Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse kokeilin kun ostin emma merkkisen pumpun niin siihen aventin ja ainun koliikkipulloja. Sopivat täydellisesti siihen pumppuun. :) Ja toi emma pumppu makso vain 18 euroo. :) En sitten tiedä herunko sille, mutta eipä ainakaan harmita hinnan puolesta jos jää käyttämättä.

Elinatuuli mitenkä meinasit saaha sen kelan paperin askartelua? :) ittellä alkaa kans aikalailla olla valmiina tuo isyyspakkaus niin sit oiskin vaan maltettava odotella isänpäivää edeltävään perjantaihin asti :D

Eikä täälläkään enää uni nykysin maistu :( stressi on niin pahana, että ei vaan pysty nukkumaan :(
Siis opiskelujutut painaa päälle ja eilenki istuin koneella niitä tekemässä 14tuntia!! :(

Oonko minä ainut, joka ei tee isyyspakkausta tulevalle isukille? Meillä ku tuo mies ei oikein ole "kiinnostunut" vauvvahömpästä. Siis tottakai kiinostaa vauvva asiat jne mutta se ei ehkä bodyja ja tuttipulloja pidä kovin mielekkäänä lahjana :D Siis toki se on syystäkin nimeltään isyyspakkaus, mut näin meillä.. Mielellään tehdään hankinnat yhdessä jne. Oon luvannu miehelle "isyyspakkauksen" kustantaa kun vauvva syntyy ja hän saa jonkun erikoiskaljan ja sikarin. Nuo on miehelle mielekkäät ja riittää kuullemma hänelle. :)

Elinatuuli meillä aventin pullot about 2 v vanhat ja hyvin tohon uuteen sopii, testattu homma;)

Mindis voimia! Ja koeta saada levättyäkin...

Jutsme mä olin täyttämässä 23 kun sain ekani ja kyllähän ne vanhat kaverit kaikkos hyvin nopeasti vauvan syntymän jälkeen ja oltiin miehen kanssa aikalailla kahden, mikä toisaalta ihanaakin kun ei puhelin soinut pe/la koko ajan:) sitä vaan kun hyppää rohkeasti mukaan perhekerhoihin tms niin saat kyllä varmasti uusia, samassa tilanteessa olevia kavereita :) nyt se puhelin piippaa arki iltaisin ja kysellään jokos olis leikkitreffit, kiva niin:)
No nyt täällä ollaankin 28-v "ikäloppu" ja odotellaan baby #4:D ihan niinkuin äitini ja mummoni aikanaan...

Wild minäkään en ole tehnyt en nyt enkä aikasemmin... Huono vaimoko? Ollaan tosiaan kaikki yhdessä mietitty ja ostettu:) oli se "tilannut" joltain kuubalaiselta työkaveriltaan muutaman sikarin ja kun käytiin risteilyllä ostin sille "vähän" konjamiinia niin eiköhän se nyt sit riitä :D

Oonko minä ainut, joka ei tee isyyspakkausta tulevalle isukille? Meillä ku tuo mies ei oikein ole "kiinnostunut" vauvvahömpästä. Siis tottakai kiinostaa vauvva asiat jne mutta se ei ehkä bodyja ja tuttipulloja pidä kovin mielekkäänä lahjana :D Siis toki se on syystäkin nimeltään isyyspakkaus, mut näin meillä.. Mielellään tehdään hankinnat yhdessä jne. Oon luvannu miehelle "isyyspakkauksen" kustantaa kun vauvva syntyy ja hän saa jonkun erikoiskaljan ja sikarin. Nuo on miehelle mielekkäät ja riittää kuullemma hänelle. :)

En miekään semmoista erikseen tee ^^ Ideana hyvä, mutta ei ehkä munkaan mies sitä "tarvitte" :D Ollaan yhdessä molemmat äitiyspakkaukset (vuonna-13 ja nyt) yms babyboxit avattu innolla :3 Joskus ostin huvikseen bodyn esikoiselle missä luki rakastan isiä.
Pieni "yllätys" isille :)

