Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä huonosti nukuttu yö takana. Tuntui, että kädet puutui kaikissa muissa asennoissa paitsi selällään. Onneksi saikulla on aikaa nukkua päivällä.

Suunnittelin, että meen tänään uimaan. Saa nähdä tekeekö se näille puutuneille sormille hyvää vai huonoa.

Meilläkin nukuttiin superhuonosti... Tytttö heräsi ties kuinka monta kertaa, eikä itelläkään oo enää mitään hajua, montako tuntia ees saatiin nukuttua x_X Ollaan vielä lapsukaisen kans kumpiki pikku flunssassa ja miehellä on tänää iltavuoro. Päivän tavoitteena on tasan ja ainoastaan selvitä...

Voimia Metsäläiselle, ei varmasti ole helppoa kun kaikki tapahtuu muiden tavoilla ja ehdoilla! Itse oisin tuossa tilanteessa varmaan vetänyt jo monet itkupotkuraivarit... Hienoa, että muuten on kuitenkin kaikki pienelläkin kunnossa <3

Ymmärrän metsäläinen niin täysin sua! =/ On tosi vaikeaa itselläkin kun ei voi mitään tehdä ja toiset hoitaa omaa lasta (ja vielä yrittävät opettaa juttuja mitä olen itse miehen kanssa kieltänyt lapselta esim. telkkarin ääressä syönti yms) :( Tulee huono fiilis kun joutuu hokemaan sitä että yhteiset pelisäännöt pitää olla kaikilla.

Voimia metsäläiselle ja tatalle tosi paljon!!!
Tata ymmärrän hyvin kuinka ärsyttävää on ku toiset antaa lapsen tehdä sellaista mitä itse on opettanut ettei saa. Hoitajienkin pitäis muistaa kysyä että saako teillä tehdä niin.

Muillekin huonosti nukkuneille ja kivuista kärsiville voimia ja jaksamista tähän päivään!
Itekin nukuin vähän huonosti, alko oleen vähän ahdasta sängyssä, joten vaihdoin itse sänkyä ja viimiset kolme tuntia sain nukuttua. Tänään onneksi ihana ystävä tulossa pikku tyttönsä kanssa kylään <3

Hilla, tiedän niin miltä tuo puutuminen tuntuu! Kahdessa edellisessä raskaudessa alko aika varhaisessa vaiheessa ja yöt tuli nukuttua tosi huonosti ku piti nousta ylös kun käsiä alko särkemään niin paljon. Tässä raskaudessa olen säästynyt siltä ja uskon että mulla on auttanut tuo muotoiltu tyyny! Pientä apua sain aikani kun virittelin tyynyjä käsivarsien alle ja nukuin vähän puoli-istuvassa asennossa.

Tsemppiä kauheasti Metsäläiselle ja Tatalle ❤️ On varmasti avuton olo kun joutuu vaan makaamaan eikä pysty itse vaikuttamaan asioihin.
Huh näin taas semmosia synnytysunia et oksat pois :D Erehdyin ennen nukkumaanmenoa katsomaan vau.fi sivulta synnytysvideon ja siinä näytettiin kaikki.. Se pää näytti niin isolta!! Iski hirveä jännitys et miten sen vauvan saa ulos ja mihin sitä on oikein itsensä laittanu.... :D

Hansu, joko on helpottanut? Kannattaa munkin mielestä soitella, jos et saa särkylääkkeellä ja levolla pois!

Sain nukahdettua muutamaksi kuuden aikoihin ku kipu vähän helpotti, joten ajattelin nyt mennä sinne neuvolaan ja kysellä siellä. Vähän edelleen maha kipeänä, mutta poltetta ei enää ole. Viimeksi oli muuton jälkeen tällästä samaa ja sillo soitin taysiin ja sanoivat, et näytille jos ei levolle ja särkylääkkeillä helpota eli ois kait sitä voinut sinnekin lähtee viime yönä käymään tai soitella uudestaan. Niin oisin tehnytkin, jos ei olis ollut tätä neuvolaa tänään eikä ois yhtään helpottanut. Eniten huolestutti, että kesti niin monta tuntia ja liikkeet oli normaalia vaisumpia sekä vähäisempiä illasta. Aamuyöstä alkoi tulla normaalilla voimalla jumppaakin :happy:

