Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oonko ainoa nipo? Minusta äitiyspakkaus on paremminkin vauvanhoitopakkaus. Okei onhan siinä tissilätkät, nännivoide ja vaipat äidille mut hei isi saa kortsut! :D tämän vuoksi tasa-arvon nimissä meillä ei tehty isyyspakkausta. Isänpäivänä joku kiva ylläri tulevalle isille, mutta antihamsterina en voi koskaan hankkia mitään hauskaa turhaketta :D. Mun äitiyshuomiointi tulee mieheltä, osallistuu mm. imetysvaatekuluihin ja hankkii nyt synttärilahjaksi ja jouluna lahjakortteja hemmotteluhoitoihin yms.

Joo en mäkään sen takia antanut pakettia, että isäkin saisi vaan juuri siksi, että halusin muistaa miestäni. On ollut niin korvaamaton ja ihana, tukenut ja auttanut, että halusin jonkin yllätyksen tehdä. Ja mies oli paketistaan erittäin mielissään, vaikka vaatteet olivatkin pääosin kirpparilta, enkä usko, että miehelle oikeasti tulee tarvetta suojahanskoille, pyykkipojalle tai hätäkellolle vaipanvaihdon yhteydessä. Saahan nainenkin yleensä synnärillä lahjan mieheltään kiitoksena kuluneesta ajasta ja syntyneestä lapsesta.

Noista rintapumpuista tuli mieleen, että tarpeen tullessa kannattaa tsekata paikalliset hoitoväline tms. vuokraamot. Esim. Oulussa toimii semmonen ku Pedihealth ja varmaan ympäri Suomen on samantapaisia firmoja. Itse en herunu Aventin käsipumpulle jostain syystä juuri ollenkaan ja rintatulehduksen uhatessa sitten paniikissa rupesin selvittään, että mistä siihen hätään sais sähköpumpun. Vuokrasin tuolta Pedihealthilta Spectran pumpun, johon sai ostettua samalla uudet, hygieeniset osat jollain 10-15€ (jäivät omaksi), ja sillä sitten onnistuikin :) Tuo oli siinä mielessä hyvä vaihtoehto, että jos ei uskalla heti investoida kalliiseen sähköpumppuun niin voi ensin testata, miten pumppaus onnistuu. Myöhemmin sitten ostin käytettynä itelle Spectran pumpun kun oli ne omat osatki siihen jo valmiina :)

Minäkään en oo isyyspakkausta väsänny esikoisen, enkä tän kakkosenkaan kohdalla. Isänpäivälahjaksi ostin ekasta (olin sillonki isänpäivän aikaan raskaana) vauvanhoitokirjan ja joululahjaksi painoin miehelle ja vauvalle samispaidan&bodyn :) Nyt ei oo kyllä harmainta hajua, mitä sitä hankkii isänpäivälahjaksi ja ylipäätään kellekään joululahjaksi :D Jotenki tuntuu, että oon vajonnu semmoseen hajamieliseen hattaraan, jossa ei tajua ajankulusta mitään... Kaikki vauvahommatki on vielä ihan vaiheessa :nailbiting: Kunhan tästä viikosta ja kaikesta flunssa/univelkahärdellistä selviää nii pitää yrittää ryhdistäytyä ja alkaa laitteleen juttuja valmiiksi.

Ei mullakaan isyyspakkaus ole sen takia tekeillä että miehen pitäisi oma pakkaus saada kun mä sain oman, yhteinenhän se oli :D Mä rakastan yllätyksiä ja ilahduttaa toista, ja tän pakkauksen väkerrys on ollu aivan mahtavaa kun miettinyt mitä mies mistäkin tuumaa :D Mun mies on tosi innokas kaikissa vauvaan liittyvissä asioissa ja tiedän että se tästäkin innostuu ihan kauheasti, jännittää oikein miten se reagoi eikä malta oottaa et saan antaa tän :) Oma mies ollut myös ihan korvaamaton koko raskausajan ja kestänyt mun hormonikiukut ihan liian hyvin, niin on mukava kiittää sitä näinkin ❤️ :)

Siis tottakai ittekki haluan muistaa miestä senkin takia että koko raskauden ajan on ollu ihan korvaamaton apu kun oon ollut töiden/koulun takia lopenuupunut ja en ole jaksanut mitään tehdä kotona.. en ois ilman miestä selvinny :)

Wildis en minäkään tee mitään isyyspakkauksia (en tekis vaikka en olis sairaalassakaan :) ). Mun mies ei oo oikeen semmonen hössääjä ja onhan äitiyspaketti koko pesuetta varten vaikka mun nimellä tulikin.

Mindikselle tsemiä koulu- ja työharkkarumbaan.

Minä sain viidennen sairaalaviikon alkajaisiksi yllätyksenä osastoluvat. Se tarkottaa, että saan kävellä ite syömään noin 50m päähän! Tuntuupa hienolta!

