Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti äippä! Oli pakko tilata toi pumppu :D en vaan saksaa oikein osaa ni toivottavasti täytin tiedot oikein! Puh nroa en laittanu kyl mihkään.. et saa nähä tuoko koti ovelle vai meneekö postiin..

Mä yritin jo alkaa tilaan tuota rintapumbbua, mutta koko homma kaatu siihen etten osaa saksaa :( Eikä millään jaksais alkaa google kääntäjän kanssa joka sanaa kääntämään. Onko siellä kuinka kauan tää joku kampanja ettei tuu postikuluja ollenkaan??

Mulla ainaki selain ehdottaa että käännetäänkö sivu englanniksi. Mulla siis chrome selaimena.

Lilith toi tarjous on voimassa toistaiseksi, siinä ei oltu määritelty miten kauan on voimassa :)
Eteen päin tilaamisessa pääset heti kun klikkaat siitä missä sanotaan in den Warenkorb (eli lisää koriin) ja kun menet koriin klikkaat zur kasse (kassalle) jonka jälkeen avaa sulle ikunan missä sanotaan Ich bin Neukunde (uusi asiakas) käskee antaa s-posti osoitteen ja salasana 2 kertaa ( ei tarvii olla sama kuin spostissa) alempana on konto erstellen jonka jälleen pääset täyttämään nimet ja osoitteet:)

Olipas neuvolalääkäri tänään.. Luulin että tutkii kohdun kaulaa ym.. Mutta kun menin paikalle,niin kävin pissanäytteen antamassa,jonka jälkeen hoitaja otti sisälle ja katsoi verenpaineen ja jutteli hetken. Sen jälkeen lääkärille,joka kyseli vointia ja olenko jo synnytystä ruvennut miettimään. Kysyin,että voiko ennen aikaiseen synnytykseen vaikuttaa,kun vauva on ihan alhaalla. Sanoi ettei vaikuta ja sanoi vaan että saatan Tuntea liikkeet alhaalla,mutta vauva voi silti olla suht ylhäällä.
No sitten hän pyys miut makuulle ja paineli,missä sintti on.. Tokas sitten,että no onpas se oikeesti alhaalla. Sitten sydänäänet ja sf-mitta..
Sain verenpaineiden takia lähetteen äitiyspolille ja sanoi,että samalla tarkastaa miten vauva on,nyt tuntui että olisi jo pää alaspäin..
Taisi se itsekin hänmästyä asiasta :P

Nyt sitten odotellaan lähetettä,että pääsee kuitenkin vielä sinttiä kurkkaamaan ennen synnytystä <3

Tänään sitten onkin kunnolla muljuillut massussa,tällä hetkellä tuntuu,että yrittää kaivautua pois ;P

Huomenna poksuu sitten Rv 29 <3

Taas mennään melkein viikko työleskenä. Ukko tulee kotiin vasta perjantaina.. :( onneks on tuossa matkan varrella, jos sattuu niin huonosti, että pitää lähtee sairaalaan. Eilinen oli aikas kipee päivä, ei onneks supistelua, mutta selkä-, häpyluu- ja nivuskipuja, meni ihan täysin levätessä koko päivä.

Mulla kävi aika tänään pitkäksi, oli vapaapäivä. Sen kunniaksi kasasin ihan itse pinnasängyn ja aloin mallaileen sitä meidän makkariin.. Pikkusen pitää muutoksia tehdä järjestyksessä, muuten tulee ahdasta. Tyhmänrohkeaksikin piti heittäytyä, kun piti saada nuo osat ullakolta, mut sain ne yksinkin nätisti alas.

Vielä 3 viikkoa ja 2 päivää niin alkaa 2 viikon loma, josta jään sitten suoraan äippälomalle.. HUI!! Aika menee ihan tosi nopeesti.. Kohta saadaan nyytit syliin!! <3

Mulla oli sf-mitta 27,5 cm viime viikolla, kun viikkoja 31+1.

Sairaslomapäivä ja sain tehtyä sämpylät ja ommeltua vähän :)
Hyvä sijainen löytyi, joka pystyy olla nyt ainakin kuukauden ja toivottavasti myös sitten äippäloman ajan kans. Meen keskiviikkona kattomaan lapsia koululle ja sanomaan niille heipat. Samalla pitää sitten pakata omat tavarat luokasta varastoon.

