Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itte oon kuullu että usein ambulanssiin otetaan kätilö mukaan jos on pitkä matka. Ja siis siinä tapauksessa että jos ambulanssi ehtii noukkia kätilön kyytiin jne. Ja kyllähän ne ambulanssimiehet/-naiset varmasti yhdestä synnytyksestäkin selviäis ilman kätilöä :) Ainakin äitini joskus sanoi, että kun hänet piti siirtää yliopistolliseen sairaalaan (200km) terveyskeskuksesta niin silloin ambulanssiin hyppäsi kätilö mukaan. Kyllähän siellä synnytystapauksessa lisäkädet aina avuksi on :) Ku synnytyssalissakin sitä porukkaa oli ku pipoa ku esikoista synnytin :D Tai siis loppuvaiheessa oli kätilöitä 3-4 ja sit oli lääkäri ja näillä oli kandit ja hoitajaopiskelijat ja sitten ku pieni saatiin maailmaan niin tuli vielä lastenlääkärikin niin nopeasti katottuna alkoi jo ahdasta olla huoneessa :D

Verotoimistoon soitettu ja loppuvuodelle 0% ennakonpidätykset etuuksista :) Olis kyll ollut kysyttävääkin enemmän, mutta asiakaspalvelija oli sen verran kyrpiintyneen oloinen ja äkäinen, että onneksi olin itse varautunu kaikkien laskelmien ja muiden kanssa. Mutta jos sitä soittaa vuoden vaihteen jälkeen uudestaan ja tekee ens vuodelle verokortin niin toivotaan, että sit ois paremmalla tuulella oleva asiakaspalvelija vastassa.

Äippä, toivottavasti ois ihan jotain normijuilimisia vaan, ettei pieni ilmoittele vielä tulostaan kuitenkaan. Ittelläkin menkkamaisia kipuja ollut, tai siihen suuntaan olevia. Välillä tuntuu, että tuntuis supistuksen kaltaiselta, mutta tähän mennessä mennyt ohi.

Wopwop. hienoa että asia selvisi kuitenkin :)

Veroprosenttia ei varmaan voi vielä soitella ja tiedustella, jos päätöstä äitiysrahasta ja sen määrästä ei ole vielä tullut? Mulla kun ne vasta oli eilen saanu palkoista tiedot lähtemään kelalle...

Juu siellä tarttee ne tiedot noista tulevistakin etuuksista niin eivät varmaan ala laskelmia tekemään. Ja kuulemma mielellään vielä tarkalleen sentilleen pitää tietää noi.

Tuleeko Kelasta jotain kirjettä tai jotain sit tuohon veroprosenttiin liittyen ku sitä muuttaa? Eli siis tuleeko siitä jotain ilmoitusta että ovat sen huomioineet tai jotain..

Pauliina mä en jostain syystä saa lisättyä tähän noita tiedostoja vaan pelkästään kuvia. Mut voin lähettää sen sähköpostilla sullekin, kuten laitoin Mindikselle. Tai jos joku fiksumpi osaa kertoa kuinka lisätä word-tiedosto :rolleyes:

Mullakaan ei oo synnytystapa-arviointi ja paino arvionkin sain nyt, kun tuli yllätyskäynti tuolla Taysissa. Muuten neuvolakerrat ollut noin kuukauden välein ja lääkärineuvoloista toinen vasta rv37. Nyt on ylimääräinen lääkärin tarkistuskäynti ensi viikolla.

Ihanaa sain nukuttua ja selkäkivut helpottanut lääkkeiden avulla. Tunnen huonoa omaa tuntoa noista lääkkeistäkin.. :sad001 Huomenna oli tarkoitus lähteä kaverin kanssa Helsinkiin messuille, mutta en tiedä uskallanko :sorry: Terveydenhoitaja sanoi, että saa mennä, jos ei oo viikolla supistellut koko viikolla. Supisteluja ei oo ollut, mutta mietittyttää silti, kun tällä viikolla on ollut nyt kaikkea..

Voihan ärrinpurrin. Sain uuden huonekaverin viereiselle paikalle. Kiva juttu muuten -mutta- se käyttää hajuvettä ja minä olen erittäin herkkä tuoksuille (tuoksuyliherkkyys). Pakko varmaan käydä kätilöille käydä sanomassa etten voi majailla samassa huoneessa tuoksujan kanssa. Alkaa ottaa itsellä henkeen ja kuume nousemaan. Saavat joko passittaa neiti-hajustelijan suihkuun tai laittaa toiseen huoneeseen :/

Voihan ärrinpurrin. Sain uuden huonekaverin viereiselle paikalle. Kiva juttu muuten -mutta- se käyttää hajuvettä ja minä olen erittäin herkkä tuoksuille (tuoksuyliherkkyys). Pakko varmaan käydä kätilöille käydä sanomassa etten voi majailla samassa huoneessa tuoksujan kanssa. Alkaa ottaa itsellä henkeen ja kuume nousemaan. Saavat joko passittaa neiti-hajustelijan suihkuun tai laittaa toiseen huoneeseen :/
Eikö yleensäkin oo että sairaalassa tartte mitään hajusteita käytellä? Ja vielä suositellaan että tulee hajuttomana juurikin sen takia että huomioidaan muidenkin nenät. Kannattaa kyl sanoa kätilölle tuosta. Ku ei ne välttämättä tuollaista osaa ajatella.

