minäki oli tytsy78 tosi väsyny ku mun hb heitti pikkasen. Eli 117 oli ekaks ja nyt edellisellä neuvola kerralla 111. Ja rautaa olin kumminki syöny joka 3 pvä. No toimittivat syömään sit joka pvä, ku varsinki keskivaiheen raskaudessa hb tippuu ennen ku se alkaa loppua kohden taas nousee. Söin siihen tuota obsidania, mutta nyt ostin nestemäistä ferroforte ja on kyl niin pahaa, vaikka ei kyl pistä mahaa kovalle niikuin obsidan teki....
Tänään kävin sit koko sakin kans kaupassa... ei mikään helppohomma.. onneks isäntä kävi jo aikaisemmin maidot hakemassa ku niitä saa niin paljon kantaa sielt kaupasta. Kävin ihan toisella paikkakunnalla kaupassa ku siel on lidl ja halpahalli, ni pääsee paljon edullisemmin ku ostaa isomman määrän ruokaa... Hiukan haastavaahan se on 3 alle kouluikäisen kanssa, mutta edelleen kunnialla selvitttiin :) Vauvakoiraki oli pärjänny ihan hienosti kotona, yhet kakat ja parit pissat oli kyl tehny, mut ekaa kertaa oltiin 3h poissa. Kirpparillaki pyörähin ja muutama vaate läks sieltä matkaan ja taas vaan kokoa 56/62cm, pitäs vissiin alkaa koossa kattelee ku noitahan alkaa kertyä :D toppahaalaria yritin metästää mutta kaikki oli joko 68 tai 74cm poikaväreissä.... :/ harmittaa ku ei millään kaupunkiin asti pääse kirppikselle.... sieltä vois paremminki löytyä... Ja toinen on noi neitin kengät ku netistä nettikaupoista ei meinaa suht edullisia olla enää oikeeta kokoo ja kirppiksilläki on just joko liian pieniä tai sit liian isoja...
Täytyyki ite kans kattoo saisko tota veroprosenttii vähän laskettua, vaik noi minimit äprahasta on pieniä ku saan sen kaksinkertasena vaikkaki en niin paljoo mitä edellisistä lapsista... harmittaa vähän ku kerkes toi nuorimmainen täyttää sen 3 vee ennen kku haettiin noita etuuksia... ois muuten saanu 200e isommat äp rahat...
mä oon kans useampana vuonna tehny ite tortut, piparit ja lanttulaatikon, kinkun ja muita leivoksia... Viime jouluna jäi ehkä vähän vähälle ku oli edellinen raskaus niin alussa et se väsy oli ihan mahoton ja sit ku olin viel niin tiiviisti töissä... Nyt aattelin ottaa iisisti, mutta teen laatikot, piparit, tortut ja jotain muuta kyl jouluks, ku ollaan se täällä kotona.
Mäkin toivon välissä et vauva syntys 9-18.12 joulukuuta eli ois täysaikane ja pääsis jouluks kotiin, tai sit menee sinne vuoden paremmalle puolen.... Isäntä on syntyny 15.12 ja toivoo kyl et tää syntys vasta tammikuussa, ku sen mielest oli ärsyttävää olla /saada mopo/ajo kortti viimesenä luokasta/kavereista... mut kaveri on syntyny 24.12 ja ei pitäny sitä kyllä minään, mut onki naispuoleinen :)
Jännää ku mun veljelle tulee myös neljäs laps ja se syntyy näillä näkymin ens viikolla ku käynnistävät sen ku on muuten niin iso jos annetaan mennä loppuun asti. Ja sekin on poika, eli meillä menee juuriki samanlai nää muksut :) pikkasen vaan eri ikäeroilla, ku niille tulee nuorimmaisten väliin 1,5v ja niiden esikko on 6v...