Hitsi ku vaikea kirjoittaa puhelimella :D

Itte teen sen takia koska mies ei ole oikeestaan ollenkaan kiinnostunut tekemään hankintoja, niin aattelin sit osan hankinnoista tehä tuon isyyspakkauksen varjolla ;) plus että mies on tosi kova lahjojen perään, eli loukkaantuu aina jos ei ole nimipäivälahjaa, synttärilahjaa jne.. ni teenpä nyt sit sen ekaks isänpäiväks isyyspakkauksen, joka toimii samalla joululahjana :)

Äippä juuh, tää nyt on tämmöstä tän opiskelun kanssa, että syysloma menee vaan kirjallisia juttuja tehdessä ku työharjottelupäivien jälkee on niin uupunut, et hyvä jos kotia selviää :/
Ihana kun siellä saitte pienen karvavauvvan jo takas kotiin <3

Mä ajattelin kans hankkia ihan vaan isänpäivälahjan. Tuskin osaa odottaa :)
Ihana kun pääsee yllättämään! Meinasin hankkia tabletin kun on sellaista haaveillut. Saa sitten joskus pelailla tiivitaaveja pikkusen kanssa.

Joo ideana on varmasti niille isille hyvä, jotka osaa innostuu noista. Meillä ei vaan ole kovin materialisti vaan enemmän osaa arvostaa tekoja ja sanoja. Sen tiedän, että varmasti on innoissaan sitten kun vauva syntyy.

Meillä mies arvostaa enemmän "miehisiä" lahjoja. Hänelle esim riittäis vaikka vaan makkaraa ja kaljaa :D Eli perus mies :D

Muuten viime lauantaina kun mainitsin miehen menneen jänisreissulle metsään, niin hän ei ollutkaan saanut jänistä vaan toikin teeren. Syötiin sitten haudutettua teerikastiketta ja paistettuja perunoita. Ai että teeri on herrojen herkkua :3

Kyllä kelpais kunnon riistalintupaisti kermassa <3
Meillä siis mies on just semmonen materialisti, että loukkaantuu aina kovasti jos ei ole hänelle mitään lahjaa ostanu.. mut tosin tein tuon isyyspakkauksen silleen, että siinä on tulokkaalle kaikkee tarvittavaa myös eikä vaan isille :)

En minäkään tee :P

Täälläkään ei ole isyyspakkausta tehty millään kertaa. Isänpäiväks ajattelin jonkun lahjan kuitenkin hommata, vaikka mies ei niin lahjoista perusta, enemminkin kokovartalohieronta ois semmonen jota arvostaa. Jospa sais tämän kroppansa vielä venymään niin että pystys miehulaiselle hieronnat antaa :)

Justme missä päin asustelet? Ja saako kysyä mistä päin sun mies on? Meitä on täällä useampikin joiden puoliso ei ole suomalainen, omani on meksikolainen.

Onks sillä siis mikä merkitys, että tuttipullo sopii rintapumppuun? Se maito kuitenkin sääilytetään jossain muualla kun tuttipullossa, niin periaatteessahan sillä ei mttn merkitystä ole. Paitsi jos saoman vrk:n aikana meinaa maidon käyttää niin sitten tietysti :)

Kyllähän aokerit vaikuttaa maksa-arvoihin. Onhan ihan pienillä lapsillakin jjo todettu rasvamaksaa ja se on aiheutettu ihan sokeria mussuttamalla :( Ruokailujen yhteydessä syöty hiilihydraatti nostaa verensokeria ja maksa tuottaa samalla jonkin verran sokeria, ellei ole nauttinut alkoholia tai fruktoosia, jotka siis maksa käsittelee ekana ja sit alkaa sokeria pumppaamaan. Kyllähän verensokerit alkaa nousta itekseen jos liian matalalle pääsevät, just tuon maksan tuottaman sokerin takia, ellei pistetyllä insuliinilla sokerit menneet liian matalaksi. Sokeritasapainon ylläpitämisessä kannattaa muistaa rasvan tärkeys, hidastaa verensokerin nousua ja pitää verensokerit siten tasaisempina. Mies ykköstyypin diabeetikko ja itellä tuppaa sokerit olemaan liian matalat (joo vastakohdathan täydentää toisiaan :D), niin tullut jokunen tutkimus ja opus luettua tästä aiheesta :)

