Voimia Roria
Jotenkin pakko nyt munkin avautua, siis meillä miehen kanssa nyt 5 vuotta kihloissa ja molemmat ollaan siis 34 ja 35.
Mulla takana pari vakavampaa suhdetta, toinen pidempi ns elämäni rakkaus ja toinen onneton lyhyt avioliitto narsistin kanssa. Miehellä ei sen kummempia suhteita.
Aina ajattelin että meillä on täydellinen elämä, kaikki tuntui vihdoin tosi tosi hyvältä ja alkuun seksiä oli paljon ja kaikki toimi. Sitten syntyi esikoinen. Elettiin perus perhe-elämää, työkiireitä mutta silti otettiin aikaa myös toisillemme, eli suhde voi hyvin ja kaikki tuntui hyvältä. Seksiä olis mun mielestä saanut olla enemmän, mutta laitoin kiireellisen elämän piikkiin. Ja miehillähän testosteronin tasot laskee kun vauva syntyy, eli perustelin asiaa sillä.
Kaikki oli päällisin puolin hyvin, mutta me tehtiin alusta alkaen yksi iso virhe. Ei keskusteltu tarpeeksi. Todella iso virhe. Eihän kukaan voi olla ajatuksenlukija.
Sitten mies jäi kiinni. Esikoinen oli noin vuoden vanha ja sai nappastua isin vanhanmallisen kännyn. Isi oli saunassa ja minä tuijotin kännyä johon oli levähtänyt esille kaikenmaailman seksiviestit.
Täydellinen mies ei ollut enää niin täydellinen mun silmissä ja meni aikaa kun saatiin asia käytyä jotenkin läpi. Maksullisia keskustelupalstoja, outoja tapaamiskuvioita (jotka mies kielsi ) jne. Ihan hirveä tilanne.
Nyt on kriiseistä selvitty, kävin yksin parisuhdeterapiassa avautumassa tunteista ja helpotti käsitellä asioita. Mies on muuttunut ja ollut kaikinpuolin helpottunut itsekin, ylimääräinen aggressiivinen käytös on jäänyt pois kokonaan ja meillä on levollista olla yhdessä.
Luottamus ei edelleenkään ole vielä se 100% , mutta päivä kerrallaan parempaan suuntaan.
Jos kyseessä olis ollu ihan tunnesuhde jonkun vieraan naisen kanssa niin tuskin olisin tässä enää. Mies kielsi tavanneensa ketään oikeasti mutta ajatus jostain iltapäiväkahviseurasta ei sekään ole helppo, mutta silti parempi vaihtoehto.
Kaikkea mäkin olen elämässäni nähnyt ja kokenut mutta pääasia on että suhteissa kommunikaatio säilyisi ja osattaisiin katsoa asioita myös sen toisen vinkkelistä. Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia ja jos suhde muuten tuntuu hyvältä ja oikealta niin töitä se vaatii.
Lapsi ottaa mallia meistä vanhempina, eli parisuhde on senkin takia äärimmäisen tärkeä pitää lujana. Mutta rakkaudentäyteisenä.
Olipahan paatos! Puuh