Itse kiitän miestäni raskausajan tuesta ihan vain kiittämällä tuesta ja kertomalla usein kuinka arvostan ja rakastan häntä. Paras kiitos tästä kaikesta kuitenkin miehellekkin taitaa olla, että saa synnäriltä terveen äidin ja lapsen kotiin <3
Ja tietenki se sikari, josta mies niin haaveilee ;) Vaikka ei hän muuten polta ollenkaan.

Heippa!

Vauvavakuutusasioista kysymys! Vaikka täälä ois omakin ketju sille, mutta tässä ketjussa varmaan eniten kirjottelijoita... Eli pomppasin Pohjolan vauvakuutuksesta kun en käyny sikiöseulonnassa. Tietääkö kukaan antaako mikään vakuutusyhtiö vauvakuutuksia jos on kieltäytyny kromosomiseulonnasta. Normi varhais- ja rakenneultran siis olen käynyt, ja kaikki ok.

Täällä ootellaan äippäpolilla,että pääsis lääkärille.. Puolituntia olin sydänkäyriä katsomassa ja nyt oon melkein puolituntia odottanut lääkärille pääsyä.. Ajat kuulma myöhässä.
Jos sitä kohta pääsis näkemään sintin <3

Tosi mahtavaa metsäläinen että saat vähän "vapautta"! =)

Meillä vaihtui osat xD

Ei moni varmasti osaa kuvitellakaan miten paljon iloa niinkin pienestä asiasta kuin muutaman metrin liikkumavapaudesta on ^^

Olen varmaan nyt vuorostaan seuraavat 3vko makuuasentoon pakotettu. Istua saan vain syödessä. Tulee varmaan katsottua ihan älyttömänä leffoja nyt pitkin päivää x)

Suvituulia jospa pääset kohta lääkärille:) jos saanen udella niin kuin sinä äippäpolilla? Kaikki hyvin?

Metsäläinen kyllä mahtavaa että päässyt himpusti liikkumaan:)

Ja Tata jaksamista makuu asentoon!:)

Miulla on alapaine koholla,niin tutkivat sitä. Ja vauva myös alhaalla,niin samalla ultraavat ja katsovat mikä tilanne :)

Kunhan pääsis ennen yhtä täältä pois,kun autosta loppuu sillon parkkiaika :P

En minäkään isyyspakkauksia tee, isänpäivänä yllätän vaikka sirten kahvilla ja kakulla sängystä.

Syy miksi en tee on se, että kun saatiin äitiyspakkaus niin oli mies enemmän innoissaan siitä ku minä. Ja saiha ukko kortsujaki!
Ennemminki yriteltiin kattoa miehen siskolle, joka asuu tällä hetkellä malesiassa, että jos saataisiin hänelle joku kaupallinen äitiyspakkaus ostettua ja yllätettyä hänet, mutta ei oikein löytunyt mitään hyvää. Tahtoo olla että nuo kaupalliset on ensinnäkin jotain parisataa euroa ja sit siellä sisällä on pari riepua. Voisin kyllä tehdä oman äitiyspakkauksen hänelle, vaikka lapsi on jo tullutkin, ja lähettää sen vaikka sitten lahjaksi. Se ei taida yhtään halvemmaksi tulla mutta sisältöön vois vaikuttaa...

Enisveis,
Hirveeltä kuulostaa että on pakko makoilla vaan, onneksi tuo ei todellakaan oo pysyvää! Ite oon kyllä päässy vielä niin helpolla ja eniten ihmettelen miten mulla selkä kestää kun selän kanssa oon tapellu ennen tätä vauvaa jo. Joskus menny niin jumiin että kahteen viikkoon en oo päässy ylös sängystä ilman kipulääkkeitä ja sillonki jaksanu kävellä vaan vessaan. Tiiän kuinka v**tumaista on makoilla sitten kotona kun päivän normi askareetki on vaikeita tehdä.

Va4maan nyt kun oon asennoitunu tosi varovaiseksi selän kanssa ja yritin tehdä selkälihaksia niin pitkään ku pystyin (no joitain liikkeitä vielä voi pyllerrellä mutta joo... ...) . Tai sitten pahin on vasta tulossa. Pakko koputtaa puuta ku oon sanonu ettei mitään vaivoja oo tullu..

