Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäki oon jo nyt miettiny ja hommannu joululahjoja mm. kummilapsille ja kelle niitä nyt ostellaan. Kortitkin haluisin tehä pojan kanssa. Joku helppo ratkasu pitäis keksii... Vika tentti 20.12, ni jos sit ehtis viel piparkakut. Onneks pääsen äidin joulupöytään mussuttamaan :)

Täällä kanssa mietin jouluvalmisteluja. Nyt on etenkin hyvä aika miettiä,kun makoilee vaan ;) jotain hyvää siis löytyy tästäkin..
Joululahjoja miettinyt ja vasta porukoille/tuleville isovanhemmille keksinyt. Vielä kun keksisi veljen perheelle,siskon perheelle,kummilapsille ja isännän veljelle..
Yleensä olen tehnyt itse lahjat,mutta tänä vuonna taitaa tulla kaupasta hankitut..

Ah,niin odotan sitä joulutunnelmaa ja etenkin ruokapöytää ;)
Toivottavasti silloin kaikki olisi hyvin ja saisi olla kotona!

Mää toivoisin että ehittäis tulla maailmaan ennen joulua tai joulun jälkeen. Varmaan kuitenni yliajalle menee ensisynnyttäjänä. 17. Pvä on vähän vaikee sanoa mitään, viikko tasan joulu aattoon siitä. ehkä jopa uuden vuoden vauvaki on jos oikein äitinsä tulee syntymän kanssa, ite synnyin hieman yli kaks viikkoa yliajassa.

Mä oon pyhittäny joulukuun vaan odottamiseen, joulu ois kyllä todi ihana jos pääsis viettää jonnekkin, porukat asuu 100kmn päässä niin ehkä sinne jos tuntuu siltä.
Tosin porukat on sellasia tylsimyksiä että ei ne aio mitään tehdä. Mummulassa tavallisesti vietän hillityn ja ihanan joulun, jossa mudtiinsa perus ruoat ja saunomiset mun mummun ja papan ja tädin kanssa nelistään tehdään.

Nyt ei oo aikomustakaan on vähän turhan kaukana kotoa. noh, toivonmukaan en iham masennu, vaihtarina japanissa ollessani märidin joulun kun ei ollu mitään tunnelmaa, tuli koti-ikävä! Toivon vaan etten sairaalassa olis, mutta luoja tietää vain.

Täällä kanssa joulun kohtalo jännittää, kun laskettu on 29. päivä. Vielä kun on mahdollista, että jos vauva liikaa lähtee kasvamaan niin se käynnistellään jo joskus viikolla 38. Sittenpähän ollaan synnärillä juuri ikävästi pyhät :( Mulle kelpaisi oikein hyvin, että tulisi muutaman päivän lasketun jälkeen, niin siirtyisi synttäri seuraavalle vuodelle. Mieluiten luokan vanhin kuin nuorin...

Täällä la 27.12 ja ei mittää haittais jos vaikka viikon myöhässä tulis pieni maailmaan :)

Mun toiveena on, etten joulua sairaalassa joudu viettämään. Mitään suurempaa en itse aio tehdä, vaan valmispöperöillä tämä joulu mennään. Tortut ja piparit leivon itse, jos jaksan.

Mä skannasin mulle tulleen äitiysavustuspäätöksen ja Photoshopilla leikkelin sitten epäsovivat tekstikohdat pois ja tein tilalle omat versiot. Näin säilyi kirjeessä Kelan logot yms. Ja asemoin vielä osoitetiedot niin, että näkyvät Kelan logon kanssa ikkunakuoren ikkunasta, niin näyttää mahdollisimman aidolta. Hykerryttää jo nyt, kun mietin miehen ilmettä kun saa postin mukana kirjeen:)

Itte tein tuon pakkauksen siksi, että ajatus tuntui tosi kivalta ja sillä tavalla saa miestä taas vähän enemmän osallistettua tähän odotukseen. Ettei kaikki ole vaan äidin juttuja, vaan jotain ihan hänen ja vauvan omaa myös. Ja kun sitten löysin muutamia tosi nappijuttuja kuten tutin, jossa lukee Isin pelikaveri. Mies on pelialalla hommissa niin tuo osui ja upposi:)

Ja netistä löytyi kelan logoista kuvia, joita törkeästi käytin omassa word-tiedostossani ;) Ja asemointi onnistui kanssa, kun katsoin vaan sivurajaukset ym. oikein. Mä kun en taas olis osannu hommaa photoshopilla tehdä..

Monen mamman juttuja ei ole pitkään aikaan kuulunut... Mitäs kuuluu Josalle, Timbelle, Marabellalle, Nepsulle jne.?

