Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiköhän tänne hyvin mukaan mahdu :) Tervetuloa justme :)

Tervetuloa justme ja voimia sinne odotukseen Tatallekin..

Itse en tullut polikäynnillä hullua hurskaammaksi. Käyrällä olin tovin ja lääkärin kanssa jutustelin. Pötkylällä tuntuis kaikki olevan hyvin ja mun maksa-arvot on enemmän omituisia kuin odotettuja. Elikkäs sain selville,että ne vaaralliset sappiarvot on mulla edelleen normaaleja, ainoastaan Alat-arvo on koholla, eikä siihen voi vaikuttaa mitenkään...
Tosiaan viikontakaiseen arvoon tuplat tullu lisää, mut oireet ei oo pahentunu mihinkään suuntaan..
Lääkärin kanssa pohdittiin myös mahdollisesti sitä,että tuo metforem voi aiheuttaa ton nousun, mut nyt toistaseksi seurataan hyvin tarkkaan mihin noi arvot suuntaa... Perjantaina joudun verikokeille ja huonossa lykyssä sitte osastolle tarkkailuun.. varsinaista syytä en siihen saanu, muuta kun että eivät ollenkaan tiedä miksi ne maksa-arvot nousee... ja mitä hittoa niille sitte tehdään? Ei hajuakaan...
Sokereitten kanssa menee hermot.. lisäsin itse tosiaan sen ilta-annostuksen takasin kahteen kun ne ruoka-arvot taas vaan nousi.
Nyt alan luovuttamaan. Taas oli ruuan jälkeinen arvo ihan pilvissä,vaikkei mitään järkevää syytä ole. Muut arvot seikkailee ok:n ja sinnepäin suunnalla..
Henkisesti olen tähän touhuun ihan loppu. Tässä oo mitään järkeä koko hommassa... Enkä millään jaksais koko ajan vaahdota noitten arvojen kanssakaan... ottaa pannuun niinku oravaa, jolla on kasa pähkinöitä, mut ei yhtään hammasta...

Angeliqa voisikohan tällä maksalla arvoilla ja verenglukoosi arvoilla nyt olla yhteys, korjatkaa jos nyt väärässä mut eikös maksa just tuota sokeria ja jos sun maksa käy ylikierroksilla sen takia ja nostaa maksa arvoja? Onko tämä mahdollista?
Kyllä on sullakin ongelmia jos jonkin moista, paljon voimia ja toivottavasti lääkärit keksis jotain millä sun sokerit ja maksa arvot saisi kuriin...

Kiitoksia kaikille! Ihan oikrestaan hyvin on sujunu, tää on enemmän ollu henkistä ku fyysistä myllerrystä so far. Taustaa voin kertoa että oon ulkomaalaisen poikaystävän kanssa saamassa vähän yllätyksellä tullutta mutta tervetullutta vauvaa, kulttuurierojen kanssa oon saanu painia. Ukolla on kova kiire vielä olla kavereiden kanssa ku ehtii, niin oon nyt enemmän ollu yksin tän kuukauden ja on vähän nää entisen kaverit kaikonnu, olipa se sitten mun vika tai ei, en oikein jaksa kuunnella niitten kännisekoilutarinoita enää.

Muuten kyllä on ollu ihan mukavaa, äkäseksi oon tahtonu muuttua ku ennen raskautta olin kuulema niin rauhallinen ja en ikinä suuttunu.

Ihanaa että on samanikäinen oottajakin täällä Hirni, minkälaisia tuntemuksia, jos saan kysyä niin sulla on ollu?

Kaikille myös tsemppiä ja toivottavasti (en oo ihan kaikkia 600 sibua viestejä jaksanu lukea mut nopeasti uskon pääsevän kyytiin) kaikki menee hyvin jos joillakin on hankalampaa!

Maksa tuottaa kyll sokeria. Ja siihenhän metformiinin pitäis auttaa pitämään se maksan tuottama sokerin määrä aisoissa.

Tervetuloa justme!
Tsemppiä tatalle ja muillekin.

Just katsoin telkusta inhimillisen tekijän jossa aiheena kohtukuolema. Kyllä pukkas kyyneliä. Tuttavapiirissä pari tapausta, toisessa ei myöskään selvinnyt ikinä syy. Ahdistavaa!

Aamulla neuvolaan, saa nähdä miten uni tulee. . Sitä on jotenkin niin herkillään tollasille.

Illan positiivinen juttu: varattiin yhden yön lepoloma kylpylähotellista miehen kanssa. Sunnuntaina nauttimaan.

Saisinpa vaan hiivaoireet ja muut kuntoon sitä ennen. . Ne on näköjään jatkuvana riesana.