Huonoja öitä täälläkin, kylläkin tuon flunssan prkleen takia. Saikulla nyt, hengittäminen tuntuu helkkarin hankalalta tukkosen nenän takia. Ja kun ei niitä oikeita nenäsuihkeita saa raskaana käyttää niin olo on aika tukala. Tuo keittosuolasuihke tai väkevät mynthonit ei kyllä mulla auta yhtään. Pitänee googletella jotain höyryhengitysohjeita jos sieltä löytys apu.

Sympatiat muillekin yökukkujille <3

Kokeile sale nenäkannua, jos saisit sillä nenän auki.

Hei äitiyspakkauksen ottaneet! Minkälaisten pyykkien kanssa pesitte ton haalarin? (Sisältä valkoinen, ulkoa vaalean vihreä). Luovuttiko paljon väriä tai ottiko sisusta väriä itseensä? Lähinnä mietin et minkäväristen kanssa uskallan pestä

Eikös periaatteessa ohje ole, että jos vaatteissa on valkoista, siis oikeasti valkoista kangasta ei vaan joku liimakuva, niin vaatteen voi pestä valkopyykkinä? Mä en ole koskaan käyttänyt valkopyykkiin mitään erikoista ainetta vaan ihan peruspesuainetta. Ja yleensä lajittelen erikseen valko-värillisen pyykin. Ja nyt kun vauvanvaatteita pesin paljon, niin lajittelin jopa erikseen valko-(vaalea)värillisen ja valko-(tumma)värillisen pyykin. 60 asteessa pestävät valko-värilliset pesin ihan lakanoiden kanssa. Äitiyspakkaus on vielä pesemättä, kun en raaskinut sitä vielä purkaa. Sataan ostaa värisieppareita koneeseen pyörimään mukaan kun sitä alan pesemään. Joku ainakin mainitsi, että ne turkoosit housut päästää väriä.

Ja eiköhän se toppapuku mene hyvin valkoistenkin kanssa koneessa, kun sininenhän vaan kirkastaa valkoista, jos se vaalea turkoosi jotain päästäisikin...

Voimia metsäläiselle!! Uskon että todella rankkaa, toivotaan nyt että hujahtais aika yhtäkkiä. Mutta tiedän myös, ettei sairaalassa se aika muutakuin matele ja viikko tuntuu sairaalassa kuukaudelta :( Mutta zemppiä niin kovasti!!!

Täällä kans nähtiin unta synntyksestä, ja heti kun olin synnyttäny, ja olin päässy kotia flikan kanssa, niin sain tietää että oon uudelleen raskaana :D

Miusta on niin outoa pestä noita pieniä vaatteita kun meillä ei ole kuin muutama vaatekappale jokaista mallia niin kone ei tule edes puolilleen noista.. :o ja kuinka kauan ne vauvan vaatteet tulis pestä hajusteettomilla aineilla? Meillä on ollut käytössä pirkan omenahuuhteluaine, joka ei omasta mielestä edes tuoksu ja kaikille herkkäihoisille tutuillekkin käynyt... Ja ne äippäboksin siniset ja keltaset housut on ainoot värilliset nyt ekaan pesuerään niin pesenkö ne oikeesti kahdestaan koneessa :O

Eikö teiltä tule pesuun värillisiä vaatteita muita? Kyllä mä pesin ihan kaikkia pyykkejä yhtäaikaa niiden pienien vaatteiden kanssa...

Siis just omia paitoja, pyyhkeitä, pikkareita yms. yms.

Pesen meiän vaatteet niillä hajustetuilla jutuilla ja ei ole oikein 60astetta kestäviä kummallakaan :D pitää kehitellä jtn :D

En mäkään pessy vauvanvaatteista kuin murto-osan 60 asteessa.

Takaisin