Ou ou. . Jopas taas pukkaa vaivoja!
Mulla ei oo ikinä ollu aikaisemmin jalkasientä mutta nyt taitaa olla. . Miten uskaltaa hoitaa? Kellään kokemuksia? Torstaina meen neuvolaan, täytyy pyytää neuvolatätiä kurkkaamaan jalkoja. Alkaa olla itte niin kömpelö hoitamaan enää mitään. Saatikka että näkisin!
Voi hyvänen aika. Mitähän seuraavaksi. Puuh..

Mutta jotain positiivista tähän päivään : saatiin tehtyä tytölle vihdoin oma huone. Pieni koppero se on mutta silti oma huone. Vihdoin on tilaa pinnasängylle makkariin. Nyt kun sais vaan tytön nukkumaan siellä omassa huoneessa. ....
Alkaa lista kivasti lyhentyä :-) Suurimmat hommat tehty. Jee!

Täällä ilmesty äsken ihan yhtäkkii tosi kamala olo. Tekee mieli vaan oksentaa :o huoh... no nyt jos makoilis hetkisen ja jois vaan vettä. Kohta mieskin tulee kotiin niin pääsee nukkumaan.
Onko muilla pahoinvointia vielä ollu? Nyt viikot 29+1 ...

Mulla tulee pahoinvointia sillon tällön, mut yleensä on ennen sitä tai sen aikana tää pikku pomo myllänny tuolla masussa ihan mahdottomasti. Oon pistäny sen piikkiin, menneet jonkin ajan päästä sitten itsestään ohi. Mulla 29+5 tänään.

Mulla oli sf mitta viimeks neuvolassa 26+1 viikolla 26cm, eli melko iso noihin viiikkoihin nähden, mut mun maha onkin aika ylhäällä ja vauva edelleen perätilassa ja poika... ens viikolla ois taas neuvola ja viikkoja sillo kasassa se 30+2.. mites tää aika meneeki näin nopeeta, just katoin laskurilla ni nyt jo menossa 28+5 ja mä oletin et jotain 27 ollaan menossa. Toisaalta mä ootan et syntys nyt ennen joulua joskus 38 viikon jälkeen tai pysys sit matkassa uudenvuoden jälkeen jolloin ois 40+ jotain... Koska joulun haluisin viettää kotona ku eka joulu meille ois et oltas omassa kotona, vaikkaki oma talo ollu jo koko yhdessä olon ajan eli 7 vuotta... AIna vaan ollaan menty mun vanhemmille joulua viettää... Kattelin jo tuosta meidän pellon laidasta joulukuusenki valmiiks et mikä tuodaan sit sisälle ni ei tarvi appiukon metästä hakee enää tänä vuonna :D

VOi tuota meidän koiravauvaa ku se on niin mun perään et ei uloskaan meinaa jäädä muitten kans ku tietää et mä oon sisällä.. Nyt yritän ottaa aavistuksen etäisyyttä et ei tuu ongelmia sit ku vauva tulee... tai mä oon laitoksella... Taidan mä siitä ihan hyvän vahtikoiran saada, ja hullu ku ajatuksissa pyörii jo toisen koiran hankinta :D isännälle en edes uskalla sannnoo voi olla et ei hyvää tykkäis...

Meilläki nyt vähän on nää ruuhka vuodet menneillään ni läheisyys jää aika vähälle ja jotenki tuntuu välis et onko tää enää sitä normaalia et ei saa sitä lämpöö ja rakkautta mitä tarvii ukolta. Vaik kyllähän me täs pariviikkoo sit päästiin mun porukoilla nukkuu rauhassa piharakennuksessa yö ja saunottiin pihasaunassa ja lilluttiin poreissa tai poreet oli päällä ja nautittiin toisista <3 tuota kyl vaan tarvis pikkasen useammin....