Justme Saa kyssyy :) miulakin on ollut aika oireeton odotus ja oon vakisuhteessa ollut jo melkein 6vuotta :) vauva on toivottu ja vuosi sitä yritettiinkin :) henkinen puoli miulakin ollu kovilla ja kuten muut on saaneet kuulla niin suurin huoli ja murhe ollut anoppi :D ensimmäistä täällä siis odotellaan :) tunnen itseni kyl toisaalta jo "vanhaks" odottajaks kun mummot on lapsenlapsia ootellu jo siitä asti kun täytin 18, kun meiän suvussa vanhin äiti on ollut 28v :D

Henkisesti olen tähän touhuun ihan loppu. Tässä oo mitään järkeä koko hommassa... Enkä millään jaksais koko ajan vaahdota noitten arvojen kanssakaan... ottaa pannuun niinku oravaa, jolla on kasa pähkinöitä, mut ei yhtään hammasta...

Luovuta! Älä yritä ratkaista ongelmaa itse! Anna lääkärien ja muiden ammattilaisten päättää ja tietää. Ne tekee varmasti parhaansa teidän molempien hyväksi. Eivätkä anna mitään pahaa tapahtua!
Ei sun tarvii sitä ymmärtää. Teet vaan niinkuin käsketään, luotat ammattilaisten sanaan ja lakkaat etsimästä ratkaisuja tai selityksiä.
Kaikki menee hyvin ja kohta tämä kaikki ressi on ohi ja ihana uusi elämä on edessä!

Homejuustosta... nam!
Olen syönyt huoletta ainakin uudesta paketista. Enemmän olen ollut toksoplasmoosista huolissani. Sen kun voi saada kissanhiekan lisäksi raa-asta tai huonosti käsitellystä lihasta (epähygieninen keittiö esim.). Meillä koira on raakaruokinnalla, eli sulavia, raakoja eläinten lihoja on koko ajan jääkaapissa. Ja vaikka miten huolellisia ollaan ja säilytetään kaikki suljetuissa rasioissa tai muoveissa, niin kontaminaation riski on.
No poistin huoleni pyytämällä verikokeen ja tulos oli neg.

Mutta ei näitä kyllä murehtia kai kannata (helpommin sanottu)!

Minä en oo stressannu ruoka-aineista. Aurajuusto on ollu aina suurin herkku, sitä oon kyl vähän vältelly, mutta en tod. Kieltäny.
Muut kielletyillä listoilla niin fetaa oon joo kanssa syöny mutta muita ei oo kovin tullu mieleenkään, jotenki vaisto sanonu että ei kiitos muutenki.

Hirni: no joo, meijän suvussakaan ei nää nuoret äidit oo uusinta uutta, itse oon pyllähtänyt maailmaa äidin ollessa 16 ja äitillä on muutenki kokemusta tästä kouluista ja lapsista samaan aikaan. Jos on mamma pystyny samaan niin miksei tytärki.
Poikakaverin suvussa taas on just poikakaveri ite ollu nuorin (24v), ja itseasiassa saatiin serkku tuossa viikko sitten ja heidän perheelle pitkään aikaan vauva kotiin. Perhe asuu kyllä toisella puolella maailmaa niin saa nähdä milloin serkukset pääsee tulevaisuudessa tapaamaan!

Meillä on porukoiden osalta otettu niin ihanasti vastaan, ei oo tarvinmu mitään hankkiakaan kun on suvussa niin paljon pieniä lapsia tullut viimeaikoina että on käytettunä saanut.

Sairaalalaukkua en oo aatellukkaan, oon just tottunu että oon raskaana, ei ei, ei vielä puhuta sairaaloista

Toivoisin vaa että ennen joulua pikkukamu pyörähtäis, olis kivaa vaatetustakin jouluksi hänelle ☺

Isyyspakkausta on valmisteltu täälläkin ja viimeiset tilaukset meinasin tehdä. Näin aamuyön ratoksi, kun uni ei tule:/ Photoshoppasin siitä itse saamastani äitiyspakkausilmoituksesta miehen nimellä ja vähän tuunatulla sisllöllä olevan, virallisen Kelan paperin näköisen ilmoituksen. Paperi vaan ikkunalliseen kuoreen ja työpäivän jälkeen odottamaan miestä pöydälle muun postin mukaan. Meinasin antaa tuon isänpäivää edeltävänä perjantaina, joten hyvin on aikaa hankkia vielä viimeiset jutut pakettiin. Täällä jollain olikin mainio idea pizzalahjakortista ja siihen liitettävästä selityksestä, taidanpa napata idean mukaani.

Voimia kaikille makoilemaan joutuneille tai muuten kivuista kärsiville!

Aventin tuttipulloja olin eilen katselemassa. Niitä taisi monilla olla ja hyviksi havaittu? Jos semmosen ainakin yhden ostaisi varmuudeksi, tuohon isyyspakkaukseen meinasin. Rintapumppua ei toistaiseksi ole, mutta Avent vaikuttaisi siihenkin hommaan sopivalta. Pitänee kumminkin hankkia ensin pumppu ja sitten vasta pullo, jos meinaa saada yhteensopivan. Kun kuulemma uudempien ja vanhempien mallien pumput ja pullot ei ole täysin yhteensopivia. Näin ainakin väitttiin Vauvatalo Johannassa. Onko kellään enempää näistä kokemusta?

Takaisin