12122791_849332261852874_7465828412360186983_n.jpg

Joo meillä on kyllä pinnansänky tulossa ja saadaan ihana suvussa kulkenu vanha kehto (!!) Joka tulre olemaan olkkarissa koristeena ja päiväunisänkynä. Oon aina ihastellu sitä sikana ja nyt mä saan sen jee! Eikä oo ketään muuta vielä suvussa joka pamahtaa paksuksi niin ei tarvii heti luopuakkaan!

Haluan kyllä ite ostaa vähintään sen 180cm sängyn ku mun ukko, joka on vielä kaksmetrinen tykkää pyöriä sängyssä. Vanha sänky menkööt olkkariin varavuoteeksi ja voi lähettää ukon sinne jos ottaa päähän :D
Haluan vaan senkin mahdollisuuden että jod viihdyn vauvan kanssa vierekkäin yöt, tehdään niin. Varsinkin jos imetys alkaa sujumaan ihan ok, äiti on sanonu että pääsee niiiin paljon helpommalla! Ja vauvallakin on varmasti turvallisempi olo.

Mää aion kattoa kaikki paikat läpi ennen ostopäätösyä. Katon jopa kirpparitki jos löytyy hyvä ja kestävä runko, minä voin vaikka maalailla sen sitten jos ei värimaailmaan oo sopiva. Viimenen vaihtoehto on toi jenkki, vaikka niistä kovasti tykkään. Toisaalta selkä ei tykkää yhtään. Onneksi on tuo henk. Koht. Selän hieroja ;)

Hei te joilla tullut lapsivettä tihutellen niin huomasitteko helposti? Mulla puolenpäivän jälkeen vessakäynninyhteydessä jotain oikein vaaleanpunaista lorahti ja jäi paperiinkin. Nyt jo muutamasti näin käynyt. Soitin päivystykseen ja sieltä sanoivat ettei hätää olisi. Itsellä ei kovin luottavainen olo ole nyt.
Itse kävisin kyll näytillä tuossa tapauksessa synnärillä. Ku ne vois sit testata sen että onko lapsivettä vai ei. Jos ei oo niin saat ainaki itselles mielenrauhan.

Vihdoin pääsin lääkärille.. Vuodelepoa ainakin sunnuntaihin tai maanantaihin..
Itkuhan siinä tuli,kun isännälle soitin :( mutta nyt tärkeys järjestys,että sintillä kaikki hyvin

Noppanoora kyllä kannattaa käydä synnärillä että tarkistaavat mikä tilanne!
Suvituulia tsemppiä ja voimia sinne makuuseen... Jospa viimestään ma pääset kotiin!
Täällä tilanne aikalailla sama, menkka kipuilee edelleen ja vihloo tonne "ulostulo osioon" ... Vaikka tässä hiljaa ja rauhassa ollu! Jospa yön aikana rauhottuis!

Takaisin