Mulla sf-mitta just tänään mitattuna 31cm ja 32+3 viikkoja. Keskikäyrän päällä mennään, kummakos hiukan ahistaa tää olotila :D

Mullakin tänään oli neuvola :)

Verenpainetta oon verensokerin lisäksi seuraillut, mutta niissä nyt ei vielä mitään huolestuttavaa - seuranta vaan jatkuu. Rautakuurin aloittelen nyt, kun oli hemoglobiini taas vähän tippunut, nyt 117.

Sf-mitta oli 31 cm, hienosti piirtyy mun käyrä ihan just eikä melkein sen yläkäyrän mukaisesti :D Tällä hetkellä menossa siis 31+4.

Ei siellä oikein mitään erityistä ollut, aika rutiinikäynti. Kyselin synnytystapa-arvioinnista ja sen semmoisesta. Niitähän ei siis ainakaan täällä meillä tehdä, ellei nyt sit ole jotain epäilyksiä. Itselle jäi siitä vähän epävarma olo. Tai siis, ehkä sitä on vaan lukenut liikaa juttuja, että raivotarjonnassa ollut lapsi onkin synnytyksessä huomattu olevan perätilassa, jne. Jotenkin sitä vaan salaa toivois, että tsekattais kaikki mahdollinen ja otettais vaikka vielä ultra, ettei tulisi sitten mitään yllätyksiä synnytyksen käynnistyessä. Kyllähän sitä ymmärtää resurssien puutteet ja sen, että jos kaikki tässä nyt on kulkenut normaalin kaavan mukaan niin ei ole mitään syytä epäillä... .Mut siks toivonkin salaa :joyful:

Mul on muuten tullut uskomaton himo kotimaisiin omppuihin, nams! :woot: Ne on useimmat lajikkeet niin iiiiihanan kirpeitä! Voisin ahmia niitä vaikka kuinka paljon! :grin

Uneton yö menossa.. kello kohta viisi enkä oo nukkunut hetkeäkään. Syynä mahan kipuilu ja ilmeisesti ennakoivat supparit työpäivän jälkeen . Mahassa on ollut polttava tunne illasta, kipeytyy ja kiristyy aina välillä. Kipu ei oo mitään sietämätöntä mut sellasta inhottavan tuntuista ettei nukutuksi saa. Särkylääke ja lepo ei auttanut asiaan. Muutaman kerran miettinyt jo taysiin lähtökin yön aikana. Huomenna ois kuitenkin neuvolakäynti puoli kolmen maissa, jossa voisin asiasta kysäistä. Vai oiskohan jo pitänyt näistä lähteä? Pelkään, että oon just sellanen, että en vaan tajua lähteä tarpeeksi aikasin lääkäriin ja aiheutan jotain pahaa sillä.

Täällä iski eilen illalla kova avuttomuuden, ärdytyksen ja yksinäisyyden puuska. Itkua tihrustin. Tämä viikkotolkulla makaaminen toisten armoilla ja jatkuvassa epätietoisuudessa ja osittain peloissakin on henkisesti uuvuttavaa. Samalla kotona huseeraa muut ihmiset enkä voi mihinkään vaikuttaa. Haluaisin niin pystyä ite tekeen ja hoitaa asiat omalla tavallani enkä vaan tyytyyn siihen, että muut hoitaa asiat eri tavalla kuin minä... Tämä on niin turhauttavaa ja ärsyttävää. Jos ei olis koiria, ei tartyis koiranhoitajia, jokka isännöi poissaollessa meillä kotona. Mutta mihinkäpä muuallekaan kahta isoa ylienergistä koiraa kuukausikaupalla sais tungettua. En niin voinut kuvitella tämmöstä pitkittynyrtä tilannetta tässä kojta raskautta. Anteeksi avautumiseni. Ei tänne muuta uutta...

Hansu voithan soittaa neuvolaan tai synnärille tai mikä teillä se taho onkaan kun huolettaa. Yöllä asiat aina yksin miettiessä tuntuu entistä pahemmilta. Pääasia ettei tarttisi pelätä ja stressata itekseen.

Metsäläinen on varmasti raskasta " olla muiden armoilla". Ja hyvä välillä purkaakin tuntojaan. Toivotaan että viikot menee nopeaa, ja paljon jaksamisia sulle sinne!

Takaisin