Hansu, lähde ihmeessä sinne messuille. Meet silleen hissukseen kävellen ja vähänkään jos tuntuu uuvuttavan niin istahtaa hetkeksi :)

Joopa joo... joudun itse nyt siirtymään uuteen huoneeseen :o Ikkunapaikalta käytävän viereen. Nice. Ja vielä kun en saa muuta sängyssä maata. Voihan prkl suomeksi sanottuna x(

Ei oo tata kyllä reilua tuollainen!

Täällä odotellaan,millon pääsisi lääkärin luokse kuulemaan tuomion.. Peukut pystyyn että päästäisi kotiin lepäämään. Kipeäksihän täällä tulee,kurkku kauhean tuntuinen :(

Joo ei kauhean reilulta tunnu... Tätäpä tämä meininki taitaa olla vähän joka asiassa. Joku ei tee sääntöjen mukaan > valitat asiasta -> kärsit itse sitten ja väärintekijä selviää ilman mitään seuraamusta.

Onneksi ei täällä loppuelämäänsä joudu viettämään. Jos ei särkisi päätä (kiitos hajun) niin voisi vaikka vähän ilmaista mielipiteensä asiasta. Nyt ei vain jaksa. Kysyin että ihanko oikeasti -minä- joudun siirtymään niin vastaus oli että joo. Ei vain istu mun oikeudentajuun. Suihkukin on olemassa.

No niin lääkärissä käyty ja kohdun kaula lyhentynyt 3->2cm sormelle auki :/ käski vaan labraan ja ottamaan rauhallisesti...
Kaipa se nyt sit pakko tehdä niinkuin lääkäri käskee ja rauhoittua!

Moi kaikille :)

Täällä kyllä niin mahoton tahti kirjottelussa että ei tällanen opiskeleva maatilallinen ajanpuutteen takia millään pysy vauhdissa!
Vuodelepolaisille hurjat tsempit! Toivottavasti saatte kaikki lopulta terveet, hyvinvoivat nyytit syliinne :Heartred

Me käytiin toissapäivänä miehen kanssa äippäpolilla tarkistuttamassa vauvan tilanne, kun oon jo pidemmän aikaa ollu huolissaan liikkeiden muuttumisesta ja vaisuudesta aikasempaan verrattuna. Hyvinhän meidän minimies siellä kuitenkin jakseli, hiuksiakin oli jo toisella päässä :love7 Oli kääntyny raivotarjontaan ja painoarvio oli 1,4 kg vastas viikkoja. Tänään siis 30+1 :Heartblue
Vähän kyllä jänskättää muakin tuo joulu kun laskettu aika sillon aattona. Silti aion jouluun valmistautua ihan normaalisti samalla hössötyksellä kun aina ennekin, jouluihminen kun oon henkeen ja vereen :santa Vaikka nyt sit meniskin pyhät laitoksella mutta hälläväliä, kun sieltä saa mukaan kuitenkin sen pahaan paketin mitä voi saada!

Mä en ole myöskään isyyspakkausta tms. väsänny. Ehkä isänpäivänä muistan tulevaa isukkia vaikka kokovartalohieronnalla :wink
Pakkauksen sijaan oon suunnitellu, että järjestän miehelle kavereittensa kanssa yllätysvarpajaiset sitten kun poika on maailmassa. Pyydän miehen kavereita tähän meille joku ilta. Saavat tässä sitten paljuilla, saunoa ja viettää iltaa kun me lähdetään vauvan kanssa mun porukoille yökylään. Pientä naposteltavaa ja juominkia sitten tietysti ohjelmassa myös. Ois mies ehdottomasti illan ansainnu, niin ihanasti ollut mun tukena eikä ole mitään ryyppääjä örveltäjä tyyppiä, sellasta en kattois hetkeekään ja mies tietää sen ja osaa arvostaa mua naisena ja kumppanina. Mutta saa sitte nähä miten suunnitelmat lopulta toteutuu!

Okei Hansu! :D Mä laitan sulle kohta yksityisviestiä :)

Ihmetouhua Tata kyllä siellä sairaalassa!! Meillä lukee jopa neuvolaankin tultaessa siinä seinällä että otathan muut huomioon etkä käytä hajusteita tms :o Inhottavaa tommonen kun muutenkin joudut siellä makoilemaan vaan niin sinut laitetaan siirtymään :(
Mullakin on ajoittain ollut noita menkkamaisia kipuja mut en oo niiden ajatellut mistään johtuvan tai mitään saavan aikaan, normaaliin tapaan käyn edelleen salillakin riehumassa :D Meillä neuvolassa aina vaan sanotaan 'ne kuuluu raskauteen' jos jostain kivuista kyselee.. Mutta tosiaan äippä rauhoita tahtia ettet joudu sinäkin makoilemaan!

Takaisin