Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo-o pakkohan se nyt on hiljentää tahtia muutamaksi viikoksi... Vähän paska äiti fiilis:,( no pitää korvata tää tytöille sitten kun saan kroppani takas... Onneksi saanut kaikki hommat aikalailla tehtyä, vielä pitäisi etsiä ne tuttipullot ja niihin ne hitaammat imut, mutta kaipa toi isukkikin osaa sen homman tehdä:)

Kävin tarkastuksessa ja sain taas mielen matalaksi siellä. Vauvelilla asiat hyvin ja ei hyvin. Ei vieläkään tee mieli enempiä kertoa siitä...

Joudun olemaan täällä toveroisen... Rv34 jälkeen ei estellä syntymistä. Siihen asti joudun takuuvarmasti makaamaan täällä... eli marraskuun toiselle viikolle asti.

Kamalan kova ikävä esikoista (jos äipällä on paska-äiti fiilis niin minulla se pitää kertoa potenssiin miljoona vähintään) :(

...Yritä äippä pysyä sen verran hyväkuntoisena ettet joudu eroon lapsista..

Itsellä sydän suorastaan itkee verta.. Pala kurkussa ja tippa linssissä joudun olemaan..

Ihmeellistä touhua siellä sairaalassa Tata. Itekkin olen tuoksuyliherkkä ja raskauden aikana hajuaisti herkistynyt edelleen. Mä aika kärkkäästi ilmasen mielipiteeni, jos joudun jossain hajustettuja ihmisiä haistelemaan missä ei pitäisi. Koitappa ihan periaatteesta marmattaa heiän käytännöstä sitte ku päänsärky helpottaa! Sulla muutenkin rankkaa siellä ja joudut murehtimaan vauvan voinnista ni on tosi tökeröä tollanen. Tsemppiä hurjasti!

Tsemppiä ja isot rutistukset heille jotka joutuu olemaan sairaalassa levossa!

Me käytiin tänään perhevalmennuksessa, suosittelen kaikille lämpimästi. Kivaa vaihtelua googlettamiseen jutella muiden kanssa jotka myös odottavat esikoista ja ovat yhtä pihalla. En saanut mitään vau-elämyksiä (koska olen ahminut tietoa itsenäisesti lehdistä, kirjoista, yms yms) mutta oli mukava parituntinen.

Olen lukenut tässä sellasta kirjaa kuin Synnytys (kirjoittanut Katerina Janouch). On ollut mielenkiintoinen opus! Etenkin kirjassa esiteltävä sukellustekniikka jota aion testata jos muistan h-hetkellä. :)

Olen ajatellut ottaa synnytyksen niin, että otan vastaan sen mitä tulee, enkä suunnittele liikoja. Jollain tavalla se vauva sieltä ulos tulee, hyvällä tai pahalla. Tuohon synnytys-kirjaan tartuin, jotta ei jää mitään mörköjä kummittelemaan mutta en aio tehdä tarkkaa suunnitelmaa miten pieni putkahtaa maailmaan koska en usko että menee kuitenkaan ihan niin kuin toivon, vaan vauvallakin on sanottavansa.

No ei oo kyllä kiva että joutuu vaihtamaan paikkaa toisen takia. Voiko puoliso esim kysyä kys. Henkilöltä oisko mahdollista käydä suihkussa tai jotain? Ehkä se henkilö joka viekkuun on tullut niin on ollut vaan ajattelematon ja olisi valmis tekemään jotain jos ongelmasta kerrottaisiin. Tai olisin minä ainakin.