Joulun pyhät ois kyllä aika ilkee viettää sairaalassa. Mutta mitäpä tuota ressaamaan. La ois tuo 17.päivä kans joten hyvin todennäkösesti joulutortut ja suklaat joudun syömään supistusten välillä juurikin sairaalasängyssä. Toivottavasti tarjoisivat glögit talon puolesta :)

Mulla eka tuli 42+1, joten kun la on 27, ni oon aika varma et menee tammikuuhun. Kysyin jo, josko mies pitäis talviloman tammikuun tokalla viikolla. Silloin viim. ulkona :)

Ideoita 13 v heppatytölle joululahjaksi?

Täällä kanssa joulun kohtalo jännittää, kun laskettu on 29. päivä. Vielä kun on mahdollista, että jos vauva liikaa lähtee kasvamaan niin se käynnistellään jo joskus viikolla 38. Sittenpähän ollaan synnärillä juuri ikävästi pyhät :( Mulle kelpaisi oikein hyvin, että tulisi muutaman päivän lasketun jälkeen, niin siirtyisi synttäri seuraavalle vuodelle. Mieluiten luokan vanhin kuin nuorin...

Täällä ihan samat ajatukset,samalla la ;) paitsi että tällä hetkellä näyttää,ettei tämä sintti kasva liian isoksi. Tänään ainakin lääkäri totesi,että siro vauva tulossa

Mä oon hoitanut kummilasten joululahjat jo syyskuussa, tein itse kaikille vaatteita ja muita. Sisarusten kanssa ei osteta lahjoja, eikä omille vanhemmillekaan enää. Perheen kanssa sovittu, että kummilapsille ostetaan. Toki toivoisin, että meidän pikkutonttu saisi lahjoja ainakin mummoilta ja papoilta. Myös tädeiltä, enolta ja sediltä toivoisin vaavin saavan jotain, kun ollaan kyllä aikanaan heidän pienille ostettu joululahjoja, vaikkeivat kummilapsia olekaan. Mutta katsotaan kuinka käy.

Oon onnessani siitä, ettei tarvitse lähteä ollenkaan joulunviettoon vanhempien luo vaan saadaan olla omalla perheellä omassa kotona. Toivottavasti vauva olis jo syntynyt (la 16.12.), jotta saatais kotona viettää joulunpyhät. Varmaan aika kevyellä mennään, joulukoristeet laitetaan ja jotain jouluruokia ostetaan (piparit leivon, mutta muut varmaan valmiina), tärkeimpinä jouluruokina homejuustot ja graavilohi (himoinnut niitä keväästä asti) :p

Tsemppiä Suvituulia makoiluun!

Mä näkisin, että jos syntyy lapsi ihan joulukuun lopussa, niin voi sitten mennä tarvittaessa vuotta myöhemmin kouluun. Ei se seuraavan vuoden puolella syntyminen automaattisesti autuaaksi tee.

Lapset on niin erilaisia, osa loppuvuodesta syntyneistä on hirveen näppäriä ja taitavia ja osa alkuvuodesta syntyneistä vielä ihan pikkuisia kouluun tullessaan. Enemmän kuin tuota syntymäaikaa, pitäis mun mielestä eskarissa ja päiväkodissa katsoa sitä kouluvalmiutta ylipäätään. Ja nämä kommentit siis kolme kertaa ekaluokkaa opettaneena :)

Air4m, kiva kun kaipailit ❤️
Tänne ei kummempia, oon sairaslomalla äitiysloman alkuun asti, kun alkoi olemaan niitä kivuliaita supistuksia sen verran usein, ja muutenkaan ei oikein jaksa kummempia tehdä kun nukun yöt tosi levottomasti. Nyt supistukset onneks hieman vähentyneet :) Tänään oli kontrolliultra, istukka oli normaalissa paikassa (ennen oli aika alhaalla), lapsivettä oli normaalisti, tytön painoarvio 2005g ja se on hieman keskikäyrän yläpuolella. Muuten kaikki kunnossa ❤️
Täällä on niin kova kirjoitustahti että en pysy oikein kaikissa jutuissa perillä.. Päivittäin käyn täällä jutut lukemassa, mutta en ole saanj aikaiseks kommentoitua.
Minäkin kaipailen ainakin nepppsua??
Tsemppiä kaikille, ja varsinkin niille jotka joutuvat makaamaan sairaaloissa ilman läheisiä.
Timbe rv 32+4

Joo samaa mieltä minäkin tuosta kouluvalmiudesta, mutta silti mieluummin synnyttäisin vasta tammikuussa... Sinänsä yks hailee, kunhan vauva syntyy jossain joulu-tammikuun aikana ja voi hyvin.

Takaisin