Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääsääntönen opiskelija saa hakea yleistä asumistukea, ukon tulot vaikuttaa mutta opiskelijan tuloilla sen kyllä pitäis saada. Myöhemmin vastedes aina yleistä tukea, ja lapsimäärä vaikuttaa tuen määrään. Äiti on kaikki lapset ja opiskelut hankkinu niin neuvo mua niin tekemään. Parisataa saat siitä tod näk päälle ja kun penTu pöllähtää maailmaan niin pitäis tuplana saaha ☺

Alkaa muuten istuminen tehä tiukkaa pikkuhiljaa. Korkeintaan tunnin pystyy ja sitten alkaa armoton huimaus ja paha olo . Heti kun nousee ja kävelee vähän matkaa niin helpottaa. Liikkumaan onneksi pystyy ja kykenee vielä suht koht pitkiäkin aikoja

Pääsääntönen opiskelija saa hakea yleistä asumistukea, ukon tulot vaikuttaa mutta opiskelijan tuloilla sen kyllä pitäis saada. Myöhemmin vastedes aina yleistä tukea, ja lapsimäärä vaikuttaa tuen määrään. Äiti on kaikki lapset ja opiskelut hankkinu niin neuvo mua niin tekemään. Parisataa saat siitä tod näk päälle ja kun penTu pöllähtää maailmaan niin pitäis tuplana saaha ☺
Pitääpä olla siis kelalle päin vielä yhteyksissä. Kiitän tiedosta!

Siellä voi mush olla jotkut suonet pinteessä. Jos niin on ni eipä taida tuohon vaivaan olla kuin yksi parannuskeino ;)

Vuodepotilaita piti lohdutella, 32 vko on jo tosi hyvä saavutus. Kun on nähnyt noita 34 syntyneitä ja kuinka valmiita ne on, ni se on ihan uskomatonta, eikä huolissaan enää osaa olla, ku 30 täälläkin tulee täyteen. Vaikka onhan se hurjaa, että vielä vois olla jopa 2kk masuaikaa jäljellä :-o

Mush, lapsen jälkeen kun ei asumislisään ole oikeutettu, ni täytyy hakea yleistä asumistukea. Ja opintotuen voi nostaa noiden äippärahojen lisäksi. Mä ainaki suoritin helposti 40op ku olin vuoden esikoisen kanssa kotona. Tai näin v 2011...

No näinhän siinä kävi.. Tulin sitten tähän pötköttely-porukkaan.. Jouduin osastolla,ainakin huomiseen ja sitten katsoo rupeisko paineet tippumaan makoilulla..

Onneksi sintillä on kuitenkin kaikki hyvin! Painoa 1200g <3

Osaako joku sanoa kun tällä hetkellä saan opintotukea ja asumislisää niin saanko vielä joulukuussa nostaa asumislisän vai pitääkö joulukuulta hakea jo yleistä asumistukea?

Joulukuulta mun mielestä pitää hakea yleistä. Käsittääkseni juuri niinku Rahi sanoi, ei olla enää tavalliseen asumistukeen oikeutettuja vaan yleiseen. Mikä ei sinänsä muuta asiaa ku plussan puolelle.

Ja etsää oo opintotukeenkaan sillon ku oot äitiyslomalla niin oikeutettu niin siksi pitää hakea yleistä. Mullaki pitää äkkiä laittaa sisään, tulee kyl rahat vähän myöhässä ku en oo vuokrasopparia, uutta ehtiny liitteeksi laittaa vielä noh hyvin pärjää!

Tsemppiä sinullekin suvituulia =) Jospa saat vapautuksen vielä pötköttelystä tai ainakin luvan jonkin verran jaloitella ^^

....olisin niin valmis synnyttämään... en tiedä miten jaksan tätä makoilua sinne rv34 asti saatika sinne rv37 x/ Pienen kannalta olisi parempi että syntyisi vasta myöhemmin eli sen mukaanhan se on kuitenkin mentävä...

Täällä vähän huono viikko menossa.. Maanantaina ne koko yön kestävät supparit ja kipuilut työpäivän jälkeen, jonka takia olen lepäillyt ja maannut vaan muutaman päivän. Muutaman päivän painanut tohon ylävatsaan ja rinnan alle. Viime yönä en saanut nukuttua taaskaan näiden takia ja aamusta alkoi hengen ahdistus sekä heikotus niin lähdettiin sit Taysissa käymään. Arvot kunnossa ja vauvalla kaikki kunnossa, mutta niska/yläselkä oireilee niin pahasti tosta makaamisesta, että vaikuttaa noin pahasti. Sain nyt lääkkeiksi vahvempaa panacodia ja jotain rauhottavia (relaxantteja ei saa käyttää), joka voisi rentouttaa noita lihaksia ja saada veren kiertämään normaalisti. No yllättävän hyvin selvinnyt tän raskausajan noiden niskaongelmien kanssa, kun vaan kaksi kertaa täytynyt lääkärissä käydä asiasta ja normi särkylääkkeillä pärjännyt. Tärkeintä, että vauvalla on kaikki hyvin :Heartred