Jees no mulla tuo että haluaisin olla just porukoilla on sen takia, että en mää osaa kahestaan viettää joulua, varsinkaan ku ukko ei ikään oo joulua viettänyt. (Haluaisin antaa ihanan suomalaisen perinteisen joulun hänelle. viimevuonna ei vielä tuntunut siltä että haluan sukujuhlaan tuoda, ollaan oltu vähän yli vuosi yhdessä)

Kun lukee kuinka paljon vaivoja kaikilla on jo, oon ihan peloissani täällä millon mulle niitä tulee. Närästyslääkkert pariviikkoa sitten hain vaan ku yöllä alko heräilemään kamalaan närästykseen. Mutta muuten oon selvinny kyllä niin helposti, oon kyl ottanu rauhallisestikki ja kuunnellu tosi paljon kehoa. Oon aatellu että kun on vielä lapseton vielä ja koulukin odottaa tarvittaessa, en todellakaan anna minkään ylimääräsen stressata tai vaivata.​
Tänä syksynä kyllä oon tuutoroinnu, mutta syyskuun jälkeen en ole kamalasti osallistunut vaikka on pyydettykkin tuutoreita mukaan auttamaan bileisiin jne. Ei tod! Onneksi tajuavat siellä että mua ei välttämättä kiinnosta koulun jälkeen klo 18 alkaa tuutoroimaan ja yötä myöten vasta päästä kotia. Nou nou!

Poikakaveri on onneksi tuossa oppilaskunnan hallituksessa niin se tekee sit mun puolesta mun tehtäviä ! Eikä edes anna lähteä minnekkään, paasaa kyllä aina tarvittaessa. Joskus tuntuu että on unohtanu että oon paksuna ja joskus varmaan on jotain kriisejä että tähänkö se nuoruus loppu, mutta eiköhän kaikilla näitä ole.

Onneksi porukat lupasivat tuoda joulun meille jos on tarvetta, sitä kai enemmän kaipaan, yhdessä oloa, kyseisenä pyhänä :)

Ei sitä synnytystä/ vauva aikaa kannata hirveästi suunnitella, antaa kaiken mennä omalla painollaan ja luottavaisin mielin että kroppa tietää miten toimia:)

Olisin kuulema joka tapauksessa joutunut paikkaa vaihtamaan. Sanoi kätilö että joku härdelli heillä täällä menossa. Pakko kai se on niellä asia... tällä kertaa. Silti saisivat erään suihkuun passittaa..

On täälläkin joka puolella lappuja (ja sisäänkirjautuessa mainittiin asiasta erikseen myös) että ei saa käyttää hajusteita. Luulisi (anteeksi ilmaisu) blondimmankin siis älyävän että tuoksuttomuus tarkoittaa sitä että hajuvesipullon korkki pysyy kiinni xD

Kylläpä äkisti luulis ihmisten tajuavan että ei lääkäriin tms mennä hajustettuna! Pöllöä sakkia:)

Pyydä tata, että pääset ikkunapaikalle, kun sellainen vapautuu. Sulla kuitenkin useampi viikko tässä nyt taklattavana. Minkä ikäinen se teidän tyttö nyt oli?

Tata teillä siis saman ikäinen kun meidän pikku3 joka täyttää helmikk 2-v:) tuntuu tälleen uuden raskauden myötä että tyttö(t) kasvanut ihan kamalasti<3

Voimia kovasti sulle Tata <3 Luulisi kyllä että saisivat jossain vaiheessa ikkunapaikan järjestettyä! Näin ite hoitsuna kokisin, ettei se kovin vaikea homma olis järjestää...

Ja äippä älä tunne mitään ylimääräistä syyllisyyttä ( vaikka tiedän tasan mistä puhut...) ei ne lapset onneks mitään traumoja saa vaikka et heidän kanssa pystyis paljoa touhuamaan. Mulla oli kauheet syyllisyydet sillon kun tuplia odotin, ei vaan kivuilta pystyny touhuaan juuri mitään... Mulla oli ulkona kesällä nojatuoli pihassa ja piti siinä istua ja kattoo kun lapset leikki. Mutta oli myös pelko takaraivossa, kun meinasivat syntyä rv 30, mikä saatiin estettyä ja sitten tajusin, että mielummin olen "laiska" äiti kuin joudun makaamaan kuukausitolkulla sairaalassa erossa pienistäni...

