Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wopwop hyvä et selvis, vaikka syy olikin noin kurja. Älä yhtään ihmettele, etteivät muistaneet ilmoittaa, kun vanhempi kuolee, niin siinä on ihan shokissa ja sumussa ja satamiljoonaa asiaa hoidettavana muutenkin...
Joo mutta se oli jännä että kun tällä miehellä oli muitakin vuokra-asuntoja niin olivat niille ilmottaneet :o olivat vissii sit unohtanu meijät..

Että olis voinut luulla että ois laittanut vaikka kirjeen tai sähköpostia tai jotain.. eilen vaan puhelimessa oli miehelle sanonu että olivat vaan seurailleet että vuokrat tulee maksettua..

Tänne vissiin rantautuu flunssa uudelleen.. :( vasta 2vko sit söin sen abkuurin poskiontelo ja keuhkoputkentulehukseen.. :( ja yöllä sydän tykytteli kauheesti ja oli levoton olo, ylämahaan koski ja tuli semmosia vihlasuja päähän, mut veikkaan et johtu ihan väsymyksestä.. Ei oo ainakaan mitään outoja vuotoja ollu eikä kipuja alapäässä... Harmi kun en omista verenpainemittaria niin ois saanut yöllä mittailtua... Unta tuli siis taas joku 3-4h :(

Miulla ei edellisessä flunssassa noussu kuume, niin nyt on vähän lämpöö 37,2 niin onko se vauvale vaaralista, tulisko vaan syyä lääkettä että ei nouse lämpö, vai saako antaa nousta niin korkeelle kun nousee? Yleensä kun oon antanut sen nousta sinne 38-39 asteeseen ja ottanu lääkkeen niin tauti on mennyt ohi parissa päivässä :)

Mä kysyin synnytystapa-arviosta eilen, ei tehdä meilläkään. Mutta mulla onkin säännölliset ultrat OYSissa verenpaineen takia ja neuvolassakin ultralaitteet, niin ei huoleta. Ja mulla vauva tosiaan viime viikon ultran perusteella raivotarjonnassa ja eilen sanoi terkka, että on jo laskeutunut aika alas. Toivottavasti ei enää käänny :)

Äippä, mä olisin kanssa kyllä jo yhteydessä neuvolaan. Sulla kun irtoili mahdollisesti tulppakin, on ollut epäselvää vuotoa ja kipuilua, niin ei yhtään ole turha soitto tarkistella.

Äippä täälläkin tuntu eilen ja tänäänkin menkkamaista juilimista. Myös aiemmin tässä raskaudessa tuntunut ja edellisessä raskaudessa tuntu myös. Neuvolaan sanoin aiemmin niin meinas ihan normaaleiksi kasvukivuiksi tai suolen toimintaan liittyksi. Edellisessä raskaudessa soitin ihan sairaalaan ja sieltäkin sanottiin normaaleiksi kivuiksi.

Kiva kuitenkin että ottaavat tosissaan kun täällä tämä terkkari ei ota mitään ja lääkäriin vaikea päästä :/

Täällä parisuhdetta hoidetaan samalla tavalla ku ennen raskautta, joka viikko pyritään tekemään jotain yhdessä. Vähintään käymään isoilla/viikon ruokaostoksilla ja usein siinä samalla kahvilla tai syömässä :) ollaan sovittu, et rohkeesti pyydetään lähipiiriä hoitamaan muksua, jotta voidaan mennä ulos syömään tai leffaan yms vastaavaa vähintään kerran kuussa. Välillä tietty muksun kanssa, mutta en halua unohtaa tuota parasta kaveriani lapsen syntymän jälkeen :D

Tällä viikolla mä tunsi eka kertaa kunnon kipuja alavatsassa ja helpotti vasta 1000mg panadolin jälkeen (otin osissa). Oli kyl inhottava, varmaan jotain liitoskipuja. Päätin kuitenkin hidastaa tahtia ja vähentää päivittäistä liikkumista. Tähän asti oon kävelly väh.10km päivässä plus työssä tapahtuva liikunta. Olen päiväkodissa ja tulee aika paljon liikuttua sekä nosteltua lapsia. Nyt ole alkanut istumaan tuolilla kun autan lapsia pukemaan ja pyrin välttämään kumartelua yms. Mutta vähennän eniten tuosta hyötyliikunnasta.