Justme tervetuloa !!! :happy: Täällä täytetään ensviikolla 24, parisen vuotta ikäeroa löytyy :rolleyes: Täällä kans kaverit kaikonneet ja kadonneet, karusti ja totuudenmukasesti KAIKKI, paitsi paras ystäväni, josta tulee myös tämän tulevan tyllerön kummitäti. Ja en ole pistänyt pahakseni, ainoa vaan että kyllä välillä meinaa yksinäistä olla, tämä bestiskin asuu 60km päässä, niin häntäkään niin usein näe, mutta tätä foorumia olen pitänyt henkireikänä ja ylivertaisena vertaistukena (neuvolassa ja äitipolilla aina hehkutan kuinka TAAS sain vastauksen VAU mamma foorumilta, että ei mulla ole heille enää mitään kysymyksiä jäljellä, täältä saan aina kaikki kaipaamani vastaukset :grin), sekä nyt ensikuussa saan lippuja ja lappuja ja infoa, missä voisin tavata täällä omalla paikkakunnalla muita mammoja (sen tiedän jo entuudestaan, ettei täällä ole kuin yksi sellainen "virallinen" paikka, odottelen siis niitä lippulappusia)

Täällä oli eilen IHANA sellanen pikku treffit ilta miehen kanssa, kun oli saanu hoidettua tk:t ja hammaslääkärit. Saunottiin pitkään, ja sain pitkän ihanan niskahieronnan kookosöljyn kanssa, sitten mies oli laittanut makkariin sellaset merensiniset laavalamput, jotka tekee sinisiä meren aaltoja/väreitä joka puolelle makkaria, ihan ku olis ollu ympärillä meri :Heartred Päästiin kokeilemaan seksilelua, jonka ostin citymakertista sen isyyspakkaukseen (Hauska, kun ne erotiikkalelut citymarketissa täällä on samassa hyllyssä ku laastarit ja hiuslakat yms nii ihmiset sai pällistellä ku siellä valikoittin välineitä :grin), ja pitkästä aikaa tuntu että oltais iha "vastanaineita" ja kaikki oli nii uutta ja jännää, haha, se oli ihanaa :p

Ihanaa Metsäläinen että oot saanu luvan vähän liikkua !! On varmaan ihan luxusta jo se 50m matkakin :happy:

Täällä on tänään harvinainen "vapaa päivä" keskellä arkea. Tarvitse kummankaan lähteä kotoa mihinkään, eikä myös lähdetä. Mies tuhisee untaan edelleen tyytyväisenä, ja minä suunnittelin alkaa hypistelemään TAAS noita vauvan vaatteita :Heartred

Tervetuloa justme :) täällä täytytetty vasta 20 tänä vuonna :D
En minäkään mitään isyyspakkausta oo väkertäny ja tuskin enää alan tekemäänkään vaikka se mielessä kävi muutama kuukausi sitten. Isänpäiväksi oon aatellu sitä vauvaopasta ja kylkeen jotain muuta pientä.. on kuitenkin vasta eka "epävirallinen" isänpäivä kun ei oo Toukka vielä maailmassa :) vaikka mulla luultavasti menee "hiukan" yli toi lahjojen ostelu niinkuin joka kerta muutenkin :D no jos sais säästettyä jotain sinne jouluunkin

Lilith kylläpä kuulostaa ihanalle tuollainen yhteinen hetki;)
Voi kun sais miehen kanssa viettää kahdestaan vielä hetken ennen kuin vauva syntyy... Ainakin mun porukat on puhunut jos lopummalla kuuta tytöt menis viikonlopuksi mummolaan niin saisi levättyä ja vietettyä aikaa kahdestaan, katsotaan nyt...
Täällä kyllä seksi jäissä, mielitekis mutta kroppa pistää vastaan kipujen merkeissä, tai jos ei koske niin mies on töissä:(

Täällä herätty päänsärkyyn, joka ei meinaa mennä pois. .
Aamulla kävin neuvolassa, kaikki arvot ok ja masu kasvanut taas pari cm. Painoa tullut taas 700g, nyt vaaka näyttää miltei samaa kuin mitä se enimmillään esikoisen kohdalla oli.
Apina huiski menemään tosi kovaa ja oli vaikeaa saada kunnon sykkeitä. Korkeimmillaan se kävi siinä 190 ja kun alkoi pikkusen rauhoittumaan niin päästiin just alle 150. Hurjat melskeet, en tiedä mikä vauhti sillä oli.

Isyyspakkausta en meinaa tehdä tälläkään kertaa, laiska kun olen ;-) Jos saan vauvasta jonkun lahjan mieheltäni niin sitten muistan häntä perinteisesti konjakilla. En tosin saanut esikoisestskaan.
Jotkut ilmeisesti saavat helyjä ja matkan Nykiin? Osui silmään Tuomas Enbusken ex-vaimo. Jokainen tyylillään.

Onko kukaan menossa pelkopolille? Neuvolassa oli puhetta siitä kun mua kuitenkin mietityttää synnytys ja annoin sillä asteikolla lukemaksi jonkun 20..

Mitäs muuta? Eilen ostin kaupasta kertakäyttöisiä liivin suojia, onpa olleet hyviä kun tuntuu että tiputtaa jo liivien läpi. Mulla on käytössä nää imetysliivit ja vaikka näissä on pienet toppaukset niin silti lorisee.

Takaisin