Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollut koko vkl jotenkin rauhallisempia vauvan liikkeet kun yleensä on ihan poikittain ja mytyää niin että maha heiluu ja tuntuu että läpi tulee mutta mietin että vaikuttaako pää alaspäin kääntyminen liikkeisiin? Yleensä on tosiaan melkein koko ajan poikittain pötkötellyt niin yölläkin kun on vessassa käynyt niin on tuntunut pää ihan selvään toisessa kyljessä mutta nyt ei.
Ja määrällisesti varmasti tulee ns riittävästi liikkeitä mutta tuntuu vaan että silti vähemmän ja erilaisia kuin yleensä.

Täällä olisi tiedossa neuvolalääkäri ja sen jälkeen pitäisi töihin jaksaa mennä. Nyt viikon ajan on ollut tosi paljon väsymystä,ettei meinaa töissä jaksaa.. Ei olisi kyllä enää kun tämä viikko,sitten olisi syysloma,jonka jälkeen olisi enää puoltoista viikkoa. Sitten saisi vaan olla kotona..

Eilen tuntui ihanasti liikkeitä,vaikkakin vielä odottelen,että tuntuisi vielä kovemmin ;)

Rv 28+6 <3

Täällä liikkeet ollu tosi selkeitä ja pari kuukautta vaikka istukka edessä. Nyt jo aika voimakkaita. Mies eile totes, et hakee koht löylykauhan, jos ei rauhotu (mun iskä aikoinaan löylykauhalla tökkiny mun jalkoja). Nukuttiin niin, et masu otti kiinni miehen selkään, ni nti tykkäs siinä vetää pienet iltajumpat :D

Täällä mies lähti taas reissuun, no onneks tulee jo huomenna illalla takas. Sitä alkaa olemaan hiukan levoton sillon kun isäntä on jossain kauempana, ehkäpä sellaista turvattomuuden tunnetta... Sain muuten ajan sinne synnytyspelkopolille marraskuun lopulle. Sillain hassulta tuntuu, kun kuitenkin kyseessä 5. synnytys... Mutta katotaan ny onko siitä hyötyä...
Ajattelin pyytää noi isovanhemmat tänne jo joulukuun alkupuolella, kun mieskin joutuu lähtemään sillon Tampereelle käymään. Ettei tarvi täällä sitten paniikissa pelätä koska se synnytys alkaa ja mihin sitten lapset laittaa yms.... Selkeesti alkaa olla tätä loppuvaiheen stressiä ilmassa ;) ja mieskin tajus sitten eilen illalla kuulemma pöntöllä istuessaan, että kohtahan meillä on vauva sylissä :)

Ultrassa kaikki hyvin :) testailivat sitä 3D vai 4D juttuakin ja nähtiin pikkutyttösen kasvojen profiiliakin :) kiva sinällään ku mieskin pääsi mukaan tällä kertaa. Kasvaa keskikäyrää pitkin :) painoarvio 1653g. Keuhkojen epämuodostuma samanlainen (omasta mielestä parempaan suuntaan eli pienempi) mutta ei saanu samaa kuvakulmaa ku aiemmin. Oikean keuhkon löydöksenkin ehkä taas löysivät mutta se oli sellainen pieni kipinä mikä vois olla ihan ei mitäänkin. Ottaa ny noista selvää. Raivotarjonnassa oli alkuun mutta sit siirsi päätään vähän sivulle päin. Käyrillä ku oltiin alkuun nii heräs sit kunnolla ku piti anturia painaa suht paljon nii alkoi suorastaan tappelee vastaan että laita se pois :D <3 nyt siis rv30+6. Kolmisen viikon päästä uudestaan taas. Täytyy taas sanoa että on toi ultraus-asento brutaali ku jalat suorana pitää olla ja iskias veti jumiin nii onneksi oli mies auttamassa ylös.

Tsemppiä kaikille parisuhteen kanssa painiville! ❤ Meilläkin miehen kanssa ollut parikin kunnollista välirikkoa, mutta ollaan onneksi saatu asiat selvitettyä ja 6 vuotta tulee alkuvuodesta täyteen. :)

Mä odottelen että pääsen taas verikokeisiin, tällä kertaa noita sappi- ja maksa-arvoja kattomaan. Eiköhän siellä jotain häikkää ole kun kutiaa. Tuli sit tällä kertaa aiemmin kun viime raskaudessa. Noh, odotellaan tuloksia... Tai no jos pääsis kokeeseen eka, kauhee ruuhka. :D

Ihanaa Saini, että ultraus on mennyt hyvin ja pikkunen näyttänyt siellä omaa tahtoaankin :happy:

Huomaan kans samaa, että alkaa oleen loppu lähellä.. ku mietityttää ens viikonlopun reissu kaverin kanssa Helsinkiin messuille ja siitä seuraava Hämeenlinnaan kaverin kanssa. Mies kotona ja toisena viikonloppuna peli-ilta kavereiden kanssa ja silloin eivät selvinpäin ole. Mietin kuinka jaksan koko päivän mennä mennä ja jos jotain tuleekin, vaikka laskettuun aikaan se 2kk vielä. Loppuajalle ei olla otettu mitään suurempia menoja, jotta jos lähtö tulee niin ollaan valmiina molemmat :)