Isyyspakkauksen kyhäsin ihan siks, et ois isälle jtn ihan omaa. Kyllähän miestä jännittää vauvan tulo ja ei välttämättä osaa ottaa puheeksi kaikkea mikä mietityttää, niin sinne vaan pakkaukseen kaikkea tarpeellista käyttöohjeineen niin sai keskustelua aikaiseksi. Sitten tietysti huonon huumorin ystävänä arvosti kaikkia kaasunaamareita ja ydinsuojaviittoja :D Kyllähän tuo sit vitsaili, et mullekin pitäs joku oikee äitiyspakkaus sit kasata, jossa ois enempi mulle juttuja :)

Mä täytin kans 22v ku esikoinen syntyi :) Muutamilla kavereilla oli jo lapsia, mut kyl noista perhekahviloista sai eniten sit uusia tuttavuuksia. Vanhat kaverit jäi, osa toki yritti suunnilleen synnäriltä jo saada baariin tms ja ihmetteli kun en heti oo jättämässä vastasyntynyyttä hoitoon ryyppyiltojen takia o.O No saikin jäädä semmoset kaverit... Sama tuli huomattua sit toisin päin, et ne mammakaverit jäi ihan vaan mammakavereiks, joilla työt alkoi muksun ollessa vuoden ikänen ja niistä jotka olivat kotiäiteinä pidempään, niin ehti tutustua paremmin ja on jäänyt ihan pysyvästi kaveripiiriin. Miesspuoliset kaverit sit pysyny paremmin kavereina ja heidän kans enemmän jutut pysyneet myös muina kun paskavaippa-yökukkumiset-imetys-vaatteet-sisustus-linjalla :D

Joo pitäs kauppaan lähteä suorittamaan viikon ruokaostokset, huoh! Onneks ei tähän aikaan niin kamalasti oo porukkaa, paitsi käytävät tukkivia mummeleita :D

Tuli vain mieleen että ekaa kertaa isäksi tulevien kannattaa etsiä kirjastosta sellainen -mies hoitaa vauvaa- (tai sinnepäin se nimi taisi olla). Oli tosi hyvä kirja :D Kuvitettu ja tosi selkeästi ohjeita hoitoon. Oli todellinen vauvanhoitomanuaali. Tekstejä joita laiskempikin lukija jaksaa lukea. Huumorilla kyllästetty opas joka kuitenkin täyttä asiaa aiheiltaan.

Sitten oli joku toinenkin mut sen nimeä en muista. Hekoteltiin miehen kanssa monet kerrat yhessä ku luettiin noita huumorilla kyhättyjä oppaita :)

Mä tein sen isyysavustus-kirjeen ihan wordilla omaa kirjettäni mallina käyttäen. Lisäksi säästin kelan kirjekuoren (jonka tarkoituksella leikkasi sivusta siististi auki sen saapuessa), jonka liimasin uudestaan kiinni. Välineistön kanssa olisi vaan pitänyt olla tarkempi, kun käytin kiireessä puikkoliimaa ja sain kätevästi myös kirjeen liimattua kirjekuoreen... Mies kyllä kehui, että kirje oli hyvin aidon näköinen, vielä kun se olisi lähtenyt helpommin irti kuoresta :D

Ja täytyy itekkin joku isäinpäivälahja hommata, mutta kokoluokkaa tuttinauha tai villasukat tms. Ei kuitenkaan ole vielä virallisesti "oikeasti" isä ja pakkauksen kun jo annoin, niin siinä on kiitoslahjaa odotuksen ajalta riittämiin. En mäkään saanut äitienpäivänä mitään spessukohtelua, toki sillon oltiin vielä niiiiiin alussa.

Takaisin