Tervetuloa uusille!

Täällä kans ollu paljon ikävän tuntusia suppareita ja makoilen nyt sohvalla, onneks noilla lapsilla on toisistaan paljon seuraa. Ulkoilemaan vaan pitäis lähteä, mutta saas nähdä pääseekö tästä. Mutta positiivisena asiana oli, että ekat äitiyspäivärahat tuli siis työnantajalta, enkä yhtään tajunnu että saan sieltä rahaa jo tässä kuussa... :)

tata, siis tosi harmi että sua nyt siellä siirreellään, oli se sitten sen takia että menit valittamaan asiasta, tai sitten sen takia että siellä tosiaan olis joku "härdelli" päällä. Itse oon nii pessimistinen, että luulen olleen hoitajille vaa helpompaa siirtää sut muualle, ja vielä käytävä paikalle, ihan siksi, että et enää valittaisi tulevaisuudessa, ja kun joku peruste pitänyt keksiä tälle, kun sille ei perusteita ole, niin sanottu että joku "härdelli" päällä.. Mutta ihana ku saat ees vähä jalotella! Niin hyvää kuin vähän negatiivistakin, mutta yritetään keskittyä siihen hyvään, mitä päivä aina tuo tullessaan :happy:

Äippä, minäkin yhdyn muiden kirjoituksiin, että nyt vain rauhallisesti ja lepoa, ja ei todellakaan tarvitse potea "huono äiti fiilistä" ! Ei äideistäkään aina supernaisiksi ole ja ihmeitä tekemään :happy::Heartred

Täällä tullut nukkumisesta vaikeeta, eli siis asentoa ei meinaa löytää, missä olis hyvä. Itsehän pystyin nukkumaan puoli kylki/maha asennossa viikoille 28 mutta sen jälkeen pitäny vaihtaa täysin kylkiasentoon, tai sit todella harvoin selälleen. Nyt viime yönä huomasin, että vähän mukavampi tuossa kylkiasennossa nukkua, kun on tarpeeksi korkea tyyny pään alla. Muita vinkkejä?

Tilattiin eilen uusi jenkkisänky 180x200 :dummy1: Mahtuu sitten vauva hyvin köllimään meidän kanssa, kun nyt meillä oli tuollanen 120x200 sänky, miten ollaanki pärjätty niin pienellä! :eek: ja halpahan tuo oli ku mikä, kun noin iso ja kotiinklujetus, nii makso silti vain 390€ :p:p Ja maanantaina päästään hakemaan matkahuollosta miehen 4w muksun huoneeseen tilatut sisustustarvikkeet, pikkumiehelle sinistä, ja meidän/vauvan makkariin harmaata ja valkosta :Heartred:Heartred

Onko kuinka moni muu täällä lukenut tästä vaaleanpunaisesta/purppurasta viivasta, mikä lähtee pyllyvaosta ylhäpäin/pakaran päälle, joka kertoo että synnytys on käynnistyny? Ja joissain tapauksissa siitä viivasta pystyis jopa seuraamaan avautumista. Onko kukaan tällaista viivaa koskaan itsellään bongannut tai tietäis jonku jolla tällanen on oikeesti ilmestyny??

Kiitos ihanaiset tsempistä:)

Lilith itsellä en ainakaan ole bongannut eikä toi mieskään ole asiasta mitään puhunut vaikka ahterissa kiinni roikkuukin;)
Enpä ole kuullut kenenkään siitä mitään mainitsevan, mutta eipä kyllä ihan perus kahvipöytäkeskusteluissa taideta asiasta puhua:D

:grin Repesin Äippä sun jutulle, Miehet !! :grin Ja juu, eipä varmaan ole mikään yleisin puheenaihe. Kiinnostuin vaan kun eilen noita vau:n artikkeleita aloin lukemaan, ja sieltä tuon jutun bongasin.

Takaisin