Tänään kelaan selvittämään noita vanhempainraha-asioita, vähän meinaa jo jänskättää :D paljonko tulen saamaan ja onnistuisko tällä tapaamisella haku

Toivottavasti ovat just jotain normi kipuja... En oikein halua/pysty liittymään makuu porukkaan!

Parisuhdetta hoidetaan niin että joka liikenevä aika esim lasten mentyä nukkumaan jutellaan ja halitaan, syödään jotain hyvää ja nautitaan toisistamme.. Ja yritetään järjestää ihan sitä me aikaa, ainut kun mun porukat vielä työelämässä niin se on helpommin sanottu kun tehty...

Ensimmäinen yö sairaalassa vietetty.. Eipä ole paljon hurraamista,vähillä unilla oltu ja sen näkee alapaineesta.. Nyt sitten jouduin lääkitykselle :(
Päivällä olisi lääkärille aika, katsotaan mitä se sanoo. Niin ja ottaa se myös ultran :)

Toivotaan,että pääsisi kotiin huilimaan. Miä kun en vieraissa paikoissa osaa olla..

Aamulla sain jo tunnin kuunnella sintin sykettä <3 se ei vaan tykkää noista antureista vieläkään yrittää potkia niitä pois :D

Wopwop, mä vähän aavistelinkin jotain tuollaista kun ette saaneet vuokranantajaanne kiinni. Te olitte ilmeisesti jääneet epähuomiossa pois, jos kaikille muille vuokralaisille adiasta oli informoitu. Hyvä että asia nyt silti selkisi.

Mulla on niitä menkkakramppeja ollu alamahalla ja polttoja alaselässä. Nivusia myös jomottelee välillä.

Painoarvioista. Meidän vauva oli viimeks rv29+6 1350g. Toivon ehkä, että meillä arvio olis aina vähän alakanttiin ja että oikeesti oliski vähän painavampi. Kun kohdussa ei oo lapsivettä, niin se voi käsittääkseni vaikuttaa tuohon painoarvioon. Seuraavan ultran pitäs olla 31+0... Sitä odotellessa.

Äippä mulla on onneks terkka jolla on 20 vuoden kokemus ja on kätilö samalla. Hän on sanonut että raivotarjonnassa siellä jo ollaan ja ultra on tän aina vahvistanu. Joten luotto häneen onneks on :)

Tata ei ne oo unohtanu tuota valmennusta meijän kohalla. Kävin tosiaan neuvolassa keskiviikkona ja sano sillon, että meijän nimet on siellä listassa ja lähettäävät kutsukirjeen kotiin kunhan ajankohta heillekkin selviää. Jännä vaan, että kovin myöhäseks jättäävät kun koskaan ei tiedä millon tulee lähtö.
Eli ei auta kun odotella.

Niin ja mullaki noita menkkakramppeja on ollu eilen tänään. Selässä ja massussa. Oon vaan ite yhistäny noi kivut vauvan liikkeisiin.

Synnytys tapa arvioinnista mulle on sanottu ettei uudelleen synnyttäjät mene siihe. Jos ei oo riskiraskaus tsi neuvola huomaa outoa.

Mikkelisssä nykyään jos soittaa tai tarvii ambulanssilla mennö synnyttää niin kätilö lähtee lääkärin kanssa eri autolla ja ambulanssi tulee myös. Eli siellä on ambulanssi miehet ja lääkäri + kätilö. Oli iso juttukin lehdessä. Tää on nyt uutta täällä. Ja sen vuoksi otettu käytäntöö kun on pitkiä välimatkoja sairaalaan.

Toivottavasti äippä on asiaan kuuluvia kipuja!

Mulla tänään messupäivä, saa nähdä miten jaksaa. Täytyy aina muistaa istuskella välillä.

Takaisin