Stemppiä Tatalle ja Suvituulialle makaamiseen! Kiva, että Metsäläinen on päässyt vähän liikkumaan :happy:

Tein miehelle isyyspakkauksen, koska ite halusin yllättää ja tiedän, että mies tykkää yllätyksistä ja lahjoista! Suurin osa tavaroista oli vauvan hoidossa kuitenkin hyödyllisiä. Tein kans sen Kela-kirjeen ite ja jos joku haluaa, niin voin laittaa oman pohjani tänne. Saa muokata itselleen sopivan :wink

Mies kokoili eilen illalla vaunut tulokkaalle ja ne on ihanat siis Brion Smilet hommattiin :p Tosi kevyet ja helposti liikkuvat sekä helppo vaihtaa vaunuista rattaisiin tai laittaa kasaan kuljetusta varten.

Ja etsää oo opintotukeenkaan sillon ku oot äitiyslomalla niin oikeutettu niin siksi pitää hakea yleistä. Mullaki pitää äkkiä laittaa sisään, tulee kyl rahat vähän myöhässä ku en oo vuokrasopparia, uutta ehtiny liitteeksi laittaa vielä noh hyvin pärjää!

Mun käsittääkseni äitiyslomalla voi kyllä nostaa opintotukea (tietty pitää sitte niitä suorituksiakin olla :D), silloin äippärahan saa vaan miniminä..

Joo no mun kohdalla on järkevämpää jättää opinnot paussille, on niin paljon lähiopetusta. Ja haluaisin stressata muista asioista loppua kohden ku tenteistä. mutta kukin tavallaan, niin saahan sitä varmaan päällekkäin tehdä, ne sit vaikuttaa kai johonkin. Saan mää sen minimi rshan jokatapauksessa, töitä kun en oo opiskelun ohella tehnyt.

"Tervetuloa" makoilujengiin Suvituulia. Toivotaan, että sinun makoilustasi ei tule pitkää. Ruokailureissut tuntuu kyllä vähän rankoilta, kohdun alaosaan tulee paineen tuntua ja tuo istuminen on vähän hankalaa, kun pöydän ääressä pitää vielä kumartua vähän eteenpäin.

Itsekin jo pikkuhiljaa alan odotella vauvan syntymää, vaikka parempihan se olisi, että pieni vielä jonkun viikon saisi kasvaa... Jospa vaikka sinne marraskuun alkuun vielä... Mulla on niin ikävä jo omia vauvakoirianikin.... Etenkin sitä toista luttanaa. Luuleekohan se raasu, että mami on hyljänny sen... :(

Eilen ja tänään pikkuinen on ollut aika hiljokseen masussa. Pitää illalla pyytää vielä kuunteleen sydänäänet että saa nukuttua levollisesti.

Hansu, toivotaan että niska- ja selkäkivut helpottaia.

Toivotaan ettei tule pitkä. Tai sitten edes niin että pääsisi kotiin. Kuitenkin saikulle jouduin äitiysloman alkuun asti..

Nälkähän tässä rupeis olemaan mutta vasta iltapalan saan täällä.. Tulin puolen neljän jälkeen ja eivät olleet varanneet päivällistä..
Mutta eiköhän tämä tästä..

Villasukat ois aika kova sana ;)

Suvituulia tsemppiä sullekin makuuseen ja hansulle voimia kipuihin... Voi näiden tonttujen kanssa kun pistävät muorit koville:/

Mukkis mä olen niin joulu ihminen että olen aina laatikot, piparit, kortit ja lahjat itse tehnyt mutta nyt tänä vuonna mennään mistä aita on matalin eli valmisloota ja piparit, tytöistä saatiin kerhossa mahtavat yhteis kuvat joten se tän vuoden lahja ja muutenkin olen tänä vuonna itselleni armollinen, ole sinäkin:) korotkin tehtiin tänään vaan sen takia että tytöt tykkää askarrella :) perinne mistä en luovu!

Kelasta sain sit tänään viestiä tulojen selvitykseen koskien hoitorahoja. Aina alkaa kauhistuttaa kun ne pyytää selvitystä:(

Tänään raskausdiabeteksen takia neuvola-aika ja matkalla 8kk-poikulia rattailla työntäessä iski kovat liitos- ja iskiaskivut mikä vaikeutti matkantekoa etukenossa kulkiessa ja terkkari alkuun tokaisi ihmetelleensä nilkutustani. Liitoskipuja ollut nyt muutaman viikon enempi ja tänään ensikertaa iskias vaivana niin toivottavasti ei kauheasti häiritse tätä raskautta kun mieskin tekee arkisin 14h-työpäiviä jolloin ei kauheasti vauvanhoitoavuksi kerkeä. Onneksi miekkonen auttaa muutoin kovasti kotosalle tultuaan <3

Takaisin