Usein en tätä sano, mutta ihanaa! Maanantai ja arki alkoi :) Puhuttua saatiin miehen kanssa, ja mies avautu oikein kunnolla, puhdisti niin ilmapiirin ja sain moneen epäselvään asiaan vastauksen. Tuntuu kuin olisi kivi vierähtänyt sydämmeltä, ihan vain siksikin, että näen, kuinka paljon helpompi miehen on nyt olla, kun hän sai avauduttua kunnolla :)

Täällä peppu alkaa oleen aika kovilla, meinaan istuminen ottaa kipiää ja välillä puutukin aivan kokonaan, ja voiii, valitan edelleen näistä nilkoista, niin turvoksissa ja kauhee kutina samalla ku niistäki menee aiva tunto! mies sitte anto mulle eilen jalkahieronnan :3 :3 :3

Ompas teillä paljon tekemistä tänään! Mun päiväni menee tk:ssa käydessä, käyn ostamassa uuden puhelimen <3 !! ja samalla käyn kaupassa täyttelemässä evästarpeita sairaalakassia varten (proteiinipatukoita mmmm :) Mulla on paino tippunut 2 kg nyt tässä parin viikon aikana! Ihan vain sillä että olen lisännyt pari ylimääräistä pyörälenkkiä viikkoon ja lopettanut syömisen ulkona (yleensä kerran viikossa ulkona syömässä, joko terveellisempi kiinalainen tai paha paha lounasBuffetti) Kun tosiaan se neuvolatäti mulle sanoi että jos enskerralla on viä se paino noussu, nii sitte pitää lähteä sokerirasitukseen. Mutta näillä näkymin ei tarvi :)

Ihanaa alkavaa viikkoa teille mammat!

Saini hienoa, että ultrassa kaikki hyvin.
Lilith kiva, että saitte kunnolla puhuttua miehesi kanssa.
Catherine toivottavasti et kovin kauan joudu ruuhkassa jonottamaan verikokeilla pääsyä.

just soitettii kättäriltä, huomenna pitäis mennä käymään näitten supistusten takia. :o toivottavasti ultraavat ja näen pienen <3

Huh kylläpä nykyään väsähtää nopsaan. Tunti kaupungilla ja ihan poikki sen jälkeen. Samanlainen väsymys kuin alussa. Ja tupakanhajukin oksettaa samalla tavalla kuin alkukuukausina.
Vauvalla on päivittäin hikka. Hassua. Oletteko jutelleet vaaville? Meillä vauva alkaa liikahdella kun sille höpöttää ja kutittaa vaikka jalasta. Tunnen selvästi missä on jalka ja missä pää.

Tuskin "roskaruoan" pois jättäminen ja liikunta pahaa tekee vaaville. Hyvä vaan, jos äiti voi paremmin niin voi lapsikin. Kunhan muuten ei ala syömisestä turhia nipistelemään.

Voi kun itekin pystyisin jättää herkut pois...

Täällä rampattu kodin, tarhan ja yliopiston väliä ja vielä illaks vetää muksuille kolmet jumppatreenit. Saa nähä miten illalla käy, ku pitäis vielä tenttiin lukea... Maanantait <3

Kiitos taas neuvoista tuolla aiemmin. :) Epäilisin varmaan lisääntynyttä valkovuotoa ja sen tihkuttelu päivän jälkeen ei ole enää tihkutellut mitään..? Epäilisin lisääntynyttä valkovuotoa. Pitää vielä testata se pikkuhousunsuoja paperi- testi.. Masuasukki on kyllä nyt viikonlopun ja tämän päivän liikkunut todella paljon ja potkii molempia kylkiä vähän väliä. Nyt alan tuntea liikkeet kunnolla myös seisaallaan ja lenkillä sekä potkii ylempänä mahassa varsinkin öisin. Ei millään malttaisi enää odottaa, että saa pikkuisen syliin :Heartpink Enää alle 80 päivää!

Toivottavasti kaikki saisi sovittua miestensä kanssa ja tukea turvaa, kun sitä nyt vielä niin paljon kaivataan. :) Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Joo siis pointti oliki, että tarkotuksellisesti ei pudota painoa. Ei tietenkään ole haittaa jos liikuntaa lisää ja jättää roskaruuan pois.

Tiedän kyllä, ettei tarkoituksellisesti painoa saa tiputtaa raskaana ollessa, ja nytkin olen vain noudattanut vain neuvotätin neuvoja, jättänyt siis turhat roskaruoat ja makeiset pois, ettei vain paino nouse liikaa. Olisin luullut että tämän tehtyä paino ei enää olisi noussut ja jäänyt siihen painoon mikä olikin, mutta yllätykseksi paino alkanutkin tippumaan. Olen lievästi ylipainoinen painoindeksin mukaan (onhan tuota painoa tullutkin nyt 14-16 kg lisää) mutta johtui tuo lihominen varmaan juuri siitä roskaruoasta.

Täällä haudutellaan kasslerpaistia :P Ja löysin halvan puhelimen, Lumia 435, ei maksanut kuin 79€. Minähän olen käyttänyt tähän asti vain näitä "vanhanaikaisia" puhelimia, joilla voi soittaa ja laittaa viestiä, siinä se. Tämä älypuhelin kuulemma sopii ensimmäiseksi älypuhelimeksi ja oli minusta niin halpakin :)

Hih, pääsen torstaina lähtemään rakkaan parhaan ystäväni luokse loppuviikoksi toiselle paikkakunnalle, öttiäisen tuleva kummitäti <3 Pääsee viettään tyttöjen aikaa, jota niin oon taas kaivannut <3

Takaisin